De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG FSE76738P op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Snoopy 04-09-2023

XXL

Geschreven voor: AEG FSE76738P

Onze vaatwasser had na zo'n 16 jaar zijn beste tijd gehad en daarom gingen we op zoek naar een nieuwe. Onze oven is al van AEG en bij Coolblue stond deze in promo, gelukkig, want dan nog is hij niet goedkoop. Hij is enorm groot, zodanig dat we extra bestek/servies zullen moeten bijkopen om hem gevuld te krijgen. We moeten hem minder vaak aan zetten dan de vorige. Dankzij de besteklade hebben we ook geen last meer van roestvlekjes. Afwasresultaat is prima, drogen is oké, maar kunststof blijft toch nog steeds beetje nat. Bediening is heel simpel, installatie wat minder. Tijdweergave op vloer is ook handig. Als die open staat, dan staat die redelijk ver open, je kan hem niet echt op een kiertje zetten. Al bij al heel tevreden met onze keuze.

Pluspunten

• Groot
  • Makkelijk
  • Goed resultaat
  • Geen roestvlekjes meer

Minpunten

• Installatie/inbouw

Pascal 01-09-2023

Goed wasresultaat, droog- en bouwkwaliteit valt tegen

Geschreven voor: AEG FSE76738P

Tijdens het inbouwen van de vaatwasser ben ik geen vreemde dingen tegen gekomen. De handleiding is duidelijk, de vaatwasser past op plaatsen waar eerder een deur-op-deur gezeten heeft, ondanks dat deze vaatwasser een sleepdeursysteem heeft.
Het koppelen van de vaatwasser op de wifi is kinderspel, mits je de juiste toetscombinatie hebt gevonden. Daar helpt de app wel goed bij gelukkig. Het probleem is echter dat als de vaatwasser uitgeschakeld wordt of als de vaatwasser klaar is met de vaat, dat de wifi dan uitgeschakeld wordt en je dus geen verbinding meer hebt met de app! Dat mag wat mij betreft een instelbare optie zijn om de verbinding in stand te houden of niet naar eigen wens.

Ik heb deze vaatwasser aangeschaft puur op specificaties. Daarmee ben ik een beetje tegen de lamp gelopen. Het droogresultaat van de eerste wasbeurt viel ontzettend tegen. De eco-stand maakt dat deze vaatwasser super zuinig omgaat met water en energie, maar daardoor is de vaat nog kletsnat als de vaatwasser na 4:30u wassen eindelijk klaar is. Zet je de powerstand aan, dan is de vaatwasser 5:09u bezig, maar dan is de vaat WEL droog. Echter slaat de ECO-meter dan spreekwoordelijk in het rood.

De bouwkwaliteit van deze machine is niet in par met de prijs ervan. De materialen zijn erg dun waardoor de rekjes erg breekbaar aanvoelen. Voor een machine van meer dan 1000 euro had ik hier meer van verwacht.

Het glazenrek is instelbaar in hoogte. Daar ben ik ook zeer dankbaar voor want anders zouden mijn vierkanten borden van 30cm niet gepast hebben in het onderste rek. Ronde borden van dat formaat zouden waarschijnlijk wel passen, maar die heb ik dus niet. Dat heeft als gevolg dat hoge glazen niet in het bovenste rek passen omdat er een besteklade boven zit. Er staat met grote letters XXL aan de binnenzijde, maar daar ben ik nog niet van overtuigd.

De besteklade krijgt ook een punt van kritiek van mij. De uitsparingen voor het bestek zijn te klein. Plastic bestek past niet in de uitsparingen en de vleesmessen met een aanzienlijk handvat zitten te dicht op elkaar. (het werkt hierbij overigens wel om de lemetten om en om tussen de handvatten door te steken en niet alle handvatten naast elkaar te hebben).

De binnenverlichting is wel van toegevoegde waarde, het is fel genoeg om ook als de lades zijn uitgeschoven voldoende licht te geven om te zien waar nog een plekje is voor je vaat.

Conclusie: ik ben niet erg tevreden over de vaatwasser. Ik had er meer van verwacht. Maar ik heb goede hoop dat er wellicht ooit een firmware update wordt uitgebracht die enkele van deze problemen kan oplossen, waaronder het droogresultaat (want de machine KAN het wel) en de wifi functionaliteit (de machine mag in slaapstand best wifi aanhouden).

Pluspunten

• stil
  • wasresultaat
  • lampje

Minpunten

• bouwkwaltiteit
  • droogresultaat
  • indeling
  • wifi gaat uit

td1993 28-08-2023

Goede vaatwasser, doet wat het moet doen!

