Quinny Speedi blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 58 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Quinny Speedi blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Inge85 15-07-2011
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wij hebben de speedi nu 2,5 jaar in gebruik. Ons zoontje heeft er eerst altijd gebruik van gemaakt en daarna ons dochtertje. Het enige nadeel vind ik ook net als zoveel dat de rugleuning niet helemaal recht kan maar dat is niet onoverkomelijk vind ik zelf.
Het probleem dat soms t wiel wegdraait als je een hogere stoep oid op wil kan eenvoudig verholpen worden als je het wiel op de vaste stand zet.

Wij hebben er overigens wel een plankje achter hangen, via de babydump ( het goedkoopste plankje van 50 euro). Het sluit niet naadloos aan, ook al zeiden ze daar dat deze echt zou passen..maar het blijft wel zitten en ons zoontje heeft er toch dik een half jaar gebruik van gemaakt..tot hij t leuker vond om op de loopfiets mee te rijden naast de kinderwagen.

Ons dochtertje ( ruim 10 maand) sinds zit vandaag in de wandelwagen, en nu valt me pas op dat de gordels erg ruim zijn. Dus nu halen we de verkleiner ook nog eventjes. Ons zoontje was groter van stuk en zat met 6 maand er in en dat pastte toen prima, maar onze 2e is een stukje kleiner.

Elizabeth85 31-01-2013

Hoi Inge, mag ik vragen welk plankje jij hebt wat soort van paste op de quinny?Je zou me hier heel erg mee helpen, ben namelijk al even op zoek.
Gr. Elizabeth

pris1984 05-05-2011
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Totale miskoop. Rijden doet hij goed, maar even in de auto meenemen is een drama. Nou heeft een Ford focus een redelijk grote kofferbak en toch moet je van alles vanaf halen wil hij erin passen. Helemaal met de wandel inzet erin. die moet er helemaal af wil je hem in kunnen klappen. Erg fijn dus om alles er daarna weer op te doen en die al zoveel losse onderdelen. Rechtop zitten kan mijn kleine ook niet in dat ding. Uiteindelijk de zapp erbij. Gekocht voor als we weggaan en die kan weer niet in ligstand grrr. Dus ook weer niks als je een hele dag op pad bent en de kleine wil slapen. Nu is er een nieuwe versie van de zapp waar het wel kan, maar die buggy is meer dan twee honderd euro en blijf geen honderden euros
uitgeven. het enige fijne aan de zapp is is dat. Hij super klein is om mee te nemen

NiWo 08-01-2011
Geschreven voor: Quinny Speedi zwart, beige

Wij hebben de speedi sinds 2,5 jaar (model 2008). Hier erg tevreden over. Hij rijdt super! Heel licht en zeer wendbaar! De wandelwagen inzet is wel wat ruim, maar met de verkleiner die erbij te krijgen is gaat dit volgens mij stukken beter (wij hebben hem niet gebruikt, mijn zoontje zat aardig goed in de wagen, helemaal met voetenzak. Het probleem dat de rugleunig niet helemaal rechtop kan hadden wij ook. Wij hebben het opgelost door er een stuk dun klittenband achterlangs te doen en dit goed strak aan te trekken (zelfde manier als met een riem of kofferband zoals hieronder ergens staat). Het is zo heel makkelijk verstelbaar en je ziet er niets van (zwart klittenband).

pattyv 16-09-2010
Geschreven voor: Quinny Speedi zwart, rood

Wij hebben onze Quinny Speedi nu 2 jaar. We gaan hem nu voor ons tweede kindje gebruiken. Het is een fijne degelijke wagen maar...
voor onze dochter hebben wij na 10 maanden een buggy aangeschaft omdat de kinderwagen niet echt recht kon ook had ze zoveel ruimte dat ze scheef hing. We hadden de gordels op het strakst en nog waren ze te groot.
Nu zijn we van plan om het zitje aan te schaffen die was er toen nog niet. Las hier ook wel wat tips om de rugleuning strakker te krijgen die we zeker gaan proberen. OOk weer jammer dat er geen plankje aankan hangen voor de oudste. Of weet iemand er een???

