Siemens SN69M036NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 53 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SN69M036NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

WGJ 27-02-2017

Prima vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Na veel vergelijk op diverse website uiteindelijk voor deze vaatwasser gekozen. In principe hebben de diverse types niet zo heel veel verschillen qua verbruik en inhoud maar deze viel op doordat zijn waterverbruik lager was dan bij andere vaatwassers. Dat is o.a. 1 van de doorslaggevende redenen geweest om voor deze vaatwasser te kiezen. Of dit daadwerkelijk ook zo is moet zich nog bewijzen want ik heb de vaatwasser nog maar ruim een week in bezit. Derhalve kan ik de duurzaamheid ook nog niet beoordelen.

Verder moet ik wel wennen aan de indeling. Hiervoor had ik Bauknecht en hier kon naar mijn idee meer in. Zeker in de bovenkorf zitten bij deze vaatwasser van Siemens veel spijlen welke niet plat kunnen en soms passen dan de mokken en schaaltjes niet helemaal goed, dit was ik niet gewend bij de vorige vaatwasser.
Het blauwe lampje dat aangeeft dat de vaatwasser nog met zijn programma bezig is vind ik ideaal, want de vaatwasser is best stil, veel stiller dan mijn oude maar deze was dan ook al 14 jaar oud. (Ik hoop dat de nieuwe vaatwasser ook weer zo lang meegaat) .
Het lampje is natuurlijk een gadget maar wel een leuke. Het gaat uit als het programma klaar is en hij piept ook nog diverse keren.
Wat betreft de diverse programma's vind ik het eco-programma erg lang duren maar de vaat is goed schoon en droog en dat is het belangrijkste toch? Ook dat de deur aan het einde van het programma openspringt is fijn, zo kan de overtollige hitte afgevoerd worden. Het autoprogramma 45-65 graden vind ik persoonlijk iets minder, deze wast niet altijd helemaal schoon. Ik doe verder nooit een "voorwas", misschien dat het daardoor komt.
Ook het intensieve programma van 70 gr. is een uitstekend programma welke goed schoon wast en goed droogt. Af en toe zitten er nog wel wat waterspetters op de plastic doosjes maar even een theedoek er over en het is droog.
Verder is het fijn dat de bovenkorf in hoogte verstelbaar is en dat in de onderkorf de spijlen plat kunnen zodat er ook de grote pannen er goed in kunnen.

Het installeren heb ik zelf gedaan maar aangezien ik niet zo goed ben in tekeningen lezen was dat toch nog wel een dingetje. Een iets duidelijkere beschrijving dan alleen de bijgeleverde tekening zou handig geweest zijn. Ook het frontje van de oude vaatwasser pas maken op de nieuwe had enige voeten in de aarde. Maar alles is uiteindelijk gelukt en de vaatwasser draait naar tevredenheid.

Pluspunten

• weinig lawaai
  • lampje op de grond
  • bovenkorf verstelbaar
  • onderkorf spijlen plat

Minpunten

• iets minder ruimte dan ik gewend was
  • mokken/schaaltjes passen niet altijd goed

Jarige 01-02-2017

In 20 minuutjes klaar, een feestje!

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Snel klaar (20 min); hoeft niet tijdens een lange cyclus de koffiekopjes eruit te halen, af te spoelen etc, omdat je erop zit te wachten. Handig bij verjaardag. Je moet alleen wel even de gebruiksaanwijzing doorlezen om het goed toe te kunnen passen (eenmalige voorverwarmfase 25 min zonder vaat/-blokjes).

Pluspunten

• Vaat goed schoon
  • Snel droog nadien
  • Korte cyclus mogelijk

Minpunten

• 20 min progr.: voorverwarmfase (25 min)
  • voorverwarmfase: handleiding lezen om te weten
  • voorverwarmfase: nog een vaat/-blokjes erin!

Ron S. 21-01-2017

top vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

wast zeer goed schoon; zeer stil; simpele bediening; vele programma's; zowel in het onderrek als in het bovenrek kun je de indeling aanpassen zodat je de vaatwasser altijd maximaal kunt benutten. Werkt zeer prettig; Het lichtje op de vloer is niet persé nodig maar is wel handig.

