Pelgrim GVW 487 ONY - Reviews

4,3

Patrick 16-03-2016 Product kwartaal in bezit

Na 2 maanden al roest

We kregen deze Pelgrim vaatwasser van de keukenleverancier omdat een ander type niet meer leverbaar was. Op zich wast de vaatwasser goed.
Na 2 maanden merkte me bij het schoonmaken van de zeef dat de grove zeef reageert op het binnenwerk van de vaatwasser waardoor deze omringt was met on-uitpoetsbare roestplekjes. Meteen contact gehad met Pelgrim die vermoedde dat we zout zouden hebben geknoeid. Uitgelegd dat dit zeker niet het geval was. Gelukkig hebben ze het erkend na de roest gezien te hebben. Vraag me serieus af hoeveel mensen hier dus nog meer pas later achter gaan komen als ze de zeef gaan schoonmaken.
Pelgrim wilde de vaatwasser vervangen voor een nieuwe zelfde model. Dat zagen wij niet zitten.
Gelukkig met de keukenleverancier overeengekomen om een ander merk te kiezen die goed bevalt.

Besteklade vond ik ook niet handig. Het bestek vliegt alle kanten op als de lade gesloten wordt.
Licht aan de binnenkant heeft geen enkel nut. Ik dacht dat deze zou branden bij het openen van de deur, maar gaat pas aan als de machine ingeschakeld wordt en dat gebeurt pas bij mij als tie aan gaat.

Lichtindicator op de grond is handig.

Olifant 11-11-2015 Product kwartaal in bezit

3,5
Besteklade waardeloos, bestek valt steeds om. Handvat van besteklade zorgt ervoor dat je in de lade eronder amper een normale mok kwijt kan zonder dat je de besteklade omhoog drukt of alle mokken omvallen omdat ze er achter blijven hangen. Korte wasprogramma was blijft alles zeiknat (bij de vorige een bauknecht was dit niet), Kortste programma waarop bijna droog is duurt 1,30uur. Fijn met een feestje.
Daarnaast onthoudt de machine niet je laatst gebruikte programma dus iedere keer opnieuw menu door inclusief irritante piepjes. Al met al een teleurstellend apparaat. Eerlijkheidshalve hoop ik dat deze het geen 6 jaar volhoudt maar morgen nog ontploft, voor ik ontplof van dit waardeloze apparaat.