Woerdt 06-09-2010
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wij hebben inmiddels de duwstang vervangen. Was helemaal niet zo duur als verwacht en we konden hem zo bestellen bij de prenatal.
Ook hebben we zo'n verkleiner gekocht maar onze jongste ligt og in de dreami dus ben benieuwd hoe de verkleiner straks bevalt. De oudste zakte idd steeds naar de zijkant. Destijds heb ik gastenhanddoekjes in die sleuven gestoken waar die windflappen in de rugleuning kunnen. Hielp wel iets maar niet echt veel.

KyraMon 03-08-2010
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wij hebben de speedi al ruim 6 jaar.......en niet voor een baby, maar voor de hond.

Ideaal, bijna de enige wagen waarvan de rug en zitting nagenoeg één vlak geheel kunnen worden, zodat de hond er ook in kan liggen.

Wagen rijdt perfect en is zeer wendbaar. Geweldig voor lange (winkel-)stadsbezoeken of andere uitstapjes. Net zoals je kind laat je ook je hond immers niet een hele dag alleen thuis!!

De Boer 13-07-2010
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wij hadden hetzelfde probleem met de Speedi bij onze 2 oudste kinderen. Nu hebben we een speciale Speedi-verkleiner gekocht. Kostte volgens mij 30 euro en nu is het goed! Onze dochter zit er mooi rechtop in en de gordels passen ook nog. En ze zakt niet onderuit. Nu is het een hele mooie buggy, terwijl we bij onze zoons niet tevreden waren. Dus misschien is die verkleiner een idee (bij de babyspeciaalzaak)?

katjak79 08-07-2010
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Ik vind het een onding! Hij rijdt fantastisch, daar niet van. Maar de rugleuning recht zetten vind ik een ramp en héél moeilijk om hem helemaal recht te krijgen. Ook zit mijn dochtertje er waardeloos in, ze hangt echt. Ook zijn de gordeltjes niet klein genoeg af te stellen en dit afstellen gaat ook al zo moeilijk.
Het is mijn aller allergrootste miskoop!!

niki82 11-04-2010
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

We hebben de quinny 2e hands gekocht, maar deze zag er nog uit als nieuw. We zijn wel tevreden over de kinderwagen. Onze dochter was al 1 toen we hem kochten. Als je de klitteband bij de voetjes losmaakt en de gespen aan de zijkant, kun je de buggyzit naar achter schuiven. Hierdoor wordt de hoek scherper en kan je kindje meer rechtop zitten. Ons meid kijkt lekker van zich weg en geniet van de wandelingen. De wagen loopt makkelijk en soepel en ziet er stoer uit met zijn 3 grote wielen. Je kunt er geen zware dingen aan hangen, dat is soms onhandig, omdat ik boodschappen te voet moet doen.

anni112 04-01-2010
Geschreven voor: Quinny Speedi

Wij hebben de wagen in 2008 gekocht.
we zijn er zeer tespreken over.
Mooie grote banden wat stoer lijkt maar ook erg handig is op onregelmatig terrein (bospaden, sneeuw enz)

De rug leuning kan niet helemaal rechtop wat soms wel jammer is.
Maar wij hebben een latje gemaakt die je achter de leuning kan schuiven zodat onze meid alles duidelijk kan zien.
Wel een beetje knullig is de manier waarop je de leuning moet verstellen, dit had wel wat "professineler" gekunt. niet met een trekkoort.

Ik las dat de gordeltjes niet kort genoeg konden... hier hebben wij geen last van onze meid is klein maar heeft altijd goed vast gezeten in de gordels ook vind ik ze makkelijk te verstellen.

De kinderwagenbak(Dreami) is idd klein, maar dat schijnen andere merken ook te hebben.

Suzanpoel 04-01-2010
Geschreven voor: Quinny Speedi zwart

Ook ik ben niet tevreden over deze wagen! We hebben nu 1,5jaar ingebruik. Gekocht om zijn mooie maar vooral stoere uiterlijk. De 3 wielen zijn niet stabiel, 4wieler is veel stabieler. Ook is het zit gedeelte veel te ruim waardoor me dochter steeds scheef zit. De zonneklep is te kort en werkt niet tegen zon,wind of sneeuw.
Plus punten zijn: hij wandelt heerlijk op lange afstanden en is gemakkelijk in te klappen en dan is ie niet zwaar.

