Philips Lumea Advanced SC1993 - Reviews

Type/soort
lichtontharing

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 37 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Advanced SC1993 op Kieskeurig.nl.

7,9

Maxime 16-06-2016
  • Product kwartaal in bezit

Opmerkelijk verschil na een paar behandelingen

7,6
Philips Lumea SC1993/00 Advanced

Ik heb de Lumea SC1993/00 nu vier maal gebruikt. Vooraf was ik benieuwd of het daadwerkelijk zo handzaam, eenvoudig en pijnloos zou zijn als er werd gesuggereerd. Ik heb niet uitzonderlijk veel haargroei, maar ik moet toch met grote regelmaat ontharen. Om deze reden was ik benieuwd of de Lumea een toegevoegde waarde zou kunnen bieden.

Over het gebruik:
Het principe is eenvoudig. Het vinden van de juiste sterkte was geen probleem, aangezien dit duidelijk wordt aangegeven in de handleiding. Zelf twijfelde ik wel een klein beetje welke stand ik prettiger vond aanvoelen. Ik heb gewisseld tussen de standen 4 en 5, net wat op dat moment prettiger aanvoelde. Het is heel belangrijk dat je voor de behandeling de gebieden goed hebt onthaard. Wanneer je iets vergeet en je gaat er met de lamp overheen dan verbrand het. Ik vond het apparaat eenvoudig om te gebruiken. De kabel is lang genoeg om eenvoudig iedere hoek te maken.

Het flitsen kan wel gevoelig zijn op de huid. De flits is erg warm en het licht is fel. Integendeel tot wat men beweert, dat het oogverblindend fel is, vind ik het licht niet storend. De flits doet geen pijn, maar is wel gevoelig. Zeker naarmate de behandeling verder vordert, aangezien het apparaat steeds warmer wordt. Tegen het einde van de behandeling waren de flitsen ‘pijnlijker’. Daarom raad ik ook ten zeerste aan om de bikinilijn en de oksels te behandelen voordat je de benen behandelt. Na vier behandelingen ben ik nog steeds niet zo snel klaar als er op de verpakking wordt aangegeven.

Na gebruik:
Na twee maal ‘flitsen’ begon ik te merken dat de haartjes minder snel terugkwamen dan voorheen. Na drie keer flitsen, merkte ik dat er stroken zo goed als haarloos waren. Op mijn benen en armen ben ik erg blij met het resultaat. Deze plekken hoef ik voortaan veel minder vaak te ontharen dan voor ik startte met de Lumea. Daarentegen merk ik geen verschil onder mijn oksels.

Al met al heb ik het product als een prettige methode ervaren. Het is handzaam, eenvoudig en vrijwel pijnloos. Echter vond ik het pijnlijker naarmate het product warmer werd. Er zit geen constante temperatuur op, dit zou een verbeterpuntje kunnen zijn. Ook vind ik het jammer dat het lastig is om bij te houden welk gebied je hebt behandeld. Dit is natuurlijk ook niet te doen als je een lichtflits behandeling doet. Er is ook een app die je helpt herinneren wanneer de volgende behandeling is en in welk stadium van ‘het traject’ je zit.

Esther 09-05-2016

Tevreden na eerste behandeling!

9,6
De Lumea heb ik vandaag voor de eerste keer gebruikt.

Over het apparaat:
Hij is licht en ligt gemakkelijk in de hand. Het snoer is lang genoeg om overal gemakkelijk bij te komen. Hij ziet er mooi uit, roze met wit, heel vrouwelijk dus. Het opzetstuk is gemakkelijk te verwijderen en te plaatsen. Het schoonmaken wordt zo veel gemakkelijker, zeker met het meegeleverde doekje.

Over de mobiele app:
Je kunt de app eenvoudig vinden en downloaden in de Appstore. Daarna wijst het zich vanzelf. Je vult een aantal gegevens in en wanneer je aan de volgende behandeling herinnert wilt worden. Tijdens de behandeling van je benen, kun je timen hoe lang je bezig bent. Dit is handig, zo weet je of je te lang of kort bezig bent voor een optimaal resultaat. Ik mis deze functie nog voor oksels en bikinilijn, maar deze delen zijn overzichtelijker dan de benen, dus heel storend is het niet.

Over het gebruik:
Indien je je bikinilijn en oksels ook wilt behandelen, naast je benen, raad ik aan deze eerst te behandelen. Omdat de lamp steeds warmer wordt, is het in het begin minder gevoelig. Anders moet je steeds de stand aanpassen en zo kun je in 1x door.

