Braun PL5129

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun PL5129 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Sanntjuh 17-06-2021

Blij verrast

Geschreven voor: Braun PL5129

Van het scheren elke week (soms zelfs nog een paar dagen) was ik er wel klaar mee. Tijdens het testen van dit prachtige ontharingsapparaat begon ik enigzins wat wantrouwend, maar ik ben overstag. De handeling duurt iets langer en is niet haalbaar onder douche maar de resultaten zijn echt vele malen langer zichtbaar. Ipv 1x per week, is dit zelfs in de beginperiode 1xper 4 week.
Met een wondje op het te behandelen gebied zou ik wachten tot het wondje genezen is. Dit is anders echt pijnlijk.

Het is alleen jammer dat er geen oogbescherming bij zit, aangezien de flitsen best fel zijn. En je moet rekening houden met de lengte van de snoer. Het is niet draadloos te gebruiken, maar dat is logisch met wat de lamp erin moet gebruiken.

Al met al blij verrast en het is zeker een aanrader en hier een blijvertje.

Minpunten

• Niet draadloos

Sarah 14-06-2021

Nieuwe ervaring met laser ontharing

Geschreven voor: Braun PL5129

Na scheren, epileren en harsen, heb ik met dit apparaat voor het eerst geprobeerd te ontharen met een lasermethode. Ik vond het aanvankelijk een beetje spannend, de felle flits en waarschuwingen van kennissen dat het pijn kan doen. Ik vond het uiteindelijk best meevallen. De flits blijft erg vel (ook in daglicht), en het apparaat wordt warm. Ik heb het apparaat nu 4 weken getest en ik merk wel verschil. Ik weet ook niet of het voor al mijn lichaamshaar geschikt is, omdat mijn beenhaar lichter is dan mijn okselhaar bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd of de haren nog meer verdwijnen, maar daarvoor moet ik het product nog een paar weken gebruiken.

Pluspunten

• Mooi model
  • Verschillende opzetstukken

Minpunten

• Wordt warm
  • Fel licht

Rachel 14-06-2021

Effectief & Eenvoudig

Geschreven voor: Braun PL5129

Na het jarenlange gebruik van een silk epil en scheermes maar weer een poging gewaagd met een IPL apparaat.

Het is een heel compleet pakket en na ontvangst meteen begonnen met het testen van deze IPL. Wanneer er wondjes zitten is het handig deze te vermijden gezien dit voor een pijnlijker gevoel kan zorgen, voor de rest is de behandeling geheel pijnloos op soms wat warmte na.

De Silk Expert Pro is overal te gebruiken, waar er een stopcontact aanwezig is, dat is dan meteen het grote nadeel: hij is niet draadloos te gebruiken, maar alleen met snoer van +/- 1.5 meter, iets om rekening mee te houden.

De behandeling van beide benen, bikinilijn en oksels duurt ongeveer 45 minuten. Tijdens het kijken van een serie is dit prima te doen.

Na een viertal behandelingen lijken de haartjes al fijner, lichter en/of minder terug te komen. Ik blijf de IPL dus zeker gebruiken.

Pluspunten

• Effectief
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Niet snoerloos
  • Neemt wat tijd in beslag

Cindy1988 13-06-2021

Fijn apparaat

Geschreven voor: Braun PL5129

Het apparaat is makkelijk in gebruik, heldere gebruiksaanwijzing. Ik heb het apparaat nu 3x gebruikt 1x per week zoals voorgeschreven. De haren komen minder snel terug. Ik ben benieuwd op langere termijn hoe dit gaat zijn.
Dit vraagt wel discipline en dat is niet mijn sterkste kant.
Het is nog even uitvogelen met de twee verschillende hulpstukken die erbij zitten. Tot nu toe heb ik alleen mijn benen gedaan, ben ook voornemend op mijn oksels en bikinilijn te gaan behandelen met dit apparaat.

Het is verder niet pijnlijk, maar je voelt wel dat er ‘iets gebeurd’.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Pijnloos

m***********@o********** 13-06-2021
Geschreven voor: Braun PL5129

Mooi verpakt in een handige tas om het apparaat mee te vervoeren. Ik heb dit product mogen testen gedurende de afgelopen weken. Mijn haren lijken wel wat minder snel terug te komen maar ik denk dat het wel nodig is om dit nog vaker te herhalen. Het is verder een mooi product, niet te groot dus handig ik het gebruik. Het is niet perse aangenaam maar ook niet pijnlijk. Ik ben benieuwd wat het resultaat over een aantal weken is!

