Bosch SBV86M50EU - Reviews

Type
volledig ingebouwd
Maximale belading
13 couverts

Beoordeling op basis van 97 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Fien Toereppel 19-03-2017 Product paar dagen in bezit

Goed product

Fijne vaatwasser, nu een week in gebruik, maakt de vaat goed schoon, vaat is ook mooi droog en fluisterstil, mooi detail de tijdsduur van de vaat en programma staat op de vloer geprojecteerd.

jeanne 16-02-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne, ruime vaatwasser

Vaatwasser is net wat groter dan mijn vorige, hierdoor kunnen de grotere kopjes ook dubbel geplaatst worden in rekje bovenin. Ook het mandje met het bestek kun je verplaatsen, kun je net wat makkelijker je borden en/of je pannen beter plaatsen.

Stefano 05-02-2017 Product paar dagen in bezit

Stil en goed

Stil, maakt goed schoon. Vakkundig geïnstalleerd. Makkelijk in het gebruik. Duidelijk instructies. Een aanrader

• Goed schoon

Minpunten

• Geen 1/2 lading

familie janssen-rooijakkers 26-01-2017 Product paar dagen in bezit

bosch inbouwvaatwasser big

We hadden gekozen voor Bosch SMV beste keuze 2016, alleen bij levering bleek deze niet te passen omdat wij een verhoogd aanrecht hadden. Door goed advies van de leverancier bracht hij ons een goed alternatief namelijk de Big versie SBV86M50eu. Mooi apparaat, leuk projectie op de grond, energiezuinig. Bestekkorf verplaatsbaar en diverse keuzewasmogelijkheden met halveerstand. Dik tevreden dus....

Pluspunten

• energiezuinig
  • projectie op tegelvloer
  • halveerstand
  • verplaatsbaar bestekkorf

Miranda 25-01-2017 Product paar dagen in bezit

Vaatwasser

We hebben deze vaatwasser gekozen omdat deze zuinig is in gebruik met name met het water verbruik!!
Hij is stil en dat is wel prettig ivm open keuken.
Ook erg fijn dat er verschillende programma's zijn en hij precies aangeeft hoelang hij erover doet!

Corinne 23-01-2017 Product paar dagen in bezit

Degelijke vaatwasser, eenvoudige bediening

Na 15 (!) jaar trouwe dienst van onze Siemens vaatwasser, was het na teruglopende wasresultaten tijd voor een nieuwe. Na uitgebreid vergelijken kwamen we op de Bosch 86M50EU, een hoog en volledig integreerbaar model (Bosch en Siemens zijn zusjes).
Niet de duurste, maar ook geen instapmodel. We hebben gelet op de functies die wij prettig vinden: waterverbruik, duurzaamheid/levensduur, bedieningsgemak. Al zitten er standaard functies op die we niet vaak zullen gebruiken (extra hygiëne, nachtstand). Leuke gadget is de projectie van de tijd op de vloer! De in hoogte verstelbare mand, het verplaatsbare bestekmandjes zijn ook handig!

We hebben bewust niet voor de Zeoliet binnenwand gekozen, omdat we daar ook klachten over lazen.
Hij moet zich de komende maanden bewijzen, maar als dit apparaat net zo degelijk is als haar oudere zus (Siemens), dan verwacht ik er zeker 10 jaar plezier aan te hebben!

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • degelijkheid
  • duurzaam
  • verplaatsbaar bestekmand
  • in hoogte verstelbare bovenkorf

joke 21-01-2017 Product paar dagen in bezit

vaatwasser

voor mij geen betere dan bosch heb alles van bosch ben daar zeer tevreden over, is voor mij geen betere ,heb van mijn apparaten heel lang en veel plezier.

Pluspunten

• gaat heel lang mee
  • goed materiaal

Familie Jongkind 18-01-2017 Product paar dagen in bezit

Bosch vaatwasser is de beste

We kunnen geen dag zonder deze mooie Bosch vaatwasser. Mooi design en netjes ingebouwd en is rustig m.b.t. het aantal decibel.

R.Bulten 16-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie geintregeerde vaatwasser

Deze bosch vaatwasser is een apparaat die voldoet aan alle eisen, hij is zeer zuinig met water en energie ,zodat hij zeer voordelig in gebruik is.
Hij heeft een relatieve hoge aanschafprijs maar die verdien je snel terug met je energie kosten, kijk alleen maar naar het water verbruik dat scheelt op jaarbasis alleen al 600 liter water bij dagelijks gebruik.
Al met een al een topmachine om aan te schaffen.

