Philips SC1995

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SC1995 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

QingG 25-08-2016

easy to use and good result

Geschreven voor: Philips SC1995

I like the design, very easy to hold while using it. It hurts a little when I use the first time, but it could also be I did not shave very well. I did smell the burnt of my hair. The 2nd and 3rd time it goes lot more smooth and painless. The important thing is I do see the result I was expected.

Pluspunten

• easy to use
  • good result

Minpunten

• the flash light

Sigrid 24-08-2016

Pijnloos ontharen!

Geschreven voor: Philips SC1995

Philips heeft mij gevraagd dit apparaat te testen en ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Na de 1e flitsbeurt kon ik nog niet zoveel zeggen over het resultaat. Het apparaat is in ieder geval makkelijk te bedienen en de behandeling is pijnloos. Uiteraard zijn de lichtflitsen niet prettig voor de ogen, dus je moet wel wegkijken bij het flitsen. Door het lange snoer kun je het apparaat overal gebruiken. Een snoerloos apparaat zou natuurlijk nog makkelijker zijn. Ik heb geflitst in de oksels, bikinilijn en de benen. Het is nog even testen welke stand het beste past mijn huidtype. Ik ben nu begonnen met stand 3 en dat ging prima. Wellicht kan ik nog een standje hoger, maar ik wilde eerst kijken of er geen ‘bijwerkingen’ waren. Die waren er niet.

Het is wel een tijdrovend klusje, omdat vooral op de benen je een groot gebied moet flitsen. Oksels en bikinilijn zijn slechts een paar minuten werk.
Na een paar behandelingen begin in langzaam resultaat te zien. Het gaat niet zo snel helaas. Maar misschien verschilt dat per persoon. Het flitsen moet je ook zeker om de paar weken doen om resultaat te zien. Ook belangrijk om het meteen na het ontharen te doen. Als je het een dag later doet kan het een beetje pijn doen en dat is dus niet nodig. Het flitsen gaat ook steeds sneller omdat het apparaat erg makkelijk te bedienen is. Ik merk dat de haartjes nu minder snel terugkomen. Nog even doorzetten dus om een nog beter resultaat te krijgen en dan niet vergeten om ook echt om de paar weken te flitsen. Ik vind het zeker de moeite waard. Tot nu is het een veelbelovend apparaat en hopelijk een vervanging voor het scheren wat bij mij nooit pijnloos gaat en waar ik vaak wondjes en een geïrriteerde huid aan overhoud.

Pluspunten

• Pijnloos
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• niet draadloos
  • felle flitsen

Lysanne 22-08-2016

Heel fijn apparaat!

11-07-2016
Sinds kort ben ik in het bezit van een een Philips Lumea apparaat. Deze mocht ik testen van Philips. Ik heb nu in totaal vier keer gelaserd, op beide onderbenen en oksels. Ik vond het in het begin wel lastig welke stand het beste is voor mijn huidtype, maar ik kan dat nu merken aan de hevigheid van de 'schokjes'.' Nu begint op verschillende plekken de haren weg te gaan, maar nog niet volledig. Ik vind het apparaat wel makkelijk in gebruik. Ik vind het wel jammer dat het apparaat tijdens het flitsen aan het stroom moet blijven. Maar tot nu toe ben ik heel enthousiast :)

01-08-2016
Ik heb nu veel meer ervaring gekregen met het apparaat waardoor ik ook veel sneller klaar ben met het flitsen! Ik ben erachter gekomen dat ik de knop gewoon ingedrukt kan houden waardoor ik het apparaat alleen maar op mijn lichaam hoef te verplaatsen.

22-08-2016
Ik ben tevreden met de zichtbare resultaten op mijn lichaam. Het is echt een uitkomst voor mensen die liever niet willen scheren of het gewoon vaak vergeten! Het is een gebruikersvriendelijk apparaat en je krijgt er al snel handigheid in. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Licht gewicht
  • Gebruikersvriendelijk

Minpunten

• Moet aan stroom blijven
  • Heeft geen opzetstukjes

Helena 22-08-2016

Goede resultaten!

Geschreven voor: Philips SC1995

Ik was al een tijdje erg benieuwd naar de Philips Lumea, omdat het de haargroei voor langere tijd voorkomt.

Het is de 1e keer dat ik IPL gebruik voor ontharing. Ik heb daarom de gebruiksaanwijzing goed doorgelezen.
Het advies op basis van mijn huidskleur was stand 4/5.
Ik ben begonnen met mijn oksels en ik moet zeggen dat dit toch iets te heet was voor de dunne huid daar. Misschien komt het ook doordat het de 1e keer was, maar ik schrok er wel even van.
Ik heb de stand daarom eerst op 1 gezet en daarna weer langzaam opgebouwd. Dat ging prima. Het ging heel erg makkelijk, binnen een mum van tijd was ik klaar.

Daarna ging ik over naar mijn benen. Ik ben weer begonnen met stand 1 en heb weer langzaam opgebouwd. Op de benen voelde het prima aan, je voelt alleen wat warmte. Ik heb na het behandelen van een been het apparaat wel even uitgezet en een paar minuten gewacht omdat de flitsen al best heet waren. Daarna ben ik verder gegaan met mijn andere been.
Het is wel even wennen om te weten hoe je het apparaat moet plaatsen op je been (zeker bij de knieholtes) om te kunnen flitsen. Wel handig dat het groene lampje aangeeft of je het apparaat goed op je huid hebt gezet. Een minpuntje vond ik dat je gebonden bent aan een snoer/stopcontact.

Na 4 keer behandelen komen er bijna geen haartjes meer terug op mijn benen.
Bij mijn oksels is er nog steeds haargroei, maar het duurt langer voordat ze terugkomen.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de resultaten. Nu had ik al niet heel veel haargroei, maar ik zou mensen die regelmatig scheren dit apparaat zeker aanraden.

Pluspunten

• Haargroei vermindert
  • Goede resultaten
  • Makkelijk te gebruiken
  • Pijnloos

Minpunten

• Zit vast aan snoer
  • Onduidelijk waar geflitst

Victoria 21-08-2016

Mijn ervaring met de SC1995

Geschreven voor: Philips SC1995

Ik was erg blij dat ik de Philips Lumea mocht testen.
Ik heb eerder van het apparaat gehoord en was erg nieuwsgierig, maar vond het toch te duur om het zelf aan te schaffen.
Ik was vooral benieuwd naar het resultaat en of het echt pijnloos zou zijn.

Het apparaat is erg handig in gebruik, ook niet te zwaar. Wel jammer dat het niet snoerloos is.
De gebruiksaanwijzing heb ik goed doorgelezen om de juiste instelling te kiezen en hoe het apparaat te plaatsen.
De oksels gaan erg snel en makkelijk. De benen kosten wel iets meer tijd en het is lastig om te zien welke stukken je al gehad hebt.
De flits voelt warm aan en is ook best fel, ik kijk liever weg wanneer ik flits. Maar het doet inderdaad geen pijn.
Na de 1e behandeling zijn m’n haren wel weer teruggekomen, maar het duurde wel langer dan normaal.

