Siemens SN69M036NL - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
44 dB

Beoordeling op basis van 75 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Snel 15-11-2016

Ga zo door!! (liefst zo'n jaar of 15)

Wij hebben deze machine gekozen omdat ie goed scoort op volgens de consumentengids. De criteria waren; goede prijs/kwaliteitverhouding, ecologisch / economisch een goede score, goed was- en droogresultaat EN dat ie maar vooral lang meegaat. Met deze Siemens hopen we qua prijs-kwaliteitverhouding op safe te spelen.

We hebben het apparaat sinds gister binnen en tot nu toe erg enthousiast. Op het eerste oog een degelijk afgewerkt apparaat. Wat je van dit merk ook mag verwachten. Het installeren ging goed, al vond ik de instructie voor het bevestigen van het voorfront erg ingewikkeld. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen de boorgaatjes zelf uit te meten ipv het sjabloon te gebruiken omdat ik met de instructies niet goed uitkwam. Verder goed te doen.

Voor de eerste wasbeurt we kiezen het ecoprogramma... Hij is erg stil, de was is uitermate schoon en droog. Dat ie zuinig is met water en energie volgens de consumentengids, nemen we voor waar aan. Dus So far so good. Een puntje van kritiek; De bovenlade had wat bredere laadruimtes mogen hebben, ons servies (vrij standaard franse glaasjes en hema mokken) zijn voor veel plekken te breed waardoor het minder logisch in te ruimen is dan dat we gewend zijn. We bedenken nog wel een nieuwe tactiek.

Het belangrijkste criterium kunnen we natuurlijk alleen maar afwachten... we hopen dat ie zo nog heeeeeel lang zonder complicaties voor ons wast.

Pluspunten

• schone vaat
  • droge vaat
  • zuinig in gebruik op ecostand
  • erg stil
  • degelijk afgewerkt

Minpunten

• verdeling bovenla laat te smalle ruimte
  • instructie fontbevestiging lastig

WGJ 27-02-2017

Prima vaatwasser

Na veel vergelijk op diverse website uiteindelijk voor deze vaatwasser gekozen. In principe hebben de diverse types niet zo heel veel verschillen qua verbruik en inhoud maar deze viel op doordat zijn waterverbruik lager was dan bij andere vaatwassers. Dat is o.a. 1 van de doorslaggevende redenen geweest om voor deze vaatwasser te kiezen. Of dit daadwerkelijk ook zo is moet zich nog bewijzen want ik heb de vaatwasser nog maar ruim een week in bezit. Derhalve kan ik de duurzaamheid ook nog niet beoordelen.

Verder moet ik wel wennen aan de indeling. Hiervoor had ik Bauknecht en hier kon naar mijn idee meer in. Zeker in de bovenkorf zitten bij deze vaatwasser van Siemens veel spijlen welke niet plat kunnen en soms passen dan de mokken en schaaltjes niet helemaal goed, dit was ik niet gewend bij de vorige vaatwasser.
Het blauwe lampje dat aangeeft dat de vaatwasser nog met zijn programma bezig is vind ik ideaal, want de vaatwasser is best stil, veel stiller dan mijn oude maar deze was dan ook al 14 jaar oud. (Ik hoop dat de nieuwe vaatwasser ook weer zo lang meegaat) .
Het lampje is natuurlijk een gadget maar wel een leuke. Het gaat uit als het programma klaar is en hij piept ook nog diverse keren.
Wat betreft de diverse programma's vind ik het eco-programma erg lang duren maar de vaat is goed schoon en droog en dat is het belangrijkste toch? Ook dat de deur aan het einde van het programma openspringt is fijn, zo kan de overtollige hitte afgevoerd worden. Het autoprogramma 45-65 graden vind ik persoonlijk iets minder, deze wast niet altijd helemaal schoon. Ik doe verder nooit een "voorwas", misschien dat het daardoor komt.
Ook het intensieve programma van 70 gr. is een uitstekend programma welke goed schoon wast en goed droogt. Af en toe zitten er nog wel wat waterspetters op de plastic doosjes maar even een theedoek er over en het is droog.
Verder is het fijn dat de bovenkorf in hoogte verstelbaar is en dat in de onderkorf de spijlen plat kunnen zodat er ook de grote pannen er goed in kunnen.