Ik vind het nog best lastig om te bepalen waar ik langs ben geweest met de Lumea. Dit zal later wel duidelijk worden, waar meer haren terugkomen, dan werk ik het dan bij.

Op de bovenbenen moest ik een standje terugschakelen ten opzichte van de onderbenen. Deze zijn toch iets gevoeliger voor de warmte van de flits.

Het is even wennen, zo'n warme flits op je huid, maar pijn doet het niet. Behalve als je door het scheren een plekje hebt, deze kun je beter omzeilen.

Bij de eerste druk op de knop schrok ik wel, door de warmte en de flits. Maar dit kwam ook omdat ik in een review las, voordat ik de Lumea zelf had, dat het licht oogverblindend fel is. Hier ben ik het niet mee eens; ja het is fel, maar na 2x flitsen ben je er aan gewend.

Af en toe ruikt het een beetje verbrand, maar dit komt door het (onzorgvuldig) scheren. Dit kan gelukkig geen kwaad!

Over het nagebruik:
Direct na de eerste behandeling zie ik geen huidirritaties en veranderingen.

Het afkoelen van het apparaat duurt slechts een paar minuten. Daarna kon ik eenvoudig, met het meegeleverde doekje en wat water, het apparaat en het opzetstuk schoonmaken. Dit was in een paar seconden gebeurd, daarna kan de Lumea in een bijgeleverde opberghoes; ideaal!

EllieG 13-03-2016

Blij dat ik hem eindelijk heb :-)

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor deze Lumea Advanced, omdat ik graag een groot venster & veel lichtflitsen wilde - daarnaast waren gezicht en snoerloos geen vereiste. Ik heb goed de tijd genomen om de handleiding door te nemen en de eerste behandeling heel secuur uit te voeren. De eerste indruk is positief! De Lumea ligt fijn in de hand, instellingen speken voor zich en het snoer stoort mij niet. De warmte van de flitsen went snel, maar het is wel lastig om bij te houden waar ik wel / niet geweest ben. Zoals gezegd, het is dus een secuur klusje. Mijn vriendinnen zijn tevreden over het resultaat, maar dat kan ik zelf nu nog niet inschatten.

Iskra 08-07-2019

Het is een geweldige product

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik ben heel verrast want het is enorm groot verschil met andere producten het is echt een willertje [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Jvdb 19-06-2019

Goed product

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik gebruik het toestel nu iets langer dan een maand en zie al resultaat. Ik ben nog niet haarvrij, maar de haartjes zijn met minder en groeien trager heb ik de indruk. De app is heel handig om me eraan te herinneren dat een nieuwe beurt nodig is. Wat ik wel onhandiger vind is dat je je moet ontharen voordat je het toestel gebruikt en je het wel wat moet inplannen dus. Deze methode is wel pijnloos voor een mooi resultaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

ElsC 16-06-2019

Blij om dit product in bezit te hebben!

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Na verschillende ontharingsmethoden wou ik deze Philips Lumea Advanced testen.
Ondertussen heb ik het product al drie maal gebruikt en vanaf de tweede behandeling zag ik al een verschil. Ik testte het op mijn benen, oksels en bikinilijn. In het begin was het wel een beetje onwennig hoe ik het apparaat moest vasthouden, maar na één maal gebruik heb je het al snel onder de knie. Het enige minpuntje aan het apparaat voor mij is dat ik moeilijk kan inschatten waar ik ben gebleven en zo ongeveer mik waar ik het apparaat moet zetten.
Op sommige gevoelige plaatsen (waar de huid dunner is) voel je de lichtflits wel even, dit voelt warm aan, maar dan zet ik de stand iets minder hard. Met behulp van de app krijg ik een herinnering wanneer mijn volgende behandeling is en deze geeft ook handige tips mee, dit is echt superhandig! Na deze drie keer te behandelen komen op sommige plekken geen haartjes meer tevoorschijn en de haartjes die wel doorkomen komen minder snel terug. Ik ben zeer tevreden over dit product en zou geen ander ontharingsmethode meer willen gebruiken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Joke 12-06-2019

Veilig en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik heb het apparaat nu 3 keer gebruikt voor mijn onderbenen. Het ligt gemakkelijk in de hand en is veilig in gebruik. Het apparaat flitst namelijk niet als het apparaat niet in contact staat met de huid en als het niet recht op de huid staat. De lichtpulsen waren bij mij voor de meerderheid pijnloos en voelde heel soms aan als een speldenprikje. (Op niveau 4-5)

Na de eerste drie keer merk ik echter amper verschil.
Ik ben wel benieuwd wat het resultaat na de volgende sessies zal zijn. Al bij al vind ik het een gebruiksvriendelijk en veilig apparaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ella 17-01-2019

Echt tevreden!

