Pelgrim GVW487ONY

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pelgrim GVW487ONY op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

2,6

Dure vaatwasser die nauwelijks gewerkt heeft 05-07-2023

Veel te dure vaatwasser die nauwelijks gewerkt heeft

Geschreven voor: Pelgrim GVW487ONY

Voor de zoveelste keer hebben wij problemen met deze vaatwasser. Hij heeft het vanaf het begin niet goed gedaan. Wij hebben hem nu 3 jaar. Voorheen heb ik 2 veel goedkopere vaatwassers van Bosch gehad, die het altijd goed gedaan hebben.
Officiele reactie van Atag 06-07-2023

Beste heer / mevrouw,

Vervelend om te lezen dat jouw ervaring met de vaatwasser en onze service zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Wij streven ernaar dat onze klanten veel plezier mogen beleven aan onze apparatuur en service. Wij betreuren het dan ook zeer wanneer een klant niet tevreden is. Mochten wij hierin nog iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dat graag. Zo ja, zou je dan contact- en adresgegevens met een kopie van de geplaatste review willen mailen naar webcare@atagbenelux.com?

Ellen
Webcare Pelgrim

Jolanda 15-03-2021

Monteur al vier keer geweest.

Geschreven voor: Pelgrim GVW487ONY

Bij aankoop keuken bij Aswa werd dit aparaat aanbevolen. Was een Miele gewend. Monteur al voor vier problemen geweest. 8 jaar garantie. Maar wel voorrijkosten á 75 euro. Ziek wordt ik ervan. De ene na de andere foutmelding. Monteur van Pelgrim verteld dan ook nog doodleuk dat ik wel “ maar” een Pelgrim heb gekocht. Ik mag er niet teveel van verwachten. Nu snel sparen voor een vaatwasser die het doet.

Minpunten

• Steeds foutmelding
  • Roest aan binnenzijde
  • Lekkage na lekkage
  • Geen fris resultaat

Officiele reactie van Atag 16-03-2021

Beste Jolanda,

Bedankt voor deze review. Vervelend om te lezen dat je ervaring met de GVW487ONY en onze service zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Wij streven ernaar dat onze klanten veel en natuurlijk ook lang plezier mogen beleven aan onze apparatuur. Wij betreuren het dan ook zeer wanneer een klant niet tevreden is. Mochten wij nog iets voor je kunnen betekenen dan horen we dat graag. Zo ja, zou je dan je adres- en contactgegevens willen mailen naar webcare@atagbenelux.com?

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA

IrE010 06-06-2020

Bijzonder teleurstellend apparaat

Geschreven voor: Pelgrim GVW487ONY

Indeling is erg onhandig. De besteklade hebben wij er al snel uitgehaald omdat er anders te weinig ruimte in de machine is.
De onderste lade kantelt bij het (ont-)laden snel naar achteren.
De bediening is primitief, en de programma's beperkt. Het droogresultaat is matig tot slecht afhankelijk van het programma. Het wasresultaat is slechter dan dat van onze 16 jaar oude Bosch in ons vorige huis.
Geen aanbeveling.
Wij hebben contact gezocht met onze keukenleverancier om een apparaat van een ander merk proberen te regelen.

Minpunten

• wasresultaat
  • droogresultaat
  • indeling
  • bediening

Officiele reactie van Atag 09-06-2020

Beste IrE010,

Wat vervelend om te lezen dat de vaatwasser niet aan uw verwachtingen voldoet. Qua indeling en bediening kunnen wij dit niet voor u aanpassen. U geeft aan dat het was en droog resultaat niet optimaal zijn, hier willen wij graag met u in mee denken. Graag ontvang ik uw adresgegevens via webcare@atagbenelux.com zodat wij tot een mogelijk oplossing kunnen komen. Met vriendelijke groet, Alice Webcareteam Pelgrim

Aafke 26-05-2020

Waardeloos

Geschreven voor: Pelgrim GVW487ONY

2 jaar terug een vaatwasser gekocht van Pelgrim. Het viel al snel op dat de vaatwasser erg veel herrie maakte én dat er telkens roestaanslag op het bestek zat. Ik moest minstens 1 a 2 x per week het zout bij vullen. Instellingen aangepast, probleem bleef. Ook de indicator glasspoelmiddel deed het al snel niet meer.
Maar toen... knopje werkte niet meer goed en nu doet de vaatwasser niets meer. En de garantieperiode is op 2 weken na voorbij.