Ik heb de speciale losse zitting gekocht zodat je kind rechter zit. deze kost ongeveer 39.95 en werkt perfect. Ik vond het ook zonde om een nieuwe wagen te kopen omdat deze ook wat heeft gekost dus dit is DE oplossing!

mjmmeijer 03-01-2010
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Al 5 jaar in 't bezit van 'n Speedi xs. Vind 't een fijne wagen. Onze dochter heeft er tot haar 4de in gezeten/gelegen. Ze wilde nl nogal 'ns slapen tijdens 'n wandeling.

Goed inklapbaar, helemaal plat indien de wielen verwijderd worden!

1 min puntje: Vind niet dat die van ons zo goed rechtop zit, misschien is dit bij de nieuwere versies wel aangepast ;)

Janine1979 12-12-2009
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wij hebben de Speedi SX in 2006 gekocht en nu voor ons tweede kindje in gebruik. Ik ben er niet zo heel erg tevreden over. Een kinderwagen vind ik echter een te dure aanschaf om "zomaar" een nieuwe te kopen (de ongemakken zijn hier toch net niet groot genoeg voor zeg maar). Maar als ik vantevoren de dingen weet die ik nu weet zou ik hem niet kopen.

Ik vind met name de zitting van de wandelwagenzit te breed en te recht. Een kuipmodelletje (zoals de spuuglelijke Bugaboo heeft) lijkt me veel comfortabeler in gebruik. Allebei mijn kinderen zakken een beetje opzij, zeker toen ze nog maar net konden zitten.

Ook vind ik de rugleuning erg moeilijk verstelbaar.

Als de zitting er een maal op zit dna kan hij er ook niet meer snel vanaf. Dus even snel de Maxicosi erop doen kan niet meer.

Doordat het een driewieler is, is de stabiliteit bij stoepjes afrijden (als je de achterwielen even optilt zeg maar) niet erg groot. Maar ik denk dat dit een probleem van alle driewielers is en niet specifiek van deze wagen.

De bak (dreami) die je er in het begin op zet vond ik erg klein. Mijn kinderen pasten er met 5 maanden al niet meer in, terwijl ze toen eigenlijk nog onvoldoende stevig konden zitten om in de wandelwagenzit te zitten.

Als je de wagen inklapt vind ik het lastig dat de duwstang los zit en makkelijk uitschuift en daardoor op de grond valt ezg maar. Dit is te voorkomen door de klemmen weer vast te zetten na het inklappen maar toch ... erg onhandige handeling!

esther75 15-10-2009
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Ik hoor iedereen maar zeggen dat je de maxi-cosi niet meer kunt gebruiken als je het buggy deel er op heb zitten, maar als je gewoon je adapters er op laat zitten dan past de maxi cosi er nog prima op met de buggy in de laagste stand en zonder zonnekap past dan zelfs de wagenbak erop. En in het begin hoeft je kindje toch nog niet helemaal rechtop te zitten daar zijn ze nog veel te klein voor en in ook niet goed voor hun rug, ook liggend zien ze al veel meer dan in de wagenbak.

Lilletje 05-07-2009
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wij zijn gevallen voor het stoere uiterlijk van de wagen. Achteraf toch spijt.
Zolang de kinderwagen bak erop zit is er weinig aan de hand. Ofschoon we er al snel achterkwamen dat het ene voorwiel niet heel stabiel is, vooral bij stoepje op en af (waarop de wagen even op het voorwiel steunt) klapt de wagen naar 1 kant waardoor de hindernis moeilijk te nemen is en de wagen meerdere keren bijna is omgekiept!
De echte problemen begonnen toen we hem tot buggy ombouwden: ontzettend gebruiksonvriendelijk met allerlei riempjes en drukkertjes. Hier door kun je niet meer snel wisselen tussen buggy en maxicosi. Je kindje kan alleen maar van je af kijken en zit altijd vol in de zon en op de wind. De regenhoes past niet goed. De kap sluit niet goed aan waardoor het tocht in de buggy. Rugleuning is heel moeilijk te verstellen, zeker wanneer je kindje erin ligt. De rugleuning kan niet goed rechtop zodat je kind er echt in hangt ipv lekker recht op zit. Banden snel leeg en lek en plakken is een crime.
Voor zo'n dure wagen heeft de speedi een goedkope afwerking en zeer weinig gebruiksmogelijkheden. Van de week was ik er echt klaar mee. We hebben een mutsy 4 rider besteld. Voor ons nooit geen quinny meer.

