Bosch SMV53M00NL - Reviews

Type
volledig ingebouwd
Maximale belading
13 couverts

Beoordeling op basis van 49 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Richard 28-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooie machine, tegenvallende kwaliteit

De machine is goed in te delen, wast goed schoon en heeft leuke opties in het menu zoals verkorte programma tijd. Echter de kwaliteit valt tegen. Na 2,5 jaar brak er een veer in het scharnier van de machine. Dit werd kostenloos gerepareerd want was een ontwerpfout. Na 3,5 jaar foutcode E15. Dit betekend dat er water onderin de bak van de afwasmachine staat. Opengemaakt, bak leeggehaald en weer maandje gewerkt. Daarna weer E15. Monteur laten komen. Is de afdichtingsring tussen de onderkant van de machine (waar filter zit) en filterbak verteerd. Gerepareerd en 140 euro armer. Tja, ik heb toch idee dat dit een foutje van de fabriek is, immers Bosch maakt al langer vaatwassers en een afdichtingdsring die naar 3,5 jaar verteerd is lijkt me slechte kwaliteit ring. Ik hoop dat het hier wel bij blijft. (vorige Bosch 12 jaar geen problemen).

Pluspunten

• Indicatie of de machine loopt.
  • Zeer stil

Minpunten

• teveel kleine gebreken

eric 14-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

teleurstellende kwaliteit

Goed wassende stille vaatwasser.
Het hele huis staan al 25 jaar tot tevredenheid vol met Bosch apparatuur, tot voor ons afgelopen week de lol met Bosch er wel af was.

Onze vaatwasser was 3 jaar geleden aan vervanging toe dus bijna vanzelfsprekend weer voor Bosch gekozen.
Bosch SMV53M00NL is een stille vaatwasser die prima wast en goed voldeed. echter na 2 jaar en 2 maanden dus buiten de garantie periode een E-15 foutmelding, lekkage onderin de machine, oorzaak was de rubber ring tussen het wasgedeelte en de pomp, verveld was dat de machine dan niet via de bedieningstoetsen is uit te zetten. Dus plint er onderuit, machine vrij maken en de stekker eruit, altijd leuk om 23.30 s’ avonds.
De schroefje in het wasgedeelte wat aandraaien en de vlotter droogmaken loste het probleem op, voorlopig..
Na een half jaar weer, een paar maanden daarna weer hetzelfde probleem. Enkele weken geleden knapte links de plastic verbindingsstukjes van de veer die de deur remt af, buitengewoon slappe constructie voor de druk die erop staat, wachten tot de andere kant kapot gaat.
Daarna weer lekkage, en vorige week weer, toen waren we er wel klaar mee.
Bij een Bosch mag je toch verwachten dat de economische levensduur langer is dan 3 jaar, Bosch beroept zich op de 2 jaar garantie, (wat wilt u nu ? ) er kan een reparateur langskomen tarief 60 euri, daarna 88 euri per uur reparatiekosten en misschien uit coulance (als de klacht terecht is) een restitutie, we voelden de bui al hangen voor je het weet ben je de helft van de aanschafprijs kwijt.
Dus maar een nieuwe. Gelukkig van keukenloods waar de machine vandaan kwam een goed bod gekregen. Gezien de teleurstellende manier waarop de klantenservice van Bosch dit heeft opgepakt gaan we dit keer toch maar naar een ander merk kijken.
Hoe jaag je een trouwe klant weg.

Pluspunten

• Wast prima

Minpunten

• Zeer matige Bosch aftersales.

keesyellow 04-02-2015 Product paar dagen in bezit

Vaatwasser besteld via Bemmel en Kroon en ben er erg blij mee. Snelle levering en goede aflever afspraken, heb ik wel eens anders meegemaakt.. Indeling is fijn en het verschuifbare bestekbakje was een aangename verrassing. Het is een goed en vooral zuinig apparaat met voldoende programma's. Heb hem nog maar net maar heb wel het idee dat ik waar voor mijn geld heb gekregen.