In totaal heb ik nu 4 behandelingen gehad. Er komen nog steeds wel haartjes terug, maar een stuk minder dan voorheen en op sommige plekken zelfs helemaal niet meer. Het kost wel best veel tijd, ook omdat je van tevoren eerst moet scheren en daarna de IPL behandelingen.
Voor de prijs en tijd die het kost weet ik niet of ik het zelf zou aanschaffen. Maar het apparaat doet wel wat het beloofd.
Men zou dus ieder voor zich de kosten en tijd moeten afwegen versus gewoon scheren of epileren.
Ik ben in ieder geval erg blij dat ik het apparaat gratis mocht testen en ook blij met de resultaten tot nu toe.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Verminderde haargroei
  • Pijnloos

Minpunten

• Zit vast aan een snoer
  • Prijs
  • Tijd

Raissa1987 20-08-2016

sceptisch maar blij verrast!

Hi Allemaal,

Mijn naam is Raissa en ik gebruik de Lumea SC1995/00 nu 2 maanden, om de twee weken gebruik ik de Lumea voor mijn benen/oksels en bikinilijn.
Omdat ik veel sport vind ik het belangrijk om haarloze benen/oksels te hebben, ik heb dan ook de afgelopen jaren flink geëxperimenteerd met ontharings cremes / wax / hars en ook heb ik drie jaar geleden een sessie IPL laser behandelingen gevolgd. Helaas hadden al deze behandeling slechts een kort resultaat, ook hebben de IPL sessies niet geholpen bij mij (dit grapje kostte me bijna EUR1000 voor oksels en onderbenen). Ik moet eerlijk toegeven dat ik in het begin erg sceptisch was tegenover het gebruik van de Lumea maar ik ben echt positief verrast.
De eerste keer dat ik gebruik maakte van de Lumea ging dat vrij vlot, persoonlijk heb ik echt een hekel aan gebruiksaanwijzigingen maar die van de Lumea is perfect, kort en krachtig en ''idiotproof'' dus met makkelijke plaatjes wordt duidelijk aangegeven hoe je het product moet gebruiken waardoor het eigenlijk niet mis kan gaan! Het enige dat even zoeken was, was welk huidtype ik moest pakken.
Voordat je gebruik maakt van de Lumea moet je alle plekken die je wilt behandelen scheren, hierna kun je aan de gang gaan. Ik ben per keer een half uur bezig. Het flitsen van de schenen en enkels is even klungelen dit komt doordat de Lumea alleen flitst wanneer er een groot oppervlak aan huid onder de flits zit, maar ik merk dat je daar echt steeds handiger in wordt, je moet daar even een handigheidje in vinden. Ik had verwacht dat de Lumea schokjes zou geven maar je voelt er helemaal niets van, het gebruik van de Lumea is geheel pijnloos in tegenstelling tot andere ontharingsalternatieven.

Zoals ik al zei gebruik ik de Lumea nu twee maanden en ik begin echt resultaat te zien. Zo moest ik me voorheen elke dag scheren, nu is dat gemiddeld om de 4 dagen, de haartjes op mijn benen zijn op sommige plekken weg en op andere plekken zie ik dat de haartjes zachter worden, ik ben in ieder geval wel af van de harde stoppels.Op mijn oksels merk ik dat het langer duurt voordat de haartjes terug komen. Jammer dat je je gezicht niet kan behandelen met Lumea.
Het optimale resultaat is voor mij nog niet behaald, dit is pas behaald als ik nog maar 1 keer per maand / 2 weken mijn benen/oksels zou moeten scheren. Kortom ik blijf nog even doorgaan met om de week flitsen. Als je flitst kunnen de flitsen irritant zijn aan je ogen, ik heb hier meer last van in de badkamer dan wanneer ik bij een raam zit!

On a nutshell:
Ik was erg sceptisch over het gebruik van de Lumea SC1995 maar ik begin na twee manden echt resultaat te zien en deze resultaten heb ik nooit eerder gehad bij mijn dure IPL behandelingen. Ik moet nog wel even doorgaan met om de week flitsen dit omdat ik graag van alle haartjes af wil zijn. hieronder heb ik de voor mij plussen en minnen opgeschreven:

Plussen: Handig in gebruik - makkelijke gebruiksaanwijzing - pijnloos en op lange termijn een goedkoop alternatief - de haartjes worden echt zachter en minder!
Minnen: Je ziet niet direct resultaat, je moet dus consequent door gaan met het gebruik zonder dat je weet dat het resultaat op gaan leveren - op de schenen en enkels wat lastiger te laseren - flitsen irritant aan je ogen

Pluspunten

• handig in gebruik
  • gebruiksaanwijziging
  • pijnloos
  • goedkope oplossing

Minpunten

• niet direct result
  • felle flitsen

Jeannet 19-08-2016

even geduld maar nu erg tevreden!

Geschreven voor: Philips SC1995

Ik heb sinds een dikke 2 weken de philips lumea in mijn trotse bezit om te testen voor philips.
Ik heb van te voren al van alles uit geprobeerd en heb een hekel aan scheren, dus ik was wel erg benieuwd of dit lange tijd goed effect zal hebben! Ik heb de philips Lumea nu 2 keer gebruikt. Over het algemeen ben ik erg positief, het is een handzaam apparaat wat eenvoudig in gebruik is (wel even de handleiding lezen die in makkelijke taal beschreven staat ). Je kijkt welke stand bij jou type huid past en die moet je dan gebruiken. Je pakt het apparaat, stopt het in het stopcontact en je kan aan de slag! De eerste keer was wel wennen aan de kleine flitsjes die het apparaat geeft, het voelde voor mij aan als hele kleine stroomstootjes, maar niet pijnlijk. Vindt het wel een beetje lastig om goed te zien welk gedeelte in al gehad heb maar meerdere keren er over heen kon gelukkig geen kwaad. Ik heb het idee dat de haartjes nu al wat minder snel komen, ben heel benieuwd wanneer ze helemaal niet terug komen. Ben in eerste instantie erg tevreden over dit apparaat. Het enige minpunt tot nu toe is dat hij geen accu heeft en je altijd vast zit aan de stroom. Maar daar kan ik prima mee leven!

01/08/2016
Ik heb de Lumea nu een aantal maanden in bezit en ben er over het algemeen erg tevreden over. Ik merk nu dat sinds een aantal weken de haartjes minder snel terug komen,ik gebruik hem voor mijn onderbenen en onder mijn armen. Ik merk ook dat je er steeds handiger in wordt, en je het apparaat makkelijker in je handen beweegt. ik volg het schema om te flitsen zoals aangegeven staat in het boekje wat er bij zit. Het enige nadeel wat ik er bij kan geven is dat je lang moet wachten op het resultaat! ook is het jammer dat er geen batterijen of accu in zit. je zit dan wel vast aan een stopcontact. Maar verder is het een makkelijk apparaat wat er ook leuk uitziet en makkelijk in de hand ligt. Maar omdat ik nu al merk dat de haren langer weg blijven gaat het helemaal goed komen en is hij zn geld waard. Ik scoor dan ook een 9 voor dit mooie apparaat van Philips.

