Miele G 4262 SCVI ACTIVE - Reviews

tile-Max. belading
14 couverts maximale belading
Geluidsniveau
46 dB

Beoordeling op basis van 32 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

adrienne 05-11-2017

handig in te delen rekken

betrouwbare kwaliteit. de rekken zijn veel steviger dan van andere merken zelfs zwaar beladen rijden ze vlot naar binnen/buiten. de indeling is variabel en zelfs scheef te hangen bovenrek waardoor er geen water op vaat blijft staan. ook grote vazen passen er in door het neer te klappen bordenrek. De hele machine is duurzamer, degelijker en energiezuiniger dan van andere merken. een jerrycan van 10 liter op het onderrek maakt geen verschil als je het rek als een lade wilt rijden terwijl dat bij het andere merk het rek deed wiebelen en hast niet meer vooruit te krijgen was.

Pluspunten

• stevig
  • zuinig
  • goed indeelbaar
  • goede programmakeuze

Minpunten

• kostbaar
  • geen miele 10 jaar garantie meer

Marga 29-10-2017

Uitmuntend afgewerkt

Na meer dan 15 jaar intensief gebruik de vorige Miele vaatwasser vervangen door een nieuwe. Op onderdelen weer verbeterd zoals nog makkelijker openen, praktischer indeling voor borden en pannen en superstil. Ook energiezuiniger. Inbouwmonteur was zeer kundig en servicegericht.

Pluspunten

• Deur openen en sluiten

Wesernie 28-10-2017

Miele inderdaad “IMMER BESSER”!!

In navolging van onze Miele wasmachine ook nu gekozen voor de Miele vaatwasser, dit vanwege de betrouwbaarheid van het product en de indeling ervan. De machine heeft diverse programma’s en doet zijn werk zoals je het mag verwachten van een Miele, prijs/kwaliteit is Miele waardig!!

Pluspunten

• Indeling is goed inclusief goede besteklade.

A. Miedema 26-10-2017

Stille kracht

Een perfecte machine die alles doet wat Miele belooft.
Duidelijke inbouwhandleiding in stripformaat.
Inderdaad “immer besser”

Pluspunten

• Prima indeling
  • Handige aparte besteklade
  • Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding

Erwin 12-10-2017

Perfecte vaatwasser

Na ruim dertien jaar trouwe dienst ging bij onze oude Miele Vaatwasser het "licht" uit!
Tja daar zit je dan. Alles met de hand wassen maar dat is geen leuk klusje. Dus snel oriënteren naar een nieuwe. We kwamen eigen al snel uit op weer een Miele, de besteklade vinden wij heel belangrijk. Maar we wilden ook geen concessies doen om duurzaamheid en kwaliteit.
Dus het werd de G4262 SC Vi. Deze snel telefonische besteld bij onze lokale leverancier.
Direct geleverd, ja ja dat kan ook nog.
Voordeel de niewe vaatwasser past perfect op de plaats van het oudere model. Front alles.

En het belangrijkste het wassen.
Perfect, lijkt beter dan de oude Miele. Drogen zelfs beter.
Met andere woorden we zijn zeer tevreden. Fijn weer een vaatwasser te hebben.

En nu blijkt er ook nog een Refund Aktie bij MIele te lopen en krijgen we € 150,- retour.

We zijn blij!!!!

Pluspunten

• lekker stil
  • wast heel goed
  • voldoende programma's
  • drogen zeer goed

Patrick 03-10-2017

Miele G4262 SC Vi Active vaatwasser

De Miele 4262 SC Vi Active heeft 3 lades waarin het servies kan worden gedaan. De onderste voor de borden en pannen, de middelste voor de glazen, kopjes etc. en de bovenste is een dunne lade waarin het bestek kan worden gelegd. Door deze 3e lade is er meer ruimte in de onderste lade omdat het "normale" bestekbakje is komen te vervallen. De 2e en de 3e lades zijn in hoogte verstelbaar wat handig is bij het afwassen van extra grote braadpannen oid. Ik vind de indeling van de lades nog niet echt bepaald praktisch. Misschien is het nog even wennen maar ik vond dit bij m'n vorige vaatwasser van Siemens praktischer ingericht en kon ik alle vaat eenvoudiger indelen.

het aan- en uitzetten + programma uitkiezen is dood eenvoudig. 2x op de knop drukken en starten maar. In het begin (eerste 2 minuten) komt er wat meer geluid van de vaatwasser af i.v.m. het afpompen van het water maar daarna wordt het geluid teruggebracht naar een normaal en acceptabel niveau.

