Bosch SMV93M40NL - Reviews

Kleuren
wit

m 28-08-2016 Product paar weken in bezit

Ruime en stillen vaatwasser

Na 14 jaar gebruik gemaakt te hebben van een Bosch vaatwasser begon het wasresultaat tegen te vallen. Er moest regelmatig een bord met de hand schoongemaakt worden.
Maar de vaatwasser was dusdanig goed bevallen dat er geen twijfel was dat er weer een Bosch Vaatwasser zou komen.
Deze vaatwasser is erg ruim en handig ingedeeld in het onderste deel. Het bovenste deel is te vol gepropt, waardoor de wat bredere glazen of bekers niet overal terecht kunnen, dus dat is soms een klein puzzeltje.
De was is mooi schoon, heel af en toe nog een beetje water boven op de koffie kopjes (die uiteraard ondersteboven in de machine staan!).
Ideaal is het zachte geluidsniveau en het lichtje dat op de grond schijnt als de vaatwasser aan het werk is.
Ook het verschuifbare bestekbakje is erg handig. Ook slim bedacht is het handvat dat aan het bovenste rek vastzit is meteen het opvangbakje voor de schoonmaaktablet, waardoor er optimaler van de tablet gebruik gemaakt wordt.
Kortom een prima vaatwasser, zeker voor de prijs van nog geen €600.

Pluspunten

• weinig geluid
  • ruimte
  • in werking zijn lichtje

Minpunten

• volgepropt bovenrek
  • bestekbak klein

Cornelis 20-05-2016 Product paar dagen in bezit

Goede betaalbare koop Bosch vaatwasser SMV93M40NL

Geen ingewikkeld product met voldoende wasprogramma's die goed schoon maakt en zuinig in gebruik is. Het eco- en nachtprogramma duren wel wat lang maar is dan toch nog zuinig met water- en energiegebruik. Ook al een paar keer een snelwasje gedaan. Door het gebruik van een hele wastablet ontstaan er wel vlekken op de vaat. Belangrijk vind ik dat de vaatwasser erg stil is tijdens het wasprogramma. Voor een duidelijker beeld te krijgen moet ik de vaatwasser langer in gebruik hebben, maar de start is in ieder geval niet slecht.

Michelle 24-02-2016 Product maand in bezit

Wasresultaat is super. We vinden wel dan die slechter droogt, want is soms nog behoorlijk nat.
Diverse programma's en extra keuzes bij het programma die het gebruik vergemakkelijken.
Indeling is ideaal, doordat je het mandje ook kan verschuiven

Hil 19-02-2016 Product paar dagen in bezit

Als je een Bosch koopt nadat je een BEKO hebt gehad(ook prima)merk je dat het gebruiksgemak , de mogelijkheden en afwerking net even fijner is. Je betaalt er iets meer voor maar dat is een keuze. Fijn apparaat, wast goed en zeer stil vergeleken met vorige VW, installatie kan je zelf goed doen stekker erin en wassen.

AvR 15-02-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer geavanceerde vaatwasser.
Moet nog wel even wennen aan de licht gewijzigde indeling. Wel is het heel handig dat het bestekmandje overal geplaatst kan worden.
Heel fijn is ook dat de vaatwasser zichzelf uitschakelt.
Een aanrader!

Otot Vogelaar 13-02-2016 Product paar dagen in bezit

Tot nu toe 1 top apparaat,de indeling is oke genoeg progammas makkelijk in te bouwen.
Oftewel een top product voor weinig geld

Edwin 12-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ben erg tevreden de vaat kort er goed schoon en droog uit. En met de functie extra door komt ook al het Kunstof droog uit de vaatwasser

Johan 10-02-2016 Product paar dagen in bezit

perfect stil!! goed bedacht het lampje onder aan machine. Indeling zou flexibel kunnen ( maar dan had ik een duurdere moeten nemen (-; )

Holst 09-02-2016 Product paar dagen in bezit

Mijn vorige vaatwasmachine was ook Siemens/Bosch en na 13 jaar trouwe dienst weer gekozen voor een betrouwbaar en bewezen merk als Bosch.
Resultaat en bedieningsgemak is goed.

