HP Officejet X551 Pro X551dw

HP Officejet Pro 8210

2400 x 1200 dpi
HP Officejet Pro 8218

LCS 04-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Nu erg tevreden

De printer draait nu naar tevredenheid. Ik heb er enkele duizenden afdrukken mee gemaakt, vaak ook dubbelzijdig. De snelheid is uitstekend. Voor fotoafdrukken niet geschikt, wel voor folders en flyers in kleur.
Wifi via mijn desktop met Windows 10 geeft toch problemen. Daarom draait de HP op mijn Windows computer nog steeds met USB (lange kabel).
Via een andere computer en/of Ihone/Ipad gaat het met Wifi printen prima.

Pluspunten

• Zeer snel, prima afdrukken
  • Vanuit andere computers tablets met Wifi

Minpunten

• Via Windows 10 alleen met USB
  • Soms werkt de standby functie scherm neit

LCS 22-04-2016 Product jaar of meer in bezit

Upgrade naar Windows 10

7,6
De Upgrade naar Windows 10 ging in eerste instantie goed. Alleen was 'dubbelzijdig afdrukken' niet meer instelbaar. De klantenservice wist er ook geen raad mee.
De oplossing:
1. printer zelf terugbrengen naar de fabrieksinstellingen
2. Software verwijderen
3. Printer uit 'Apparaten en printers' verwijderen
4. Alles opnieuw installeren.

Met name punt 3 is belangrijk... als dit niet wordt gedaan blijft het probleem bestaan (en dat rijmt ook nog). HP, doe je voordeel er mee.

LCS 13-12-2015 Product kwartaal in bezit

7,4
Update: Nadat de problemen met Wifi en netwerkaansluiting (met windows 10) alleen maar groter werden, heb ik de printer eens op een andere computer met windows 7 uitgeprobeerd. En zie daar... Wifi en netwerk gaat dus wel. De conclusie moet dus zijn dat deze printer i.c.m. Windows 10 niet goed functioneert. Ik gebruik nu een USB aansluiting in de computer met Windows 10 en Wifi/netwerk in de computer met Windows 7.
Hopelijk kan HP er iets mee.

LCS 05-11-2015 Product kwartaal in bezit

7,4
Na de negatieve start nu wat meer ervaring.
De printer is zuinig met inkt. Daarbij erg snel en kan dubbelzijdig ook goede afdrukken maken.
Ik begin in het gebruik van deze printer er iets meer plezier in te krijgen.
Wel blijft het irritant dat de printer na een dag niet te hebben gebruikt iedere keer opnieuw moet wordt uitgezet en weer aangezet om te kunnen printen.
Met glad speciaal papier van HP kan de printer absoluut nog steeds niet overweg.
Boekjes printen gaat prima met de juiste software.

LCS 15-10-2015 Product kwartaal in bezit

5,8
Dit is echt een groot volume printer. Snel in het afdrukken van enkelzijdige en dubbelzijdige pagina's.
Maar daarmee houdt het ook op. Wil je deze printer gebruiken op andere papiersoorten, dan kom je van een koude kermis thuis.
Op normaal printerpapier lukt alles. Op een ander soort papier, zelfs van HP, geeft deze printer niet thuis. Allerlei meldingen, weigeringen, annuleringen, deze printer verzint het allemaal.
Daarnaast de voortdurende melding van 'bemiddeling gebruiker noodzakelijk' waarbij de printer iedere keer opnieuw moet worden uitgezet en aangezet om te kunnen printen, vergt van de gebruiker een enorme dosis geduld.
HP.... succes ermee (en dat rijmt)