Laura93 13-06-2021

Snel resultaat

Geschreven voor: Braun PL5129

Sinds kort gebruik ik de Braun silk-expert pro 5. Ik heb een lichte huid met donker haar en heb ook veel haar. In de zomer merk ik dat mijn haar ook extra snel groeit. Onder m'n oksels is het zelfs zo erg dat ik op een warme dag het wel 2x op 1 dag kan scheren. Daarom wilde ik heel erg graag IPL gaan proberen. Ik ben nu het apparaat 4 weken aan het testen en merk al heel erg veel verschil. Ik moet m'n oksels nu 1x in de 3 dagen scheren in plaats van minimaal 1x ler dag. Ik ga ook zeker nog door met het gebruiken maar ik merk dat het al goed aanslaat. Ook op mijn benen merk ik al dat het goed aan het werk is en met de week zijn er minder haren te zien. Wel heeft het apparaat een heel erg fel licht en het kan wat branderig aanvoelen. Maar dat gevoel is heel erg snel weer weg. Ik ga voorlopig nog door met het 1x per week gebruiken van het apparaat maar hoop over een paar weken te kunnen stoppen met elke week gebruiken, en het 1x per maand bijvoorbeeld bij te gebruiken.

Pluspunten

• Werkt snel
  • Snel resultaat

Minpunten

• Fel licht

j***********@h********** 12-06-2021
Geschreven voor: Braun PL5129

Het uitpakken van dit product was een feestje. De laser wordt geleverd in een prachtig etui met allerlei accessoires. Voordat je begint met laseren, moet je benen geschoren zijn. Dit is dankzij het meegeleverde mesje prima te doen. Het laseren vond ik in het begin even spannend, maar bleek al snel heel eenvoudig te zijn. Ik heb zelf een lichtere huid en daardoor is het soms even wachten tot de laser de juiste stand pakt. Na een paar weken testen, zag ik al gauw resultaat. Het enige nadeel vind ik dat het apparaat niet draadloos is. Normaalgesproken zou ik dit apparaat niet snel kopen vanwege de hoge aanschafprijs, dus ik ben blij dat ik het apparaat mocht testen.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Snel resultaat

Minpunten

• Prijzig
  • Niet draadloos

s**********@g******** 12-06-2021

Fijne ontharings apparaat

Geschreven voor: Braun PL5129

Na jarenlang scheren van mijn benen oksels en bikini lijn was ik heel benieuwd of IPL ontharen wat voor mij zou zijn. Ik heb het met name uit gesteld omdat het me nogal pijnlijk lijk. Tijdens het testen kwam ik erachter het helemaal niet pijnlijk is.Hoogstens soms een beetje een vervelend gevoel maar dit heb ik niet op alle plekken zo ervaren.

Het apparaat word geleverd in luxe opbergtas.
Er zitten 2 apparaten in 1 voor het ontharen van de benen, oksels en bikini lijn en een klein apparaat voor het ontharen van het gezicht.
Een nadeel vind ik wel dat het apparaat niet draadloos te gebruiken is.

De handleiding is duidelijk en overzichtelijk. Je kunt dus meteen aan de slag.
Er staat ook duidelijk beschreven hoe je het moet doen en hoevaak.

Ik gebruik het apparaat nu een aantal weken en heb minder haargroei en de haargroei keert niet meer zo snel terug als bij het scheren.

Ik zou het apparaat zeker aanraden en blijf het zelf ook gebruiken om het gewenste resultaat te behalen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Luxe verpakking
  • Vrijwel pijnloos
  • Zichtbaar resultaat

Minpunten

• Niet draadloos

Sietje87 12-06-2021

Fijn en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Braun PL5129

De laser wordt in een prachtig etui geleverd. Ideaal voor het opbergen van de hele set.
Ik vond het altijd spannend om te beginnen aan een laser. Eerlijk gezegd viel dit 100% mee.
Voor ik kon beginnen met laseren moesten mijn benen glad zijn. Deze set zit ook een mooi scheermesje. Ideaal om te gebruiken voor het laseren.
Het apparaat is erg gemakkelijk in gebruik. Je schuift heel rustig over de plek. Door de knop in gedrukt te houden laser je zo heel gemakkelijk de benen. Er zit ook een klein op zet stukje bij voor kleinere plekjes of waar je minder makkelijk bij kan. Handig voor de knieeen bijvoorbeeld. Het apparaat moet goed huid contact maken, dit wordt doormidden van een wit lampje aangegeven en kleurt rood als je geen contact met de huid hebt. Al er geen contact is met de huid zal het apparaat niet flitsen.
De eerste 6 weken moet je wekelijks een behandeling doen, daarna ongeveer maandelijks. Na 3 weken testen merkte ik dat de haartjes al minder hard groeide.
Met 4 weken waren de haartjes zo goed als weg.
Het apparaat is handig en gemakkelijk in gebruik. Geen overbodige knopjes en dergelijke. Je kan kiezen uit 3 verschillende standen.
Er zit ook een extra apparaatje bij om gezichtshaar te trimmen. Ik heb mijn wenkbrauwen er mee gedaan. Dat werkte echt heel goed, mooi en precies. Door het trimmen voelde ik wel wat sneller stoppeltjes bij mijn wenkbrauwen, maar door het bij te houden is dat zo verholpen. Het is een handzaam klein trimmertje wat ik een batterij werkt.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Na 3 weken eerste resultaten
  • Complete set om direct te starten