Eigenlijk al vanaf het begin ontevreden over deze koop!

Minpunten

• Na 2 jaar kapot (doet niets meer)
  • Veel herrie (ondanks stilte claim)
  • Sproeier moeilijk schoon te maken
  • Roest aanslag

Officiele reactie van Atag 27-05-2020

Beste Aafke, bedankt voor de genomen moeite ons te informeren omtrent uw ervaring met de vaatwasser. Vervelend dat uw vaatwasser niets meer doet.Wellicht kan ik hierin iets voor je betekenen. Graag ontvang ik uw adresgegevens via webcare@atagbenelux.com zodat ik met u mee kan kijken. Groet, Chantal webcareteam PELGRIM.

David Kerkhoff 28-01-2019

Waardeloos

Geschreven voor: Pelgrim GVW487ONY

Ik heb 4 jaar geleden een keuken besteld met 5 Pelgrim apparaten erin, waaronder een vaatwasmachine. Deze ging echter na anderhalf jaar volledig kapot, dus een nieuwe (de GVW487ONY) gekregen via de keukenleverancier. Ook deze is inmiddels overleden. Pelgrim maar eens gebeld en ik kan je vertellen: daar wordt een mens niet blij van. Het duurt verschrikkelijk lang eer je iemand van de service-afdeling te pakken krijgt en als je dan al iemand te spreken krijgt, wordt direct alle verantwoordelijkheid afgewezen. Toen ik zei dat de tweede Pelgrim vaatwasser in 4 jaar tijd was overleden, kreeg ik van de bitse dame te horen: 'Ja? En?'. Met andere woorden: zoek het lekker zelf uit. De dame kon niets, serienummer geven had geen zin, want ze kon niets inzien, garantievoorwaarden opzoeken was ook al teveel moeite en telefoonnummers geven was de druppel. Dat kon ook niet.

Lang verhaal kort: deze vaatwasser heeft niet lang bij ons gewoond, maar de tijd dat hij er was heeft hij gelekt (elke dag lag er een plasje water VOOR de vaatwasser op de keukenvloer), maakte hij de vaat vaak niet echt schoon EN gaf hij er voortijdig de brui aan.
Mocht je deze vaatwasser willen aanschaffen, dan zou ik zeggen: doe het niet. Je kunt voor minder geld een veel betere kopen van een ander merk. En dan hoef je ook niet met de slechte klantenservice van Pelgrim te dealen.

De enige reden dat ik nog het cijfer 3 geef, is omdat de vaatwasser het in het begin wel deed.

Minpunten

• lekt
  • maakt vaak niet heel goed schoon
  • gaat na een jaar of anderhalf kapot
  • eco functie duur langer dan alle andere programmas
  • Pelgrim klantenservice is slecht

hanoded 06-02-2019

We zijn twee weken verder en Pelgrim heeft de zaak opgepakt. Ik heb Pelgrim, naar aanleiding van hun reactie op mijn review, gemaild. Ik werd daarop keurig gebeld door een vriendelijke dame, die mijn klacht rustig aanhoorde en vervolgens een passende oplossing aanbood. Ondertussen is er een monteur langs geweest, die vaatwasser heeft gerepareerd (die bleek een lekkage te hebben). Er zat geen garantie meer op, maar Pelgrim heeft de reparatie aangeboden voor een schappelijke prijs. Het is jammer dat dit werd opgelost nadat ik een review had geschreven; het zou beter zijn geweest wanneer het probleem was opgelost na mijn eerste contact met Pelgrim. Maar goed, er is natuurlijk altijd ruimte om iets te leren!