Geschreven voor: AEG FSE76738P

Deze vaatwasser heb ik nu een paar weken in gebruik en ik ben er heel erg tevreden mee. Het inbouwen van de vaatwasser en stellen van de hoogte was erg makkelijk en snel gedaan. De indeling van de vaatwasser is heel fijn, met onderin de ruimte voor je borden, pannen en schalen. Daarboven kan je de glazen en kommetjes kwijt en helemaal bovenin heb je een besteklade. Vooral de besteklade is erg fijn aangezien je dan geen ruimte verliest onderin waar je ook de borden neerzet. Het lampje wat in de vaatwasser zit is ook zeker een pluspunt. Dat maakt het inruimen van de vaatwasser ten alle tijden erg makkelijk. Daarnaast is het prettig dat de vaatwasser met een app aangestuurd kan worden en je meldingen op je telefoon krijgt wanneer de vaatwasser klaar is of wanneer er iets bijgevuld moet worden (zout of glansspoelmiddel bijvoorbeeld). De koppeling met de mobiele app was erg makkelijk en snel gedaan. Het enige "minpunt" wat ik mij kan bedenken is dat de rekjes/wieltjes iets steviger en stabieler mochten zijn, maar dit probleem heb ik tot nu toe met iedere vaatwasser gehad, ongeacht het merk. Al met al ben ik zeer tevreden over deze vaatwasser en alle functionaliteiten.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Veel programma's
  • Handige meldingen via de App
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Rekjes wat instabiel
  • Besteklade gaat stroef

NielsHengelo 13-08-2023

Glascare vaatwasser AEG

Geschreven voor: AEG FSE76738P

De vaatwasser nu een maand in gebruik.
De installatie was zeer moeizaam en niet eenvoudig. De vaatwasser is moeilijk in hoogte te verstellen.
Aan de voorkant zitten twee stelpootjes achter niets daar moet je zelf een oplossing voor vinden. Ook de deur is lastig te monteren. Advies is als je deze vaatwasser koopt laat hem instaleren door de dealer.

De vaatwasser zelf is zeer stil, zelfs zonder de silence mode, daarnaast is hij energie zuinig. Hij heeft een zeer fijne bediening. In de app kan je zien wanneer je zout en glansspoelmiddel op is, leuke gadget.
Uiteraard alles schoon en droog

De rekjes zijn van matige kwaliteit. Dat had beter gemogen.
Daarnaast moet je accessoires voor wijn glazen los kopen a 40 euro. Voor een vaatwasser in deze prijsklasse, gericht op glaswerk had dit erbij mogen zitten.
Dat is tevens een dingetje, hij is stevig aan de prijs.

Conclusie
Prima vaatwasser, stevig aan de prijs, installatie laten doen

Pluspunten

• stil
  • schoon

Minpunten

• instalatie
  • rekjes
  • prijs

Daan87 04-08-2023

Fijne vaatwasser

Stille, gebruiksvriendelijke AEG vaatwasser

Ik heb onlangs de AEG vaatwasser uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Een van de grote pluspunten is dat hij redelijk stil is. Ik waardeer het echt dat ik mijn vaat kan laten wassen zonder dat het geluidsniveau storend is. Het is perfect voor momenten waarop ik rustig wil ontspannen in de keuken.

Daarnaast is de bediening van deze vaatwasser echt gemakkelijk. Met duidelijke knoppen en een overzichtelijk display kon ik zonder moeite de gewenste programma's en opties selecteren. Het is gewoon een kwestie van instellen en de vaatwasser doet zijn werk.

Er is echter één minpuntje dat ik moet vermelden. Hoewel de items tijdens het wassen stabiel blijven, voelen de rekjes niet erg sterk aan wanneer ik ze eruit trek of erin plaats. Het geeft me een beetje het gevoel dat ze fragiel zijn en gemakkelijk kunnen breken. Het zou fijn zijn geweest als de rekjes wat steviger waren ontworpen.

Ondanks dat minpuntje vind ik de AEG vaatwasser nog steeds een geweldige keuze. De stilte, het gemak van bediening en de eenvoudige installatie maken het een waardevolle toevoeging aan mijn keuken. Hoewel de rekjes niet sterk aanvoelen, doet de vaatwasser over het algemeen zijn werk goed en is het een betrouwbare metgezel voor mijn dagelijkse vaatwasbehoeften.

Pluspunten

• Stil
  • Mooi

Minpunten

• Rekjes voelen niet heel sterk

Mitchell 17-07-2023

Een topvaatwasser!

Geschreven voor: AEG FSE76738P

Wat een verademing is deze vaatwasser! Na jaren lang een B-merk vaatwasser gebruikt te hebben, merk je bij deze echt dat het top kwaliteit betreft. De vaatwasser maakt niet veel geluid en de lichten die aangeven wanneer de vaat klaar is zijn ook erg handig! De vaatwasser gaat automatisch open wanneer de vaat klaar is, wat ervoor zorgt dat de vaat duurzaam droogt. Het enige minpunt vind ik de indeling; bij grotere glazen is het soms moeilijk om deze goed te placeren, maar buiten dit zijn wij ontzettend tevreden!

Pluspunten

• Bestuurbaar via app
  • Duurzaam drogen
  • Stil
  • Verlichting
  • Variatie in programma's

Minpunten

• Indeling
  • Aan de dure kant

LoesW 27-06-2023

Fijne vaatwasser!