Pluspunten

• niet meer te scheren

Minpunten

• zit vast aan stekker
  • vrij prijzig

Jeannet 18-08-2016

handig in de hand en het werkt!

Geschreven voor: Philips SC1995

Ik heb de Lumea nu een aantal maanden in bezit om het te testen voor philips en ben er over het algemeen erg tevreden over.
Ik merk nu dat sinds een aantal weken de haartjes minder snel terug komen,ik gebruik hem voor mijn benen en onder mijn armen. Ik merk ook dat je er steeds handiger in wordt, en je het apparaat makkelijker in je handen beweegt. ik volg het schema zoals aangegeven staat in het boekje wat er bij zit.
het enige nadeel wat ik er bij kan geven is dat je lang moet wachten op het resultaat!
Maar omdat ik nu al merk dat de haren langer weg blijven gaat dat helemaal goed komen en is hij zn geld waard.

Ik scoor dan ook een 9 voor dit mooie apparaat van Philips.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • lang niet te scheren

Minpunten

• moet aan de stroom

Danielle 17-08-2016

Mijn ervaring met Lumea

Geschreven voor: Philips SC1995

Begin juni ben ik gestart met het gebruik van Lumea, om precies te zijn type SC1995/00. Persoonlijk vind ik scheren echt een gedoe, met name in de zomermaanden. Je moet dan toch net wat vaker bijwerken, wat weer resulteert in huidirritaties. Hier wilde ik heel erg graag vanaf. Ik ben dus begin juni gestart met de IPL behandelingen. In eerste instantie gestart met goed de gebruiksaanwijzing door te lezen, dit wil ik iedereen aanraden! Er staat namelijk heel duidelijk omschreven hoe je het apparaat moet gebruiken/instellen én of het geschikt is voor je om te gebruiken. Het pistool moet je in een hoek van 90 graden positioneren en stevig op de huid duwen anders flitst de Lumea niet. In het begin vond ik het even zoeken hoe ik het apparaat het het beste kon plaatsen, toen ik eenmaal de handigheid had gevonden was het behandelen echt zo gepiept. Ik heb het zelfs op de bank kunnen doen terwijl ik mijn favoriete serie aan het kijken was! Ideaal als je het mij vraagt. Het enige puntje wat voor mij praktischer zou kunnen is de lengte van de draad, die had net iets langer mogen zijn. (Ter toelichting: de stopcontacten in mijn huis zijn heel onhandig geplaatst waardoor meer lengte van het snoer wenselijk is voor de bewegingsvrijheid.) Verder was de eerste ervaring tijdens gebruiken top! Het werkt pijnloos en voelt alsof er een elastiekje lichtjes tegen je huid tikt.

Inmiddels heb ik het apparaat vier keer gebruikt. De eerste paar keer heb ik eerst mijn benen gedaan (op stand 4) en daarna pas de bikinilijn en oksels (op stand 1 of 2). De laatste twee ervaar ik als iets gevoeliger, zeker in vergelijking met de benen. Vaak zette ik de sterkte van het flitsen terug naar een lagere stand. Echter heb ik vanuit Philips de tip gekregen om tijdens het behandelen eerst te starten met delen waar de huid gevoeliger is, zoals oksels en bikinilijn, omdat het apparaat dan nog niet zo warm is. Dat bleek een zeer goede tip! Toen kon ik met gemak op een hogere stand flitsen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over Lumea! Op mijn benen zie ik het beste resultaat tot nu toe. Haren blijven veel langer weg en grote delen komen zelfs al helemaal niet meer terug. De bikinilijn en oksels lijken iets trager te gaan. Echter heeft dat ook te maken, denk ik, met het feit dat ik op een vrij lage stand gestart ben met flitsen. Toen ik de laatste keer flitste op een hogere stand merkte ik in de weken erna al een veel beter resultaat. Ik heb alle vertrouwen in het product en ben zeer tevreden met de resultaten tot nu toe! Gladde benen, langere tijd geen haargroei en wat terug komt is veel zachter. Voor mij is het de ideale manier van ontharen, ik kan het iedereen aanraden.

Pluspunten

• resultaat is top
  • handig in gebruik
  • tijdsduur valt mee

Minpunten

• lengte snoer

Annick 14-08-2016

Lichtontharingsapparaat SC1995/00

Geschreven voor: Philips SC1995

Sinds kort heb ik de Lumea SC1995/00 tot mijn beschikking om te kunnen testen. Momenteel heb ik de Lumea SC1995/00 acht weken en heb ik vier behandelingen gedaan. Om de twee weken één behandelsessie van maximaal 10 minuten. Mijn ervaringen met het apparaat zijn zeer positief. Allereest omdat het een zeer gebruiksvriendelijk apparaat is. Daarnaast wordt in de handleiding stapsgewijs en helder de stappen omschreven die gevolgd moeten worden voor de. Na het lezen van de handleiding was mij alles duidelijk en kon ik meteen starten. Doormiddel van het apparaat op de huid te plaatsen en de knop voor de flitsen in te drukken, ontstaan de flitsen. De lichtflitsen op de huid kunnen soms licht gevoelig/prikkend aanvoelen. Dit was echter geen pijnlijk gevoel. De flitsen verschenen snel achter elkaar waardoor ik binnen 10minuten klaar was met mijn oksels en bikinilijn. Na de 3e behandel sessie was de grijze waas die ik altijd heb onder mijn oksels al verdwenen. Er groeide na de 3e behandelsessie al veel minder haren terug en hoef ik nu al bijna niet meer te scheren. Concluderend ik vind het apparaat geweldig, omdat het gebruiksvriendelijk, pijnloos en snel resultaat geeft. Als beoordeel het apparaat met een 9. Hierdoor raad ik met volle overtuiging iedereen dit apparaat aan.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • snel resultaat

