• Test panel 8,5 okt 2016

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Keukenmachine New Masterchef Gourmet Zilver / donkergrijs QB504D grijs, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

LindaVaasen 25-04-2016

Ik had de voorganger van de masterchef gourmet en na 6 jaar was ik toe aan een nieuwe. Ik bak met grote regelmaat taarten en heb dan mijn handen nodig. En dat kan met de masterchef gourmet.door de doseer deksel kan ik meel erbij doen zonder dat mijn keuken helemaal onderzit.
Met de deeghaak maak ik in 5 min een brooddeeg klaar. Lkkr op de hoogste stand en klaar.
De blender wordt vaak door mijn dochter gebruikt om smoothies ermee temaken.
Zelf had ik wel een iets grotere bak gewild, maar dat komt dat ik grotere volumes aan brooddeeg/taarten beslag maak. Verder ben ik meer dan tevreden over alles geleverde accessoires, dat maakt het allemaal een stuk handiger en sneller in de keuken.

Bauk en Miran 24-04-2017

Ben je nog steeds tevreden over de keukenmachine? Ik las een andere review over problemen met het mixen van botercreme. Hoor het graag van je!

LindaVaasen 25-04-2017

Hi, ik ben zeker nog erg tevreden. Hij mix en kneed nog steeds zoals je dat zou verwachten. Heb nog steeds geen spijt. Gr Linda

66.bianca 25-04-2016

De Masterchef Gourmet hebben wij sinds enige tijd in ons gebruik hebben, is voor ons een verademing. Voorheen gebruikten wij een mixer en had ik een hekel aan alles wat bakken was. Dit omdat nadat ons bakavontuur ik nog een uur kon uittrekken om mijn keuken schoon te maken! Op de Masterchef zit een deksel die voorkomt dat je keuken na afloop wit is. De mogelijkheden zijn veelzijdig. Je kan er onder andere mee mengen, kneden, kloppen, mixen, malen, raspen en met de sapcentrifuge kan je zelfs smoothies en milkshakes maken. Jammer alleen dat de kan niet van glas is. Het kneden van deeg is heel fijn met de Masterchef aangezien ik dit voorheen met de hand deed. Er zit een grote metalen mengkom bij van roestvrijstaal die je gemakkelijk kunt schoonmaken .Ook voor het maken van mayonaise en het opkloppen van eiwitten is de machine super geschikt. Wanneer je iets wilt raspen kan je gebruik maken van de raspmolen. Je kunt hierin fijn of grof raspen en plakjes maken. Ook vind ik het ideaal om de kaas erin te raspen. Ik vind wel dat de machine op hogere toeren wat herrie maakt. Al met al is de Masterchef een aanrader voor iedereen.

Marielle_82 24-04-2016

Wij hebben deze keukenmachine nu iets meer als een week en zijn er erg tevreden mee. Zo hebben wij de blender al gebruikt voor onze pindasaus. De rasp om de rode kool fijner te maken en de mixer om het eiwit te kloppen voor de american pancakes. Superfijn om een machine te hebben die je werk uit handen neemt en die zoveel accessoires heeft dat je afscheid kan nemen van een losse blender etc. Ik zou hem niet graag meer missen in de keuken.

Een paar nadelen zijn er ook: zo is de machine wat luidruchtig en begint hij te trillen vanaf stand 4 en komt er water met sop in het handvat van de blender, omdat er een gat aan de onderkant van handvat.

Mar1990 23-04-2016

De keukenmachine net een week in bezit en ik ben meteen tevreden. De onderdelen zijn makkelijk in gebruik en er zijn veel mogelijkheden. Voor iemand die moeilijk kan multitasken is een keukenmachine ideaal. Je hebt meteen een paar extra handen in de keuken. Groente wordt voor je gesneden en het beslag wordt mooi egaal geklopt. Ik wil nooit meer anders!

ylaine 12-03-2016

In een woord geweldig dit is een droom voor elke keukenprinses of prins.
Ik wou al zolang een keukenmachine, maar vond het toch nog steeds te duur.

Nu ik deze keukenmachine heb gebruik zou ik echt niet meer zonder willen.
Werkelijk alles zit erop en eraan, fijn in gebruik en mooi in design.

Het is zoveel makkelijker koken en bakken met deze mooie machine.
Doordat het nieuw is en makkelijker ga je veel meer recepten uitproberen.