Het installeren heb ik zelf gedaan maar aangezien ik niet zo goed ben in tekeningen lezen was dat toch nog wel een dingetje. Een iets duidelijkere beschrijving dan alleen de bijgeleverde tekening zou handig geweest zijn. Ook het frontje van de oude vaatwasser pas maken op de nieuwe had enige voeten in de aarde. Maar alles is uiteindelijk gelukt en de vaatwasser draait naar tevredenheid.

Pluspunten

• weinig lawaai
  • lampje op de grond
  • bovenkorf verstelbaar
  • onderkorf spijlen plat

Minpunten

• iets minder ruimte dan ik gewend was
  • mokken/schaaltjes passen niet altijd goed

Jarige 01-02-2017

In 20 minuutjes klaar, een feestje!

Snel klaar (20 min); hoeft niet tijdens een lange cyclus de koffiekopjes eruit te halen, af te spoelen etc, omdat je erop zit te wachten. Handig bij verjaardag. Je moet alleen wel even de gebruiksaanwijzing doorlezen om het goed toe te kunnen passen (eenmalige voorverwarmfase 25 min zonder vaat/-blokjes).

Pluspunten

• Vaat goed schoon
  • Snel droog nadien
  • Korte cyclus mogelijk

Minpunten

• 20 min progr.: voorverwarmfase (25 min)
  • voorverwarmfase: handleiding lezen om te weten
  • voorverwarmfase: nog een vaat/-blokjes erin!

freddy 24-07-2016

een uitstekende apparaat, het droogresultaat is zeer goed.
makkelijk te bedienen, zeer geruisloos en uitstekende was resultaat.

AMAVerschuren 11-08-2017

fijne vaatwasser

Na 10 dagen gebruik zeer tevreden over de aankoop , wast schoner als onze oude en is ook nog veel geruislozer.

Sandra84 02-07-2017

Fijn apparaat!

Sinds drie weken onze nieuwe vaatwasser in gebruik. Erg fijn! Hij is stil, er schijnt een handig blauw lampje op de grond als hij aan is en de indeling is praktisch. Wat ook heel handig is, is dat de vaatwasser een stukje open gaat als hij klaar is, zodat hij meteen kan afkoelen/ stoom afblazen. Kortom, aanrader!

stiljg 01-07-2017

Z'n geld meer dan waard

Heb deze vaatwasser gekocht ter vervanging van m'n vorige Siemens. Ook deze wast weer perfect, maar is veel zuiniger in energie- en waterverbruik. Heb 'm zelf ingebouwd a.d.h.v. de meegeleverde handleiding. Fluitje van een cent.

Yesra 13-04-2017

Super stil en schoon

Ik heb in maart de Siemens SpeedMatic gekocht. Ik zocht een super stille vaatwasser aangezien ik een open keuken heb en hij is super stil dat is zeer prettig. Verder is de vaat schoon. Er zitten veel opties op de vaatwasser. je kan de start tijd uitstellen. De korven zijn flexibel. Er kan veel in.

Niels pulles 10-04-2017

Multifunctionele energiezuinige. vaatwasser

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een nieuwe Siemens vaatwasser. Met 6 verschillende programma's. Hij is erg stil en super zuinig. Wat in deze tijd ook erg belangrijk is. Ook is het handig dat je diverse programma's tegelijk kunt gebruiken. Bijvoorbeeld ecostand, extra doen en intensief tegelijkertijd. Kortom een super vaatwasser

Ron S. 21-01-2017

top vaatwasser

wast zeer goed schoon; zeer stil; simpele bediening; vele programma's; zowel in het onderrek als in het bovenrek kun je de indeling aanpassen zodat je de vaatwasser altijd maximaal kunt benutten. Werkt zeer prettig; Het lichtje op de vloer is niet persé nodig maar is wel handig.