Minpunten

• Misschien aan de prijzige kant

LaraT27 12-06-2021

Prima apparaat

Geschreven voor: Braun PL5129

De Braun PL5124 is makkelijk te bedienen en handig in gebruik. Door de sensoren kun je gelukkig nooit per ongeluk in de flits kijken, dus dat is een fijne beveiliging. Ik heb dit product nu zo'n 6 weken getest en zie heel licht resultaat. Mogelijk heeft het nog iets meer tijd nodig voor het gewenste effect. Een groot nadeel is wel dat het niet draadloos te gebruiken is.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Compact

Minpunten

• Niet draadloos

k*****@h********** 12-06-2021
Geschreven voor: Braun PL5129

Erg tevreden over het apparaat. De Braun silk expert pro is erg makkelijk in gebruik met een duidelijke beschrijving. Fijn dat de intentie aangepast kon worden, want op sommige lichaamsdelen vond ik het prettiger om hem zachter te zetten. Tijdens het testen kwam ik er na 3 keer gebruik achter dat er al wat haartjes wegbleven en dat andere haartjes dunner waren geworden. Ben erg benieuwd naar het resultaat over een aantal maanden. Ik zal dit apparaat zeker aanraden.

karinschepens@hotmail.com 10-06-2021

Super product

Geschreven voor: Braun PL5129

Ik ben altijd heel sceptisch over dit soort producten vooral omdat er best wel een prijskaartje aanhangt. Ik heb het apparaat morgen testen, en ik ben helemaal
Enthousiast over het product. Ik heb het nu zo’n 3 x gebruikt en ik merk dat ik echt veel minder haartjes zie terug komen. Ik moest mijn bikini lijn om de dag doen nu kan ik er ongeveer 4 dagen mee doen. Het apparaat is makkelijk om vast te houden, er zitten verschillende koppen bij voor op kleinere gedeeltes bv mijn knieën of tenen. Vind het alleen jammer dat het product met een snoer is. Hopelijk komt er ooit nog een oplaadbare. Ik zou dit product zeker aanraden.

Pluspunten

• Makelijk in gebruik

Minpunten

• Oplaadsnoer

L********@h********** 08-06-2021

Je kunt meteen beginnen

Geschreven voor: Braun PL5129

Altijd al nieuwsgierig geweest of een IPL apparaat echt zou helpen. Met deze Braun heb ik het uitgetest. Zelf ben ik donkerblond en zou het voor de verpakking wel werkzaam moeten zijn, maar erg veel zwarte haren heb ik niet op mijn benen. Ben je lichtblond, dan werkt dit apparaat helaas niet.

De eerste keer open je de doos en ben je blij verrast wat er allemaal in zit. Met het scheermes haal je eerst alle haartjes weg, dan stop je het apparaat in het stopcontact en kun je aan de slag. Al met al was ik de eerste keer ruim een half uur bezig, maar de 4e keer was ik binnen een kwartiertje klaar.

Wanneer je niet eerst scheert is het flitsen pijnlijk. Je brand dan echt de haartjes weg. Als je goed hebt geschoren is het absoluut niet pijnlijk. Je kunt de standen ook veranderen. Op mijn oksels heb ik een gevoelige huid en daarom zet ik het apparaat daar wat minder hard.
Je kunt op je benen de knop ingedrukt houden en dan ga je er zo overheen, heel makkelijk. Met het kleine kopstuk heb ik ook de kleine plekjes waar ik last heb van haartjes kunnen flitsen.

Al met al een fijn apparaat, maar het vergt discipline om elke week te blijven flitsen tot je echt minder haar hebt, daarna moet het volgens de verpakking eens per maand/2 maanden.