Geschreven voor: AEG FSE76738P

Na jarenlang met een B-merk te hebben gewassen is dit toch wel echt een verademing. De vaat wordt goed schoon. De binnenverlichting is erg fijn en hij maakt niet veel geluid. We hebben er in ieder geval geen last van als we op de bank zitten (we hebben een open keuken). Ook is het handig dat op de grond de eindtijd wordt geprojecteerd en dat de klep automatisch opengaat zodra het programma klaar is zodat de vaat goed droogt. De vaat is namelijk niet helemaal droog als je hem direct uit wilt laden nadat het programma is geëindigd. Ik moet nog even wennen aan de indeling, deze is niet helemaal optimaal. Het is soms met wijnglazen en grote borden passen en meten. De prijs is aan de hoge kant. Ik denk dat er gelijkwaardige vaatwassers zijn voor een paar honderd euro minder (bijv. van Bosch). Maar al met al ben ik erg tevreden over deze vaatwasser!

Pluspunten

• Energielabel A
  • Binnenverlichting
  • Veel soorten programma's
  • Besteklade
  • Waskwaliteit

Minpunten

• Indeling/ruimte
  • Prijs
  • Vaat niet helemaal droog

MitchelvdB 25-06-2023

Het is een degelijk product maar een beetje duur.

Geschreven voor: AEG FSE76738P

Deze AEG vaatwasser is een mooi ontworpen vaatwasser die goed functioneert met een paar handige features. De handige features zijn onder andere interieur verlichting, dit zie je doorgaans alleen bij de 'higher end' modellen vaatwassers, echter is het wel handig aangezien de vaatwasser altijd een donker hok in de keuken is. Verder is de resttijd projectie op de grond echt handig, hiermee zie je hoe lang de vaatwasser nog moet doordat de tijd op de grond wordt geprojecteerd, dan hoef je de vaatwasser niet te openen om dit te zien. Vaak wordt er geadverteerd dat dit nodig is omdat je niet hoort dat de vaatwasser aanstaat maar ik ben nog jong genoeg om hem te horen. Hij is niet onhoorbaar maar ook niet heel erg storend voor een open keuken. Hij krijgt de vaat goed schoon, daar kan ik niet over klagen. Hij droogt goed maar niet geweldig. Wat wel handig is is dat hij de deur opent wanneer hij klaar is. Hiermee voorkom je dat het water weer condenseert op je vaat.

Dan de nadelen, het is een vaatwasser die 'premium' geprijsd is, echter vind ik de bouwkwaliteit van de lades niet naar. Verder is hij niet zo praktisch. De middelste lade heeft maar twee standen waarbij bij de laagste onze grote borden er niet onder passen en bij de hoogste stand de glazen niet tussen de middelste lade en de besteklade passen. Wij kunnen ten opzichte van onze vorige vaatwasser dus veel minder vaat kwijt ondanks dat er met 14 couverts wordt geadverteerd.

Pluspunten

• Verlichting
  • Resttijd projectie

Minpunten

• prijs/kwaliteit
  • indeling onhandig

Igor Schut 24-06-2023

Fijne vaatwasser, goeie upgrade

Geschreven voor: AEG FSE76738P

Onze vaatwasser was vrij snel stuk en daarom op zoek naar een nieuwe. Wij wilden deze keer eentje die het wat langer vol ging houden.
De AEG kwam op onze radar ivm. een actie waardoor het interessant werd. Via CoolBlue hebben wij deze vaatwasser gekocht, laten installeren en de oude direct mee laten nemen.

In vergelijking met onze vorige vaatwasser is deze AEG en stuk beter! Bij onze vorige vaatwasser konden wij bijv. niet zien of die nog bezig was met zijn programma. Deze AEG geeft op de grond aan hoe lang hij nog bezig is (TimeBeam). Wanneer je een uitgesteld programma doet dan zie je op de grond over hoeveel uren het programma begint. Echt een hele fijne functie ;-)

Deze AEG heeft een bestekla bovenin, iets wat wij al gewend waren. Een extratje wat deze AEG heeft is een apart houdertje voor de grote snijmessen.
Hieronder zet je de kopjes en glazen in, daarvoor heeft het een speciaal klemmetjes on de wijnglazen in vast te zetten. Prima voor hier!
Onderin kunnen de borden en eventueel pannen, al doen wij dit laatste eigenlijk nooit in de vaatwasser.

De vaatwasser heeft een aantal opties zoals programmas uitstellen, eco-stand, wifi, etc. Met behulp van de wifi kan je de vaatwasser op afstand aanzetten. Ik maak er nu dus een gewoonte van om er standaard een blokje in te doen en de vaatwasser dicht te drukken. Mocht ik deze dan op afstand toch nog aan willen zetten, dan kan dit gewoon.
Na een programma gaat de AEG vanzelf open zodat de vaat droogt. Dit hadden wij met onze vorige ook niet, erg handig!

De vaat komt er schoon uit en de AEG is erg stil. Eigenlijk heel erg tevreden en geen negatieve punten ontdekt nog.

Pluspunten

• Stil
  • Veel programma opties
  • Geeft op de grond aan hoe lang nog
  • Gaat automatisch open