Officiele reactie van Atag 29-01-2019

Beste David, bedankt voor de genomen moeite ons te informeren omtrent uw ervaring met betrekking tot de vaatwasser. Wat vervelend om te lezen dat uw ervaring met de vaatwasser en ons bereik van de service afdeling niet prettig was. Graag ontvang ik uw adres gegevens via webcare@atagbenelux.com zodat ik met u mee kan kijken. Groet Priscilla Webcareteam PELGRIM.

Syl 25-07-2018

Pelgrim GVW4870NY

Geschreven voor: Pelgrim GVW487ONY

Een onnozel apparaat we hebben deze vaatwasser een klein jaar gekocht bij een nieuwe keuken 5 apparaten 1 gratis. Als je daar staat om je keuken uit te zoeken dan weet je niet of deze handig in gebruik is en hoe hij werkt. In de winkel leek het prima een vaatwasser is een vaatwasser. Dus niet. De bestekla heb ik bijna meteen in de vuilnisbak gegooid omdat je niets in de bovenste korf kwijt kan, als je de korf in de lage stand zet kan er geen bord meer in de onderste korf zet je de tweede korf omhoog zit de bestekla in de weg. Idioot wie dit heeft bedacht. Dan is het zo, dat als je borden in de onderste korf zet kiept deze achterover omdat het topzwaar wordt. De indeling is niet goed doordacht. En sommige dingen kan je beter niet wijzigen omdat je ook niet eerst gaat schilderen en daarna afschuren. Dan de was kwaliteit is op zich oke de pelgrim monteur is twee keer geweest en vertelde mij dat deze droogt met restwarmte om zo energiezuinig te zijn. Lekker dan altijd lang programma draaien anders wordt het niet echt schoon en het blijft kletsnat. Ik heb mijn bestek al 30 jaar was geen roestplek te bekennen totdat de pelgrim vaatwasser in gebruik kwam. Al met al een apparaat om grlijk uit het raam te gooien. Vreselijk ik heb zelf mijn keukeleverancier opgebeld of hij een andere wilde leveren.

Officiele reactie van Atag 26-07-2018

Beste Syl, bedankt voor de genomen moeite ons te informeren omtrent uw ervaring met betrekking tot de vaatwasser. Wij zullen dit intern delen. Vervelend om te lezen dat de vaatwasser niet aan uw verwachtingen voldoet. Hopelijk kan de keukenleverancier hierin iets voor u betekenen. Groet Heidi, webcareteam Pelgrim.

Patrick 16-03-2016

Na 2 maanden al roest

Geschreven voor: Pelgrim GVW487ONY

We kregen deze Pelgrim vaatwasser van de keukenleverancier omdat een ander type niet meer leverbaar was. Op zich wast de vaatwasser goed.
Na 2 maanden merkte me bij het schoonmaken van de zeef dat de grove zeef reageert op het binnenwerk van de vaatwasser waardoor deze omringt was met on-uitpoetsbare roestplekjes. Meteen contact gehad met Pelgrim die vermoedde dat we zout zouden hebben geknoeid. Uitgelegd dat dit zeker niet het geval was. Gelukkig hebben ze het erkend na de roest gezien te hebben. Vraag me serieus af hoeveel mensen hier dus nog meer pas later achter gaan komen als ze de zeef gaan schoonmaken.
Pelgrim wilde de vaatwasser vervangen voor een nieuwe zelfde model. Dat zagen wij niet zitten.
Gelukkig met de keukenleverancier overeengekomen om een ander merk te kiezen die goed bevalt.

