Philips SC1995/00 - Reviews

Meegeleverde accessoires
gebruiksaanwijzing
Beveiliging
UV-filter

Beoordeling op basis van 43 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Annick 06-09-2016

Geweldig apparaat

Sinds kort heb ik de tot mijn beschikking om te kunnen testen. Momenteel heb ik de Lumea SC1995/00 acht weken en heb ik vier behandelingen gedaan. Om de twee weken één behandelsessie van maximaal 10 minuten. Mijn ervaringen met het apparaat zijn zeer positief. Allereest omdat het een zeer gebruiksvriendelijk apparaat is. Daarnaast wordt in de handleiding stapsgewijs en helder de stappen omschreven die gevolgd moeten worden voor de behandeling. Na het lezen van de handleiding was mij alles duidelijk en kon ik meteen starten. Doormiddel van het apparaat op de huid te plaatsen en de knop voor de flitsen in te drukken, ontstaan de flitsen. De lichtflitsen op de huid kunnen soms licht gevoelig/prikkend aanvoelen. Dit was echter geen pijnlijk gevoel. De flitsen verschenen snel achter elkaar waardoor ik binnen 10minuten klaar was met mijn oksels en bikinilijn. Na de 3e behandel sessie was de grijze waas die ik altijd heb onder mijn oksels al verdwenen. Er groeide na de 3e behandelsessie al veel minder haren terug en hoef ik nu al bijna niet meer te scheren. Concluderend vind ik het apparaat geweldig, omdat het gebruiksvriendelijk, pijnloos en snel resultaat geeft. Ik beoordeel het apparaat met een 9. Hierdoor raad ik met volle overtuiging iedereen dit apparaat aan.

QingG 25-08-2016 Product paar maanden in bezit

easy to use and good result

I like the design, very easy to hold while using it. It hurts a little when I use the first time, but it could also be I did not shave very well. I did smell the burnt of my hair. The 2nd and 3rd time it goes lot more smooth and painless. The important thing is I do see the result I was expected.

Pluspunten

• easy to use
  • good result

Minpunten

• the flash light

Sigrid 24-08-2016 Product paar maanden in bezit

Pijnloos ontharen!

Philips heeft mij gevraagd dit apparaat te testen en ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Na de 1e flitsbeurt kon ik nog niet zoveel zeggen over het resultaat. Het apparaat is in ieder geval makkelijk te bedienen en de behandeling is pijnloos. Uiteraard zijn de lichtflitsen niet prettig voor de ogen, dus je moet wel wegkijken bij het flitsen. Door het lange snoer kun je het apparaat overal gebruiken. Een snoerloos apparaat zou natuurlijk nog makkelijker zijn. Ik heb geflitst in de oksels, bikinilijn en de benen. Het is nog even testen welke stand het beste past mijn huidtype. Ik ben nu begonnen met stand 3 en dat ging prima. Wellicht kan ik nog een standje hoger, maar ik wilde eerst kijken of er geen ‘bijwerkingen’ waren. Die waren er niet.

Het is wel een tijdrovend klusje, omdat vooral op de benen je een groot gebied moet flitsen. Oksels en bikinilijn zijn slechts een paar minuten werk.
Na een paar behandelingen begin in langzaam resultaat te zien. Het gaat niet zo snel helaas. Maar misschien verschilt dat per persoon. Het flitsen moet je ook zeker om de paar weken doen om resultaat te zien. Ook belangrijk om het meteen na het ontharen te doen. Als je het een dag later doet kan het een beetje pijn doen en dat is dus niet nodig. Het flitsen gaat ook steeds sneller omdat het apparaat erg makkelijk te bedienen is. Ik merk dat de haartjes nu minder snel terugkomen. Nog even doorzetten dus om een nog beter resultaat te krijgen en dan niet vergeten om ook echt om de paar weken te flitsen. Ik vind het zeker de moeite waard. Tot nu is het een veelbelovend apparaat en hopelijk een vervanging voor het scheren wat bij mij nooit pijnloos gaat en waar ik vaak wondjes en een geïrriteerde huid aan overhoud.

Pluspunten

• Pijnloos
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• niet draadloos
  • felle flitsen

Lysanne 22-08-2016 Product paar maanden in bezit

Heel fijn apparaat!