Minpunten

• onduidelijk waar geflitst

Floortje 14-08-2016

Gladde oksels in 2 maanden

Geschreven voor: Philips SC1995

Dit is mijn eerste ervaring met IPL. Ik heb de Philips Lumea 1995/00 nu bijna twee maanden geleden gekregen om te testen. Ik wil graag mijn ervaringen over het gebruiksgemak en de resultaten delen.
Deze Lumea ligt goed in de hand. Dit model heeft een snoer, je zit dus vast aan het stopcontact, dat verminderd je bewegingsvrijheid en daardoor het gebruiksgemak iets. Het snoer heeft wel als voordeel dat je niet hoeft op te laden, je zit dus nooit met een niet opgeladen apparaat.
Dan het flitsen zelf. Voor het flitsen is het de bedoeling dat je de lichaamsdelen die je wilt behandelen scheert, hierdoor zou het effect van het flitsen groter zijn (haartjes zitten de flits niet in de weg). Het flitsen doet geen pijn. Wel wordt mijn huid wat warm maar dat verdwijnt zeer snel en is zeker niet pijnlijk te noemen. Het flitsen van oksels en bikinilijn is zo gebeurd, onderbenen duren langer (bij mij ongeveer 10 min per been). Het is soms lastig om te weten welke delen je al hebt gehad. Dit geldt vooral voor het flitsen van een groot oppervlak zoals de benen. Het zou fijn zijn als hier iets voor ontwikkeld zou kunnen worden, al begrijp ik dat dit lastig is.
Wat ik de afgelopen weken wel lastig vond is dat er restricties zijn aan het gebruik van de Lumea en het blootstellen aan zonlicht. Wanneer je gaat flitsen mag je 48 uur daarvoor en 24 uur daarna niet “zonnebaden”. Dit zou irritatie van de huid kunnen geven. In de zomer of op vakantie is dit best lastig. Nou ben ik niet een échte zonner maar ik loop wel veel en lang hard, dan ben je ook buiten in de zon. Dit zou geen probleem moeten zijn maar ik heb het nog niet aangedurfd om rond mijn duurlopen te flitsen.
Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk het resultaat. Mijn gevoel is, hoe donkerder de haartjes, hoe beter de Lumea werkt. Mijn oksels zijn na enkele weken glad! Dit is heerlijk en wat een verademing ten opzichte van alleen scheren. Ook de donkere haartjes van mijn benen zijn weg. Lichte haartjes worden minder goed gepakt maar deze haartjes vind ik zelf ook niet zo storend. Al heb ik het apparaat nu al enige tijd in gebruik ik ben heel benieuwd naar het langstermijn resultaat maar ik kan mij niet voorstellen dat dit qua oksels bijvoorbeeld teleurstellend zal zijn.

Al met al ben ik zeker tevreden over het gebruiksgemak en de resultaten en ik zou deze Lumea zo aanraden aan vriendinnen die net als ik een beetje klaar zijn met scheren.
Laatste tip voor gebruik: zorg dat de ruimte waar je in flitst goed verlicht is, dit voorkomt dat de flitsen vervelend zijn voor je ogen.

Pluspunten

• gladde oksels
  • gemakkelijk ik gebruik

Minpunten

• Snoer
  • Onduidelijk waar geflitst

Gitte95 13-08-2016

Product doet wat het moet doen.

Geschreven voor: Philips SC1995

Review 1: Philips Lumea SC1995/00 (02-07-2016)
Ik heb nu een maand de Philips Lumea SC1995/00 in gebruik en dit betekend dat ik hem twee keer heb kunnen gebruiken. Ik gebruik De Philips Lumea voor mijn bikini-lijn en om de rug haren van mij vriend te laseren. Op dit moment merken wij allebei nog niet heel veel verschil, de haren groeien nog steeds even snel terug waardoor we de Lumea nog om de twee weken blijven gebruiken. Een klein nadeel vind ik dat de Lumea alleen te gebruiken is als hij in het stopcontact zit. Ondanks dat ligt de Lumea goed in de hand en is snel klaar voor gebruik. Ook beschikt de Philips Lumea over verschillende laserstanden voor elk huidtype. Dit ervaren ik en mijn vriend als prettig omdat wij ook verschillende huidtype hebben waardoor er ook een laserstand is die niet te sterk is voor mijn lichte en gevoelige huid. Tijdens het gebruik van de Lumea voel je kleine schokjes die in het begin een beetje onwennig voelen maar dit went vanzelf.
Kortom: de Philps Lumea SC1995/00 is snel en op verschillende huidtype te gebruiken waardoor de behandeling gemakkelijk verloopt.

Review 2 (13-08-2016)
Ik heb de Philips Lumea SC1995/00 nu ongeveer 2,5 maand in gebruik. In de eerste anderhalve maand heb ik Philips Lumea om de twee weken gebruikt. Na deze periode deden de behandelingen het zo naar behoren dat ik overgestapt ben naar een behandeling om de vier weken. Naast dat ik de Lumea bij mezelf gebruik voor mijn bikinilijn, behandel ik mijn vriend zijn rug er ook mee, ook hier zijn we gestart met het behandelen om de vier weken. Wij ervaren beide een verminderde haargroei.
In het begin vonden we de kleine schokjes, waarmee de haarzakjes behandeld worden, onprettig. Nu we de Philips Lumea wat vaker hebben gebruikt zijn we er aan gewend en zijn deze minder onprettig.
Kortom: Wij zijn beide erg tevreden over het gebruik van de Philips Lumea en zullen het in de nabije toekomst blijven gebruiken. Verder raden wij de Philips Lumea aan, aan iedereen die last heeft van ongewenste haargroei.

Pluspunten

• Handig in gebruik

Minpunten

• Wennen aan schokjes

Gabriella 12-08-2016

Mooie gladde oksels na 4 behandelingen

29-06-2016
Via Philips heb ik een Lumea aangeboden gekregen om deze te testen.
Enthousiast als ik ben meteen uitgepakt en begonnen.
De gebruiksaanwijzing is duidelijk, dus je kan meteen aan de slag

Ik heb hem nu 2 keer gebruikt maar doordat ik van mijzelf maar weinig haargroei heb merk ik nog weinig verschil.
Het is een fijn apparaat in gebruik, niet te groot en zwaar om vast te houden.
Bikinilijn en oksels ben je zo mee klaar.

Mijn benen vond ik te lang duren, ik heb zelf maar weinig geduld.
Verder vind ik het een nadeel dat hij niet draadloos gebruikt kan worden.

Er is nog een klein minpuntje, de app is helaas alleen voor iPhone gebruikers, en tegenwoordig gebruikt iedereen toch overal een app voor.
Voor het gebruik van het apparaat maakt het natuurlijk geen verschil.

Al met al ben ik tevreden over de Lumea, en ben ik zeer benieuwd naar het resultaat als ik een paar weken verder ben.

12-8-2016
Nu ik een paar weken verder ben (4 flitsbeurten) ben ik zeker tevreden over het resultaat.
Ik flits in de 2e stand, met redelijk lichte huidskleur en donkere haartjes.

Mijn oksels zijn echt heel glad. Geen haartje meer te bekennen.
Of ik dit snelle resultaat te danken heb aan dat ik weinig haargroei heb dat weet ik niet.
Benen en bikinilijn zijn nog wel wat haren zichtbaar, alleen lang niet meer zoals 1,5 maand terug.
Voor benen gebruik ik de schuif en flits functie, hiermee kun je gewoon de knop vast houden en langzaam over je benen schuiven.
Doordat je benen redelijke tijd in beslag nemen vind ik dit wel prettig werken.

Ik zou de Lumea zeker aanraden aan andere, en blijf trouwe gebruiker van mijn Lumea.

Pluspunten

• Snel resultaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Niet draadloos

Huong 12-08-2016

Goed resultaat! Geen haartjes meer

Geschreven voor: Philips SC1995

Ik ben Huong, 26 jaar en van Aziatische afkomst en heb een zwarte haarkleur. Ik zocht al een tijdje naar een ontharingsapparaat en ben heel blij dat ik uiteindelijk een apparaat heb gevonden die me helpt tegen de vervelende overbeharing op mijn armen en benen. In opdracht van Philips heb ik de Lumea SC1995/00 ter beschikking gekregen om deze te testen.