mrs. Neri 11-06-2009
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wij hebben deze wagen in 2004 gekocht en straks komt ons 3e kindje erin te liggen. Ik vind dit een heerlijke wagen om veel mee te wandelen. Ik las bij andere reviews dat je er moeilijk mee in de tram of bus kan. Ik heb veel ervaring met de bus en vind het prima gaan.
Het buggy gedeelte komt wat slap over moet ik zeggen. Inderdaad slap en breed en lastig te verstellen.
Vooral als de voetenzak er ook nog op zit vind ik de het gedeelte waarmee je je kindje vast zet, moeilijk te verstellen en lijkt al snel te klein met ook nog een dikke winterjas aan.

mamma1981 07-05-2009
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wij hebben de quinny speedy nu een jaar in gebruik. We zijn zeer tevreden over de reiswieg, deze is makkelijk en snel van het onderstel af te klikken.

Minder blij waren wij toen ons dochtertje in de wandelwagen moest (omdat ze te groot voor de reiswieg werd). De inzet is niet heel handig plaatsbaar op het onderstel, verder bleek ze voor de wandelwagen nog veel te klein te zijn, ze zakte steeds scheef en haar ruggetje lag gebogen.

Sinds dit weekend gebruiken we de verkleiner. Wat een verademing!!! Ze zit er perfect in, haar rug is recht en ze zakt niet meer onderuit.

Klein nadeel vinden we de gesp waarmee je de rugleuning kunt verstellen, deze werkt niet echt gebruiksvriendelijk.

Over het algemeen rijdt de wagen erg lekker en licht en vooral voor de lange mensen onder ons: deze wagen kan ook voor jullie op een goede hoogte worden ingesteld.

annemieke83 08-04-2009
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Het is een mooie wagen. Hij rijdt heel makkelijk en je kunt echt met een vinger de wagen een rondje laten draaien.
Eigenlijk ben ik vooral op het uiterlij van de wagen gevallen toen ik hem kocht.

Achteraf toch een beetje spijt.
De wagen is echt heel breed en dat betekent dat je altijd in de brede rijen van de supermarkt moet staan.
Onhandig want die rij is soms heel lang terwijl andere rijen heel snel gaan.
Daarnaast vind ik dat mijn zoontje snel uit de dreami was gegroeid en nog te klein was voor het buggy gedeelte.
Nu hij eenmaal in de buggystand zit. Vind ik dat de wagen moeilijk rechtop is te zetten als je kind al in de wagen zit en ook de rechtste stand is nogal onderuitgezakt.
Hij ligt altijd lui onderuit in de wagen en volgens mij kan hij daardoor veel minder zien van de omgeving.
Wat ik ook heel jammer vind is dat je met deze wagen (zodra je kind in de buggystand zit) nooit de bak om kan draaien, waardoor je kind jou kant op kijkt. Dat kan met de Bugaboo en de Mutsi wel heel makkelijk.

Conclusie: Ik heb de wagen ondoordacht gekocht en zou zeker een andere kiezen als ik een nieuwe mocht kiezen.

hussie 17-02-2009
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wij hebben de speedy 2007 gekocht samen met dreamy en maxi cosy. Wij hebben geen spijt van onze keuze, vooral niet omdat je nu ook een verkleiner voor wandelwagen en een veiligheidsbeugel kunt krijgen. Deze zijn door het simpele systeem gewoon te gebruiken. Echt aanrader we gebruiken hem nog iedere dag met veel plezier.

CindyM 06-07-2008
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Quinny Speedi Black Reflection in gebruik sinds november 2007. Gekocht in combinatie met bijpassend MaxiCosi autozitje en Dreami. Wij zijn er echt bijzonder tevreden over.
Mijn vriend is bijna 2 meter lang en alleen al daarvoor is het een ideaal ding. Andere kinderwagens zijn veel lager waardoor mijn man gebogen achter het ding zou moeten lopen. De Dreami hangt ver boven de grond waardoor je kindje ook minder uitlaatgassen e.d. binnenkrijgt. Onze dochter was en is wat aan de kleine kant dus ze kon tot 7 maanden in de Dreami. Voor korte uitjes gebruikten wij meestal de MaxiCosi op het onderstel. Nu moet ze in de wandelwagen en daarvoor is ze eigenlijk te klein. We gebruiken nu de voetenzak als vulling en ritsen hem niet dicht (het is tenslotte juli) maar vouwen de bovenkant gewoon naar onder bij de voetensteun. Ik vind het een goede prijs/kwaliteitverhouding. Hij heeft goede wegligging, is zeer wendbaar, makkelijk opvouwbaar (neemt wel veel ruimte in in de kofferbak), heel stabiel (ook met veel tassen eraan) en ziet er erg mooi uit vooral in de zwarte uitvoering.

