Magimix 4200XL rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Magimix 4200XL rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Jeannette 25-01-2021

Uiteindelijk toch teleurstellend

Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Als fervent magimix gebruikster wilde ik er ook één voor mijn zoon kopen. Ik heb de 4200 en sinds ruim een jaar. de 3200 XL
Ik gebruik beide en ben daar heel tevreden over. Omdat mijn zoon graag brood en/of pizza maakt was het voor hem een vereiste dat de machine max 500 gram brooddeeg met gemak moest aankunnen. Voor aankoop dit gestest op mijn Magimixen. Volgens de specificaties moest de 3200xl 600 gram brooddeeg aankunnen! Ik heb er slechts 250 Foccacia deeg ingedaan. De 3200 XL had er grote moeite mee, maakt veel lawaai en ik moest de machine van boven stevig vasthouden. Het deeg werd niet een mooie bal en er was deeg gelekt op het motorblok. Het werd een vieze bende. Vol goede moed en rotsvast vertrouwen 250 gram deeg in de 4200 gedaan. Zou een makkie moeten zijn want deze machine kan 1 kg brooddeeg aan. 250 gram test ging aardig goed. Deeg werd al snel een elastische bal. Goed nu 500 gram brooddeeg erin. Ondanks de rubber voeten onder de machine moest ik met beide handen de dansende machine vasthouden. Ze gaf een oorverdovend lawaai. Het werd me uiteindelijk te gevaarlijk want de 4200 steigerde wild. Ik ben gestopt omdat ik niet meer durfde. En ook hier was het motorblok dik onder de vieze deegsmurrie. #Magimx . Ik was al meer dan 10 jaar verliefd op je! En vertelde daarover bij anderen. Ik blijf jou positief aanbevelen want behalve het brooddeeg vind ik je fantastisch. Ik hoop van je te horen.

Pluspunten

• Snijden
  • Hakken
  • Slagroom kloppen

Minpunten

• Citruspers niet fijn

Reactie van Magimix Nederland BV 26-01-2021

Beste Jeannette,

Het is vervelend dat u dit zo ervaart. Met een aantal tips kunnen we u wel helpen.
U kunt rechtstreeks contact leggen met klantenservice@magimix.nl.

Ria 13-09-2017

Niet tevreden

Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Ik heb dit apparaat drie maanden in huis gehad. Voornamelijk voor het maken van deeg en beslag voor taarten en cakes. Mijn apparaat maakte veel kabaal en draaide niet, zelfs niet met enkel eieren, zelfs niet leeg. Eerst zou het aan het accesoire liggen (eiwitklopper), vervolgens aan verkeerd gebruik ( recept volgens boekje/internet), daarna lag het aan een foutje in de deksel. Toen hetzelfde probleem bleef bestaan heb ik het aankoopbedrag terug gevraagd. Mijn "Mercedes onder de keukenmachines" (volgens de verkoper) heeft de meeste tijd in de winkel gestaan voor onderzoek.

WM 07-01-2017

Maakt alle beloften waar

Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Na uitgebreid vergelijken gekozen voor de Magimix 4200XL (via Oldenhof met gratis extra SmootieMix). Deze machine maakt alles waar wat wordt beloofd.
Hij is redelijk stil (zeker in vergelijking met onze vorige keukenmachines), supersnel en de 900W inductiemotor heeft nergens moeite mee. Ook niet met zwaar brooddeeg.
De werkwijze is anders dan gewend (alle ingrediënten voor het deeg in één keer toevoegen en dan de machine starten) maar het resultaat is geweldig en klaar in een minuut.
Over snijden en raspen hoef ik niet veel toe te voegen. Supersnel en nauwkeurig door de stabiele en zeer scherpe snijschijven. Magimix is niet voor niets al jarenlang marktleider in de professionele keukens.
Het maken van sausen is een genot (denk bijvoorbeeld aan eigengemaakte mayonaises en cocktailsaus in een minuutje). Nooit meer uit de winkel en veel smakelijker.

Nog even getwijfeld over de kunststof kommen, maar deze zijn onverwoestbaar en eventueel goedkoop te vervangen (zoals alle onderdelen, en dat al jarenlang, ook voor oudere modellen)

Met de SmootieMix hebben we een geweldige sapcentrifuge in huis die geen druppel verspilt.
Snel en gemakkelijk schoon te maken.

Alle onderdelen mogen in de vaatwasser, maar met de hand is alles ook snel schoon.

Pas een paar weken in bezit, maar nu al onmisbaar en wekelijks meerde keren in gebruik.
Hier gaan wij heel lang plezier aan beleven.