Behandeling 1 – 24 juni 2016
Ik heb de Lumea SC1995/00 voor het eerst op mijn armen en benen gebruikt. Voor het gebruik van het apparaat heb ik netjes de handleiding gelezen en kon de aanwijzingen makkelijk opvolgen. Ik begon met douchen en scheren en erna ben ik begonnen met het flitsen. Je moest er wel goed op letten dat je het apparaat goed verticaal houdt op je huid en het fijne aan het apparaat is dat het groene lichtje brandt wanneer je kan gaan flitsen. Het is dus erg makkelijk in gebruik en het apparaat is helemaal niet zwaar. Ik moet eerlijk zeggen dat ik even aan moest wennen aan de kleine schokjes en de felle flitsen maar na een paar keer ben je er al aan gewend en de pijn valt reuze mee. Ik ben nu al enthousiast en ben benieuwd naar de resultaten na een paar behandelingen.’
Na 3 behandelingen – 5 augustus 2016
Ik heb om de twee weken een behandeling gehad en heb met een tijdschema gewerkt om mij te herinneren om de 2 weken weer te gaan flitsen. Hiervoor moet je wel wat tijd reserveren in je agenda omdat elke behandeling ongeveer wel een half uur tot 45 minuten duurt. Uiteindelijk is alle tijd die je eraan spendeert zeker waard aangezien ik nu kan zeggen dat ik echt resultaat zie op de behandelde plekken op mijn benen en armen! De haargroei is geremd op mijn benen en armen echter zie ik nog wel plekjes waar er haargroei is terug gekomen dat komt omdat het af en toe lastig is bij te houden waar je wel of niet geflitst heb tijdens het gebruik van het apparaat. De haartjes die terug zijn gekomen zijn zachter en mijn benen armen voelen nu een stuk gladder aan! Na de 3 behandelingen ben ik er steeds handiger in geworden en gaat elke behandeling steeds sneller. Kortom ik ben tevreden met dit product en geef het een 8.

Pluspunten

• Haar groeit niet in
  • verminderde haargroei
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kleine flitskop
  • tijdsduur 30-45 min

Inge 11-08-2016

Snel en pijnloos een goed resultaat

Na 1,5e maand gebruik:
Ik gebruik de Lumea nu ongeveer anderhalve maand. Er wordt geadviseerd om de Lumea door 1 persoon te laten gebruiken, maar mijn vriend en ik hebben allebei gebruik gemaakt van de Lumea. Ik heb m gebruikt op mijn armen en we hebben zijn rug ermee behandeld. We hebben allebei een ander huidtype. Ik heb een getinte huid en hij een lichte. Ik zelf heb geen pijn ervaren tijdens het behandelen van mijn armen. Ik gebruikte de Lumea op stand 3. Mijn vriend ervaarde op stand 3 af en toe een pijnprikkel op zijn rug, maar bij gebruik met stand 2 had hij hier geen last van, tenzij ik op een dun stukje huid flitste. Het is geen pijn die blijvend is, maar een klein prikje tijdens het flitsen. Hij vond dit verder niet vervelend. Bij ons allebei groeien de haren een stuk minder snel terug dan voorheen. Ze zijn ook veel zachter en minder goed zichtbaar. We gebruiken het apparaat nu nog om de twee weken, maar we gaan m over een tijdje om de vier weken gebruiken. Een nadeel vind ik wel dat je eerst het oppervlak dat je wil gaan flitsen moet scheren. Je moet het ook wel echt goed scheren, want als je dat niet doet dan ruik je continue een aangebrande geur tijdens het flitsen. Dit komt dan omdat de haartjes wegbranden. Het wegscheren van alle haren neemt dus (afhankelijk van wat je wil behandelen) wel wat tijd in beslag. Er zijn een paar kleine verbeterpunten voor Philips (snoer is vrij kort, en het flitsoppervlak is klein) maar het uiteindelijke resultaat telt en daar zijn wij heel erg tevreden over.

Na 2 keer gebruikt te hebben:
Ik gebruik sinds een paar weken de Philips Lumea. Het apparaat ligt goed in de hand en is makkelijk te gebruiken. Ik vind het echter jammer dat je deze alleen kunt gebruiken in de buurt van een stopcontact. De snoer is wel lang genoeg, maar het zou fijn zijn als er tijdens het gebruik geen elektriciteit nodig is.vWat ik zelf een minpunt vind is dat het flitsoppervlak erg klein is. Je ziet daarnaast niet goed welke plek van je huid je al geflitst hebt. Ik heb zelf een vrij dunne huid dus ik voel het soms wel even prikken, maar pijnlijk zou ik het niet noemen. Desondanks merk ik wel na 2 keer gebruik te hebben gemaakt van de Lumea, dat de haren minder snel terug groeien en dat ze zachter zijn. Het flitsen gebeurt daarnaast ook snel. Ik heb binnen 10 min. tijd mijn beide armen geflitst.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Pijnloos
  • Goed resultaat
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Vooraf moet je scheren
  • Snoer is redelijk kort

Lisan 10-08-2016

Mooi resultaat

Geschreven voor: Philips SC1995

Ik ben uitgekozen om de Philips Lumea SC1995/00 van Philips te mogen te testen.

Ik heb eerst zorgvuldig de gebruiksaanwijzingen doorgelezen, deze staan duidelijk en stap voor stap beschreven. Mijn huid is gemiddeld bruin en mijn haren donker dus ik kan het apparaat goed gebruiken. Het apparaat is makkelijk in gebruik. Het opzetstuk is vrij breed en door de glij- en flitsmodus had ik beide oksels binnen 5 minuten behandeld. Het behandelen van mijn benen duurde ongeveer 10 minuten. Ideaal dus! Let wel op met het bruinen van je huid. Het is belangrijk dat de behandelde gebieden, twee dagen (48 uur) voor de behandeling en een dag (24 uur) na de behandeling , niet langdurig worden blootgesteld aan de zon.

Na 3 behandelingen is er bij mij al zichtbaar resultaat. Ik merk dat mijn haren veel minder snel terug groeien waardoor ik minder hoef te scheren en dus minder scheer irritaties als gevolg.
Ik merk voornamelijk bij mijn benen dat mijn haren veel minder snel terug groeien. Het apparaat is makkelijk in gebruik. Doordat de kabel niet heel lang is moet je zorgen dat je dicht bij een stopcontact zit dat is niet altijd handig. Verder gaan de behandelingen allemaal heel snel. Op mijn scheenbenen vind ik het soms onhandig omdat het opzetstukje dan niet geheel aansluit en dus geen lichtflits geeft daar moet ik iets meer geduld voor hebben.

Ik ben erg tevreden over het resultaat na drie behandelingen. Er komen geen harde stoppels meer terug en op sommige plaatsen groeien helemaal geen haartjes meer. Vanaf nu ga ik om de acht weken behandelen. Ik hoef me nooit meer zorgen te maken of ik mijn oksels of benen nog moet scheren.