11-07-2016
Sinds kort ben ik in het bezit van een een Philips Lumea apparaat. Deze mocht ik testen van Philips. Ik heb nu in totaal vier keer gelaserd, op beide onderbenen en oksels. Ik vond het in het begin wel lastig welke stand het beste is voor mijn huidtype, maar ik kan dat nu merken aan de hevigheid van de 'schokjes'.' Nu begint op verschillende plekken de haren weg te gaan, maar nog niet volledig. Ik vind het apparaat wel makkelijk in gebruik. Ik vind het wel jammer dat het apparaat tijdens het flitsen aan het stroom moet blijven. Maar tot nu toe ben ik heel enthousiast :)

01-08-2016
Ik heb nu veel meer ervaring gekregen met het apparaat waardoor ik ook veel sneller klaar ben met het flitsen! Ik ben erachter gekomen dat ik de knop gewoon ingedrukt kan houden waardoor ik het apparaat alleen maar op mijn lichaam hoef te verplaatsen.

22-08-2016
Ik ben tevreden met de zichtbare resultaten op mijn lichaam. Het is echt een uitkomst voor mensen die liever niet willen scheren of het gewoon vaak vergeten! Het is een gebruikersvriendelijk apparaat en je krijgt er al snel handigheid in. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Gebruikersvriendelijk

Minpunten

• Moet aan stroom blijven
  • Heeft geen opzetstukjes

Helena 22-08-2016 Product paar weken in bezit

Goede resultaten!

Ik was al een tijdje erg benieuwd naar de Philips Lumea, omdat het de haargroei voor langere tijd voorkomt.

Het is de 1e keer dat ik IPL gebruik voor ontharing. Ik heb daarom de gebruiksaanwijzing goed doorgelezen.
Het advies op basis van mijn huidskleur was stand 4/5.
Ik ben begonnen met mijn oksels en ik moet zeggen dat dit toch iets te heet was voor de dunne huid daar. Misschien komt het ook doordat het de 1e keer was, maar ik schrok er wel even van.
Ik heb de stand daarom eerst op 1 gezet en daarna weer langzaam opgebouwd. Dat ging prima. Het ging heel erg makkelijk, binnen een mum van tijd was ik klaar.

Daarna ging ik over naar mijn benen. Ik ben weer begonnen met stand 1 en heb weer langzaam opgebouwd. Op de benen voelde het prima aan, je voelt alleen wat warmte. Ik heb na het behandelen van een been het apparaat wel even uitgezet en een paar minuten gewacht omdat de flitsen al best heet waren. Daarna ben ik verder gegaan met mijn andere been.
Het is wel even wennen om te weten hoe je het apparaat moet plaatsen op je been (zeker bij de knieholtes) om te kunnen flitsen. Wel handig dat het groene lampje aangeeft of je het apparaat goed op je huid hebt gezet. Een minpuntje vond ik dat je gebonden bent aan een snoer/stopcontact.

Na 4 keer behandelen komen er bijna geen haartjes meer terug op mijn benen.
Bij mijn oksels is er nog steeds haargroei, maar het duurt langer voordat ze terugkomen.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de resultaten. Nu had ik al niet heel veel haargroei, maar ik zou mensen die regelmatig scheren dit apparaat zeker aanraden.

Pluspunten

• Haargroei vermindert
  • Goede resultaten
  • Makkelijk te gebruiken
  • Pijnloos

Minpunten

• Zit vast aan snoer
  • Onduidelijk waar geflitst

Helena2 21-08-2016

Goede resultaten, minder haargroei!

Het advies op basis van mijn huidskleur was stand 4/5. Ik ben begonnen met mijn oksels en ik moet zeggen dat dit toch iets te heet was voor de dunne huid daar.
Het ging heel erg makkelijk, binnen een mum van tijd was ik klaar.

Na 4 keer behandelen komen er bijna geen haartjes meer terug op mijn benen.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de resultaten. Nu had ik al niet heel veel haargroei, maar ik zou mensen die vaak moeten scheren dit apparaat zeker aanraden.

Victoria 21-08-2016 Product paar maanden in bezit

Mijn ervaring met de SC1995

Ik was erg blij dat ik de Philips Lumea mocht testen.
Ik heb eerder van het apparaat gehoord en was erg nieuwsgierig, maar vond het toch te duur om het zelf aan te schaffen.
Ik was vooral benieuwd naar het resultaat en of het echt pijnloos zou zijn.

