Liebherr IG 1624 Comfort

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Liebherr IG 1624 Comfort op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Robert Kaufmann 09-12-2020

Heel veel ijsaangroei

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

Het is een mooie vrieskast, maar de ijsaangroei valt erg tegen. Binnen drie weken moet je het ijs al van de bovenkant afbikken. Als ik dat van te voren had geweten, had ik deze vrieskast nooit gekocht. Geen aanrader wat mij betreft.

Pluspunten

• Stil
  • Ruim

Minpunten

• IJsaangroei
  • IJssaangroei
  • IJsaangroei

Sebastiaan 08-11-2020

Mooie ruime laden, goed schoon te houden

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

De 4 laden zijn ruimer dan van onze vorige vriezer, dus meer capaciteit. Transparante planken zorgen ook voor beter licht in de vriezer dus je ziet goed wat achterin de la ligt.

Pluspunten

• Capaciteit
  • Doorzichtige laden

Minpunten

• regelmatig ontdooien

Kees 28-09-2020

Vriezer

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

De vriezer heeft voldoende ruimte. Hij is erg stil en vriest goed in. Zuinig met energie en heeft het A++ label. Geen rooster met koelvloeistof waar de lades op staan.

Pluspunten

• Stil
  • Zonder koelrooster onder de lades.

Jack 21-09-2020

nagedacht over gebruiksgemak

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

Vries element zit aan bovenzijde en is gladde plaat, hierdoor nauwelijks "ijs aangroei".
Opbergladen zijn van elkaar gescheiden door glazen platen, ook hier geen geen "ijs aangroei".
Ontdooien voor onderhoud zal dus nauwelijks moeite kosten.
Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, paar weken in bezit

Pluspunten

• enegiezuinig

Ardi 08-08-2020

vriezer met vier lades

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

Ruime energiezuinige vriezer met 4 vrieslades. Veel ruimte voor brood, vlees, vegetarische en andere producten. Logische bediening bij ontdooien van de vriezer.

Pluspunten

• makkelijke bediening en logische handleiding
  • ruime lades

Minpunten

• geen no frost

Monique S. 14-07-2020

snel ijsvorming

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

Ik sluit me aan bij reactie Tino B. Ontzettend snelle ijsvorming. Heb de vrieskist nu ruim een half jaar en al minstens 3 keer moeten ontdooien. Dit bij normaal gebruik. (Geen warme producten er in gezet, deur kort open bij het inzetten/uithalen van eten.) Ben teleurgesteld. Onze oude vriezer, ook van Liebherr was top, dus dit is een tegenvaller.

Officiële reactie van Liebherr 16-07-2020

Hallo Monique, wat vervelend dat je meer rijpvorming hebt dan je had verwacht. Misschien dat onderstaande tips kunnen helpen.

Rijpvorming ontstaat doordat vocht uit de warme lucht of warme producten zich afzet op de koudste delen van de vriezer. Rijpvorming is dus een natuurkundig verschijnsel, dat niet te voorkomen is. Wel kunt u, door uw vriezer goed te gebruiken rijpvorming beperken. De volgende punten zijn hierbij van belang:

• Open de vriezer niet onnodig of onnodig lang en zorg dat de deur goed wordt gesloten;
• Leg nooit warme producten in de vriezer, laat ze eerst afkoelen;
• Een volledig gevulde vriezer heeft minder last van rijpvorming dan een lege of half lege vriezer;
• Zet de thermostaat niet onnodig koud. Een temperatuur van –18°C is voldoende om uw producten veilig te bewaren;
• Zorg voor voldoende ventilatie via de plint van de keuken en via de bovenzijde van de kast.

Bent u van mening zijn dat er ondanks bovenstaande punten toch sprake is van overmatige ijsvorming? In dat geval kunt u het beste even contact opnemen met onze serviceafdeling via telefoonnummer 0297-239955.

gerard 09-05-2020

Koel en vriesapparaten

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

Betrouwbare producten, die geheel niet storingsgevoelig zijn.
Kwaliteit in de hoogste z\in van het woord, functioneel in het gebruik en uiterst betrouwbaar.
Apparaten ingebouwd in mijn 4e keuken, een product waar ik al een heel leven van genoten heb.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • goede kwaliteit

Tino B. 10-11-2019

snel ijsvorming

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

Vriezer was aangesloten en na 2 dagen was er al een grote hoeveelheid ijsafzetting boven de 1e lade. Moest gelijk met veel moeite ijs eraf halen. Nu moet ik bijna wekelijks het ijs eraf halen. Vind dit eigenlijk niet kunnen voor zo'n duur apparaat. Jammer dat het geen nofrost systeem heeft. Verder geen op- of aanmerkingen

Minpunten

• Snel ijsafzetting bovenin
  • geen softclose deur

Dhr. Brienen 05-11-2019

imbouw diepvries

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

Oude vriezer ging stuk!!!
Na goed advies van de dealer voor een liebherr inbouwvriezer gekozen. Deze werd snel geleverd, en vakkundig ingebouwd door de verkoper.
Ik was sinds het voorjaar al bekend met een liebherr diepvries kast.
Beide vriezers zijn degelijk van kwaliteit en geruisloos.
Super te vrede dus!!!!!

Pluspunten

• goede imbouwbeschrijving
  • snelle levering

Minpunten

• kan er nog geen benoemen

Liebherr diepvrieskast prima keus 10-09-2019

bedieningsgemak

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

Het bedieningsgemak en de geluidsloze motor en de prettige bijkomstigheid het erg lage energieverbruik wat de weliswaar hoge aanschafprijs in de komende jaren zichzelf terugverdient.

Pluspunten

• bijzonder laag energieverbruik
  • Geruisloze koelaggregaat

Thijs 09-07-2019

Smartfrost????

Geschreven voor: Liebherr IG 1624 Comfort

Gekocht vanwege de suggestie dat er nauwelijks sprake van aanvriezen zou zijn.
Blijkt dat het aanvriezen zo snel gaat dat de bovenste lade binnen twee weken vast komt te zitten!

Minpunten

• Vriest veel te snel aan
Officiële reactie van Liebherr 11-07-2019

Beste Thijs,

SmartFrost betekent dat de rijpvorming op de producten wordt verminderd, maar de vrieskast zal nog steeds af en toe handmatig ontdooid moeten moeten. SmartFrost betekent ook dat het reinigen en ontdooien sneller makkelijker gaat en dat de vrieskast flexibel is in te delen.

• Leg nooit warme producten in de vriezer, laat ze eerst afkoelen;

Buram Electro B.V.