Natascha V. 09-08-2016

Eerste ervaring met SC1995/00

Na 6 weken gebruik – 08/08/2016:
Deze Philips Lumea model SC1995//00 heb ik ter test aangeboden gekregen en heb ik nu anderhalve maand in gebruik. Mijn haren groeien nu iets minder snel terug door deze IPL-licht behandeling. In de handleiding zag ik dat ik stand 3 / 4 kon gebruiken met mijn huidtype: “lichtbruin; u verbrandt zelden en wordt snel bruin.” Voor de afgelopen 5 behandelingen heb ik om de twee weken geflitst. Ik heb de Lumea gebruikt met stand 3, waarbij ik het schuif-en-flits principe hanteer, wat voornamelijk geschikt is voor grotere lichaamsgebieden zoals bij je benen. Positief is dat het apparaat meteen ready-to-use is door de adapter. Voor op reis, zou een draadloze variant ook heel handig zijn. Negatief ervaar ik dat je de lichaamsdelen die je wilt behandelen, vooraf goed dient te scheren. Voorwerk is halve werk! De reden is dat wanneer de huid haarvrij is, dat het licht van de Lumea een beter effect heeft op de haarzakjes onder de huid, omdat de intensiteit van het licht niet verloren gaat door haartjes die in de weg zitten. Daarnaast zouden haartjes door het intense licht kunnen verbranden. Wanneer het aan de achterzijde van het apparaat groen licht geeft, heb je het apparaat goed tegen je huid gedrukt en kan je gaan flitsen. Wanneer het flitst, geeft het aan de voorkant (waar je huidcontact maakt) een rood lichtflits aan. Dit gaat pijnloos, maar je voelt wel warmte. Zelf zou ik de rode flitskleur niet kiezen als ik de product developer was, maar liever de kleur groen voor een positieve associatie. Het lastigste vind ik om bij te houden op welke delen van je benen je bent geweest. Ik heb met een schoolbordkrijtje een streep getrokken op delen waar ik al had geflitst. Dit werkt aardig! Al met al is het een prettig apparaat en je merkt na een aantal behandelingen resultaat. Ik zou het zeker ook andere vrouwen aanraden. Vooral voor het effect op de langere termijn.

Na eerste gebruik 01/07/2016:
Dit is de eerste keer dat ik een IPL apparaat uit mag proberen. Ik heb hier verder geen ervaring in. De Lumea ligt prettig in de hand door de vorm. Het is raadzaam om eerst aandachtig de handleiding te lezen. Toen ik het apparaat aan zette, kwam er wel een zoemend geluid uit. Voor de eerste keer heb ik het uitgeprobeerd op mijn benen en oksels. Ik moest redelijk stevig het apparaat tegen mijn huid drukken, voordat het groen licht gaf. Voor de oksel raad ik een lichtere stand aan. Ik heb sommige delen ook verticaal geflitst in plaats van horizontaal, omdat ik anders geen groen licht kreeg. Dit was vooral ter hoogte van mijn scheenbeen. Maar verticaal flitsen werkte prima! Voor een eerste keer heb ik de Lumea over het algemeen als positief ervaren.

Pluspunten

• direct te gebruiken
  • handzaam

Minpunten

• goed aandrukken

C Folkers 09-08-2016

Snel resultaat

Geschreven voor: Philips SC1995

Het apparaat is makkelijk in gebruik. Vooral de snelknop (knop inhouden en het apparaat steeds verschuiven om een nieuw deel te flitsen) werkt erg makkelijk en zorgt ervoor dat je snel klaar bent met een flitsbeurt. Wel is het soms lastig dat je niet kan zien waar je al geweest bent en dat het een brede kop is, waardoor flitsen op de scheenbeen wat moeizamer gaat. Hier moet je een beetje een handigheid in krijgen.
Vooraf was ik gewend om mijn benen te harsen en te ontharen met de epilady. Ik heb gelezen in de handleiding dat het resultaat beter is als je jezelf scheert. Dit vind ik wel een klein nadeel. De tijd die de behandeling verder kost, is wel zeker een vooruitgang gezien de tijd die ik voorheen bezig was met het ontharen.

Na de eerste flitsbeurt zag ik al een beetje resultaat met name onder mijn oksels. Nu na 4 behandelingen begin ik steeds grotere plekken te krijgen waar haren echt langer weg blijven. Zelf heb ik een lichte huidskleur en donkere haren, perfect voor het gebruik van dit apparaat.

Ik zou het zeker aanraden aan mijn vriendinnen.

Pluspunten

• Snel resultaat
  • Makkelijk in gebruik

L.Maxime 07-08-2016

Ervaring Philips Lumea sc1995/00

1-7-2016
Beste lezer,
Hieronder volgt een review over de Philips Lumea SC1995/00. Ik heb het product nu vier weken. Dit betekent dat ik twee behandelingen heb uitgevoerd. Om de twee weken één behandeling. Voordat ik het product in gebruik nam, heb ik eerst uitvoerig instructiefilmpjes en de gebruiksaanwijzing zorgvuldig gelezen. Daarna was het tijd om te starten met de Philips Lumea. Ik gebruik de Philips Lumea voor mijn bikinilijn, oksels en de onderbenen. Waar ik gelijk achter ben gekomen, is dat het gebruik van de Philips Lumea zeer eenvoudig is. Ik zet het de Philips Lumea aan en kies de stand voor de lichtintensiteit. Daarna kan ik direct van start gaan. De Philips Lumea zet ik op mijn huid en zodra het groende lampje in het apparaat gaat branden, kan ik de knop indrukken. Zodra ik de knop indruk komt er een lichtflits. Aan het gevoel moest in het begin even wennen. Vooral op de gebieden waar de huid iets dunner. Het voelde even alsof iemand een elastiekje tegen je huid afschiet. Na vier keer geflitst te hebben, werd dit gevoel al snel minder. Het is prettig dat je de knop ingedrukt kan houden, zodat er om de vier seconden lichtflitsen uit komen. Hierdoor hoef je de knop niet steeds opnieuw in te drukken. Voor de wat grotere oppervlaktes, zoals de onderbenen, is het soms lastig om te zien waar je wel en niet bent geweest. De laserkop is niet heel groot. Je moet dus even de tijd nemen om alle gebieden te behandelen. Na twee behandelingen merk ik zeker al verschil! Ik merk dat de haargroei iets geremd is en dat er kale plekjes ontstaan.
10-8-2016

Beste lezer,
De Philips Lumea heb ik nu vier keer gebruikt. Na de derde keer begon ik een nog groter resultaat te zien. Ik zie dit vooral terug op de zones waar donkerdere haartjes zitten zoals de bikinilijn en de oksels. Op mijn haren heb ik hele donkerblonde tot zwarte haren. Ook hier zie ik dat er nog grotere kale plekken ontstaan en dat de haargroei enorm geremd is. Ik merk dat de haartjes die toch nog terugkomen, een stuk zachter zijn. Na de vierde keer merk ik dat de haargroei over alle zones (oksel, bikinilijn en benen) lang wegblijft. Mijn benen voelen en ‘ogen’ zeer glad. De stoppels die ik eerst had, lijken nu in mindere mate op te vallen. Nu twee weken na de vierde behandeling, blijft de haargroei uit. Over precies 2 weken behandel ik de zones nog een keer. Kortom, het product is zeer handig in gebruik en er kunnen goede resultaten worden geboekt, zodra het product consequent gebruikt wordt. Ik ben zeer tevreden en zou iedereen de Philips Lumea SC1995/00 adviseren.
Tip: Zodra je de Philps Lumea gaat gebruiken, zorg er dan voor dat je in een lichte ruimte zit. Hierdoor vallen de flitsen minder op. Dit is prettiger voor de ogen.