Pluspunten

• Serk en stil
  • Enorm veelzijdig
  • Zeer stabiel
  • Snel en nauwkeurig

Ississ 22-07-2013
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Heerlijke degelijke machine die goed hakt en snijdt. Als het allemaal eenmaal in elkaar zit, is het een genot om te zien hoe makkelijk hij alles verwerkt. Ik blijf maar nieuwe groenten erin gooien om te raspen! Ook erg makkelijk schoon te maken (de machine zelf dan) omdat het 1 groot blok is, die je gewoon met een doekje kunt afnemen. Het valt alleen niet altijd mee om alle kommen in elkaar te zetten en te kijken welk onderdeeltje nu weer erop gedaan moet worden. Als ik hem nog een keer aan zou schaffen, zou ik niet meer voor de 3 kommen gaan. Je moet ze nl alle 3 in elkaar klikken als je alleen maar de kleine wilt gebruiken. Helaas worden dan ook alle 3 de kommen vies. Ook heb ik mijn oude blender weer van stal gehaald voor het maken van smoothies. Het deksel van de Magimix sluit niet goed genoeg af en de keuken (en ikzelf) heeft al een paar keer een douche gehad

davanluijk 28-12-2011
Geschreven voor: Magimix 4200XL rood

Na gedegen vooronderzoek hebben we uiteindelijk besloten om deze Magimix aan te schaffen. De winkel waar we hem gekocht hebben had ook nog een actie zodat we de sapcentrifuge erbij hebben gekregen.

Aan het eind zal ik ook nog wat over de sapcentrifuge schrijven. Maar eerst over de Foodprocessor. We hadden in eerste instantie naar een Kenwood KM-266 gekeken omdat deze vooral veel verschillende functies heeft. In eerste instantie hadden we deze besteld omdat je artikelen 14 dagen op zicht kunt krijgen bij betere webwinkels. Nadat we de gigantische doos van de Kenwood met heel veel onderdelen hadden ontvangen hebben we alles eens goed bekeken. Het apparaat is vrij groot, het materiaal voelt niet erg degelijk aan en je hebt veel plaats in je kast nodig voor alle losse onderdelen. Dus hebben we de Kenwood terug gestuurd en uiteraard niks hoeven betalen daarvoor.

Na het lezen van veel reviews en gebruiksaanwijzingen hebben we besloten de Magimix aan te schaffen. Redenen hiervoor waren: positieve reviews, lange garantie (12 jaar op motor), onderdelen zijn nog lang na te bestellen, grote toevoerbuis, een handige opbergdoos voor de accessoires en een duidelijke gebruiksaanwijzing (van tevoren van de site gedownload). In deze gebruiksaanwijzing staan ook veel minder zaken dan bij de Kenwood waar je allemaal (heel) voorzichtig mee moet zijn.

Net voor de kerst hebben we de Magimix binnen gekregen en hij heeft ons ontzettend goed geholpen bij het kerstdiner (8 personen). Zonder problemen hebben we eiwitten voor meringues geklopt, met het overgebleven eigeel zelf aioli gemaakt, slagroom geklopt, aardappels en peren in perfecte dunne plakjes gesneden voor een aardappel/peer gratin. Als je alles direct na de bereiding afspoelt is het schoonmaken ook geen probleem.

Het apparaat is zeer degelijk en heeft een stille maar sterke motor. Verder hoef je niet te letten op instellingen want er zitten alleen een aan, uit en pulse knop op.

Wat ook goed is is dat er een behoorlijk uitgebreid receptenboek bij zit (in het Nederlands). Hiermee kun je voldoende inspiratie opdoen en ontdekken welke accessoire voor welk doel gebruikt kan worden.

Tot slot werkt de sapcentrifuge ook prima. De vruchten worden echt goed uitgeperst, de sterke motor houdt de centrifuge goed op snelheid en met de bijgeleverde spatel is de centrifuge makkelijk schoon te maken. Enige minpuntje is dat de toevoer voor de sapcentrifuge wat klein is dus er past per keer bijv. maar 1/16de van een Galia meloen of 1/8ste appel in. Wat wel weer goed is is dat er ook bij de sapcentrifuge een leuk receptenboekje wordt geleverd.

Alles bij elkaar genomen is het een fantastisch apparaat en door zijn goede kwaliteit met een zeer goed verzorgde handleiding en receptenboek het prijsverschil met de goedkopere concurrenten meer dan waard.

JV46 23-09-2009
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Na iets meer dan een jaar na aankoop wil ik deze Magimix nooit meer missen. Ik gebruik het vooral voor het kneden van (pasta)deeg, het snijden en pureren van groenten en het maken van milkshakes. Het apparaat neemt veel werk uit handen.
Paar opmerkingen:
- Het motorblok is zeer degelijk
- De kunststof kommen beoordeel ik als minder degelijk. Er zitten al diverse haarscheurtjes in en ik vrees dat ze over een jaar moeten worden vervangen.
- Het apparaat werkt met grote snelheid en geweld. Iets minder had m.i. ook gemogen.
- Bij gebruik van snij/raspschijven wordt het laatste stukje van de groente niet bewerkt, maar blijft op de schijf achter en raakt in de kom.
- De drie verschillende kommen lijken handig, maar bij gebruik van de kleinste dienen ze alle drie in elkaar gezet te worden gebruikt. Meestal moeten ze daarna alle drie worden afgewassen.
- Aan de kommen zitten geen schenktuiten. Het inschenken van bijv. een milkshake wordt daardoor een knoeiboel.

