Quinny Moodd 3 Purple Pace

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Quinny Moodd 3 Purple Pace op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

longzeh 30-07-2014
Geschreven voor: Quinny Moodd 3 Purple Pace

WAARSCHUWING>>> KOOP DIT PRODUCT NIET >>>>

Eind mei trotse papa geworden van een dochter. Hiervoor een op het oog hele mooie quinny moodd 3 in de kleur paars gekocht. 850 euro lichter de winkel verlaten. Op het internet had ik her en der wat reviews gelezen. Tijdens het gebruik in de winkel leek het een goede wagen echter, na een maand gebruik irriteer ik mij mateloos aan de wagen.

De voordelen zijn dan de wagen lichtgewicht is en zeer makkelijk in en uit te klappen is. Ook ziet de wagen er naar mijn mening mooi uit. Een kinderwagen hoort echter meer te bieden en daar schiet te quinny echt te kort. Vooral op het gebied van kwaliteit.

De wagen begon na een week al geluiden te maken vanuit het onderstel. Ook was er een zeer irritante klik geluid in het voorwiel. Hiervoor na 2 weken gebruik teruggegaan naar de prenatal. Hiervoor is een nieuwe voorwiel besteld. Er zat kennelijk speling op de lager van het voorwiel. Naar mijn bescheiden mening hoort een product van amper 2 weken kapot te gaan. Na lang bekijken van andere wagens ben ik er ook van overtuig dat er simpelweg een constructiefout is. Er zit geen vering op het voorwiel. Hierdoor krijgt deze oneindig veel klappen, waardoor de lager het niet aan kan. Het gevolg is dus irritante geluiden vanuit het voorwiel. Het gekraak bij de voorwiel is er met het nieuwe wiel niet (voor hoe lang?). Wat wel blijft is dat er geen vering opzit. Het is zeer onprettig rijden bij ook maar de kleinste obstakel. Mijn kind ligt vaak onderin de bak na een stoeprandje. Tijdens de reparatie als leenwagen een Maxi Cosi Mura meegekregen. Deze wagen heeft wel veringen en heeft hier dus totaal geen last van.

Nadat dit probleem opgelost was door een nieuwe voorwiel begonnen er geluiden vanaf het onderstel te komen. De geluiden komen niet van 1 plaats, maar van meerdere. Ik kan niet begrijpen dat een nieuw product dit doet. Voor hen die zoals mij denken: zeker onheus gebruik, echt niet. Wij gebruiken de wagen zeer voorzichtig.

Hiervoor wederom met alle moed terug gegaan naar de prenatal. Het onderstel is terug gestuurd naar Quinny. Ruim een week later de wagen terug gekregen. Echter kraakt het onderstel nog steeds. Ik merk dat ik de wagen vaker laat staan. Quinny heeft als reparatie de scharnieren "gesmeerd". Ik merk er helemaal niets van. Quinny wil verder niets doen, zo ook de prenatal niet. Wel heb ik een dikke vette kras aan mijn onderstel. Deze zat er niet voordat ik het product op had gestuurd. Het onderstel is zwart, nu kijk ik tegen een stuk ijzer aan. Hoe deze schade is gekomen weet niemand. Het personeel van de prenatal zegt: wij kunnen er niets aan doen.

Garnatie afhandeling Quinny: Dikke onvoldoende.
Kwaliteit onderstel: dikke onvoldoende.

Ben je gevoelig voor geluiden vanuit de wagen, koop hem dan niet.

Verder is de wagen zeer ligt en daardoor ook onstabiel. Als je er een luiertas aan hang, helt je wagen over. Niet doen dus. Nog beter, koop een goede wagen. Bespaar je de ellende.

Als laatste wil ik het over de rem van de wagen hebben. Er zit een rem op, die regelmatig blijft hangen. Als je de rem eraf haal, blijft hij ergens aan tikken. Dit geeft wederom een zeer irritant getik. Als je de rem dan weer aan zet en er af haalt, dan gaat het vaak weer goed.

Colclusie: zoek een wagen met een goede vering. Bespaar je de ellende van de quinny. Als je mij niet gelooft, zoek verder op internet. Bekijk ook de facebook pagina van Quinny voor soortgelijke klachten!

longzeh 09-08-2014

Door Quinny is mijn probleem in ieder geval opgelost!