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik was wat sceptisch over een IPL apparaat voor thuis, maar ik ben enorm blij dat ik me eraan heb gewaagd! Het apparaat is erg gemakkelijk in gebruik, je kan verschillende levels van lichtintensiteit instellen mocht je ongemak ervaren, maar van dat ongemak heb ik niets gemerkt!

Na 2 geplande behandelingen zag ik al enorm veel verschil. Na de derde behandeling helemaal blij! Ik zit nu in de 'herhaal behandelingen', en ik hoef me niet steeds zorgen te maken als ik ga zwemmen. Ik zwem 2 a 3 keer per week, echt ideaal dat ik niet steeds mijn benen, oksels en bikinilijn hoef te controleren of bijwerken. De behandelingen doe ik terwijl ik een serie kijk op netflix. Duren niet lang, maar je moet er wel even rustig voor gaan zitten

Pluspunten

• Goede resultaten
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel en pijnloos

Minpunten

• Kan oververhit raken: schakelt zichzelf dan uit

Verolamy 15-04-2018

Après 2 utilisations

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Après 2 utilisations, il y a certains endroits où je ne vois pas de différence. Pour le reste, c.est parfait

Tink89 20-06-2017

Tijdsduur valt tegen, maar wel resultaat

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik heb de Philips Lumea Advanced 8 weken in bezit en zie echt resultaat van het gebruik. Al met al heb ik veel minder haargroei op mijn benen, bikinilijn en onder m'n oksels.
Het grootste nadeel vind ik dat je van tevoren die lichaamsdelen moet scheren. In totaal duurt de behandeling daardoor al snel een uur of langer.

De vormgeving van het apparaat is prima. De houder is soms wat onhandig in gebruik en qua vorm op moeilijk te bereiken lichaamsdelen, maar geen enkele plek is echt onbereikbaar. Ik vind het lange snoer ook fijn.

De behandeling is pijnloos, al voel je soms wel wat hitte van het apparaat.

Even handigheid krijgen in onthouden waar je wel en niet geweest bent, is zeker op je benen soms lastig. Ik gebruik nu een wit potloodje en zet daarmee een streepje op mijn enkel en knie, zodat ik een hele baan achter elkaar kan flitsen.

Hoewel de Lumea best wel aan de prijs is, scheelt het een hoop gedoe om niet langer elke dag te moeten scheren of epileren. Bovendien doet het gebruik geen pijn in tegenstelling tot harsen of waxen.

Al met al beveel ik de Philips Lumea aan, maar zou het apparaat wel wat goedkoper mogen zijn of vervangbare lampen mogen hebben.

babybecca 16-06-2017

apparaat werkt maar na 6 weken resultaat nog niet optimaal

Review Lumea Advanced

Ik heb nu 3 keer de Lumea Advanced gebruikt op gehele benen, bikinilijn, oksels en onderarmen. In de gebruiksaanwijzing is duidelijk aangegeven bij welk huid en haartype welke stand je op het apparaat moet kiezen. Ik heb een licht getinte huid met zwart haar en kwam uit op stand 3/4 . Ik heb het apparaat op stand 3 getest. Je gebruikt het apparaat op stroom dus het apparaat raakt niet leeg terwijl je bezig bent. Het apparaat is na het kort lezen van de gebruiksaanwijzing gemakkelijk te gebruiken. Bij de Lumea Advanced zijn verschillende hulpstukken, bijvoorbeeld een opzetstuk voor de bikinilijn. Deze opzetstukken sloten goed aan bij de te behandelen zones bij mij.

Voor gebruik moeten de te behandelen zones worden geschoren (epileren kan ook maar geeft een minder goed resultaat). Het viel me op dat het flitsen echt goed te doen is, je bent niet heel lang bezig terwijl het redelijk grote oppervlaktes zijn die ik heb geflitst. Geschat was ik ongeveer 30 minuten bezig met alles.