Het apparaat is erg handig in gebruik, ook niet te zwaar. Wel jammer dat het niet snoerloos is.
De gebruiksaanwijzing heb ik goed doorgelezen om de juiste instelling te kiezen en hoe het apparaat te plaatsen.
De oksels gaan erg snel en makkelijk. De benen kosten wel iets meer tijd en het is lastig om te zien welke stukken je al gehad hebt.
De flits voelt warm aan en is ook best fel, ik kijk liever weg wanneer ik flits. Maar het doet inderdaad geen pijn.
Na de 1e behandeling zijn m’n haren wel weer teruggekomen, maar het duurde wel langer dan normaal.

In totaal heb ik nu 4 behandelingen gehad. Er komen nog steeds wel haartjes terug, maar een stuk minder dan voorheen en op sommige plekken zelfs helemaal niet meer. Het kost wel best veel tijd, ook omdat je van tevoren eerst moet scheren en daarna de IPL behandelingen.
Voor de prijs en tijd die het kost weet ik niet of ik het zelf zou aanschaffen. Maar het apparaat doet wel wat het beloofd.
Men zou dus ieder voor zich de kosten en tijd moeten afwegen versus gewoon scheren of epileren.
Ik ben in ieder geval erg blij dat ik het apparaat gratis mocht testen en ook blij met de resultaten tot nu toe.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Verminderde haargroei
  • Pijnloos

Minpunten

• Zit vast aan een snoer
  • Tijd

Vickie 20-08-2016

Goede resultaten

Ik was erg blij dat ik de Philips Lumea mocht testen.
Ik was vooral benieuwd naar het resultaat en of het echt pijnloos zou zijn.

Raissa1987 20-08-2016 Product paar maanden in bezit

sceptisch maar blij verrast!

Hi Allemaal,

Mijn naam is Raissa en ik gebruik de Lumea SC1995/00 nu 2 maanden, om de twee weken gebruik ik de Lumea voor mijn benen/oksels en bikinilijn.
Omdat ik veel sport vind ik het belangrijk om haarloze benen/oksels te hebben, ik heb dan ook de afgelopen jaren flink geëxperimenteerd met ontharings cremes / wax / hars en ook heb ik drie jaar geleden een sessie IPL laser behandelingen gevolgd. Helaas hadden al deze behandeling slechts een kort resultaat, ook hebben de IPL sessies niet geholpen bij mij (dit grapje kostte me bijna EUR1000 voor oksels en onderbenen). Ik moet eerlijk toegeven dat ik in het begin erg sceptisch was tegenover het gebruik van de Lumea maar ik ben echt positief verrast.
De eerste keer dat ik gebruik maakte van de Lumea ging dat vrij vlot, persoonlijk heb ik echt een hekel aan gebruiksaanwijzigingen maar die van de Lumea is perfect, kort en krachtig en ''idiotproof'' dus met makkelijke plaatjes wordt duidelijk aangegeven hoe je het product moet gebruiken waardoor het eigenlijk niet mis kan gaan! Het enige dat even zoeken was, was welk huidtype ik moest pakken.
Voordat je gebruik maakt van de Lumea moet je alle plekken die je wilt behandelen scheren, hierna kun je aan de gang gaan. Ik ben per keer een half uur bezig. Het flitsen van de schenen en enkels is even klungelen dit komt doordat de Lumea alleen flitst wanneer er een groot oppervlak aan huid onder de flits zit, maar ik merk dat je daar echt steeds handiger in wordt, je moet daar even een handigheidje in vinden. Ik had verwacht dat de Lumea schokjes zou geven maar je voelt er helemaal niets van, het gebruik van de Lumea is geheel pijnloos in tegenstelling tot andere ontharingsalternatieven.

Zoals ik al zei gebruik ik de Lumea nu twee maanden en ik begin echt resultaat te zien. Zo moest ik me voorheen elke dag scheren, nu is dat gemiddeld om de 4 dagen, de haartjes op mijn benen zijn op sommige plekken weg en op andere plekken zie ik dat de haartjes zachter worden, ik ben in ieder geval wel af van de harde stoppels.Op mijn oksels merk ik dat het langer duurt voordat de haartjes terug komen. Jammer dat je je gezicht niet kan behandelen met Lumea.
Het optimale resultaat is voor mij nog niet behaald, dit is pas behaald als ik nog maar 1 keer per maand / 2 weken mijn benen/oksels zou moeten scheren. Kortom ik blijf nog even doorgaan met om de week flitsen. Als je flitst kunnen de flitsen irritant zijn aan je ogen, ik heb hier meer last van in de badkamer dan wanneer ik bij een raam zit!