Sylvia2005 02-06-2008
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wagen in 2005 gekocht. Ik heb er op zich goede ervaringen mee. Het buggy gedeelte vindt ik wel wat ruim, gordeltjes konden niet strak genoeg aangetrokken worden. Onlangs ben ik er achter gekomen dat je aan de Quinny Speedi geen kiddyboard kunt bevestigen, wat een nadeel kan zijn als je de wagen ook voor een 2e kindje wilt gebruiken.

Leigh89 28-01-2014

je kan wel een board gebruiken. Ik gebruik de EZ step.

trotsemamma 09-05-2008
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Wij hebben de quinny speedi als eerste gekocht in 2006 in combinatie met de dreami.
De dreami is erg smal en kort. mijn dochtertje was er met 3 maanden bijna uitgegroeid terwijl ze toch echt niet groot was
Vond het toen een super wagen en was er erg tevreden over. Enig nadeel vond ik wel dat bij het opgaan van een stoep de wagen erg instabiel is en snel neigt om te vallen.

Na 3 maanden verkocht voor een Bugaboo......had ik nooit moeten doen!!!!

Vorig jaar opnieuw de speedi gebruikt maar nu in combinatie met de wandelwageninzet.
Wat een drama om steeds die koorden aan te moeten trekken om de zitting rechtop te krijgen
De zitting is erg breed, maar dat is goed op te lossen d.m.v een zitverkleiner

Heb de wagen nu omgeruild voor een quinny buzz......dat had ik veel eerder moeten doen!
Mijn dochtertje is nu 2 en past er nog makkelijk in
Loopt erg comfortabel en is ook goed te gebruiken in het bos
Heb nu wel het andere voorwiel besteld zodat ik er een 4-wieler kan maken omdat ik dat prettiger en stabieler vindt,

Heleen1975 25-03-2008
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw, groen

We hebben de Speedi nu 1 maand en ik vind het een heerlijke wagen. Onze zoon is nogal uit de kluiten gewassen en paste niet meer in de bak (Dreami is klein en smal). Nu ligt meneer heerlijk in de buggy en kan alles goed zien. De wagen is wendbaar en goed schoon te houden. Hiervoor hadden we een Freestyle maar die beviel lang niet zo goed als de Speedi.

HMS 18-03-2008
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Deze kinderwagen in 2006 gekocht, voornamelijk vanwege de prettige wegligging, goed verstelbare handgreep en het feit dat hij in ons betrekkelijk kleine autootje paste. Zolang we hem gebruikten met Dreami (dat was niet lang, zoon was er snel uitgegroeid!) of met de Maxi-Cosi, waren we zeer tevreden. Loopt lekker licht en je kan er nog aardig wat boodschappen mee vervoeren.

De narigheid begon toen we hem ombouwden tot wandelwagen. Het inklappen ging veel moeizamer (vooral met voetenzak) en ons kind zat heel slecht. Dat op allerlei manieren geprobeerd op te lossen (zoals een extra band achter de leuning), maar mijn zoontje zakte steeds opzij.

Van ellende uiteindelijk de Speedi verkocht en een Bugaboo gekocht.Wat een verschil! Kind zit heerlijk rechtop, en is veel meer aan het lachen en kletsen dan in de Speedi.

Denise2 11-03-2008
Geschreven voor: Quinny Speedi blauw

Over de Speedi SX als kinderwagen was ik wel tevreden, hij loopt lekker licht, is wendbaar en redelijk stabiel.
Wel was mijn zoontje snel uit de bak gegroeit en was toen eigenlijk nog te klein voor het buggygedeelte.
Wel is de wagen erg breed, vooral lastig bij kassapoortjes.

Het buggygedeelte vond ik erg tegenvallen.
Erg brede zitting (wel weer prettig bij oudere kindjes), leuning kan niet helemaal plat of rechtop.
Leuning moet je verstellen met een gesp (erg simpeltjes voor zo'n dure wagen), dit is bijna niet te doen met je kind erin. Ook vond ik de leuning weinig steun gevend.