Het doet niet veel pijn, je voelt een prikje en warmte en je raakt hier snel aan gewend. De bikinilijn vond ik een minder prettige zone omdat het voor mij hier wel pijnlijk/gevoeliger aanvoelde. Misschien een idee om deze zones op een lichtere stand te zetten om te kijken of dit beter is. Gelukkig is het een klein oppervlak en hoef je maar een paar keer te flitsen. Ik raakte er op gegeven moment wel aan gewend en vond het minder spannend om te doen, ook bij meer gevoelige huid. Ik heb ook wat moedervlekken hier en daar en hier heb ik omheen geflitst omdat ik dacht dat te donker gekleurde huid beter niet geflitst kan worden. Als je hier rekening mee houdt is dat goed te doen.

Na 3 behandelingen zie ik wel nog veel haargroei, wel is het zichtbaar minder op op sommige plekken. Ik kan nog niet zeggen wat het definitieve resultaat is, daar moet ik nog even voor doorbehandelen. Bedoeling is dat je elke 2 weken flitst voor een periode van 8 weken, daarna heb je minder haargroei en is het een kwestie van bijhouden. Bijvoorbeeld om de 2 maanden weer flitsen, of wanneer je het nodig vind weer flitsen.

Een punt om rekening mee te houden is het seizoen, je mag 48 uur voor en na het gebruik niet in de zon. Je kan dus het beste starten in de herfst/winter aangezien je in het begin vaak moet flitsen.

Tammy 14-06-2017

Geweldig!

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik was best wel sceptisch in het begin. Ik kon me niet voorstellen dat het zou werken, ik dacht dat het pijn deed, maar niets is minder waar. Het apparaat is makkelijk in gebruik (Je kunt bijna niets verkeerd doen.) Als je het niet goed op de huid zet flitst het gewoon niet, en aan de ring van licht is te zien of hij goed staat of niet, geen ring=geen flits. Ik was een beetje teleurgesteld in het begin dat er niets gebeurde, je ziet namelijk pas resultaat na acht weken. EN HOE! Normaal gesproken moest ik echt elke dag wel ontharen (Zwart, dik haar...) maar nu , na acht weken merk ik dat het nog maar eens in de week moet of zelfs nog minder. Het haar is zachter, en het groeit echt VEEL!!! langzamer. Het doet geen pijn. Sommige plekken is het wel een beetje gevoelig, maar dan zet ik hem een standje lager. Bijvoorbeeld mijn bovenlip kan geen standje vijf aan, dan voel ik het wel twee dagen, maar mijn oksels weer wel. Kwestie van proberen. Bediening is simpel, schoonmaken is simpel, kortom: Ik had hem al veel eerder willen hebben, want het ding is HEERLIJK!!!! Dus kort samengevat: Haartjes groeien langzamer, geen kapotte benen en oksels meer van botte scheermesjes, haar blijft lang weg en komt zacht terug en ik ben fan!

Flo 30-08-2016

Philips Lumea

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Blij verrast was ik bij ontvangst over het compacte pakketje. Na opening zie je in de box het luxe apparaat wat er erg professioneel uit ziet. Na de gebruiksaanwijzing gelezen te hebben ben ik van start gegaan. Wat betekent dat je eerst je haren moet scheren en dan aan de slag kan gaan. Het werkt echt super makkelijk, de Lumea lens moet geheel bedekt zijn door de huid anders doet deze het niet. Wat heel plezierig is omdat je zo altijd weet dat je hem goed gebruikt. Wel is het even een rustig werkje om goed te onthouden waar je al bent geweest. Aan je huid zie je namelijk helemaal niet waar dat is geweest, wat natuurlijk ook wel prettig is. Mijn huid reageerde er heel goed op. Bij de oksel wel even wennen, daar heb ik de stand ook iets lager gezet. Maar bij de benen voel je er helemaal niets van. Direct resultaat heb je niet met de Lumea en ik ben dan ook wel benieuwd hoe het vervolg verloopt.
Na twee weken heb ik de Lumea weer uit de kast gehaald. En veel sneller dan de vorige keer lukt het om alles na te gaan. Verschil voel ik nog niet direct, gevoel is hetzelfde en dus bijna pijnloos. Wel merk ik nu dat het mooi zou zijn als de lens nog groter zou zijn. Zo gaat het nou eenmaal sneller. Net als scheren is het nou niet een werkje waar ik graag de tijd voor neem, maar het verbaast me hoe snel het achteraf is gegaan.
Nog twee weken later is het nu, gisteren de laatste sessie gedaan. Nu zijn al mijn haren in dezelfde fase en kan ik vanaf nu voor wel 6 weken gladden benen hebben, heerlijk. En daar hoef je dan niets meer voor te doen. Wat alleen wel even goed is om te weten dat wanneer je op zonvakantie gaat je het even goed uitkient wanneer je de Lumea gebruikt. Omdat je na het zonnen de Lumea 48 uur niet mag gebruiken. Maar dat is dit apparaat meer dan waard.
Philips Lumea SC1993/00

