Philips Lumea Advanced SC1993

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Advanced SC1993 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Ella 17-01-2019

Echt tevreden!

Ik was wat sceptisch over een IPL apparaat voor thuis, maar ik ben enorm blij dat ik me eraan heb gewaagd! Het apparaat is erg gemakkelijk in gebruik, je kan verschillende levels van lichtintensiteit instellen mocht je ongemak ervaren, maar van dat ongemak heb ik niets gemerkt!

Na 2 geplande behandelingen zag ik al enorm veel verschil. Na de derde behandeling helemaal blij! Ik zit nu in de 'herhaal behandelingen', en ik hoef me niet steeds zorgen te maken als ik ga zwemmen. Ik zwem 2 a 3 keer per week, echt ideaal dat ik niet steeds mijn benen, oksels en bikinilijn hoef te controleren of bijwerken. De behandelingen doe ik terwijl ik een serie kijk op netflix. Duren niet lang, maar je moet er wel even rustig voor gaan zitten

Pluspunten

• Goede resultaten
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel en pijnloos

Minpunten

• Kan oververhit raken: schakelt zichzelf dan uit

Flo 30-08-2016

Philips Lumea

Blij verrast was ik bij ontvangst over het compacte pakketje. Na opening zie je in de box het luxe apparaat wat er erg professioneel uit ziet. Na de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben ben ik van start gegaan. Wat betekent dat je eerst je haren moet scheren en dan aan de slag kan gaan. Het werkt echt super makkelijk, de Lumea lens moet geheel bedekt zijn door de huid anders doet deze het niet. Wat heel plezierig is omdat je zo altijd weet dat je hem goed gebruikt. Wel is het even een rustig werkje om goed te onthouden waar je al bent geweest. Aan je huid zie je namelijk helemaal niet waar dat is geweest, wat natuurlijk ook wel prettig is. Mijn huid reageerde er heel goed op. Bij de oksel wel even wennen, daar heb ik de stand ook iets lager gezet. Maar bij de benen voel je er helemaal niets van. Direct resultaat heb je niet met de Lumea en ik ben dan ook wel benieuwd hoe het vervolg verloopt.
Na twee weken heb ik de Lumea weer uit de kast gehaald. En veel sneller dan de vorige keer lukt het om alles na te gaan. Verschil voel ik nog niet direct, gevoel is hetzelfde en dus bijna pijnloos. Wel merk ik nu dat het mooi zou zijn als de lens nog groter zou zijn. Zo gaat het nou eenmaal sneller. Net als scheren is het nou niet een werkje waar ik graag de tijd voor neem, maar het verbaast me hoe snel het achteraf is gegaan.
Nog twee weken later is het nu, gisteren de laatste sessie gedaan. Nu zijn al mijn haren in dezelfde fase en kan ik vanaf nu voor wel 6 weken gladden benen hebben, heerlijk. En daar hoef je dan niets meer voor te doen. Wat alleen wel even goed is om te weten dat wanneer je op zonvakantie gaat je het even goed uitkient wanneer je de Lumea gebruikt. Omdat je na het zonnen de Lumea 48 uur niet mag gebruiken. Maar dat is dit apparaat meer dan waard.
Philips Lumea SC1993/00

Pluspunten

• mooi apparaat
  • goede gebruiksaanwijzing
  • werkt simpel

Minpunten

• kort snoer

Cailian 28-08-2016

Verrassendgoed

Van Philips heb ik de Lumea SC1993/00 mogen testen. Het is een simpel apparaat: tegen je huid aanhouden en flitsen. Toch is het verstandig om de handleiding goed door te nemen. Eerst scheren voor je het gaat gebruiken. Juiste lichtsterkte gebruiken. De handeling in het begin om de 2 weken herhalen. Let op: het apparaat is niet voor iedereen bedoeld. Voor dames met bijvoorbeeld lichtblonde haren of met donker huid is de Lumea niet geschikt! Ik heb veel spataderen in mijn onderbeen. Ook iets om rekening mee te houden.