Pluspunten

• stil
  • verbruik
  • tijd via display op vloer
  • indelig
  • verschuifbare bestekbak

Minpunten

• prijs

M. Hoogstraten 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtige weergave van tijd op de grond

Wij hebben gelukkig weer een mooie inbouwvaatwasser van Bosch en zijn er erg blij mee. Wast super en de projectie van het wasprogramma op de grond vind ik een hele leuke gadget!

Betty en Willem 10-01-2017 Product paar dagen in bezit

geluidsarm,schoon en droog

ik ben erg blij met deze vaatwasmachine! Hij is geluidsarm, eco dus zuinig en gebruikt weinig energie en maar 6.5 liter water per keer, dus erg fijn. Erg handig is dat onder de vaatwasser op de grond een verlicht display te zien is waarop je ziet welk programma er draait en hoe lang het nog duurt voordat de machine klaar is , zonder dat je de deur open hoeft te doen en je bril beslaat, geweldig!

Burgman 09-01-2017

topmachine

stil, wast zeer schoon. droogt uitstekend. mooi verborgen bedieningspaneel en handige projectie van programma en looptijd op de grond. goede en grote programmakeuze.
Oorspronkelijk gepost op Bosch

Edwineke 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Zeer stille vaatwasser

Ik beveel deze vw aan. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat deze stiller en zuiniger is dan een miele. En hij heeft een tijdsindicatie, wat super makkelijk is. Je weet zo precies hoelaat hij klaar is.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Weinig verbruik
  • Gaat veel in.
  • Tijdsindicatie.
  • In hoogte verstelbare rekken.

G. Korf 09-01-2017 Product paar weken in bezit

Teleurstellend resultaat

Er zijn steeds zaken die niet schoon uit de vaatwasser komen. Ook droogt hij niet goed. Zowel dealer als firma Bosch zelf zijn langs geweest en adviseren niet het (standaard) eco-programma te gebruiken maar het 70 graden (!) programma, en daarnaast er rekening mee te houden dat het lagere waterverbruik betekent dat je 'm minder vol kunt beladen. Wij kozen echter bewust voor een duurdere machine met laag energie- en waterverbruik. Wij eten niet erg vet en als de vaatwasser niet direct aan gaat spoel ik de vaat nog voor. Kortom: teleurstellende performance, je kunt beter in één keer met de hand afwassen.

Pluspunten

• stil
  • projecteert resttijd programma op de vloer

Minpunten

• vaat niet schoon
  • vaat niet droog
  • eco-programma wordt afgeraden door eigen monteur

Ana Scholte 07-01-2017 Product paar maanden in bezit

Geluidloze vaatwasser

Super fijne en geluidloze Bosch SMV 86 M 50 vaatwasser. Mooi digitaal schermpje met een reflextie op de vloer, geeft aan hoe Lang de vaatwasser nog draait. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Digitaal schermpje
  • Geluidloos

marcel 05-01-2017 Product paar maanden in bezit

lekker geluidloos

Onze oude afwasmachine was na vele jaren trouwe dienst echt op. Natuurlijk keuze we weer een nieuwe Bosch. Een beetje bang natuurlijk, was zou deze nieuwe net zo fijn zijn als de oude. We moesten met onze oren aan het toestel zitten om te horen hoe hij wel echt aanstond, Met een beetje argwaan opende we de klep, alles was schoon en zo in de kast te zetten. Als we nu van een geluksmomentje mogen spreken. was dit er echt een.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • maakt goed schoon

Frenk 05-01-2017 Product paar maanden in bezit

Bosch vaatwasser

Oude vaatwasser na 14 jaar kapot. Na 1 week afwassen is de nieuwe Bosch met open armen ontvangen. Dit model is ruimer, praktischer en beter resultaat. In het slot vallen is irritant. Zou mij niet verbazen als slot het als eerste gaat begeven.

Pluspunten

• Schoon resultaat, erg ruim van binnen
  • stil

Minpunten

• deur val steeds met een klik in slot (levensduur?)

karel kuipers 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

mooie en stille machine

geweldige machine, een verademing na onze 8 jaar oude wirhlpool.. lekker stil en prima schoon en droog resultaat! Het is allemaal iets duurder, maar kwaliteit mag ook wat kosten.

Bosch 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Stijlvol design

mooie degelijke vaatwasser die erg stil is
we hadden hiervoor een etna
dit is een wereld van verschil
alles voelt degelijker aan en hij werkt veel efficiënter

• Degelijk
  • Mooi LED licht
  • Makkelijk onderhoud
  • Efficiënt

Angela 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Vaatwasser

Super vaatwasser, wast mooi schoon en je hoort hem niet. Wat ook echt fijn is is de indicatie op de grond. Beste koop ever!

Pluspunten

• Wast goed schoon
  • Geluidloos