Pelgrim GVW 487 ONY - Reviews

4,3

Patrick 16-03-2016 Product kwartaal in bezit

Na 2 maanden al roest

We kregen deze Pelgrim vaatwasser van de keukenleverancier omdat een ander type niet meer leverbaar was. Op zich wast de vaatwasser goed.
Na 2 maanden merkte me bij het schoonmaken van de zeef dat de grove zeef reageert op het binnenwerk van de vaatwasser waardoor deze omringt was met on-uitpoetsbare roestplekjes. Meteen contact gehad met Pelgrim die vermoedde dat we zout zouden hebben geknoeid. Uitgelegd dat dit zeker niet het geval was. Gelukkig hebben ze het erkend na de roest gezien te hebben. Vraag me serieus af hoeveel mensen hier dus nog meer pas later achter gaan komen als ze de zeef gaan schoonmaken.
Pelgrim wilde de vaatwasser vervangen voor een nieuwe zelfde model. Dat zagen wij niet zitten.
Gelukkig met de keukenleverancier overeengekomen om een ander merk te kiezen die goed bevalt.

Besteklade vond ik ook niet handig. Het bestek vliegt alle kanten op als de lade gesloten wordt.
Licht aan de binnenkant heeft geen enkel nut. Ik dacht dat deze zou branden bij het openen van de deur, maar gaat pas aan als de machine ingeschakeld wordt en dat gebeurt pas bij mij als tie aan gaat.

Lichtindicator op de grond is handig.

Olifant 11-11-2015 Product kwartaal in bezit

3,5
Besteklade waardeloos, bestek valt steeds om. Handvat van besteklade zorgt ervoor dat je in de lade eronder amper een normale mok kwijt kan zonder dat je de besteklade omhoog drukt of alle mokken omvallen omdat ze er achter blijven hangen. Korte wasprogramma was blijft alles zeiknat (bij de vorige een bauknecht was dit niet), Kortste programma waarop bijna droog is duurt 1,30uur. Fijn met een feestje.
Daarnaast onthoudt de machine niet je laatst gebruikte programma dus iedere keer opnieuw menu door inclusief irritante piepjes. Al met al een teleurstellend apparaat. Eerlijkheidshalve hoop ik dat deze het geen 6 jaar volhoudt maar morgen nog ontploft, voor ik ontplof van dit waardeloze apparaat.

Pelgrim adviseur showroom 19-11-2015

Beste Olifant,

Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent met uw nieuwe Pelgrim vaatwasser. Misschien kunnen de volgende tips helpen.

Het lichte bestek dient goed in de richels van de lade 'vastgeklemd' te worden zodat de waterstraal, die redelijk krachtig is, het lichte bestek niet kan veranderen van positie. Met wat zwaardere keukengerei moet dit geen probleem zijn.
De korf onder de besteklade is in hoogte te verstellen zodat u meer ruimte kunt creëren voor uw mokken. De twee hendels aan beide kanten dient u tegelijk ingedrukt te houden, om zo de korf naar beneden of naar boven af te stellen. Dat kan zelfs met volle belading. Zie ook de handleiding voor verdere instructies.
Het korte spoel programma is bedoeld voor de snelle spoeling van licht vervuilde vaat, een echt spoel programma. Dit kunt u ook gemakkelijk terugvinden in de handleiding, waarin u kunt lezen dat dit programma inderdaad geen droging kent. Wilt u uw vaat kastdroog hebben, dan zal een andere programma gebruikt moeten worden. Wij kunnen ons voorstellen dat elke spoelbeurt weer anders is, afhankelijk van type vaat en bevuilingsgraad. Vandaar dat het instellen van het gewenste programma flexibel is gehouden. In uw geval, waarin u ervoor kiest een vast programma bij elke vaat te gebruiken, dient deze inderdaad elke keer opnieuw ingesteld te worden. We zullen dit meenemen in verdere ontwikkeling van onze vaatwassers.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, kunt u ook contact opnemen met onze klanten service, via telefoonnummer: 0900 – 555 00 03. Of kijk op onze website: www.pelgrimservice.nl.

Vriendelijk groet,

Pelgrim Adviseur

Olifant 21-11-2015

Wat een antwoord zeg. Dat bestek goed moet leggen snap ik, werkt niet! en lade verstellen weten we ook, heeft geen nut want dan is de ruimte onder weer minder. Al met al een waardeloos apparaat, staat nu voor de sier. Met de hand afwassen gaat sneller.

Pelgrim adviseur showroom 04-12-2015

Geachte heer/mevrouw Olifant,
Wij hopen u met ons antwoord aan te geven wat de eigenschappen van het apparaat zijn. Het lijkt er op dat u een apparaat is geadviseerd dat niet aansluit bij uw verwachtingen. Dit is natuurlijk erg vervelend. Wij zouden hierover graag contact met u zoeken. Kunt u uw contactgegevens mailen aan webcare@atagnederland.nl?

Pelgrim Adviseur