De gehele vaatwasser is binnenin van RVS, hierdoor een lange levensduur.

Ik ben erg tevreden over de Miele G 4262 SC Vi Active en hoop net als onze Miele wasmachine er jaaaaaaaaaaaren (zoals we gewend zijn van Miele) mee door te kunnen.

Pluspunten

• Duurzaam (RVS)
  • Eenvoudige programmering/ bediening
  • Veel ruimte
  • Goede schoonmaak

Minpunten

• indeling

DS 25-09-2017

Ruime vaatwasser

Prima vaatwasser met aparte besteklade, waardoor er in de onderste korf veel meer ruimte is voor bijv. grote pannen.
Eenvoudige bediening en goed afwasresultaat.
Is wel wat minder stil dan mijn vorige vaatwassers...

Pluspunten

• prima afwasresultaat
  • eenvoudige bediening
  • besteklade

Minpunten

• niet zo heel stil

K@@tje 19-09-2017

Miele vaatwasser

Zijn zeer tevreden over onze eerste Miele vaatwasser. Nu bijna twee weken in gebruik en alle vaat is tot nu blinkend schoon en droog. Dit in tegenstelling tot onze vorige vaatwasser van Bosch.
De besteklade is eventjes wennen in tegenstelling van een mandje bij onze vorige vaatwasser. Bestek is nu altijd schoon en de lade is veel gemakkelijker met uitruimen. Door de besteklade heb je onderin veel meer ruimte...dus alles past er in. We draaien dagelijks een wasbeurt en alles past er in. Gezin met 4 personen.

Pluspunten

• Besteklade
  • Daardoor extra ruimte voor pannen

Minpunten

• Nog niet ontdekt.

F.B. van Zijderveld 18-09-2017

voldoende

Miele staat voor duurzaamheid, vandaar dat ik weer voor Miele heb gekozen. Het bestek is altijd schoon mede door de bovenlader. Mijn vorige Miele was 21 jaar oud dus op naar de volgende 21 jaar.!!

Pluspunten

• duidelijk display
  • juiste indeling
  • besteklade
  • geluids nivo
  • derde product

Elle 21-08-2017

Prima vaatwasser

Miele is altijd prima. Maakt weinig geluid, alles komt er netjes zuiver uit.
Was met vorige vaatwasser van ander merk wel anders

Breukel 03-08-2017

Goede kwaliteit vaatwasser!!

Goede vaatwasser! Kan veel vaat ingeruimd worden, draait bijna geluidloos. Vaat is goed schoon en droog! Ook ideaal: de mogelijkheid om in te stellen wanneer de vaatwasser klaar moet zijn. Of het korte programma: ideaal voor een verjaardag!

Pluspunten

• Schone vaat
  • Uitgebreid programma
  • Besteklade

Fam. E. Slingerland 28-07-2017

Schoon, glanzend en een stille vaatwasser

Na 10 jaar een inbouw vaatwasser van Pelgrim, waren we toe aan een nieuwe vaatwasser. Door een goed advies van de verkoper en het nalezen op internet wat anderen over deze machine schreven hebben we deze aangeschaft. Bij onze vorige machine moesten we de laatste jaren vaak zelf al de ergste vuil afspoelen voordat het de vaatwasser inging.
Bij aanschaf van deze Miele Vaatwwasser is het overbodig geworden. Het komt er werkelijk glazend uit. Echte minpunten hebben wij (nog) niet kunnen ontdekken. Hooguit wat een minpunt kan zijn is als je het advies van de verkoper niet opvolgt nl. het in hoogte verstellen van het middelste rek. Dit moet je niet doen is het advies als het rek gevuld is. De kans bestaat dat door het gewicht dit afbreekt. Daarom is het goed om het advies goed na te leven om problemen te voorkomen.
Kortom, voor ons is er geen betere dan deze Miele Vaatwasser.