Pluspunten

• Makkelijk
  • Aan een stekker

Minpunten

• Eerst nog even scheren

Jolein 07-06-2021

Zeer efficiënt en fijn in gebruik

Geschreven voor: Braun PL5129

Het testen van de Braun Silk-Expert Pro IPL PL 5129 was een zeer fijne ervaring. Het product is makkelijk in de hand vast te houden, is licht gewicht, maar daarnaast zeer doeltreffend. Het product gaat aan, zodra je contact maakt met een stopcontact.
Het lichtontharingsapparaat werk optimaal. Mijn huidskleur is licht, met enkele lichte haren op mijn lichaam maar dat had geen beperking in het resultaat. Na vier behandelingen zag ik resultaat en dat werd met elke behandeling alleen maar meer. Binnen 20 minuten heb je beide benen behandeld.
Ik ben zeer enthousiast geworden en blij dat ik dit product heb mogen testen.
Het Braun apparaat werkt met drie comfort modes en is daardoor voor verschillende lichaamsdelen te gebruiken. Het gebruik van de Braun Silk Expert was niet pijnlijk en ik zou het product ook anderen aanraden.

Pluspunten

• Efficiënt
  • Doeltreffend
  • Snel
  • Licht gewicht

e**********@g******** 06-06-2021

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Braun PL5129

Na aanleiding van kennis ervaring met ontharen dit product getest.
Ik heb het product nog niet lang in gebruik maar merk wel al zeker dat de haren minder snel terug komen en ook minder stug.
Het is makkelijk in gebruik.
Het enige waar ik zelf tegenaan hikte was het volgende: je mag niet twee keer over hetzelfde stuk huid heen met het apparaat. Echter is dit soms lastig na te gaan.
Daarnaast mag je natuurlijk er niet in kijken maar merk ik zelf dat het licht wat er af komt toch best fel is. Je moet toch kijken wat je doet.
In het begin voelt je gezicht misschien een beetje warm en tintelend maar bij mij was dat na 15 minuten weg.
Hoe vaker je het apparaat gebruikt hoe korter dit duurt.
Ben ik er blij mee?
Jazeker.
Van andere ontharingsproducten krijg ik jeuk, uitslag of irritaties.
Bij deze behandeling merk ik zo goed als niks.

c***********@o********** 04-06-2021

Erg tevreden

Geschreven voor: Braun PL5129

Na lange tijd de wens te hebben om langere tijd van haargroei op benen, oksels etc af te zijn ben ik blij dat ik dit product van braun heb mogen testen. Ik heb een relatief lichte huid met lichte haren. Na het apparaat een aantal weken te gebruiken merk ik dat vooral plekken waar de haartjes wat donkerder zijn het apparaat goed z’n werk doet. De lichtere haren blijven toch wat lastiger maar al met al zijn het er voor mijn gevoel toch een stuk minder. Het product zelf werkt erg fijn, je hebt een slide functie waardoor je makkelijk over je benen heen kunt gaan. Het apparaat geeft warmte af maar doet geen pijn. Voor mij is het ondanks de flinke investering die je moet doen voor zo’n apparaat de prijs wel waard.

Pluspunten

• Snelheid
  • Niet pijnlijk

Minpunten

• Prijs

CarolienV 02-06-2021

Fijn IPL apparaat

Geschreven voor: Braun PL5129

Ik heb de Braun Silk expert pro 5 de afgelopen weken mogen testen. Het is een fijn ipl apparaat waarbij ontharen niet zeer doet. Er zit een duidelijk instructie bij hoe je dit product moet gebruiken. Op het moment dat ik de lader gebruik zie je niet direct resultaat maar nu ik een aantal weken het gebruik merk ik echt dat de haargroei veel minder word. Je moet zelf welke echt consistent zijn om dit te gebruiken voor het beste resultaat.

Pluspunten

• Duidelijke instructie
  • Makkelijk te gebruiken
  • Pijnloos

MerelM1 01-06-2021
Geschreven voor: Braun PL5129

Al jaren denk ik na over een IPL apparaat, maar vond het altijd toch een beetje duur. Nu toch de gok gewaagd en eigenlijk niet teleurgesteld! Heb na het testen écht het idee dat ik minder haartjes op mijn benen heb nu. Het is wel tijdrovender dan ik had gedacht omdat je eerst je benen moet scheren, maar als het zo doorgaat met minder haartjes dan vind ik het het wel waard. Ook het gezichtsapparaatje werkt fijn en er zit een scheerapparaat bij, echt een compleet pakket in een fancy etui!