Op 23 juni had ik de Lumea voor het eerst gebruikt. Ik wilde de Lumea toepassen op mijn okselharen. Het flitsen is een extra handeling na het gewone scheren. Je bent dus eventjes bezig. De Lumea SC1993/100 is een bedraad model. Je merkt wel dat die draad in de weg staat. Het flitsen zelf geeft alleen wat warmte en soms verbrand geur. Dacht eerst lichtsterkte 3 nodig te hebben, maar ik heb teruggeschakeld naar sterkte 1. Voor mij voelt dat prettiger aan. Resultaat: het overtreft mijn verwachtingen. Normaal merk ik de dag na het scheren al wat haargroei. Maar na 2 weken is er amper haar onder mijn oksels! En het haar die er is, is veel zachter.

Later heb ik de Lumea ook toegepast op mijn onderbeen. Door het kleine flits-oppervlak ben je hier langer mee bezig. Na de vierde flitsbeurt, heb ik aangedurfd om een paar dagen naar buitenland te gaan zonder een scheermesje. Geen last gehad van haartjes onder mijn oksels of op mijn onderbeen.

Conclusie: Niet goedkoop, maar de Lumea doet wat die moet doen. De behandeling geeft alleen wat warmte. Voor een prettig flitsgevoel het juiste lichtsterkte kiezen. Een behandeling kost wat tijd, maar bespaar je wel dagelijks een scheerbeurt. Als je een Lumea wilt aanschaffen, adviseer ik een draadloos model te overwegen.

Ko 21-08-2016

Gebruiksvriendelijke, nog niet gewenste resultaat

Ik heb net mijn vierde behandeling van de Philips Lumea SC1993/00 afgerond, die ik test voor Philips. Ik heb het product gebruikt voor mijn oksels en bikinilijn.

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en de behandelingen zijn snel gedaan; het is sneller dat het epileren bijvoorbeeld. Aan het begin moest ik wennen aan de warmte van de flitsen, maar na de vierde behandeling heb je hier totaal geen last meer van. Het apparaat geeft goed aan wanneer je op de juiste manier het apparaat op je huid zet, dit is tijdens het gebruik zeer goed zichtbaar. Bij de eerste behandeling had ik nog niet de uitknop van het apparaat gevonden, maar deze zit er wel degelijk op (wat voor mij een plus is).

Na vier weken zou je een goed resultaat moeten zien, maar dit heb ik zelf nog niet goed gemerkt. Ik onthaar nog steeds met mijn epileerapparaat, maar heb niet het gevoel dat ik dit in een lagere frequentie hoef te doen na het gebruik van de Lumea. Dit kan goed komen omdat ik een lichte haarkleur heb. Philips zelf geeft aan als je nog niet het gewenste effect hebt bereikt na 8 weken dat je dan door moet gaan met de behandeling om de twee weken, dus dat ga ik maar doen.

Ik heb goede verhalen gehoord, alleen voor mijn haartype is het gewenste resultaat nog niet bereikt na 8 weken. (score: 2/5).

Anna 07-08-2016

Fijne manier van ontharen

Namens Philips heb ik de Lumea mogen testen en na 2 maanden gebruiken is er zichtbaar resultaat. Mijn oksels en bikinilijn hoef ik veel minder vaak bij te houden dan voorheen.
De Lumea is efficient en snek in gebruik en zorgt daarmee voor een grote mate van convenience.
Ik heb het apparaat al aan vriendinnen aangeraden dus ben er meer dan tevreden mee!