Mulletje 04-08-2016

Super product

Na eerste gebruik – 30-06-2016
Ik heb de Philips Lumea SC1995/00 nu een maal gebruikt en ik ben al enthousiast. Het kost natuurlijk wel even tijd, omdat je eerst moet scheren en dan behandelen met de Lumea. Dat is gewoon een kwestie van geduld, want je weet dat je er resultaat voor terug gaat krijgen. Het gebruik van de Lumea is heel gemakkelijk en door de lange snoer kan ik het apparaat eigenlijk overal gebruiken. Ik gebruik de Lumea voor mijn onderbenen, bovenbenen, oksels en bikinilijn. In het begin dacht ik dat het gebruik van een IPL-apparaat pijn zou doen, maar het enige wat je voelt is net alsof er iemand met een elastiekje tegen je been aan schiet. Ik heb ook de Philips Lumea app gedownload. Dit is heel handig, want er wordt een behandelschema voor je opgesteld en daarnaast krijg je herinneringen dat je weer een behandeling moet doen. Kortom: mijn eerste ervaringen met de Philips Lumea zijn heel positief!

Na vier behandelingen – 04-08-2016
Nu ik de Philips Lumea vier keer gebruikt heb, merk ik al een goed resultaat. De haartjes worden al lichter en blijven een stuk langer weg. Het gewenste resultaat is voor mij nog niet bereikt, maar ik ga de herhaalbehandelingen nog doen zodat het gehele behandelplan afgerond wordt. Ik heb van het apparaat nu al erg veel plezier, want normaal zou ik bijna elke dag moeten scheren en nu hoeft dat zeker niet meer! Het enige wat ik lastig vind aan de Lumea is dat je niet kunt zien op welke plekken je al geweest bent, dus dat is goed opletten. Al met al is het resultaat super, het blijft zo dat je er even tijd voor moet uittrekken, maar als je tussendoor een serie of tv kijkt valt het allemaal reuze mee.

hamelinkje 03-08-2016

goed resultaat in korte tijd!

Geschreven voor: Philips SC1995

25 Juni 2016 - Ik ben nu twee weken in het bezit van de Philips Lumea SC1995/00. Ik wilde meteen goed van start gaan dus meteen de gratis Lumea app gedownload zodat ik alle voordelen van de lumea kan ervaren. De tip om eerst even goed de gebruiksaanwijzing te lezen is ondanks de app zeker nodig want de app vervangt de gebruiksaanwijzing niet! Zo zitten er standaard filmpjes met uitleg in de app die voor alle Lumea varianten dienen maar in mijn geval niet helemaal overeen kwam met de gebruiksaanwijzing van de SC1995/00. In het filmpje wordt gezichtshaar aangepakt terwijl er in de gebruiksaanwijzing staat dat dit niet de bedoeling is. Goed opletten dus!
Ik ben goed voorbereid en ingelezen van start gegaan en dan is het prettig in gebruik. Houdt de Lumea goed op 90 graden want anders wordt het lampje niet groen en kun je ook niet goed flitsen. Ik heb de lumea bij mijn benen en oksel toegepast en de tip is om bij smalle stukken zoals je enkel de lumea verticaal te plaatsen zodat de lumea goed in contact is met de huid. Na twee keer heb ik nog niet direct resultaat maar ik kan al wel zeggen dat de lumea erg handig in gebruik is!

3 Augustus 2016 – Intussen heb ik de Philips Lumea SC1995/00 alweer 1,5 maand in bezit. Elke twee weken gebruik ik de lumea om het beste resultaat te bereiken. Gezien ik mijn gehele benen en oksels aanpak neemt dit erg veel tijd in beslag. Ik ben zeker 45 minuten bezig maar de resultaten tot nu toe zorgen ervoor dat dit het zeker waard is. In de gebruiksaanwijzing staat dat er 2 behandelmodi zijn: ‘druk en flits’ en ‘schuif en flits’. Hoe de schuif en flits werkt is me niet geheel duidelijk maar waarschijnlijk gaat de behandeling sneller als je het apparaat in die modus gebruikt. Op mijn benen groeien de haartjes altijd erg snel terug, maar ik merk al dat op sommige plekken op mijn benen de haartjes al langzamer terug groeien en in sommige gevallen zelfs weg blijven! Ik kan het apparaat op de hoogste stand gebruiken zonder dat dit pijn doet.

Mijn partner scheert vaak haartjes op zijn buik weg en was ook erg nieuwsgierig naar de Lumea. Hij heeft het apparaat dan ook in gebruik genomen en het verschil in resultaat is enorm. Bij hem groeien de haartjes op vrijwel alle plekken niet meer terug. Ontzettend vlug resultaat en voor mij dan ook het bewijs dat elk lichaam en haartype anders is en bij de een meer behandelingen nodig zijn dan bij de andere.
Al met al ben ik erg tevreden met het product, vooral als je je realiseert dat de aanschafkosten van een Lumea in het niets valt als je het vergelijkt met de rest van je leven goede scheermesjes aanschaffen. Als ik het een cijfer zou moeten geven dan kom ik zeker uit op een 8.

Esmee Smolders 02-08-2016

Fijn apparaat, makkelijk in gebruik

Review 1
Philips Lumea SC1995/00

Ik ben Esmee Smolders, 28 jaar en gebruik de Philips Lumea SC1995/00 nu 2 weken.
Omdat ik nog borstvoeding geef gebruik ik hem momenteel alleen op mijn onderbenen. Ik heb een blanke huid die vrij snel verbrand en niet heel erg bruin wordt. Doordat ik mijn benen scheer heb ik dikke zwarte haren op mijn onderbenen. Mijn haar groeit erg snel. Als ik in de ochtend mijn benen heb geschoren staan er in de middag al stoppels op. Zeker in de zomer vind ik dit erg vervelend. Vandaar dat ik heel graag een ipl apparaat wil proberen.

