De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ATAG DW7214MT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

b**********@h********** 17-11-2023

Vaat goed schoon, maar helaas niet droog.

Geschreven voor: ATAG DW7214MT

Wij hebben deze vaatwasser enkele weken mogen testen. De installatie verliep vlekkeloos en was snel gebeurd, wij hadden dan zelf ook al de oude vaatwasser weggehaald. Helaas hadden wij ons in de maat vergist en hadden wij de XXL moeten hebben, desalniettemin kon de machine wel geplaatst worden. Het bediengemak van de ATAG is zeer eenvoudig en makkelijk in te stellen. Wij hebben geen gebruik gemaakt van de app omdat wij daar persoonlijk het nu niet van inzien. Gezien wij nog veel vaatwastabletten in huis hadden, hebben wij geen gebruik gemaakt van het Autodose systeem, alleen geloven wij zeker wel dat dit iets zeer functioneel is. Wat wij ook super vonden is de verlichting als je de machine opent. De vaat was nagenoeg altijd schoon en glazen hadden een mooie glans. Een minpuntje voor ons is dat de vaat nagenoeg altijd lang nat bleef en niet goed droogt. Wij zien dat meerdere mensen hier last van hebben en is het na ons inzien wel een mindere eigenschap van deze machine.

Pluspunten

• goed schoon
  • stil

Minpunten

• niet droog

webcare-7 21-11-2023

Beste heer / mevrouw,

Hartelijk dank voor deze mooie en uitgebreide review. Erg leuk om te lezen dat jullie zo tevreden zijn over de verlichting en het wasresultaat. Vervelend dat de vaat niet altijd goed droog is. Een aantal tips betreft het droog resultaat zijn:
Verhoog de hoeveelheid glansspoelmiddel volgens de ATAG handleiding van je apparaat, Korte- en ECO-programma's slaan meestal de droogfase over. Gebruik een volledig programma om de vaat te laten drogen. - Was kunststof vaat met de hand af. Kunststof reageert niet goed op glansmiddel, waardoor de vaat niet droogt. Zet de deur van de vaatwasser op een kier als het programma klaar is. Zo verdampt het vocht in de vaatwasser sneller.

Wij wensen jullie veel was en testplezier toe.

Met vriendelijke groet, Femke

Petra 29-10-2023

Vaatwasser voor groot gezin, bevalt perfect.

Geschreven voor: ATAG DW7214MT

Ik mocht met ons gezin (van 5) de ATAG DW7214MT XL vaatwasser testen. Allereerst kwam er een vriendelijke monteur het apparaat installeren, hij moest nog een klein stukje van de plint afhalen maar dat was geen probleem, hij heeft alles netjes opgeruimd.
Dan het installeren dat was makkelijk, moest wel even opzoeken wat mijn waterhardheid was van ons water, maar dat had ik vrij snel gevonden.

Eerste was beurt:
Met de eerste was beurt was ik vergeten het AutoDose™ systeem aan te zetten waardoor er geen vaatwasmiddel gebruikt was. Let dus op! als je de vaatwasser wilt gebruiken met het AutoDose™ systeem dan moet je deze activeren. Activeer je dit nie dan kun je gewoon tabletten of poeder gebruiken.

Inruimen:
Het inruimen is heel handig, er is goed nagedacht wat je kwijt wilt in de vaatwasser. Voor wijnglazen is er een uitsparing gemaakt in het rekje, ook is er keuze qua afstand van de rekjes waar je de borden in kunt zetten, je kan ze aanpassen aan de dikte van het bord. Om pannen te plaatsen kun je de rekjes plat leggen zodat ze netjes plat kunnen worden neergelegd. Pannen worden hierdoor extra schoon. Je kan ook nog in de vaatwasser de spuitmondjes aanpassen op extra spuitkracht voor pannen.
Er is ook standaard een steuntje (rekje) meegeleverd voor flessen en vazen. (heel handig)

Geluid, het is echt een verademing in vergelijking met mijn oude vaatwasser, hij is heel erg zacht. Wij hebben een open keuken en dit is echt een pluspunt. Ook is er een indicatielampje wat rood, blauw of groen brand zodat je weet of de vaatwasser klaar is. De resterende tijd kan je ook zien in de app, echter vond ik deze optie zelf een beetje overbodig. Ook het aan en uit zetten van de machine kan via de app.. maar waarom, echt overbodig.