Pluspunten

• besteklade bovenin
  • handige indeling voor borden
  • stille machine
  • glanzend resultaat

Minpunten

• Lees hierboven advies van verkoper

Fam van Friesland 21-07-2017

Robuuste vaatwasser

Robuuste degelijkheid van Miele. Solide materialen gecombineerd met soepel gebruiksgemak. Zeer eenvoudige bediening.

Pluspunten

• Solide
  • Gemakkelijke bediening
  • Apart bestekrek

N.Turk 18-07-2017

zeer makkelijk bedienbaar

Uitstekend merk, veel ruimte voor alles. Prijs kwaliteit verhouding goed.
Zeer vakkundig geplaatst door der Nederlanden, Hillegom

Toine van Eekelen 17-07-2017

Goede degelijke machine

Na een aantal jaren een whirlpool te hebben gehad nu gekozen voor een betere kwaliteits vaatwasser.
Een degelijke en stille machine, wast zeer schoon en droogt prima, heel eenvoudig te bedienen en installeren met een duidelijke gebruiksaanwijzing.
Hier gaan we hopelijk nog vele jaren plezier van hebben..
De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen maar dat zit bij Miele wel goed..

Pluspunten

• Wast goed schoon
  • Zeer stil
  • Gemakkelijk te bedienen

silvia 08-07-2017

handige indeling en en verstelbaar

Wij hebben deze handige inbouw vaatwasser net en hij bevalt zeer goed. Het bovenste rek is verstelbaar en dat vind ik erg handig voor bv de grotere pannen die je onder dan goed kwijt kan

Pluspunten

• indeling
  • verstelbaar
  • besteklade

Constantijn 05-07-2017

Overzichtelijke vaatwasser

De Miele G 4262 SCVi Active is een vaatwasser die in geen enkele inbouwkeuken mistaat. De deur gaat gemakkelijk open en dicht en de menukeuze is eenvoudig. De vaatwasser wast perfect schoon en droogt goed. Zout is gemakkelijk en zonder morsen bij te vullen door middel van de bijgeleverde trechter. Via de timer kan je zien hoe lang het programma nog duurt. Ook de "turbo" functie is makkelijk, voor als je snel de vaat klaar wil hebben. Tot slot is de besteklade erg handig en de RVS sproeiarm onderin is mooi om te zien i.p.v. de gebruikelijke plastic sproeiarmen in vaatwassers.

Pluspunten

• RVS sproeiarm
  • Schone vaat
  • Turbo- en ecofunctie
  • Verwachte lange levensduur

Minpunten

• Niet bijzonder stil
  • Geen indicator wanneer vaatwasser in gebruik

Marieke 26-06-2017

Stevig, wast schoon, veel ruimte

Zit stevig in elkaar. Wast alles schoon, wat ik er ook in zet. Vaat is droog. Alles wat je mag verwachten en zo'n opluchting na mijn Pelgrim... Nooit meer anders dan Miele voor de vaatwasser!!

Pluspunten

• Solide
  • wast goed schoon, maakt niet uit welk tablet

G. van Dasler 15-06-2017

AfwasmachineMieleActivr

Onze wasmachine, Bouwknecht, ging na 5 jaar stuk. Maakte al een tijd niet goed schoon. Machine was een onderdeel van een nieuwe keuken. We hadden geen ervaring met Bouwknecht. De reparatie was duur, vandaardat we direct besloten een Miele te kopen. Voorgelicht en hij maakt super schoon.

Ton Houwaard 01-05-2017

Prima vaatwasser. Hopelijk wat langer dan zijn voorganger

Onze vorige Miele begaf het na 7 jaar. Wel een beetje snel. Omdat wel goede ervaringen hebben met een lokaal service bedrijf (Rob Schaart Katwijk) toch weer een Miele. Een eenvoudigere versie die hopelijk wat robuuster zal zijn.
Eerste ervaringen zijn positief. De afwas komt er schoner uit dan uir de oude.

Pluspunten

• Goed resultaat
  • Behoorlijk stil