On a nutshell:
Ik was erg sceptisch over het gebruik van de Lumea SC1995 maar ik begin na twee manden echt resultaat te zien en deze resultaten heb ik nooit eerder gehad bij mijn dure IPL behandelingen. Ik moet nog wel even doorgaan met om de week flitsen dit omdat ik graag van alle haartjes af wil zijn. hieronder heb ik de voor mij plussen en minnen opgeschreven:

Plussen: Handig in gebruik - makkelijke gebruiksaanwijzing - pijnloos en op lange termijn een goedkoop alternatief - de haartjes worden echt zachter en minder!
Minnen: Je ziet niet direct resultaat, je moet dus consequent door gaan met het gebruik zonder dat je weet dat het resultaat op gaan leveren - op de schenen en enkels wat lastiger te laseren - flitsen irritant aan je ogen

Pluspunten

• handig in gebruik
  • gebruiksaanwijziging
  • pijnloos
  • goedkope oplossing

Minpunten

• niet direct result
  • felle flitsen

Jeannet 19-08-2016 Product paar maanden in bezit

even geduld maar nu erg tevreden!

Ik heb sinds een dikke 2 weken de philips lumea in mijn trotse bezit om te testen voor philips.
Ik heb van te voren al van alles uit geprobeerd en heb een hekel aan scheren, dus ik was wel erg benieuwd of dit lange tijd goed effect zal hebben! Ik heb de philips Lumea nu 2 keer gebruikt. Over het algemeen ben ik erg positief, het is een handzaam apparaat wat eenvoudig in gebruik is (wel even de handleiding lezen die in makkelijke taal beschreven staat ). Je kijkt welke stand bij jou type huid past en die moet je dan gebruiken. Je pakt het apparaat, stopt het in het stopcontact en je kan aan de slag! De eerste keer was wel wennen aan de kleine flitsjes die het apparaat geeft, het voelde voor mij aan als hele kleine stroomstootjes, maar niet pijnlijk. Vindt het wel een beetje lastig om goed te zien welk gedeelte in al gehad heb maar meerdere keren er over heen kon gelukkig geen kwaad. Ik heb het idee dat de haartjes nu al wat minder snel komen, ben heel benieuwd wanneer ze helemaal niet terug komen. Ben in eerste instantie erg tevreden over dit apparaat. Het enige minpunt tot nu toe is dat hij geen accu heeft en je altijd vast zit aan de stroom. Maar daar kan ik prima mee leven!

01/08/2016
Ik heb de Lumea nu een aantal maanden in bezit en ben er over het algemeen erg tevreden over. Ik merk nu dat sinds een aantal weken de haartjes minder snel terug komen,ik gebruik hem voor mijn onderbenen en onder mijn armen. Ik merk ook dat je er steeds handiger in wordt, en je het apparaat makkelijker in je handen beweegt. ik volg het schema om te flitsen zoals aangegeven staat in het boekje wat er bij zit. Het enige nadeel wat ik er bij kan geven is dat je lang moet wachten op het resultaat! ook is het jammer dat er geen batterijen of accu in zit. je zit dan wel vast aan een stopcontact. Maar verder is het een makkelijk apparaat wat er ook leuk uitziet en makkelijk in de hand ligt. Maar omdat ik nu al merk dat de haren langer weg blijven gaat het helemaal goed komen en is hij zn geld waard. Ik scoor dan ook een 9 voor dit mooie apparaat van Philips.

Pluspunten

• niet meer te scheren

Minpunten

• zit vast aan stekker
  • vrij prijzig

jeannet1981 19-08-2016

even geduld maar de moeite waard!

1-07-2016

01/08/2016

Gabiella 18-08-2016

Snel en gewenst resultaat

29-06-2016
Via Philips heb ik een Lumea aangeboden gekregen om deze te testen.
Enthousiast als ik ben meteen uitgepakt en begonnen.
De gebruiksaanwijzing is duidelijk, dus je kan meteen aan de slag
Ik heb hem nu 2 keer gebruikt maar doordat ik van mijzelf maar weinig haargroei heb merk ik nog weinig verschil.
Het is een fijn apparaat in gebruik, niet te groot en zwaar om vast te houden.
Bikinilijn en oksels ben je zo mee klaar.
Mijn benen vond ik te lang duren, ik heb zelf maar weinig geduld.
Verder vind ik het een nadeel dat hij niet draadloos gebruikt kan worden.
Er is nog een klein minpuntje, de app is helaas alleen voor iPhone gebruikers, en tegenwoordig gebruikt iedereen toch overal een app voor.
Voor het gebruik van het apparaat maakt het natuurlijk geen verschil.
Al met al ben ik tevreden over de Lumea, en ben ik zeer benieuwd naar het resultaat als ik een paar weken verder ben.