Programma's
Activeren van programma modus: groen of snel of nacht (zuiniger, sneller, stiller)
QuickPro / 59 min programma is het snelle programma, handig met verjaardagen (gebaksbrdjes koffiekopje en glazen)
Auto / 2.15 uur handig voor dagelijks gebruik, het apparaat bepaald dan zelf hoeveel vaatwasmiddel, water het apparaat nodig heeft om de aanwezige vaat netjes schoon te maken.
Intensief 3 uur - dit programma gebruikte ik voor hele vette / hevig bevuilde vaat.

kwaliteit
Tijdens het testen, was de vaat netjes schoon, ook al lag de vaatwasser volgepropt. Moet wel eerlijk zeggen dat je veel glansspoelmiddel moet toevoegen anders is de vaat niet helemaal droog. Ook plastic bakjes, broodblikken zijn niet helemaal droog en moet je dus nadrogen met een theedoek.

Pluspunten

• Indeling heel veel mogelijkheden
  • AutoDose™
  • Heel stil
  • spoelrichting pannen/ vazen aan te passen
  • Heel handig voor wijnglazen
  • Indeling heel veel mogelijkheden
  • AutoDose™
  • Heel stil
  • Spoelrichting pannen/ vazen aan te passen
  • Heel handig voor wijnglazen

Minpunten

• veel glansspoelmiddel nodig
  • niet altijd droog
  • veel glansspoelmiddel nodig
  • niet altijd droog

Beste Petra,

Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het schrijven van deze mooie uitgebreide review. Wat leuk dat je deze vaatwasser hebt kunnen testen. Fijn dat je tevreden bent met het gebruik, de inhoud en de verschillende programma's.
Het kan inderdaad zijn dat plastic en/of Tupperware wat langzamer droogt. Advies hierin is om na het programma de deur nog even open te laten staan.
We wensen je nog veel testplezier!

GB1995 29-10-2023

Uitgebreide vaatwasser met veel opties!

Geschreven voor: ATAG DW7214MT

Wij mochten de ATAG DW7214MT testen. Hij werd netjes geinstalleerd door een vriendelijke jongeman met veel verstand van zaken.

Wat ons gelijk opviel waren de talloze mogelijkheden van het instellen van de mandjes/rekjes. De vaatwasser is uitgerust met gele accenten, deze kleur is een indicatie dat er iets versteld kan worden. Heel handig!

Verder is de vaatwasser uitgerust met andere handig technische snufjes zoals een App, verlichting van binnen en een statuslamp aan de buitenkant en een AutoDose systeem.

De app gebruiken wij vooral voor het aanpassen van instellingen in de vaatwasser zoals verlichting, glansspoelmiddel.

Het Autodose systeem is geweldig! Je giet er ongeveer 500ml vloeibaarvaatwasmiddel in, stelt het in het menu of via de app in. En je hoeft er niet meer naar om te kijken. De vaatwasser geeft zelf aan wanneer het vloeibare wasmiddel leeg is. Wanneer de vaat klaar is kan je ervoor kiezen dat de deur automatisch opengaat voor optimale droging van je vaat. Dit hebben wij tot nu toe altijd aanstaan. Het is echt super handig en geeft een goed resultaat!.

Al met al is dit een hele uitgebreide vaatwasser met veel opties/functies en technische snufjes die gezamelijk zorgen voor een perfect wasresultaat!