Pluspunten

• mooi apparaat
  • goede gebruiksaanwijzing
  • werkt simpel

Minpunten

• kort snoer

Cailian 28-08-2016

Verrassendgoed

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Van Philips heb ik de Lumea SC1993/00 mogen testen. Het is een simpel apparaat: tegen je huid aanhouden en flitsen. Toch is het verstandig om de handleiding goed door te nemen. Eerst scheren voor je het gaat gebruiken. Juiste lichtsterkte gebruiken. De handeling in het begin om de 2 weken herhalen. Let op: het apparaat is niet voor iedereen bedoeld. Voor dames met bijvoorbeeld lichtblonde haren of met donker huid is de Lumea niet geschikt! Ik heb veel spataderen in mijn onderbeen. Ook iets om rekening mee te houden.

Op 23 juni had ik de Lumea voor het eerst gebruikt. Ik wilde de Lumea toepassen op mijn okselharen. Het flitsen is een extra handeling na het gewone scheren. Je bent dus eventjes bezig. De Lumea SC1993/100 is een bedraad model. Je merkt wel dat die draad in de weg staat. Het flitsen zelf geeft alleen wat warmte en soms verbrand geur. Dacht eerst lichtsterkte 3 nodig te hebben, maar ik heb teruggeschakeld naar sterkte 1. Voor mij voelt dat prettiger aan. Resultaat: het overtreft mijn verwachtingen. Normaal merk ik de dag na het scheren al wat haargroei. Maar na 2 weken is er amper haar onder mijn oksels! En het haar die er is, is veel zachter.

Later heb ik de Lumea ook toegepast op mijn onderbeen. Door het kleine flits-oppervlak ben je hier langer mee bezig. Na de vierde flitsbeurt, heb ik aangedurfd om een paar dagen naar buitenland te gaan zonder een scheermesje. Geen last gehad van haartjes onder mijn oksels of op mijn onderbeen.

Conclusie: Niet goedkoop, maar de Lumea doet wat die moet doen. De behandeling geeft alleen wat warmte. Voor een prettig flitsgevoel het juiste lichtsterkte kiezen. Een behandeling kost wat tijd, maar bespaar je wel dagelijks een scheerbeurt. Als je een Lumea wilt aanschaffen, adviseer ik een draadloos model te overwegen.

Ko 21-08-2016

Gebruiksvriendelijke, nog niet gewenste resultaat

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik heb net mijn vierde behandeling van de Philips Lumea SC1993/00 afgerond, die ik test voor Philips. Ik heb het product gebruikt voor mijn oksels en bikinilijn.

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en de behandelingen zijn snel gedaan; het is sneller dat het epileren bijvoorbeeld. Aan het begin moest ik wennen aan de warmte van de flitsen, maar na de vierde behandeling heb je hier totaal geen last meer van. Het apparaat geeft goed aan wanneer je op de juiste manier het apparaat op je huid zet, dit is tijdens het gebruik zeer goed zichtbaar. Bij de eerste behandeling had ik nog niet de uitknop van het apparaat gevonden, maar deze zit er wel degelijk op (wat voor mij een plus is).

Na vier weken zou je een goed resultaat moeten zien, maar dit heb ik zelf nog niet goed gemerkt. Ik onthaar nog steeds met mijn epileerapparaat, maar heb niet het gevoel dat ik dit in een lagere frequentie hoef te doen na het gebruik van de Lumea. Dit kan goed komen omdat ik een lichte haarkleur heb. Philips zelf geeft aan als je nog niet het gewenste effect hebt bereikt na 8 weken dat je dan door moet gaan met de behandeling om de twee weken, dus dat ga ik maar doen.

Ik heb goede verhalen gehoord, alleen voor mijn haartype is het gewenste resultaat nog niet bereikt na 8 weken. (score: 2/5).

