WMF Vacuüm Sealer 04.1907.0011 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF Vacuüm Sealer 04.1907.0011 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Kuiper1904 27-08-2019

Handige vacumeermachine

Als je het apparaat uit de doos haalt kun je er direct mee aan de slag. Een rol folie en een aantal zakken zijn meegeleverd. Ook zit er een vacuümslang bij, maar heb ik nog niet gebruikt.

Apparaat ziet er goed uit, past gewoon in de keukenkast.
Heel handig is de folierolhouder achterop het apparaat en de geïntegreerde foliesnijder. Je hebt alles bij de hand. Wel even goed de gebruiksaanwijzing lezen.
Het bedieningspaneel is overzichtelijk mede door de verlichte knoppen.

Gebruik van een vacuummachine is handig als je graag kookt en niet twee dagen achter elkaar hetzelfde te eten. Je kunt de etenswaren veel langer in de koelkast bewaren of ruimtebesparend in de vriezer.

Gebruik van de Lono Vacuum Sealer is heel erg eenvoudig, tijdens het vacumeren lawaaiig, maar dat heb je met andere vacumeermachines ook.
Heb dit apparaat al gebruikt voor pittabroodjes (blijven langer houdbaar na het openen van de verpakking) en voor het invriezen van zachte broodjes (op de stand Moist/Dry) nasi en babi ketjap. Ook heb ik porties satésaus gemaakt. De laatste drie gerechten kunnen sous vide weer verwarmd worden.

Ideaal apparaat!

• Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• lawaai tijdens vacumeren

ms 20-08-2019

mooi aparaat

Nu een tijdje deze vacuüm sealer in huis na lang zoeken en denken welke we zouden nemen.
Ik moet zeggen dat ik toch wel zeer overtuigd ben van deze vacuüm sealer.
Het was in het begin wel even zoeken hoe het werkt en ik raad ook aan om op youtube te kijken, dat is iets duidelijker dan het boekje wat erbij zit.
De folie die erbij zit is van zeer goede kwaliteit, bij de goedkopere vacuüm sealers zie je toch regelmatig dunne folie en dat deze niet goed plakt, dat is bij deze absoluut niet aan de orde.
Ideaal dat je 2 soorten hebt en een rol en al kant en klare zakjes.
Wat ik wel een klein beetje jammer vind is dat bij de rol tijdens het afsnijden best veel folie verlies hebt, maar goed dat is ook maar een klein dingetje.
De folie is ook niet heel duur om aan te schaffen.
Het bedieningspaneel is makkelijk in gebruik.
Ik kan nu alles lekker lang bewaren en invriezen, ik ben zeer tevreden en raad dan ook zeker deze vacuüm sealer aan.

Pluspunten

• mooi design
  • niet zo'n groot lomp ding

Soraya26 20-08-2019
  • Product gekregen

Goed bruikbaar apparaat

Ik heb de sealer van een vriendin gekregen en ben erg blij mee. Het apparaat is niet zo groot dus makkelijk op te bergen. Je moet de gebruiksaanwijzingen 2 keer lezen maar dan kan je beginnen. Je kan de bijgeleverde zakken gebruiken en de rol voor kleinere of grotere producten. De zakken zijn erg stevig en het sealen erg makkelijk. Het is wel beetje luidruchtig maar niet storend. Makkelijk om producten langer te bewaren maar ook voor sous-vide koken. De functie van het slangetje is mij niet duidelijk maar ik zal via een filmpje uit Youtube moeten ontdekken. Al met al een aanrader.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Zakjes zijn stevig

van den Brink 15-08-2019

degelijk en fraai apparaat

De Lono vacuüm sealer is een op het oog degelijke machine met een luxe uitstraling.
De gebruiksaanwijzing even goed doorgelezen maar dan weet je de vacuüm sealer ook goed te gebruiken.
De geïntegreerde folierol is eenvoudig op maat te snijden door het aanwezige schuifmesje.
Het voordeel hiervan is dat je de lengte van de sealbag kan aanpassen aan jouw wensen.
Voor een inhoud met vocht, bijvoorbeeld gemarineerde vleesstukken, is een aparte instelling mogelijk.
Tijdens het vacuüm trekken maakt de Lono wel wat geluid, maar dat vind ik wel acceptabel.
Diverse vleesstukken en overgebleven maaltijden zijn goed verpakt in de folie.
Op de aanwezige etiketten is met een balpen de gewichten en de datum aan te brengen waardoor er nu een goed georganiseerde vriezer met inhoud staat.
Door het vacuümtrekken en het luchtdicht sealen krijg je vlakke pakketjes die lang houdbaar zijn.
De seal is goed en echt dicht, de zak weer open trekken gaat niet zomaar lukken.
De WMF Lono folierollen zijn goed te bestellen bij meerdere aanbieders, ook de pasklare zakken van een vaste afmeting.
De functie van de mee geleverde siliconen slang is mij nog niet helemaal duidelijk, maar dat kan ook aan mijn gebrekkige kennis m.b.t. vacuüm sealen liggen.
Ik vind het een fijn apparaat die zijn plek in mijn keuken al verdiend heeft.

Pluspunten

• compact genoeg
  • sealt snel
  • ook voor vochtige producten een instelling
  • goed te reinigen

Minpunten

• luidruchtig tijdens het vacumeren

Poeh57 14-08-2019

Handig apparaat

De afgelopen dagen ben ik lekker in de weer geweest met de Lono vacuum sealer. Ik heb vaak grotere hoeveelheden van vlees en groente in huis en dan is het heel praktisch om deze in te vriezen. Met de Lono vacuum sealer gaat dat snel en veilig. In korte tijd had ik een aantal gevulde vacuum zakken die zo de vriezer in konden. De handleiding is niet echt heel duidelijk, maar als je begint en je volgt de aanwijzingen dan loopt het gesmeerd. De meegeleverde zakken zijn van een flink formaat zodat daar grotere porties in kunnen en de folie (ook die zit er bij) op maat snijden zodat je je eigen maat kunt bepalen is ook heel eenvoudig te doen. Je hoeft niet te wachten tot het apparaat is opgewarmd en het bedieningspaneel is duidelijk en super eenvoudig te bedienen. De vacuum sealer zelf is compact en makkelijk in je keukenkast op te bergen. Bij gebruik komt hij wel helemaal onder de duidelijke vingerafdrukken te zitten, maar dan maar even poetsen als je klaar bent. Ik ben fan geworden van de Lono vacuum sealer en ga hem nog heel vaak gebruiken.