Ook een voorbeeld is met appelkruimeltaart, doordat hij het deeg zelf kneed is het ideaal. Maar met appelkruimel het woord zeg het al moet je kruimels hebben. Nou hup de garde verwisseld en een beetje bloem extra erbij gedaan en je hebt mooie fijn kruimels. Doordat het apparaat zoveel power gaat dat echt super.

Mijn man en gasten zijn zeer tevreden ook want nu hebben ze elke keer iets nieuws en lekkers.

Ik raad het zeker aan, voor de prijsverhouding is het een top apparaat.

tiramisu 11-03-2016

wee weken geleden heb ik het apparaat gekregen. Het eerste wat me opviel, was dat het een flinke doos was. Het is een mooi strak apparaat wat geen straf is om op je keuken te laten staan. Er zitten wel vrij veel onderdelen bij waar je een plaatsje voor moet vinden. Ook zit er een handig receptenboekje bij, waarbij er bij de recepten staat welke deeg- of menghaak je nodig hebt en hoe lang je moet mixen.
Ik heb hem gebruikt voor pizzadeeg, brooddeeg, slagroom, kwarktaart, etc. Alleen het brooddeeg werd geen mooie bal, maar misschien lag dat aan het deeg. De rest ging wel uitstekend.
Ook kan je met dit apparaat raspen en snijden. Het raspen van kaas, komkommer, etc werkt snel en super! Ook cheddarkaas kreeg ik mooi fijn geraspt. Het snijden van plakken komkommer vond ik wat minder, maar misschien had ik dan beter de komkommer eerst kunnen schillen. De schil van de komkommer bleef tussen de rasp en de rasphouder eromheen zitten en werd dus niet meegeraspt. Dat heeft echter geen invloed op het raspen zelf. Dat functioneerde gewoon goed. Ook de blender werkt snel en krachtig. We hebben er heerlijke smoothies in gemaakt.
Mijn oude keukenmachine gebruikte ik eigenlijk alleen maar voor bijvoorbeeld het fijnsnijden van ui en het pureren/mengen van sauzen of roomsoepen. Het leek me altijd superhandig om, terwijl je bezig bent met bijv. taart maken, dat je je handen vrij hebt en dat de machine mengt en klopt, etc.
Mijn conclusie is dat het een mooi, strak, handig en fijn functionerend apparaat is! Ik zou hem zeker aanraden voor mensen die vaak taarten e.d. bakken, maar ook aan mensen die hem voor andere doeleinden gebruiken. Een multifunctioneel apparaat!

Sanne 07-03-2016
Wij hebben de Tefal Masterchef QB504D nu ongeveer 14 dagen in gebruik en zijn er zeer tevreden over. Deze keukenhulp is echt een aanwinst in onze keuken. Alle hulpstukken zijn zeer functioneel en eenvoudig te plaatsen. Onze oude keukenmachine had geen kneed haken en beslag kom, dus voor ons is deze machine een vernieuwde formule. Tijdens het kneden van het deeg zie je dat de Tefal Masterchef in het geheel wel flink op de proef gesteld word. Door de krachtige motor staat de machine in zijn geheel te trillen en te schudden. Vandaar dat er waarschijnlijk ook een soort van zuignappen onder de machine geplaatst zijn, zodat deze op zijn plaats blijft staan tijdens het kneden. De hakmolen met verschillende rasp trommels werkt gewoon goed. Als je het systeem van de hakmolen voor het eerst bekijkt, dan verwacht je in eerste instantie dat het niet goed zal werken omdat de rasp trommels met één eenvoudige handbeweging geplaatst worden. Je verwacht eigenlijk dat deze er meteen weer uit zullen vallen zodra je het apparaat aan zet. Maar het systeem werkt verbluffend goed moet ik toe geven. Het kneden met de kneedarm is voor ons helemaal nieuw, dit was bij ons altijd handwerk, dus deze optie is voor ons een zeer prettige ervaring. Het deeg wat we er mee gemaakt hebben voor de broodjes was heerlijk luchtig. Smoothies maken met de blender, koekjes kruimelen, groente raspen etc, het gaat allemaal zoals je het mag verwachten van een dergelijke machine.
De verschillen met onze vorige keukenmachine:
De keukenmachine heeft een moderne look en doet robuuster aan.
De hakmolen en de blender waren voor ons wel even wennen t.o.v. onze oude keukenmachine, maar zijn wel heel functioneel.
De Tefal keukenmachine heeft een RVS beslagkom en kneed mogelijkheden.
De Tefal keukenmachine maakt in de hoogste stand wat lawaai, maar heeft veel power.
De hulpstukken zijn eenvoudig in gebruik en snel schoon te maken.
Onze eerste indruk en beoordeling van de Tefal Masterchef is dan ook zeer goed te noemen en we hebben verder geen noemenswaardige minpunten kunnen ontdekken. De machine kunnen wij zeker aanraden.

