EDEN Classic Damast Koksmes 20 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de EDEN Classic Damast Koksmes 20 cm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

A 26-01-2018

wat is het scherpst? de prijs, of het mes?

het is een prachtig mes, schitterend polijstwerk op het lemmet, lekker scherp. op mijn studentenadres in Arnhem gebruikte ik een jaar lang de messen uit de keuken. vijf keer zagen om door een kipfilet te komen. maar met dit mes, één haal en je zit op de snijplank. het komt met gemak door de papiertest en het scheert enkele haren van mijn arm bij de scheertest. niet scheermesscherp, maar wel zeer scherp dus. alleen één aandachtspuntje. vlak bij de punt zit een bot plekje van ongeveer een centimeter. dit plekje valt al op bij de visuele inspectie en is niet bij te punten met mijn keramische slijpstaaf. maar dat komt wel goed bij de eerste echte slijpbeurt over een half jaar of zo.

maar nogmaals een schitterend mes!

Pluspunten

• hardheid 60 HRC (58 is gangbaar in Europa)
  • mooi damast-staal
  • uitzonderlijk goed mes voor zijn prijsklasse
  • snede van punt tot hiel. dus makkelijk slijpen.

Minpunten

• slijpwerk niet optimaal