12-8-2016
Nu ik een paar weken verder ben (4 flitsbeurten) ben ik zeker tevreden over het resultaat.
Ik flits in de 2e stand, met redelijk lichte huidskleur en donkere haartjes.
Mijn oksels zijn echt heel glad. Geen haartje meer te bekennen.
Of ik dit snelle resultaat te danken heb aan dat ik weinig haargroei heb dat weet ik niet.
Benen en bikinilijn zijn nog wel wat haren zichtbaar, alleen lang niet meer zoals 1,5 maand terug.
Voor benen gebruik ik de schuif en flits functie, hiermee kun je gewoon de knop vast houden en langzaam over je benen schuiven.
Doordat je benen redelijke tijd in beslag nemen vind ik dit wel prettig werken.

Ik zou de Lumea zeker aanraden aan andere, en blijf trouwe gebruiker van mijn Lumea.

Jeannet 18-08-2016 Product paar maanden in bezit

handig in de hand en het werkt!

Ik heb de Lumea nu een aantal maanden in bezit om het te testen voor philips en ben er over het algemeen erg tevreden over.
Ik merk nu dat sinds een aantal weken de haartjes minder snel terug komen,ik gebruik hem voor mijn benen en onder mijn armen. Ik merk ook dat je er steeds handiger in wordt, en je het apparaat makkelijker in je handen beweegt. ik volg het schema zoals aangegeven staat in het boekje wat er bij zit.
het enige nadeel wat ik er bij kan geven is dat je lang moet wachten op het resultaat!
Maar omdat ik nu al merk dat de haren langer weg blijven gaat dat helemaal goed komen en is hij zn geld waard.

Ik scoor dan ook een 9 voor dit mooie apparaat van Philips.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • lang niet te scheren

Minpunten

• moet aan de stroom

Danielle 17-08-2016 Product paar weken in bezit

Mijn ervaring met Lumea

Begin juni ben ik gestart met het gebruik van Lumea, om precies te zijn type SC1995/00. Persoonlijk vind ik scheren echt een gedoe, met name in de zomermaanden. Je moet dan toch net wat vaker bijwerken, wat weer resulteert in huidirritaties. Hier wilde ik heel erg graag vanaf. Ik ben dus begin juni gestart met de IPL behandelingen. In eerste instantie gestart met goed de gebruiksaanwijzing door te lezen, dit wil ik iedereen aanraden! Er staat namelijk heel duidelijk omschreven hoe je het apparaat moet gebruiken/instellen én of het geschikt is voor je om te gebruiken. Het pistool moet je in een hoek van 90 graden positioneren en stevig op de huid duwen anders flitst de Lumea niet. In het begin vond ik het even zoeken hoe ik het apparaat het het beste kon plaatsen, toen ik eenmaal de handigheid had gevonden was het behandelen echt zo gepiept. Ik heb het zelfs op de bank kunnen doen terwijl ik mijn favoriete serie aan het kijken was! Ideaal als je het mij vraagt. Het enige puntje wat voor mij praktischer zou kunnen is de lengte van de draad, die had net iets langer mogen zijn. (Ter toelichting: de stopcontacten in mijn huis zijn heel onhandig geplaatst waardoor meer lengte van het snoer wenselijk is voor de bewegingsvrijheid.) Verder was de eerste ervaring tijdens gebruiken top! Het werkt pijnloos en voelt alsof er een elastiekje lichtjes tegen je huid tikt.