Pluspunten

• zeer stil
  • vele indeelmogelijkheden
  • was alles goed schoon

Minpunten

• geen enkele

Li Xiao 18-01-2017

stil maar duurt lang

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

We hebben hem voor paar weken. Hij werkt goed en maakt minder lawaai. Maar als we "auto " proces kiezen, duurt het altijd 2:40 uur om klaar te zijn. Het maakt niet uit hoe veel zit in de vaatwasser. Dat is niet zo duurzaam.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• Het duurt altijd 2:40 uur als auto proces kiezen

Hibbeler 02-01-2017

Schone vaat

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Na 14 jaar trouwe dienst hebben we onze Neff vaatwasser vervangen door een nieuw exemplaar uit de Bosch/Siemens/Neff familie.

Wast net zo stil als zijn voorganger, weer lekker schone vaat.

Jammer dat de bevestiging voor het deurpaneel net niet van de zelfde gaten gebruik kan maken; leverde geen problemen op.

Pluspunten

• Stille machine; alleen watergeluiden zijn hoorbaar
  • Lichtpunt op de vloer bij in bedrijf zijn.
  • Automatische uitschakeling bij einde van origramma

Minpunten

• Een goedkope klik bij het sluiten van de deur

A & M 28-12-2016

Nieuwe vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Prima vaatwasser. Stuk stiller dan onze vorige vaatwasser en wast prima schoon. Veel keuze in programma's voor een optimaal was resultaat en besparing van water en stroom

Dennis 21-12-2016

Stil en ruim

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Opvolger van mijn vorige Siemens welke 15 jr optimaal heeft gepresteerd! Ging helaas kapot, reparatiekosten hoog, na 15 jr dan maar een nieuwe!
Herkenbare gebruiksvriendelijkheid, stiller en ruimer dan de vorige.
Zelf geïnstalleerd, even goed montage-instructies bestuderen, daarna lukt het wel, ook het overzetten van het frontpaneel is goed gelukt. Scheelt toch weer centen!

Pluspunten

• stil
  • ruim

Minpunten

• nog niks

Simon 18-12-2016

Glanzend schoon

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Nadat onze vorige vaatwasmachine kapot was gegaan viel ons oog op de Siemens SN69M036NL een prachtige machine die we vlot konden inbouwen. Alle benodigde materialen zaten er bij geleverd. Met behulp van de gebruiksaanwijzing (die ik normaal niet gebruik, omdat ik denk dat ik het wel zelf kan) konden we alles stap voor stap monteren. Tip voor anderen "het rubber matje is onderdeel 13 en heb je aan het eind nodig, laat deze niet bovenop liggen" . Na de installatie hebben we onze eerste afwas gedaan, die al een paar dagen stond omdat de vorige machine was kapot gegaan. Het resultaat een glanzend schone afwas uit een fluiter stille machine.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • goed was resultaat

Minpunten

• handleiding kan duidelijker
  • mis wat ruimte boven

BNM 16-12-2016

Waar voor je geld vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Handige indeling, goede keuze in programma's, stil en zuinig. Als altijd met Siemens: waar voor je geld

Pluspunten

• veel keuzes in programmas
  • stil

Minpunten

• nog geen ontdekt

krabbekop 09-12-2016

veel opties

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

wij hadden een bosch 10 jaar oud maar helaas begaf die het . maar na even zoeken kwamen we bij de siemens ns 96m036nl [ omdat we het bij het zelfde merk wilde houden ] . prima apparaat goed overzichtelijk makkelijk in gebruik wij zetten hem meestal 's nachts aan en de volgende ochtend is het echt helemaal droog perfect

Pluspunten

• goed overzichtelijk
  • zuinig

Minpunten

• maakt meer lawaai

J en L 19-11-2016

Wat een rust, reinheid en ...

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Na de vorige vaatwasser waren we zeer prettig verrast door het lage geluidsniveau en goede werking (reiniging en droging zijn super).

Pluspunten

• stilte
  • reiniging
  • droging
  • indelingsmogelijkheden

Jans 19-11-2016

Vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Goede, zuinige, stille vaatwasser. De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. De bediening is ook erg makkelijk.

Snel 15-11-2016

Ga zo door!! (liefst zo'n jaar of 15)

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Wij hebben deze machine gekozen omdat ie goed scoort op volgens de consumentengids. De criteria waren; goede prijs/kwaliteitverhouding, ecologisch / economisch een goede score, goed was- en droogresultaat EN dat ie maar vooral lang meegaat. Met deze Siemens hopen we qua prijs-kwaliteitverhouding op safe te spelen.