Milo 07-02-2016 Product paar dagen in bezit

Deze machine gekocht bij BCC en sinds twee dagen in bezit.
Top vaatwasser, alles komt mooi schoon en droog uit de machine.
Div. programma's en maakt inderdaad weinig geluid zoals eerder genoemd. De prijs kwaliteit verhouding is ook goed.
Deze machine is voor iedereen aan te raden.

Janny 07-02-2016 Product paar dagen in bezit

deze vaatwasser heeft een erg praktische indeling, ruim ook. en je hoort hem bijna niet...we zijn er erg blij mee.

tevreden 06-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ik vergelijk mijn nieuwe Bosch vaatwasser met mijn 18 jaar oude Whirlpool. Grote vooruitgang: super stil, handige indeling met veel mogelijkheden, grappige bijhouden van duur en programma via lichtprojectie, beter gereinigd.

John Jenik 05-02-2016 Product paar dagen in bezit

De Bosch vaatwasser is een prachtig apparaat. Hij wast erg schoon en de vaat komt er blinkend uit.
De machine is redelijk stil en met het nachtprogramma bijna geluidloos.
Wij zijn er blij mee!

flam 03-02-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een top product!
Stil, zuinig en vooral erg makkelijk te bedienen maar het belangrijkste is wel dat de vaat schoon en goed droog is . ( zonder strepen en vlekken )
Precies wat je van een vaatwasser mag verwachten.

Hans 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

wat we er tot nu toe van hebben gezien is dat hij heel makkelijk in te delen is. schoon wast en het bedieningsgemak top is. heel makkelijk in te stellen of je de vaat droger wilt, of je een snelle vaat wilt afwassen enz

Pieter 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

prima apparaat met een goede prijs kwaliteit verhouding. Komt robuust over. Is makkelijk in te bouwen en was snel geleverd.

jane 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

Ik ben er tevreden mee goede vaatwasser maakt goed schoon en droog heel veel keuze toetsen aanwezig

Debora 01-02-2016 Product paar dagen in bezit

Wij zijn heel blij met deze vaatwasser. Hij wast alles prima schoon, en alles is ook echt droog, geen laagje water op de kopjes of iets dergelijks,ook vrij stil,en is makkelijk te bedienen. Er past ook een hoop in. Dus echt een aanrader.

Brigitte Wouters 29-01-2016 Product paar dagen in bezit

7,6
Over het algemeen bijzonder tevreden over Bosch-producten, klantenservice en monteurs. Nieuwe keuken is 6 jaar geleden geplaatst en 8 Bosch-producten aangeschaft. Echter de vaatwasser (voorganger van de SMV93M40NL) was waarschijnlijk een maandagochtendmodel. Veel klachten en reparaties en na 6 jaren was het apparaat na weer een probleem (E24) aan vervanging toe. Hopelijk hebben wij met zijn opvolger meer plezier.

Melching 28-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ik ben eigenlijk als sinds jaar en dag een grote Bosch fan. We zijn even door omstandigheden 5 jaar zonder Bosch apparatuur door het leven gegaan, maar nu gelukkig weer terug op het oude nest.
Waarom nu weer Bosch, de prijs KWALITEIT verhouding is zeker aan de maat. En onze ervaring uit het verleden, was altijd een snelle en goede service van Bosch, zowel in communicatie als in reparatie en monteurs service.Deze vaatwasser is nu al veel stiller en heeft veel meer mogelijkheden dan onze vorige ( Whirlpool 4 1/2 jaar oud geworden ).
De duurzaamheid, is voor mij nog erg nieuw, en heb ik dus nog geen oordeel over.
Ik heb hem zelf geplaatst, op wat kleine aanpassingen na in mijn keuken, was het plaatsten van de machine aan zich een peulenschilletje.
Als eindoordeel kan ik alleen maar zeggen, dat wij ons weer verheugen op het gebruik van onze Bosch.