Sander Jansma 21-01-2015 Product paar weken in bezit

Wij hebben deze vaatwasser op 31/12/2014 geleverd gekregen via Bemmel & Kroon. Top levering, doen wat ze beloven en makkelijk en snel geregeld. We hadden een goedkoper en ouder type besteld, maar omdat die niet voorradig was hebben we dit model ontvangen zonder meerprijs. Super!
Inbouwen ging vrij simpel met inbouwtekening waar alle schroefpunten op zijn aangegeven.
De machine zelf wast erg schoon en de vaat komt er goed droog uit. Wij hebben nog niet alle programma's gebruikt, maar de ECO stand overtreft onze verwachtingen.
Het LED-lampje op de vloer is vaak erg handig omdat je de machine niet hoort terwijl het programma nog niet is afgelopen. Wij hebben een open keuken en verbazen ons nog steeds over deze stille vaatwasser.
De indeling is even wennen (vorige vaatwasser was een Zanussi), maar met het in hoogte verstelbare bovenrek en bestekmandje dat je overal neer kan zetten is het erg flexibel in te ruimen. er zitten verschillende rekjes bij die wellicht handig kunnen zijn.
Volgende bestelling waarschijnlijk weer via Bemmel & Kroon, topservice!

Emma4 31-08-2014

Heel ruim, praktische indeling en stil

Ruim, zelfs de pizza borden kunnen rechtop in de mand. Flexibel te plaatsen bestekmand. Veel ruimte voor veel vaat. Erg stil en flexibel in programma's.

EenklantdiemeervanBoschgaatkopen 09-08-2014

grandioos

Na 36 jaar (uitsluitend) Miele apparaten, zijn we uit wanhoop nu maar eens overgestapt naar Bosch. Alle Miele apparaten, vooral die van de laatste 10 jaar, gaan achter elkaar gebreken vertonen; dat terwijl Miele minstens 15 jaar gebruik garandeert. Daarnaast zijn in die 10 jaar diverse Miele-monteurs bij ons over de vloer geweest. Ook zijn we een paar keer in Vianen verhaal wezen halen, waardoor we een kleine korting op de reparatie kregen. Sinds 2 augustus zijn we in bezit van de SMV53M00NL. Toen ik 'm voor het eerst aanzette, dacht ik dat ie niet werkte, want ik hoorde niets. Doorgaans wassen we s'nachts, waardoor ik door de Miele nog wel eens wakker werd; nu dit is verleden tijd met die grandioze Bosch. Met de Miele waste we op 65 graden, want met de knop van 50 werd de vaat niet schoon. Met deze Bosch wassen we standaard met de ECO 50 graden en de vaat is brandschoon.

MHHL 02-05-2014

Stille vaatwasser die goed afwast

Hij neemt de tijd in de default eco stand (bijna 3 uur), maar wast goed en stil schoon. De enkele keer dat het sneller moet dan kan dat.

mcjsmits 22-04-2014 Product paar dagen in bezit

Erg stille machine. Makkelijk in te stellen. Past echt heel veel in door de handige indeling van de rekken. Inbouwen was nog een hele klus. Met twee linkerhanden niet zelf aan beginnen, maar als je een beetje handig bent wel te doen. Schakelt zichzelf uit na afloop van het programma: heel handig. Geleverd door Bemmel en Kroon. Ik had de SMV90M00NL besteld, maar die was niet op voorraad. Zonder meerkosten deze machine geleverd gekregen, dus dat is echt super. Bij aflevering zat er een deuk in de achterhoek. Zou voor de werking niet uitmaken, maar ter compensatie 20 euro retour.

HugovanderPutten 21-03-2014

Geweldige machine!!!

Was helemaal geweldig alles GOED schoon, en droog HEEL goed, ben bijzonder te spreken over deze vaatwasser!! Zag dat een ander model ook verlichting in de machine heeft, wellicht had ik dat nog handiger gevonden. Gelukkig laat deze zien dat ie aan staat, want horen doe je hem bijna niet.

eljabeer 24-02-2014

eljab

Machine heeft een aantal programma`s om uit te kiezen. Het droog resultaat valt tegen, bij het openen na dat het programma is afgelopen is de binnenkant helemaal nat, ook is soms het serviesgoed niet volledig droog. Onze oude machine was ook een Bosch maar die was volledig droog en de potten en pannen voelde warm aan en was goed droog.