We hebben het apparaat sinds gister binnen en tot nu toe erg enthousiast. Op het eerste oog een degelijk afgewerkt apparaat. Wat je van dit merk ook mag verwachten. Het installeren ging goed, al vond ik de instructie voor het bevestigen van het voorfront erg ingewikkeld. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen de boorgaatjes zelf uit te meten ipv het sjabloon te gebruiken omdat ik met de instructies niet goed uitkwam. Verder goed te doen.

Voor de eerste wasbeurt we kiezen het ecoprogramma... Hij is erg stil, de was is uitermate schoon en droog. Dat ie zuinig is met water en energie volgens de consumentengids, nemen we voor waar aan. Dus So far so good. Een puntje van kritiek; De bovenlade had wat bredere laadruimtes mogen hebben, ons servies (vrij standaard franse glaasjes en hema mokken) zijn voor veel plekken te breed waardoor het minder logisch in te ruimen is dan dat we gewend zijn. We bedenken nog wel een nieuwe tactiek.

Het belangrijkste criterium kunnen we natuurlijk alleen maar afwachten... we hopen dat ie zo nog heeeeeel lang zonder complicaties voor ons wast.

Pluspunten

• schone vaat
  • droge vaat
  • zuinig in gebruik op ecostand
  • erg stil
  • degelijk afgewerkt

Minpunten

• verdeling bovenla laat te smalle ruimte
  • instructie fontbevestiging lastig

B.Groen 12-11-2016

Stil

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Het plaatsen kostte even wat tijd. Maar nu die staat erg tevreden. Veel mogelijkheden. Droogt goed en zeer weinig geluid.
Duurzaamheid een goed gegeven omdat we meer siemens producten hebben waar ook zeer tevreden over zijn

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Veel mogelijke programma's

Hardy V 11-11-2016

Schone- & droge vaat en stille vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Volledig geïntegreerde vaatwasser ter vervanging van mijn oude Neff machine. Hij is eenvoudig zelf aan te sluiten maar er toch maar voor gekozen om het door Coolblue te laten doen, prima vlotte en snelle service (men neemt de oude machine ook mee). De eerste indruk is dat de machine eenvoudig in gebruik is. Het snelle 20 minuten programma erg handig als je even snel iets wilt afwassen, vaat moet niet te vuil of aangekoekt zijn.
Het lichtje op de vloer dat aangeeft of het programma al klaar is is erg handig.

Pluspunten

• Stil
  • Was goed schoon
  • Droogt prima
  • Meer dan voldoende programma's
  • Indicatie lampje op de vloer

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Van den Broek 01-11-2016

Snel, stil, zuinig en eenvoudige installatie

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Product ontvangen en binnen een uur zelf geplaatst. De handleiding is prima opgesteld waardoor de installatie redelijk eenvoudig was. De handleiding zou wellicht eenvoudiger kunnen.
Daarna het intensieve programma gedraaid en was verbaasd dat het alsnog zo stil was. Daarna de vaat van afgelopen dagen geplaatst (aardig aangekoekt) en met het ECO programma laten draaien. Kwam er allemaal schoon uit.

Zeer tevreden gebruiker.

Pluspunten

• indicatielampje
  • Ruime programmakeuze
  • Stil

Minpunten

• Handleiding kan eenvoudiger

paul 28-10-2016

uitstekende vaatwassser

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Vaatwasser thuis afgeleverd en geinstalleerd meteen in gebruik genomen, eenvoudige bediening, goed was resultaat, veel programma keuzes en bovendien een indicatie lampje op de vloer als hij bezig is erg handig!

Pluspunten

• veel programma keuzes
  • weinig water verbruik
  • indicatie lampje op de vloer

bart 27-10-2016

stil apparaat en wast goed schoon

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Staat er nu een paar weken, zeer tevreden. Is een stil apparaat en maakt goed schoon. Zeer vervuilde was zoals een ovenschaal met aangekoekte resten uit de oven wordt perfect schoon in de eco stand. Maakt zijn belofte waar.