erikhoning 05-03-2016
Wat ben ik blij met deze keukenhulp. Heb m nu een week of twee in huis en heeft me al een paar keer fijn geholpen.
Als kneedmachine voor deeg enzo is ie gewoon goed. Wel wat luidruchtig en trilt enigszins. Geweldig om bijvoorbeeld een cake te maken en beetje bij beetje de ingredienten toe te voegen zonder dat ik na afloop de sporen uit mn hele keuken moet uitwissen... Echte grote plus...
Als hakselaar voor van alles helemaal goed. Van diverse groente, tot bijvoorbeeld harde droge italiaanse kaas, het komt er perfect uit.
Als blender gewoon wat je van een blender mag verwachten. Fijne smoothies enzo.
Wat kan ik er meer over zeggen...
Mooi design, een echte aanwinst (ondanks de vele ruimte die hij inneemt) in mn keuken.
Voelt enorm degelijk aan, ook de losse hulpstukken voelen stuk voor stuk degelijk aan.
Nadeeltje...: Ik vind m wel behoorlijk luidruchtig. En hij trilt bij sommige handelingen.
Voordelen: Fijn paar extra handen in de keuken. Doet wat ie moet doen en doet dat goed. Houdt de ingrediënten tijdens mixen in de kom en niet voor een deel over de rand in mn keuken...

esther 05-03-2016
In eerste instantie was ik dol enthousiast over de masterchef. Maar toen ik met mijn grote passie ( cupcakes) aan de slag ging viel het apparaat toch tegen. Botercreme kun je niet maken met deze machine. Hij druk alles tegen zijkanten omhoog en meer gebeurt er niet. En voor het beslag geld natuurlijk hetzelfde. Ik klop altijd eerst de boter lo en luchtig, dat was helaas een groot probleem, en ja, de boter was zacht en op kamertemperatuur.

Annelies108 28-02-2016
Ondertussen heb ik een smoothie met de blender gemaakt en Tiramisu en een cheesecake met de mengkom. Ik ben zeer tevreden over het apparaat. Ik ben wel benieuwd naar het langdurige gebruik, gezien toch wel een groot aantal onderdelen van plastic is. Ondanks dat de meeste onderdelen in de vaatwasser kunnen, denk ik dat het voor het levensbehoud van de onderdelen een handafwas beter is.
Onderdelen zijn erg makkelijk te verwijderen. Ondanks een duidelijke gebruikershandleiding is dit niet nodig voor het in gebruik nemen. Alles wijst voor zich. Komende week wil ik de gehaktmolen uitproberen. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat. Maar tot nu toe, ben ik erg tevreden en wil ik het apparaat niet meer kwijt.

fuyur 28-02-2016
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van dit veelzijdige apparaat. Ik kreeg hem binnen en ben direct aan de slag gegaan. Mijn kinderen wilde koekjes bakken dus dit ook gedaan. De gebruiksaanwijzing was voldoende om direct aan de slag te gaan. Wat fijn dat ik nu geen viezer handen meer krijg en dat mijn deeg luchtig geklopt wordt. Wel schrok ik even omdat het apparaat begon te schudden toen de deeghaak zijn echte kracht moest laten zien. MAr door de zuignappen onder het apparaat bleef het stabiel staan. Het is wel een flinke machine dus neemt aardig wat ruimte in beslag. Maar doordat het ontwerp zo mooi is en een mooie rvs kom heeft is het voor mij niet erg om de ruimte in te leveren. Ik ga zeker heel veel plezier beleven aan het verder ontdekken wat deze keukenmachine allemaal kan.