WouterStam 11-02-2014

Heerlijk apparaat

Na al eerder een Bosch vaatwasser gehad te hebben, uitgeweken naar concullega vaatwasser. Dit viel zwaar tegen. Nu dus weer terug naar Bosch. Inbouwen was fluitje van een cent met de bijgeleverde inbouw instructie. Inregelen zout, glansspoel etc. ook zeer eenvoudig. Hij wast heel schoon en is echt heel stil. Het is dat er een lichtindicator op de vloer gericht is, anders heb je soms niet door dat hij uberhaupt aan staat. De indelingsmogelijkheden zijn ruim voldoende. Een aanrader dus. Tevens ook nog getest als Beste Koop door de Consumentenbond.

StevenLeijsen 27-01-2014

Onze eerste Bosch vaatwasser

Een mooi ogende machine, welke zich eenvoudig liet inbouwen aan de hand van duidelijke montageafbeeldingen. Machine reinigt perfect en de vaat komt er kurkdroog uit. Geruisloos doet de machine haar werk. Ruime programmakeuze is aanwezig. Handige indicatieverlichting naar de vloer toe.

marjan2 12-01-2014

degelijke stille vaatwasser

- goede indeling, - flexibele bestekmand, heel handig - droogt super op eco stand, vooral vergeleken met mijn oude bauknecht - voor mensen zoals wij met twee linkerhanden is het mogelijk zelf te installeren. wel een portie geduld meenemen, maar is te doen! - vaatwasser gaat echt uit na afloop programma (blijft niet op standby staan) - beetje muffe geur, komt door nieuwigheid?

Anoniem 06-01-2014

tevreden

Vergeleken met mijn 22 jaar oude Bosch (waar ik ook tevreden over was) heeft dit apparaat een veel flexibeler indeling en meer programma's. Werkt heel fijn. Ik gebruik regelmatig het half uur programma en ook dat functioneert goed. Ben zeer tevreden met dit apparaat.

noel kerfs 21-12-2013 Product half jaar in bezit

tot nu toe een goede vaatwasser, goed wasresultaat, nog geen problemen gehad, wel gaat een iets breder bestek niet zo makkelijk in het bestekbakje, voor de rest vrij geluidloos en ok

CornelisFranke 18-12-2013

zeer goed

Zojuist de vaatwasser geïnstalleerd. Was wel even puzzelen, maar met de duidelijke handleiding is het gelukt. Yes, we hoeven niet meer met de hand af te wassen. Onze vorige Bosch heeft nl na 13 jaar de geest gegeven. Weer voor Bosch gekozen, omdat de vorige goede dienst heeft bewezen en omdat de nieuwe goede recensies had en een goede prijs. Hij draait nu op ECO stand en je hoort hem nauwelijks.

Martijn2 14-12-2013

Fijne vaatwasser

Een fijne vaatwasser, makkelijk in te delen. In een open keuken is hij stil, overzichtelijke programma's die goed reinigen.

JohnGroen 04-12-2013

Voldoet aan alle verwachtingen!

De vaatwasser is gemakkelijk te installeren door de lange waterslang en afvoerslang. Hij is inderdaad superstil en wast en droogt prima. Een aanrader voor iedereen die op zoek is naar de beste prijs/prestatieverhouding.

74tr 29-11-2013 Product kwartaal in bezit

De afwasmachine is heel handig ingedeeld zodat er veel afwas in past. Was resultaat is perfect. Ook bij het ecoprogramma. En voor echt vieze afwas is er nog het 70 graden programma. Je hoort hem eigenlijk niet, dus de rode stip op de grond is erg handig. Als die echt helemaal vol is gepropt hoor je een beetje het geluid.

Schalkwijk 22-11-2013

Schone vaat

Na bijna 18 jaar heeft onze vorige Bosch vaatwasser het opgegeven. Gezien de lange levensduur zonder reparaties weer voor een Bosch gekozen. Deze nieuwe, twee weken in bezit, bevalt uitstekend. Prettig is de vario-speed knop, en de variabele indeling in het onderste rek. Wasresultaat is uitstekend.