Pluspunten

• Aantal opties
  • Wasresultaat
  • AutoDose / AutoOpen systeem
  • App
  • Vele mogelijkheden qua verstellen

Minpunten

• Heel soms is de vaatwasser nog nat van binnen.

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze review. Wat fijn om te lezen dat het vanaf installatie goed is gegaan! Leuk om te lezen dat de app gebruikt word voor het wijzigen van de instellingen en dat het Autodose systeem zo goed bevalt!
We wensen je nog veel plezier met deze vaatwasser!

a**s@g**l.com 20-10-2023

ATAG DW7214MT

Geschreven voor: ATAG DW7214MT

Ik mocht de ATAG vaatwasser testen. De vaatwasser werd keurig geïnstalleerd en vol nieuwsgierigheid heb ik de vaatwasser na het avondeten aangezet. De vaatwasser is ruim en handig ingedeeld. Er zit zowel een besteklade bij als een bestekbakje. De vaatwasser geeft met een lichtje op de grond aan of je de vaatwasser nog open kunt doen om er nog vergeten vaat bij te doen, dit vind ik heel handig.
De vaatwasser maakt weinig geluid tijdens het wassen. Het bijgevoegde wasmiddel en de autodose functie zijn ideaal. Je hoeft niet meer te denken aan het toevoegen van een wasblokje.
De deur van de vaatwasser gaat aan het einde van het programma vanzelf open, zodat de vaat nog beter kan drogen. De vaat is keurig schoon na het wassen. Ik ben heel erg tevreden met deze vaatwasser.

Pluspunten

• autodose
  • besteklade en bestekmandje

Minpunten

• de prijs is wat aan de hoge kant

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie review! Wat leuk dat je voor ons de vaatwasser wilde testen.
Fijn dat je tevreden bent met de inhoud, indeling en het gebruiksgemak!
We wensen je nog veel plezier!

Veroniek 13-10-2023

Atag DW7214MT test

Geschreven voor: ATAG DW7214MT

Ik mocht de Atag XL vaatwasser testen, en hierbij mijn review:
Op de dag van bezorging kwam er een monteur die de atag kwam installeren dit was met een uurtje klaar. Netjes aan gesloten en uitleg gehad over de machine.
De 1e keer heb ik wat kleine dingen in de machine gezet zoals glazen bekers en borden niet super vieze vaat en de machine laten draaien op het Quick pro programma de vaat kwam er mooi schoon en droog uit, hele verademing tegen over mijn huidige machine.
Ik heb wel 3 keer gechecked of hij wel aanstond, hoorde hem namelijk niet en kwam tot de ontdekking dat er een lampje onder zit in 3 verschillende kleuren rood is dus in werking.
De machine erg ruim van binnen je hebt een bestek la boven in deze is niet super groot maar wel handig ook zit er een bestekmand bij voor onderin voor wanneer je veel bestek hebt.
De indeling is erg ruim ik kan er prima al mijn vaat in kwijt van over de hele dag en dit is behoorlijk veel met een gezin van 7 personen.
Daarnaast heb je de AutoDose cartridge deze dosseert automatisch de hoeveelheid wasmiddel die nodig erg handig vind ik zelf.
Al met al ben ik erg tevreden over de machine en zijn was en droog resultaat hij maakt goed schoon en droogt goed na. Het is lang gelden dat mijn vaat schoon uit de machine komt zonder elk bordje of pan voor te spoelen, ik raad daarom dit apparaat zeker aan ook voor mensen met een groot gezin.

Pluspunten

• Schone vaat
  • Droge vaat
  • Quickpro programma
  • AutoDose
  • Geschikt voor grote gezinnen

Beste Veroniek,

Wow, een 10! Wat fijn om te lezen dat jij zo tevreden bent over de vaatwasser van ATAG!
We willen je bedanken voor het testen van de vaatwasser en deze mooie beoordeling.
We wensen jou nog heel veel plezier toe met het gebruik!