Pluspunten

• zeer stil
  • vele indeelmogelijkheden
  • was alles goed schoon

Minpunten

• geen enkele

Li Xiao 18-01-2017

stil maar duurt lang

We hebben hem voor paar weken. Hij werkt goed en maakt minder lawaai. Maar als we "auto " proces kiezen, duurt het altijd 2:40 uur om klaar te zijn. Het maakt niet uit hoe veel zit in de vaatwasser. Dat is niet zo duurzaam.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• Het duurt altijd 2:40 uur als auto proces kiezen

Hibbeler 02-01-2017

Schone vaat

Na 14 jaar trouwe dienst hebben we onze Neff vaatwasser vervangen door een nieuw exemplaar uit de Bosch/Siemens/Neff familie.

Wast net zo stil als zijn voorganger, weer lekker schone vaat.

Jammer dat de bevestiging voor het deurpaneel net niet van de zelfde gaten gebruik kan maken; leverde geen problemen op.

Pluspunten

• Stille machine; alleen watergeluiden zijn hoorbaar
  • Lichtpunt op de vloer bij in bedrijf zijn.
  • Automatische uitschakeling bij einde van origramma

Minpunten

• Een goedkope klik bij het sluiten van de deur

A & M 28-12-2016

Nieuwe vaatwasser

Prima vaatwasser. Stuk stiller dan onze vorige vaatwasser en wast prima schoon. Veel keuze in programma's voor een optimaal was resultaat en besparing van water en stroom

Dennis 21-12-2016

Stil en ruim

Opvolger van mijn vorige Siemens welke 15 jr optimaal heeft gepresteerd! Ging helaas kapot, reparatiekosten hoog, na 15 jr dan maar een nieuwe!
Herkenbare gebruiksvriendelijkheid, stiller en ruimer dan de vorige.
Zelf geïnstalleerd, even goed montage-instructies bestuderen, daarna lukt het wel, ook het overzetten van het frontpaneel is goed gelukt. Scheelt toch weer centen!

Pluspunten

• stil
  • ruim

Minpunten

• nog niks

Simon 18-12-2016

Glanzend schoon

Nadat onze vorige vaatwasmachine kapot was gegaan viel ons oog op de Siemens SN69M036NL een prachtige machine die we vlot konden inbouwen. Alle benodigde materialen zaten er bij geleverd. Met behulp van de gebruiksaanwijzing (die ik normaal niet gebruik, omdat ik denk dat ik het wel zelf kan) konden we alles stap voor stap monteren. Tip voor anderen "het rubber matje is onderdeel 13 en heb je aan het eind nodig, laat deze niet bovenop liggen" . Na de installatie hebben we onze eerste afwas gedaan, die al een paar dagen stond omdat de vorige machine was kapot gegaan. Het resultaat een glanzend schone afwas uit een fluiter stille machine.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • goed was resultaat

Minpunten

• handleiding kan duidelijker
  • mis wat ruimte boven

BNM 16-12-2016

Waar voor je geld vaatwasser

Handige indeling, goede keuze in programma's, stil en zuinig. Als altijd met Siemens: waar voor je geld

Pluspunten

• veel keuzes in programmas
  • stil

Minpunten

• nog geen ontdekt

krabbekop 09-12-2016

veel opties

wij hadden een bosch 10 jaar oud maar helaas begaf die het . maar na even zoeken kwamen we bij de siemens ns 96m036nl [ omdat we het bij het zelfde merk wilde houden ] . prima apparaat goed overzichtelijk makkelijk in gebruik wij zetten hem meestal 's nachts aan en de volgende ochtend is het echt helemaal droog perfect

Pluspunten

• goed overzichtelijk
  • zuinig

Minpunten

• maakt meer lawaai

J en L 19-11-2016

Wat een rust, reinheid en ...

Na de vorige vaatwasser waren we zeer prettig verrast door het lage geluidsniveau en goede werking (reiniging en droging zijn super).

Pluspunten

• stilte
  • reiniging
  • droging
  • indelingsmogelijkheden

Jans 19-11-2016

Vaatwasser

Goede, zuinige, stille vaatwasser. De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. De bediening is ook erg makkelijk.

B.Groen 12-11-2016

Stil

Het plaatsen kostte even wat tijd. Maar nu die staat erg tevreden. Veel mogelijkheden. Droogt goed en zeer weinig geluid.
Duurzaamheid een goed gegeven omdat we meer siemens producten hebben waar ook zeer tevreden over zijn

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Veel mogelijke programma's