Inmiddels heb ik het apparaat vier keer gebruikt. De eerste paar keer heb ik eerst mijn benen gedaan (op stand 4) en daarna pas de bikinilijn en oksels (op stand 1 of 2). De laatste twee ervaar ik als iets gevoeliger, zeker in vergelijking met de benen. Vaak zette ik de sterkte van het flitsen terug naar een lagere stand. Echter heb ik vanuit Philips de tip gekregen om tijdens het behandelen eerst te starten met delen waar de huid gevoeliger is, zoals oksels en bikinilijn, omdat het apparaat dan nog niet zo warm is. Dat bleek een zeer goede tip! Toen kon ik met gemak op een hogere stand flitsen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over Lumea! Op mijn benen zie ik het beste resultaat tot nu toe. Haren blijven veel langer weg en grote delen komen zelfs al helemaal niet meer terug. De bikinilijn en oksels lijken iets trager te gaan. Echter heeft dat ook te maken, denk ik, met het feit dat ik op een vrij lage stand gestart ben met flitsen. Toen ik de laatste keer flitste op een hogere stand merkte ik in de weken erna al een veel beter resultaat. Ik heb alle vertrouwen in het product en ben zeer tevreden met de resultaten tot nu toe! Gladde benen, langere tijd geen haargroei en wat terug komt is veel zachter. Voor mij is het de ideale manier van ontharen, ik kan het iedereen aanraden.

Pluspunten

• resultaat is top
  • handig in gebruik
  • tijdsduur valt mee

Minpunten

• lengte snoer

DaantjeDVNH 17-08-2016

Top!!!!

Begin juni ben ik gestart met het gebruik van Lumea, om precies te zijn type SC1995/00. Persoonlijk vind ik scheren echt een gedoe, met name in de zomermaanden. Je moet dan toch net wat vaker bijwerken, wat weer resulteert in huidirritaties. Hier wil ik heel erg graag vanaf. Ik ben dus begin juni gestart met de IPL behandelingen. In eerste instantie gestart met goed de gebruiksaanwijzing door te lezen, dit wil ik iedereen aanraden! Er staat namelijk heel duidelijk omschreven hoe je het apparaat moet gebruiken/instellen én of het geschikt is voor je om te gebruiken. Het pistool moet je in een hoek van 90 graden positioneren en stevig op de huid duwen anders flitst de Lumea niet. In het begin vond ik het even zoeken hoe ik het apparaat het het beste kon plaatsen, toen ik eenmaal de handigheid had gevonden was het behandelen echt zo gepiept. Ik heb het zelfs op de bank kunnen doen terwijl ik mijn favoriete serie aan het kijken was! Ideaal als je het mij vraagt. Het enige puntje wat voor mij praktischer zou kunnen is de lengte van de draad, die had net iets langer mogen zijn. (Ter toelichting: de stopcontacten in mijn huis zijn heel onhandig geplaatst waardoor meer lengte van het snoer wenselijk is voor de bewegingsvrijheid.) Verder was de eerste ervaring tijdens gebruiken top! Het werkt pijnloos en voelt alsof er een elastiekje lichtjes tegen je huid tikt.

Linsz 15-08-2016

Super handig om thuis te gebruiken!

Onlangs heb ik van Philips de Lumea SX1995/00 ter beschikking gesteld gekregen met het verzoek om deze te testen.
Ik heb zelf een lichte huid met donkere dikke haren. Als ik mijzelf scheer zijn deze haren na een dag alweer zichtbaar. Daarom wilde ik graag de Philips Lumea gebruiken.

Toen ik de doos opende zag ik een mooi apparaat. Het handvat ligt goed in je hand en hij heeft een mooie witte kleur. Hij is niet te zwaar en is goed op te beregen in de compacte stevige doos. Omdat de snoer ook lang genoeg is kun je een comfortabele plek in huis vinden om de philips Lumea te gebruiken.

De handleiding is duidelijk en overzichtelijk.
In de handleiding wordt verwezen naar de app die nog meer over het apparaat verteld. Echter staat in de app een filmpje waarop te zien is dat de philips lumea ook in het gezicht te gebruiken is, als je de handleiding leest kun je zien dat dit niet de bedoeling is!!

Als je de handleiding goed hebt gelezen kun je aan de slag met het apparaat. Hij is zeer makkelijk te gebruiken, vooral de slide functie is erg handig hierdoor gaat de behandeling heel snel. Je moet er wel rekening mee houden dat je het apparaat 90 graden houdt en dat heel het flitsvakje bedekt is met huid. Anders flitst het apparaat niet.
Na één behandeling heb ik hier en daar wat kleine kale plekjes maar nog echt resultaat heb ik niet, maar dit krijg je na meer behandelingen denk ik wel!

Kortom het is een zeer gemakkelijk te gebruiken apparaat en de handleiding is ook zeer duidelijk.