Pluspunten

• stil
  • wast goed schoon
  • ruim voldoende programma

Minpunten

• geen

m0672 26-10-2016

Fijne volledig geintegreerde vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Fijne volledig geintegreerde vaatwasser. Eenvoudig zelf aan te sluiten en eenvoudig in gebruik. Tevens een stuk zuiniger qua energie- en waterverbruik. Het snelle 20 minuten programma is ideaal als je een verjaardag of feestje hebt en snel glazen wilt afwassen maar is niet geschikt voor zwaar vervuilde vaat.
Verder gebruiken we vooral het eco programma. Dit programma duurt langer maar door de uitgestelde start laten we deze 's nachts draaien.
En handig is het lichtje op de vloer dat aangeeft of het programma al klaar is.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • voldoende programmas
  • 20minuten programma voor

Minpunten

• nog niet gevonden

Ton Esveld 23-10-2016

Zorgeloos de vaat laten doen, door Siemens.

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

De vaatwasser in ons recentelijk betrokken huis zorgde niet voor een schone vaat. Vanwege onze goede eerder ervaringen van Siemens nu wederom daar voor gekozen. En dat blijkt een goede keuze: bedieningsgemak goed, nagenoeg geluidloos, einde-programma geluid niet te luid en vooral ... een blinkend resultaat. Enig minpuntje: de deur van deze inbouw vaatwasser scharniert anders zodat de plint van de inbouwkeuken moet worden aangepast. De installateur heeft dit voor ons gedaan. Verder is het de actie van Siemens (kans op retour aankoopbedrag en gratis glazen) een leuke toegift. Voor ons geldt dus: Vaatwassen doen we met Siemens.

M&A 12-10-2016

Goed schoon, droog, energiezuinig en stil!

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

SIemens SN69 is een goede keuze: goede kwaliteit, duurzaam, energiezuinig, stil, afwas droog en een lange levensduur!

Jan.Rouwtje 29-08-2016

Prima vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Prima vaatwasser die goed wast en droogt . Deze vaatwasser heeft genoeg programm's en zit degelijk in elkaar,echt Duits kwaliteit.Doet z'n werk redelijk stil, heb het idee dat de vorige Siemens stiller was.Hij is zuinig met energie dus dat is mooi meegenomen.

Pluspunten

• Handige bestek mandje
  • Veel programma's
  • Duits kwaliteit
  • Zuinig
  • Redelijk stil

Minpunten

• Had stiller gemogen
  • Eco program duurt lang

spb 12-08-2016

Stil

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Het apparaat is zeer stil en doet goed zijn werk.
bediening is eenvoudig.
De programma's: Snel, turbo speed zijn nog niet uitgeprobeerd

Pluspunten

• stil

Rob 01-08-2016

Wat kun je nu over een vaatwasser zeggen... genoeg!

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

Het gebruik, mogelijkheden en wasresultaat verdienen echt een 10.

Bij de ingebruikname ben ik 3x naar de keuken gelopen om te luisteren of hij het echt deed...
Tijdens de uitvoer van het programma is hij super stil, het is dat het lampje op de vloer brandt wat aangeeft dat hij aan staat!
Enkel de waterafvoer kun je horen maar ook dat maakt geen vervelend/overtollig geluid.

Enig nadeel vind ik dat het glansspoelmiddel erg snel op is. Ik moet het boekje eens doorlezen of dat een instelling betreft of dat het bij het programma hoort.

Maaike 29-07-2016

uitstekend functionerende vaatwasser

Geschreven voor: Siemens SN69M036NL

we zijn erg tevreden met zowel het was als het droogresultaat. Eindelijk een vaatwasser die alles schoon maakt, tot de aangebakken resten aan toe. En die ook nog eens alles goed droogt. Zelfs de plastic bakjes/bekertjes. Zeker met het eco programma. Dan gaat aan het einde vanzelf de deur open en dus extra gemakkelijk bij het laatste drogen van de vaat.
De indeling is ook erg praktisch, en flexibel, waardoor we met een gezin van 5 personen maar 1x per dag de vaatwasser aan zetten.
En het eco programma is dus ook nog een zuinig, maar wel met een super goed resultaat.
Het vario speed programma werkt ook echt super snel, wat dan weer handig is tijdens bijvoorbeeld een verjaardag of voor extra veel vaat.
Kortom een prima product waar we ontzettend tevreden mee zijn. Een aanrader!