SasBr 05-08-2016

Philips Lumea Advanced SC1993/00

Namens Philips mocht ik de Philips Lumea Advanced type SC1993/00 testen.
Ik heb nu 4 sessie achter de rug en zie zeker resultaat. Ik merk dat ik minder hoeft te scheren. Ik ben er nog niet, maar dat is ook van te voren aangegeven dat dat per persoon verschillend zou zijn. De behandeling neemt ook niet veel tijd in beslag.
Ik heb mijn oksels en benen behandeld, omdat ik een vrij gevoelige huid heb. Ik heb na deze behandeling geen geïrriteerde huid gedaan, dus dat is al een pluspunt.
Het apparaat is zeker handig in gebruik. Een kleine opmerking is het behandelen van rondingen. Het zou handig zijn als de kop zou kunnen bewegen om de rondingen goed aan te pakken. Het is voor mij niet echt een vereiste, maar eventueel een punt om over na te denken bij een opvolger. Ik weet ook niet of het technisch mogelijk is.
Het is ook duidelijk hoe je de stand in moet stellen naar juiste sterkte qua huidtype.
Je moet van te voren wel goed scheren, want anders geeft het wel een verbrande lucht. Het was wel even wennen aan de warmte die de flitsen afgeeft.
Mijn conclusie is dat ik zeer tevreden ben met het gebruik en het resultaat !!!

Philips Lumea tester 19-07-2016

Review Philips Lumea Test

Ik mocht de Philips Lumea testen en ik ben het apparaat nu zo'n 6 weken aan het testen (4 behandelingen). Ik was benieuwd of ik met dit apparaat de teruggroei van haartjes kon vertragen en dat de haartjes uiteindelijk vrijwel niet meer terug zouden komen.

Tijdens de eerste behandelingen was ik nog wat zoekende wat handig was qua posities. Maar nu ik een aantal behandelingen verder ben gaat dit een stuk beter. Het apparaat blijft gemakkelijk in gebruik. Wel merk ik dat mijn huid wat gevoelig is en zodra ik het apparaat eventjes gebruik en het wat warmer aan het worden is ik wel wat lichte steken voel tijdens de behandeling. Ik krijg verder geen rode bultjes of iets dergelijks.

Na 4 behandelingen merk ik een groot verschil en groeien de haartjes veel minder snel terug en daarnaast komen op mijn been ook veel minder haartjes terug. Bij mijn oksels groeien de haartjes wel wat minder snel terug naar mijn idee, maar is de haargroei niet minder geworden.

Al met al vind ik dit apparaat zeer eenvoudig en gemakkelijk in gebruik. Het geeft de resultaten die het beloofd. Als je alle behandelingen blijft volgen denk ik zeker dat het effect op lange termijn aan blijft houden en ik veel minder haartjes terug krijg. Ik zou dit product zeker aanraden aan mensen die op zoek zijn naar een ontharingsapparaat.

Leen 14-07-2016

Makkelijk in gebruik en zichtbaar resultaat

Ik heb de Lumea nu 4 keer gebruikt. Ik gebruik de Lumea voor mijn benen.
Ik ben tevreden over de Lumea, het flitsen werkt eenvoudig. Wat ik soms nog lastig vind in gebruik is het flitsen rondom mijn enkels. Daar pakt hij niet altijd even goed en moet ik een paar keer proberen voordat hij hem pakt/flitst. Hij kan verder een beetje warm worden aan het einde van de behandeling van de benen.

Na 4x gebruik merk ik dat de haargroei minder is geworden. Het is fijn dat de haartjes minder snel terugkomen. Ik heb vrij lichte haartjes dus vrees dat ze niet helemaal weg zullen gaan maar blijf de Lumea zeker gebruiken. Ik raad de Lumea aan.