Het resultaat na 5 keer het gebruik van mijn Philips lumea Type nummer: SC1995/00

Intussen heb ik mijn Philips lumea 5 keer gebruikt.
Ik heb mijn benen, oksels en schaamstreek behandeld. Het beste resultaat heb ik op mij benen. Op mijn benen is mijn huid het minst gevoelig en daar gebruik ik stand 5.
Ik heb daar al kale plekken en hoef nu niet na een dag al mijn benen te scheren!
Mijn schaamstreek heeft een stuk minder haar groei. De haren die terug komen zijn een stuk minder dik.
Eerst had ik na een dag al stoppels maar dat duurt nu veel langer
Het minste resultaat heb ik bij mijn oksels. Dit komt mede omdat mijn huid daar heel gevoelig is en ik daar maar stand 3 kan gebruiken. Ik zie wel al dat er minder haren staan maar ik moet me nog wel vaker scheren onder mijn oksels.

Al met al ben ik super tevreden over de philips Lumea Type nummer: SC1995/00.
De haren komen minder snel terug en zijn een stuk minder dik.
Het gewenste resultaat heb ik na 5 behandelingen nog niet bereikt. Maar ik ben er van overtuigd dat dit wel nog gaat komen!

Annick 14-08-2016 Product paar weken in bezit

Lichtontharingsapparaat SC1995/00

Sinds kort heb ik de Lumea SC1995/00 tot mijn beschikking om te kunnen testen. Momenteel heb ik de Lumea SC1995/00 acht weken en heb ik vier behandelingen gedaan. Om de twee weken één behandelsessie van maximaal 10 minuten. Mijn ervaringen met het apparaat zijn zeer positief. Allereest omdat het een zeer gebruiksvriendelijk apparaat is. Daarnaast wordt in de handleiding stapsgewijs en helder de stappen omschreven die gevolgd moeten worden voor de. Na het lezen van de handleiding was mij alles duidelijk en kon ik meteen starten. Doormiddel van het apparaat op de huid te plaatsen en de knop voor de flitsen in te drukken, ontstaan de flitsen. De lichtflitsen op de huid kunnen soms licht gevoelig/prikkend aanvoelen. Dit was echter geen pijnlijk gevoel. De flitsen verschenen snel achter elkaar waardoor ik binnen 10minuten klaar was met mijn oksels en bikinilijn. Na de 3e behandel sessie was de grijze waas die ik altijd heb onder mijn oksels al verdwenen. Er groeide na de 3e behandelsessie al veel minder haren terug en hoef ik nu al bijna niet meer te scheren. Concluderend ik vind het apparaat geweldig, omdat het gebruiksvriendelijk, pijnloos en snel resultaat geeft. Als beoordeel het apparaat met een 9. Hierdoor raad ik met volle overtuiging iedereen dit apparaat aan.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snel resultaat

Minpunten

• onduidelijk waar geflitst

Floortje 14-08-2016 Product paar maanden in bezit

Gladde oksels in 2 maanden

Dit is mijn eerste ervaring met IPL. Ik heb de Philips Lumea 1995/00 nu bijna twee maanden geleden gekregen om te testen. Ik wil graag mijn ervaringen over het gebruiksgemak en de resultaten delen.
Deze Lumea ligt goed in de hand. Dit model heeft een snoer, je zit dus vast aan het stopcontact, dat verminderd je bewegingsvrijheid en daardoor het gebruiksgemak iets. Het snoer heeft wel als voordeel dat je niet hoeft op te laden, je zit dus nooit met een niet opgeladen apparaat.
Dan het flitsen zelf. Voor het flitsen is het de bedoeling dat je de lichaamsdelen die je wilt behandelen scheert, hierdoor zou het effect van het flitsen groter zijn (haartjes zitten de flits niet in de weg). Het flitsen doet geen pijn. Wel wordt mijn huid wat warm maar dat verdwijnt zeer snel en is zeker niet pijnlijk te noemen. Het flitsen van oksels en bikinilijn is zo gebeurd, onderbenen duren langer (bij mij ongeveer 10 min per been). Het is soms lastig om te weten welke delen je al hebt gehad. Dit geldt vooral voor het flitsen van een groot oppervlak zoals de benen. Het zou fijn zijn als hier iets voor ontwikkeld zou kunnen worden, al begrijp ik dat dit lastig is.
Wat ik de afgelopen weken wel lastig vond is dat er restricties zijn aan het gebruik van de Lumea en het blootstellen aan zonlicht. Wanneer je gaat flitsen mag je 48 uur daarvoor en 24 uur daarna niet “zonnebaden”. Dit zou irritatie van de huid kunnen geven. In de zomer of op vakantie is dit best lastig. Nou ben ik niet een échte zonner maar ik loop wel veel en lang hard, dan ben je ook buiten in de zon. Dit zou geen probleem moeten zijn maar ik heb het nog niet aangedurfd om rond mijn duurlopen te flitsen.
Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk het resultaat. Mijn gevoel is, hoe donkerder de haartjes, hoe beter de Lumea werkt. Mijn oksels zijn na enkele weken glad! Dit is heerlijk en wat een verademing ten opzichte van alleen scheren. Ook de donkere haartjes van mijn benen zijn weg. Lichte haartjes worden minder goed gepakt maar deze haartjes vind ik zelf ook niet zo storend. Al heb ik het apparaat nu al enige tijd in gebruik ik ben heel benieuwd naar het langstermijn resultaat maar ik kan mij niet voorstellen dat dit qua oksels bijvoorbeeld teleurstellend zal zijn.