Sien 21-08-2009
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Heb deze Magimix nu een jaar. Bevalt prima, degelijk apparaat. Gebruik nog wel steeds mijn staafmixer om soepen te pureren, is veel sneller en minder afwas. Ik doe trouwens alles gewoon in de vaatwasmachine, je moet er alleen op letten dat er geen tomatensaus in de machine zit, anders verkleurt alles.
Wel een paar minpuntjes:
-Als ik schijfjes snijd, blijft er altijd een stuk groente bovenin het apparaat zitten, die gaat meedraaien op de schijf.
-De hele vaatwasmachine zit meteen vol als je hem even gebruikt, maar daar kun je wel overheen komen.
Verder een prima apparaat, ik ben blij met deze maat, ondanks onze niet al te grote keuken.

wildhorse 06-01-2009
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Wat een feestje is deze machine!
Ik ben er echt meer dan happy mee, de grotere toevoer is echt heel handig en zorgt voor het makkelijk toevoegen van de producten. Daarnaast kun je meer dingen tegelijk er in stoppen zonder ophoping.

Petit Barzun 22-05-2008
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Wij hebben de 4200, een belangrijk verschil tussen de modellen is de maat. Met de 4200 kan je meer tegelijkertijd in de kom doen.

De citruspers werkt goed, even de sinasappel aandrukken dat hij blijft zitten, deksel dicht (voor het spatten) en nog geen halve seconde later is het klaar. Het sap is erg lekker, maar splitst erg gauw in vocht en vezels. Je moet het dus even roeren voor het drinken, wat niet hoef met een losse (electrische) pers. Misschien komt het door het hoge toerental.

Wij hebben er ook een 6mm schijf bij gekocht, daar kan je tomaten en komkommer in een goede maat mee snijden. Gewoon er in doen, aan, en de rest doet hij zelf.

gerda 28-04-2008
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Ik heb deze machine sinds een maand en ben er lirisch over. Ik maak veel rauwkost en dan heb je in een korte tijd alles fijngehakt. Heerlijk. Ik had hem veel eerde moeten kopen

caroden 14-01-2008
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

We wilden deze al langer hebben maar werden in een electronicawinkel overgehaald om een Philips te kopen (voor een fractie van de prijs van deze Magimix). 2 maanden uitproberen en dan: niet goed, geld terug. Nou, we hebben 'm een weekend geprobeerd (alle functies) en direct geretourneerd naar Philips. Dezelfde dag een 4200XL van Magimix geokocht. Wat een verschil: degelijk, makkelijk te reinigen, zeer stabiel en eenvoudig in gebruik. En natuurlijk het belangrijkste: hij doet perfect wat ie moet doen! Erg handig zijn de 3 maten kommen. Ook geschikt voor kleine hoeveelheden.

Geluidsniveau is prima!

Citruspers erbij gekocht maar deze nog niet geprobeerd/

mirjan 1968 03-01-2008
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Nou veel wikken en wegen, toch voor de magimix 4200 gegaan.
En meteen proberen he! Tiramisu, eiersalade, gratine aardappels, verschillende mengsels voor bladerdeeghapjes.
Wel goed opletten wat je het eerst wil doen, en van kleine kom naar groot werken, en de afwas, valt reuze mee.
Gewoon met de hand, glaasje wijn erbij, en genieten van wat in de oven zit!Kortom, degelijke,perfecte machine, die we zeker vaak zullen gebruiken!

LR 09-07-2007
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Ik ben erg tevreden over mijn nieuwste aanschaf!!! Brooddeeg is werkelijk geen enkel probleem en ook de cakemix komt er luchtig uit. Maak eens de recepten van mayonaise of tappenade!!! Super gewoon. Tja, en die afwas neem ik maar voor lief hoor, dat weet je van te voren toch? Als ik die negatieve reacties lees snap ik het niet...misschien gewoon nog even oefenen??

Anoniem 06-03-2007
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Ik heb deze machine nu anderhalf jaar of zo, en mij viel hij niet erg mee, zeker gezien de forse prijs. Zwaar beslag heeft de neiging onder het mes of de haak te kruipen, en als je hem onmiddellijk daarna weer wilt gebuiken voor nog een lading, is dat problematisch. Want hem schoonmaken is nog niet zo simpel. In de vaatwasmachine mag hij niet, alsof er geen materialen zijn die daar wel tegenkunnen. Beetje Franse arrogantie te denken: wij hebben de naam, er is geen concurrentie. Verder heeft hij maar één toerental, aan en uit (nou ja, en pulse). En dat is ook niet altijd handig. Hij is wel heel sterk, maar achteraf had ik voor deze prijs wel iets beters kunnen krijgen, vrees ik.

M prins 09-08-2006
Geschreven voor: Magimix 4200XL chroom

Wat een geweldig apparaat, na lang wikken en wegen heeft het nieuwe design van
de magimix mij doen besluiten om hem nu eindelijk eens aan te schaffen.
De extra brede invoeropening is de iets duurdere aanschafprijs absoluut waard.