Anna 07-08-2016
  • Product kwartaal in bezit

Fijne manier van ontharen

7,6
Namens Philips heb ik de Lumea mogen testen en na 2 maanden gebruiken is er zichtbaar resultaat. Mijn oksels en bikinilijn hoef ik veel minder vaak bij te houden dan voorheen.
De Lumea is efficient en snek in gebruik en zorgt daarmee voor een grote mate van convenience.
Ik heb het apparaat al aan vriendinnen aangeraden dus ben er meer dan tevreden mee!

Anna37 07-08-2016

Geduld wordt beloond

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Makkelijk en zeer snel in gebruik.
Even geduld nodig voordat er groot resultaat zichtbaar is , maar na iedere behandeling vooruitgang te zien! De Philips Lumea is eigenlijk gewoon de ideale huis-tuin-en-keuken manier van haargroei afremmen.

SasBr 05-08-2016
  • Product maand in bezit

Philips Lumea Advanced SC1993/00

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Namens Philips mocht ik de Philips Lumea Advanced type SC1993/00 testen.
Ik heb nu 4 sessie achter de rug en zie zeker resultaat. Ik merk dat ik minder hoeft te scheren. Ik ben er nog niet, maar dat is ook van te voren aangegeven dat dat per persoon verschillend zou zijn. De behandeling neemt ook niet veel tijd in beslag.
Ik heb mijn oksels en benen behandeld, omdat ik een vrij gevoelige huid heb. Ik heb na deze behandeling geen geïrriteerde huid gedaan, dus dat is al een pluspunt.
Het apparaat is zeker handig in gebruik. Een kleine opmerking is het behandelen van rondingen. Het zou handig zijn als de kop zou kunnen bewegen om de rondingen goed aan te pakken. Het is voor mij niet echt een vereiste, maar eventueel een punt om over na te denken bij een opvolger. Ik weet ook niet of het technisch mogelijk is.
Het is ook duidelijk hoe je de stand in moet stellen naar juiste sterkte qua huidtype.
Je moet van te voren wel goed scheren, want anders geeft het wel een verbrande lucht. Het was wel even wennen aan de warmte die de flitsen afgeeft.
Mijn conclusie is dat ik zeer tevreden ben met het gebruik en het resultaat !!!

Philips Lumea tester 19-07-2016

Review Philips Lumea Test

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik mocht de Philips Lumea testen en ik ben het apparaat nu zo'n 6 weken aan het testen (4 behandelingen). Ik was benieuwd of ik met dit apparaat de teruggroei van haartjes kon vertragen en dat de haartjes uiteindelijk vrijwel niet meer terug zouden komen.

Tijdens de eerste behandelingen was ik nog wat zoekende wat handig was qua posities. Maar nu ik een aantal behandelingen verder ben gaat dit een stuk beter. Het apparaat blijft gemakkelijk in gebruik. Wel merk ik dat mijn huid wat gevoelig is en zodra ik het apparaat eventjes gebruik en het wat warmer aan het worden is ik wel wat lichte steken voel tijdens de behandeling. Ik krijg verder geen rode bultjes of iets dergelijks.

Na 4 behandelingen merk ik een groot verschil en groeien de haartjes veel minder snel terug en daarnaast komen op mijn been ook veel minder haartjes terug. Bij mijn oksels groeien de haartjes wel wat minder snel terug naar mijn idee, maar is de haargroei niet minder geworden.

Al met al vind ik dit apparaat zeer eenvoudig en gemakkelijk in gebruik. Het geeft de resultaten die het beloofd. Als je alle behandelingen blijft volgen denk ik zeker dat het effect op lange termijn aan blijft houden en ik veel minder haartjes terug krijg. Ik zou dit product zeker aanraden aan mensen die op zoek zijn naar een ontharingsapparaat.

Leen 14-07-2016

Makkelijk in gebruik en zichtbaar resultaat

Geschreven voor: Philips Lumea Advanced SC1993

Ik heb de Lumea nu 4 keer gebruikt. Ik gebruik de Lumea voor mijn benen.
Ik ben tevreden over de Lumea, het flitsen werkt eenvoudig. Wat ik soms nog lastig vind in gebruik is het flitsen rondom mijn enkels. Daar pakt hij niet altijd even goed en moet ik een paar keer proberen voordat hij hem pakt/flitst. Hij kan verder een beetje warm worden aan het einde van de behandeling van de benen.

Na 4x gebruik merk ik dat de haargroei minder is geworden. Het is fijn dat de haartjes minder snel terugkomen. Ik heb vrij lichte haartjes dus vrees dat ze niet helemaal weg zullen gaan maar blijf de Lumea zeker gebruiken. Ik raad de Lumea aan.