Ik heb het apparaat nu twee keer gebruikt. De eerste keer was ik ongeveer een half uur/45 minuten bezig om mijn onderbenen te behandelen. De tweede keer was ik in maximaal een half uur klaar.
In de gebruiksaanwijzing staat duidelijk aangegeven hoe je met het apparaat om moet gaan en hoe te beginnen. Het was even zoeken hoe je het apparaat werkelijk op je huid moet houden zodat het werkt maar het apparaat zelf geeft goed aan wanneer het er klaar voor is om een flits te geven (de top wordt dan groen) Als de flits wordt afgegeven wordt het apparaat even rood en daarna is het vrijwel direct klaar voor de volgende flits. Het apparaat ligt makkelijk in de hand waardoor ik het met beide handen kon gebruiken.
Ik heb het apparaat in de hoogste stand (stand 5) gebruikt en dit deed bij mij geen pijn.

In de gebruiksaanwijzing staat dat er 2 behandelmodi zijn: ‘druk en flits’ en ‘schuif en flits’. Het verschil tussen deze behandelmodi heb ik nog niet ontdekt.

Het haar op mijn onderbenen groeit al minder snel terug. Ik vind het een makkelijk te gebruiken apparaat en geef het apparaat het cijfer 8.

Het apparaat heb ik nu 5x gebruikt en ik merk al dat de haargroei op mijn onderbenen verminderd is.
Voorheen had ik na een halve dag na het scheren al dikke zwarte stoppels. Nu komen de stoppels pas een paar dagen na het scheren, zijn ze minder dik en zijn het minder haren. Het bevalt me zo goed dat ik nu ook begonnen ben om mijn bikinilijn en oksels te behandelen.
Ik merk dat mijn huid bij mijn bikinilijn en oksels een stuk gevoeliger is. Daar zet ik de sterkte dan ook op 2 of 3 (bij mijn benen op 5). Omdat ik dit nu pas 1x gedaan heb zie ik hier nog geen resultaat.
In het begin was het zoeken hoe ik het apparaat moest gebruiken. Je moet het apparaat op een bepaalde manier op je huid houden zodat het werkt. Nu ik daar een handigheid in heb gevonden kan ik met beide handen het apparaat gebruiken. Het apparaat ligt makkelijk in de hand en werkt snel. Een vriendin gaf de tip om eerst met de bikinilijn en oksels te beginnen en daarna de benen pas te behandelen. Dit omdat het apparaat dan nog aan het opwarmen is en dus ook op een hogere stand te gebruiken is.
Tussen de behandel modi ‘druk en flits, en ‘schuif en flits’, zit weinig verschil. Zelf vind ik druk en flits makkelijker werken omdat ik dan mijn hand tussendoor kan ontspannen.

Ik ben nog steeds erg tevreden over het apparaat en geef het een cijfer 8.

Jeannet 31-07-2016

tot nu toe erg tevreden, ben benieuwd

Geschreven voor: Philips SC1995

Ik heb sinds een dikke 2 weken de philips lumea in mijn trotse bezit. Ik heb van te voren al van alles uit geprobeerd en heb een hekel aan scheren, dus ik was wel erg benieuwd of dit lange tijd goed effect zal hebben!

Iris123 29-07-2016

Snel van haargroei af

Geschreven voor: Philips SC1995

Ruim vier weken geleden ben ik begonnen met het gebruik van de Philips Lumea. Doormiddel van lichtstralen belooft Philips dat haargroei stopt. Ik heb het apparaat getest onder mijn oksels en bikinilijn. We gebruiken de Lumea met 3 personen thuis wat geen probleem is. Na ontvangst van het apparaat heb ik de bijgeleverde gebruiksaanwijzing gelezen en de app gedownload; de app kan precies ingesteld worden op hoe jij het apparaat moet gebruiken(afhankelijk van huids- en haarkleur). Het eerste gebruik van de Philips Lumea vond ik spannend omdat ik niet precies wist wat ik kon verwachten( ik heb nog nooit eerder een apparaat
met deze techniek gebruikt). De Lumea is gemakkelijk in gebruik, het enigste wat je hoeft te doen is
een stand te kiezen en de Lumea recht op de huid te plaatsen totdat het groene licht brandt; wanneer dit brandt kan er geflitst worden. Je voelt het lichtelijk warm worden maar verder is het pijnloos. Ik vond het lastig in te schatten op welke plekjes ik al geweest was, al merkte ik wel dat dit de tweede keer beter ging. Vooraf is het belangrijk dat de huid schoon en geschoren is, zelf vind ik dit prettig omdat bij sommige ontharingstechnieken de haren langer moeten zijn wat niet altijd praktisch is.

Na twee behandelingen is er nog geen resultaat te zien. Ondertussen heb ik vier behandelingen gehad met de Lumea en merk ik dat er kalere plekjes beginnen te ontstaan. Op deze plekjes lijken de haartjes langzamer te groeien of helemaal niet meer te komen. De behandeling moet voortgezet worden maar minder frequent.
Over het algemene gebruik ben ik erg tevreden; de app vertelt precies wanneer je wat moet doen, het flitsen gaat heel snel en hoeft maar eens in de paar weken. Het enigste negatieve vind ik dat het lastig te zien is op welke plekjes je geweest bent. Verder is het belangrijk dat je de juiste type huid- en haarkleur hebt voor een gewenst resultaat. Als ik het product een cijfer moet geven is dat op dit moment een 8 ervan uitgaand dat de minderende haargroei doorzet.

Cissy 20-07-2016

philips lumea

Geschreven voor: Philips SC1995

Mij is gevraagd om de philps lumea SC1995/00 te testen. Wat me opvalt is dat je meteen aan de slag kunt, het apparaat is makkelijk te bedienen, er zitten geen onnodige en onduidelijke knoppen op. Het was voor mij wel even zoeken om de “juiste hoek” te vinden om te kunnen flitsen op mijn benen, maar als je die eenmaal gevonden hebt kun je snel vlot flitsen. De flitsen waren bij mij wel wat gevoelig, maar dat gevoel trekt na een paar minuten weg. Ik vind het wel wat lastig om te bepalen nu of ik voldoende overlap heb gebruikt en zo dus het hele gebied geflitst heb, dat is de eerste keer wat lastig te bepalen. Wat ik wel prettig vind is dat je in korte tijd een relatief groot gebied geflitst hebt, ik was ongeveer 10 minuten bezig met mijn onderbenen. Ik vind het ook fijn dat het apparaat niet met een oplader werkt, maar rechtstreeks in het stopcontact kan, waardoor ik er niet aan hoef te denken of het apparaat wel of niet opgeladen is.
Ik heb het apparaat nu vier keer gebruikt en begon na de derde behandeling al resultaat te zien. Ik zie het beste resultaat bij de bikinilijn en onder de oksels, waar de meest donkere haartjes zitten, wat ik merk is dat het veel langer duurt voordat de haartjes terugkomen en de haartjes die terugkomen zijn zachter. Op mijn benen zie ik ook resultaat, maar wat minder, de haartjes groeien daar nog wat sneller terug, wellicht omdat ik vrij lichte haartjes op mijn benen heb en het apparaat beter werkt op donkerdere haartjes. Ik merk ook dat ik steeds handiger word in het gebruiken van de lumea SC 1995, eerst was het nog lastig om de goede hoek de vinden om mijn benen te flitsen en dat gaat nu heel makkelijk. Kortom al snel resultaat en makkelijk in gebruik!