Besteklade vond ik ook niet handig. Het bestek vliegt alle kanten op als de lade gesloten wordt.
Licht aan de binnenkant heeft geen enkel nut. Ik dacht dat deze zou branden bij het openen van de deur, maar gaat pas aan als de machine ingeschakeld wordt en dat gebeurt pas bij mij als tie aan gaat.

Lichtindicator op de grond is handig.

Olifant 11-11-2015
Geschreven voor: Pelgrim GVW487ONY

Besteklade waardeloos, bestek valt steeds om. Handvat van besteklade zorgt ervoor dat je in de lade eronder amper een normale mok kwijt kan zonder dat je de besteklade omhoog drukt of alle mokken omvallen omdat ze er achter blijven hangen. Korte wasprogramma was blijft alles zeiknat (bij de vorige een bauknecht was dit niet), Kortste programma waarop bijna droog is duurt 1,30uur. Fijn met een feestje.
Daarnaast onthoudt de machine niet je laatst gebruikte programma dus iedere keer opnieuw menu door inclusief irritante piepjes. Al met al een teleurstellend apparaat. Eerlijkheidshalve hoop ik dat deze het geen 6 jaar volhoudt maar morgen nog ontploft, voor ik ontplof van dit waardeloze apparaat.

Olifant 21-11-2015

Wat een antwoord zeg. Dat bestek goed moet leggen snap ik, werkt niet! en lade verstellen weten we ook, heeft geen nut want dan is de ruimte onder weer minder. Al met al een waardeloos apparaat, staat nu voor de sier. Met de hand afwassen gaat sneller.

Pelgrim adviseur showroom 19-11-2015

Beste Olifant,

Wij vinden het vervelend dat u niet tevreden bent met uw nieuwe Pelgrim vaatwasser. Misschien kunnen de volgende tips helpen.

Het lichte bestek dient goed in de richels van de lade 'vastgeklemd' te worden zodat de waterstraal, die redelijk krachtig is, het lichte bestek niet kan veranderen van positie. Met wat zwaardere keukengerei moet dit geen probleem zijn.
De korf onder de besteklade is in hoogte te verstellen zodat u meer ruimte kunt creëren voor uw mokken. De twee hendels aan beide kanten dient u tegelijk ingedrukt te houden, om zo de korf naar beneden of naar boven af te stellen. Dat kan zelfs met volle belading. Zie ook de handleiding voor verdere instructies.
Het korte spoel programma is bedoeld voor de snelle spoeling van licht vervuilde vaat, een echt spoel programma. Dit kunt u ook gemakkelijk terugvinden in de handleiding, waarin u kunt lezen dat dit programma inderdaad geen droging kent. Wilt u uw vaat kastdroog hebben, dan zal een andere programma gebruikt moeten worden. Wij kunnen ons voorstellen dat elke spoelbeurt weer anders is, afhankelijk van type vaat en bevuilingsgraad. Vandaar dat het instellen van het gewenste programma flexibel is gehouden. In uw geval, waarin u ervoor kiest een vast programma bij elke vaat te gebruiken, dient deze inderdaad elke keer opnieuw ingesteld te worden. We zullen dit meenemen in verdere ontwikkeling van onze vaatwassers.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, kunt u ook contact opnemen met onze klanten service, via telefoonnummer: 0900 – 555 00 03. Of kijk op onze website: www.pelgrimservice.nl.

Vriendelijk groet,

Pelgrim Adviseur

Pelgrim adviseur showroom 04-12-2015

Geachte heer/mevrouw Olifant,
Wij hopen u met ons antwoord aan te geven wat de eigenschappen van het apparaat zijn. Het lijkt er op dat u een apparaat is geadviseerd dat niet aansluit bij uw verwachtingen. Dit is natuurlijk erg vervelend. Wij zouden hierover graag contact met u zoeken. Kunt u uw contactgegevens mailen aan webcare@atagnederland.nl?

Pelgrim Adviseur