Sanne 28-02-2016
Tefal Masterchef Gourmet QB504D
Sinds ik alleenstaande vader ben met drie opgroeiende kinderen in de leeftijd van puber t/m een 23 jarige, ben regelmatig in de keuken te vinden als een beginnende keuken prins. Vandaar ook de aanschaf van de nieuwe Tefal Masterchef omdat ik er steeds meer plezier en ervaring in begin te krijgen.
Sinds ik de keukenmachine in gebruik heb genomen ben ik alleen maar enthousiaster geworden. Nog niet alle mogelijkheden van de machine heb ik geprobeerd, maar het zijn er wel heel veel. En wat ik er inmiddels mee bereid heb ik allemaal perfect te noemen. Mijn oude keuken machine had geen kneed haken en beslag kom. De Tefal Masterchef heeft rubber zuignapjes waardoor de machine netjes op zijn plaats blijft staan, hetgeen tijdens het kneden echt wel nodig is, want dan moet de machine namelijk wel écht werken. De machine heeft in ieder geval ruim voldoende power om te kneden. De hakmolen werk ook perfect en het raspen van groenten e.d. gaat probleemloos, ondanks dat mijn oude keukenmachine met hak/rasp schijven ook goed werkte gaat mijn voorkeur toch wel uit naar deze nieuwe Tefal welke werkt met een soort van hak/rasp trommels in diverse uitvoeringen. Het kneden met de kneedarm verloopt rustig en de machine maakt er een heerlijk luchtig deeg van. Kortom, deze geweldige keukenhulp is een alles kunner.
De verschillen met onze vorige keukenmachine:
Mooier design.
De hakmolen werkt net even anders dan mijn oude keukenmachine en is even wennen
De Tefal keukenmachine heeft een mooie RVS beslagkom en kneed mogelijkheden.
De Tefal keukenmachine maakt in de hoogste stand best veel lawaai.
De hulpstukken zijn eenvoudig schoon te maken.
Mijn eerste indruk en beoordeling van de Tefal Masterchef is zeer goed te noemen en zeker een aanrader.

JohnJZijlstra 27-02-2016
Sinds deze week de gelukkige eigenaar geworden van de Masterchief.

Daar ik regelmatig in de keuken sta en eigenlijk altijd de hele aanrecht vol heb liggen met losse machine,s leek deze machine het perfecte verjaardags-cadeau.

De machine zelf is heerlijk licht en vind het heel goed doordacht van Tefal dat er rubberen zuignappen onder zijn geplaatst zodat de machine tijdens zijn werk keurig op zijn plaats blijft staan.
Heel veel losse accessoires worden er bijgeleverd die met een hele simpele beweging aan de machine worden geklikt.

Wat wij altijd heel veel gebruik is een blender en dan vooral om verse fruit smoothies te maken.
Het blenderen gaat perfect met alles soorten fruit, mis echter wel een vijzel waarmee je handmatig het fruit naar beneden kan duwen.

Het snijden cq raspen van groenten gaat ook prima met de machine, en tot nu toe alle groenten die ik geprobeerd hebt zijn de test doorstaan.
Wel jammer dat ook de nieuwe machine,s tegenwoordig best nog wel steeds veel lawaai maken met snijden/raspen.

Schoonmaken van de machine is ook heel fijn... geen moeilijk plekken waar je niet bij kan komen.

Mijn ervaring tot nu toe is samengevat:
Een hele fijne machine waar je alles in een keer mee in huis hebt.
De Masterchief is een aanrader voor iedereen die op zoek is naar zoiets.

Reggie2605 27-02-2016
Een mooi en degelijk apparaat. Zeker een aanwinst voor je keuken! Het is even puzzelen welke onderdelen je voor welke klus nodig hebt. Maar bij veelvuldig gebruik zul je dit snel oppakken.

Omdat ik veel ingrediënten/producten zelf bereid, bespaart dit apparaat mij veel tijd.

Het geluid van het apparaat was luidruchtiger dan verwacht. Met name bij het raspen /snijden van groenten viel me dit op. Het resultaat was echter prima en daar gaat het uiteindelijk om.

Van alle accessoires is de blender het meest teleurstellend. Niet in prestatie maar in kwaliteit. Het is namelijk een kunststof blender. Ik hou persoonlijk meer van glas.

Kortom een mooi apparaat qua design en mogelijkheden. Zeker een aanrader.