Al met al ben ik zeker tevreden over het gebruiksgemak en de resultaten en ik zou deze Lumea zo aanraden aan vriendinnen die net als ik een beetje klaar zijn met scheren.
Laatste tip voor gebruik: zorg dat de ruimte waar je in flitst goed verlicht is, dit voorkomt dat de flitsen vervelend zijn voor je ogen.

Pluspunten

• gladde oksels
  • gemakkelijk ik gebruik

Minpunten

• Snoer
  • Onduidelijk waar geflitst

Gitte95 13-08-2016 Product paar maanden in bezit

Product doet wat het moet doen.

Review 1: Philips Lumea SC1995/00 (02-07-2016)
Ik heb nu een maand de Philips Lumea SC1995/00 in gebruik en dit betekend dat ik hem twee keer heb kunnen gebruiken. Ik gebruik De Philips Lumea voor mijn bikini-lijn en om de rug haren van mij vriend te laseren. Op dit moment merken wij allebei nog niet heel veel verschil, de haren groeien nog steeds even snel terug waardoor we de Lumea nog om de twee weken blijven gebruiken. Een klein nadeel vind ik dat de Lumea alleen te gebruiken is als hij in het stopcontact zit. Ondanks dat ligt de Lumea goed in de hand en is snel klaar voor gebruik. Ook beschikt de Philips Lumea over verschillende laserstanden voor elk huidtype. Dit ervaren ik en mijn vriend als prettig omdat wij ook verschillende huidtype hebben waardoor er ook een laserstand is die niet te sterk is voor mijn lichte en gevoelige huid. Tijdens het gebruik van de Lumea voel je kleine schokjes die in het begin een beetje onwennig voelen maar dit went vanzelf.
Kortom: de Philps Lumea SC1995/00 is snel en op verschillende huidtype te gebruiken waardoor de behandeling gemakkelijk verloopt.

Review 2 (13-08-2016)
Ik heb de Philips Lumea SC1995/00 nu ongeveer 2,5 maand in gebruik. In de eerste anderhalve maand heb ik Philips Lumea om de twee weken gebruikt. Na deze periode deden de behandelingen het zo naar behoren dat ik overgestapt ben naar een behandeling om de vier weken. Naast dat ik de Lumea bij mezelf gebruik voor mijn bikinilijn, behandel ik mijn vriend zijn rug er ook mee, ook hier zijn we gestart met het behandelen om de vier weken. Wij ervaren beide een verminderde haargroei.
In het begin vonden we de kleine schokjes, waarmee de haarzakjes behandeld worden, onprettig. Nu we de Philips Lumea wat vaker hebben gebruikt zijn we er aan gewend en zijn deze minder onprettig.
Kortom: Wij zijn beide erg tevreden over het gebruik van de Philips Lumea en zullen het in de nabije toekomst blijven gebruiken. Verder raden wij de Philips Lumea aan, aan iedereen die last heeft van ongewenste haargroei.

Pluspunten

• Handig in gebruik

Minpunten

• Wennen aan schokjes

Gitte95 13-08-2016

Product doet wat het moet doen.

Review 1: Philips Lumea SC1995/00 (02-07-2016)

Review 2 (13-08-2016)