Kesi 10-07-2016

Aanrader voor vermindering van haartjes

Ik ben door philips gevraagd om de lumea sc1993 te testen. Na 5 behandelingen a 2 weken zie ik langzame verandering van haargroei met nam thv mijn bikinilijn en m'n benen. Er zijn minder haartjes te zien en ze groeien langzamer. Bij mijn oksels merk ik geen verschil. Het apparaat is makkelijk in gebruik. De snelheid van de verschillende flitsen achterelkaar is vrij snel waardoor de behandeling niet veel tijd kost (in totaal 10 minuten). Het is fijn dat je tussentijds gewoon mag scheren. Wel is het lastig dat je rekening moet houden met de zon (24 uur erna niet zonnen) en vond ik het moeilijk om te onthouden wanneer de twee weken verstreken zijn en ik de lumea weer mag gebruiken. Hiervoor heeft Phillips een app gemaakt, deze heb ik zelf niet gebruikt maar zou dus wel een aanrader zijn. De behandeling doet inprincipe geen pijn tenzij je niet goed hebt geschoren en er nog haartjes zaten en op sommige gevoelige plekken bij de bikinilijn voelt het niet prettig. Na de behandeling heb ik geen last gehad van mijn huid.
Ik vind de lumea absoluut een aanrader, mits je geen spectaculaire verdwijning van je haren verwacht. Er treed absoluut vermindering van haargroei op en daardoor is het makkelijker bij te houden. Scheren/epileren wordt minder werk en ik heb minder ingegroeide haartjes. Ik ben er blij mee en voel me zekerder met blote benen of in bikini.

Brightandshiny 05-07-2016

Gebruiksvriendelijk ontharen

Ondertussen heb ik de Philips Lumea ongeveer zes weken in huis. Ik heb momenteel drie behandelingen ondergaan van zowel benen, oksels als bikinilijn. Het gebruiksgemak en het mooie design van het apparaat dragen nog steeds bij aan een prettig gebruik. Het aantal tussentijdse scheermomenten die ook voorafgaand aan de behandeling met de Lumea verricht moeten worden nemen af in frequentie. Zowel de oksels als de bikinilijn vertonen verminderde haargroei. Bij de onderbenen merk ik nog weinig effect.

De Phillips Lumea is ter beschikking gesteld door de fabrikant om het apparaat te testen.

MD 03-07-2016

Resultaat in eigen tijd :)

Voor Philips mag ik dit product testen en inmiddels ben ik drie behandelingen verder. Ik heb ervoor gekozen om in eerste instantie mijn oksels en bikinilijn te flitsen.
Ik begin wat verschil te merken. De haartjes worden minder en de haartjes die er nog zitten worden zachter. Het is zeker nog niet helemaal weg maar ik heb ook nog wat behandelingen tegoed.
De behandeling is niet pijnlijk maar ook niet heel prettig. Aangezien ik best een gevoelige huid heb, is het na de behandeling vaak wel wat rood maar dat trekt snel weg. Koelen met een wat ijs in een theedoek is wel prettig 
Al met al ben ik heel blij met het product. Fijn dat ik het zelf kan blijven onderhouden zonder dat ik afspraken moet maken met huidtherapeuten enzo!
En de app is handig!!

Marjan 03-07-2016

Het eerste resultaat is zichtbaar!

Een kleine twee maand geleden heb ik de Lumea SC 1993/00 binnen gekregen om deze te gaan testen. Mijn eerste indruk was positief, dit door het degelijke design en het gebruikersgemak. Na de drie behandelingen die ik inmiddels heb gehad, ben ik nog steeds positief over de Lumea.

Afgelopen weken heb ik mijn bikinilijn, oksels en onderbenen behandeld met de Lumea. De Lumea ligt fijn in de hand en is makkelijk bedienbaar. Na de eerste behandeling heb ik de volgorde van de behandelingen wel veranderd, dit door dat flitslamp wel warmer wordt door de behandelingen. Ik begin nu met de bikinilijn (intensiteit 3), oksels (intensiteit 3) en dan mijn onderbenen (intensiteit 4). Na deze 3 behandelingen zie ik vooral verschil bij mijn bikinilijn en oksels, de haargroei wordt al minder en de haartjes komen minder snel terug. Bij mijn onderbenen, merk ik tot op heden nog niet heel veel verschil, maar ik heb er zeker vertrouwen in dat dit na de 4de behandeling wellicht wel te zien is (ook minder stugge haartjes).

Na de behandelingen heb ik zelf geen last van een geïrriteerde en/ of gevoelige huid. Ik ga zeker verder met de behandelingen van de Lumea, op dit moment zal ik de frequentie nog niet verlagen wellicht over 2-3 behandelingen wel. Héélijk om minder te hoeven scheren!