Bosch SMI84L05EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMI84L05EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

G.Durinck 23-01-2017

Zuinige afwasmachine met vele mogelijkheden.

Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Zuinige en zeer stille machine.
Door de verschillende programma`s zijn er vele extra mogelijkheden.
De extra droogknoop is een goede aanvulling.

Veer 22-12-2016

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

De vaatwasser maakt goed schoon en maakt niet veel geluid, wat prettig is als hij in de buurt van de woonkamer aanstaat. De bediening is makkelijk en voldoende keuze uit programma's. Ik ben zeer tevreden over de vaatwasser

Super vaatwasser 05-12-2016

Solide

Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Dit is onze tweede Bosch vaatwasser, waardige opvolger van de eerste Bosch die na 17 jaar trouwe dienst de geest gaf. Deze is een stuk stiller, en geen draaiknop meer maar prettige toetsen. De rekken zijn niet zo slap als ik ze wel eens zie bij anderen, een stevige constructie en er kan veel in. De bakken zijn zelfs in hoogte verstelbaar en het bestekrekje schuift over de bordenrekjes heen als je die wilt verplaatsen. Een paar rekjes zijn inklapbaar. De timer is ook handig. Wij zijn er heel blij mee! De service was ook geweldig. Binnen een week aangesloten en wel.

Pluspunten

• Eco programma
  • Timer
  • In hoogte verstelbaar bovenrek
  • Handig verschuifbaar bestekrek door inkepingen
  • Weinig lawaai

Minpunten

Bis - Henk 08-11-2016

Laat je nooit in de steek

Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

onze oude Bosch vaatwasser van 8 jaar oud was aan vervanging toe.
We hebben weer voor bosch gekozen, omdat wij er goede ervaringen mee hebben.

Pluspunten

• doet het altijd

Thera Hanse 05-12-2015
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Na maanden met een kapotte vaatwasser is deze vaatwasser heerlijk in gebruik. Alles is weer super schoon.

Wilco 05-12-2015
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Degelijke machine,solide materiaalkeuze. Doet wat ie moet doen, erg stil. Verademing tov oude machine. Wasprogramma's zijn in orde, maar Door de eco standen duren ze wat langer dan voorheen

geen 01-12-2015
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Wast prima, maakt in open keuken relatief weinig geluid.Heeft programma van 60 min.
helaas wel omslachtige procedure voor aanvragen verlengde garantie, 2x digitaal alles invullen....

Anoniem 28-11-2015
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Goede programma's van lange tot korte duur incl. extra droog functie en vario speed functie. harde goede waterstralen maken de vaat goed schoon zonder al te veel herrie.

bOSCH SMI84L05EU 21-11-2015
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

vaatwasser staat in open keuken en maakt relatief weinig geluid.
vaatwasser heeft een programma van 60 min , dus snel met goed resultaat.

fam bosman 17-11-2015
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

tot dusver niks te klagen nette degelijke nette machine met uitstekende uitstraling wel even goed de gebruiksaanwijzing lezen dan komt het helemaal goed denk dat wij hier weer jaren genot van hebben net als de vorige

PeveHa 14-11-2015
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Doet goed wat hij moet doen. Geen uitgebreid programma keuze, maar daar is de prijs ook naar.
Duurzaamheid nog niet kunnen beoordelen. Indeling zoals bij Bosch gebruikelijk, lukt altijd wel om de vaat er in te krijgen.

Rob 07-11-2015
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

het is een betrouwbaar produkt ikheb mijn vorige vaatwasser van bochs 16 jaar probleemloos gebruikt en heb weer een nieuwe bochs gekocht en die bevalt prima

Leni 19-10-2015
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Heerlijk, bijna geluidloos apparaat. Praktische indeling en geweldig afwasresultaat. Bovendien heel mooi om te zien. Hoop er weer jaren mee vooruit te kunnen.

Wilco2015 01-09-2015
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Ik ben wel tevreden over deze machine. Hij verving bij ons een oude Indesit vaatwasser, die het overigens 13 jaar heeft volgehouden. Ja, de programma's duren langer dan bij de Indesit. Maar natuurlijk is dat iets van deze tijd. Zuinig wassen met lage temperaturen. En Ja, goede isolatie bespaart energie en vermindert het geluid, maar is nadelig voor het drogen. Oftewel, meteen na het wassen de klep open zetten. Vaat is in notime droog. Voorlopig meer dan tevreden!

ralph40 15-10-2014
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Sinds 10 maanden in ons bezit !
En wij zijn zeer teleurgesteld met deze vaatwasser !
Hij haalt het niet bij onze oude vaatwasser ,die 16 jaar trouwe dienst gedaan heeft !
Alles komt er nat eruit bij 65 graden en extra droog instelling !De glazen zijn blind en moeten met de hand opnieuw afgewassen worden .
Bij de eco 50 graden draait hij 3,25 uur belachelijk ,wat dat voor stroom kost .
In één woord Bosch ,dat is :Kein deutsche Gründlichkeit .Es ist eine kastrophe Spülmachine ,schaemt Euch !!

mkraan 06-07-2014
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Met deze machine zijn ook wij niet echt tevreden. Al twee keer is er iemand bij geweest maar steeds lag het aan de wijze van ons gebruik. Al die keren de tips aangewend maar nog steeds geeft deze machine niet wat we er van verwachten. Smerige theeglazen (bij oude atag nooit een probleem!) Wel eens een natte vaat, wel eens smerige borden, soms een wazige glans over de vaat. Als ik het geweten had, dan had ik hiervoor niet gekozen. Wij willen wel een andere wij zijn zeker niet tevreden over dit apparaat

ralph40 02-04-2014
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Aangezien deze storing aan niet goed werkende stroomkabel lag ,volgens Adrie van EP Zwirs !
Wil ik Bosch mijn excuses aanbieden en zeggen ,dat alles weer werkt !Hij heeft mij deze nu ook beter uitgelegd .Alleen kon hij mij niet zeggen of dit model ook voorspoelen had !Dat is nog onduidelijk !!

ralph40 01-04-2014
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

16,5 jaar hadden wij een siemens vaatwasser fantastisch !!
Sinds 25 jan.2014 deze Bosch vaatwasser ,wat een ramp toestel .
Gisteren gebruikt met programma's 65 graden en extra dry anders komt alles nat eruit .
Na einde programma's sloeg hij automatisch af na 0000.
Vanmorgen glazen dof ,de vaatwasser vol met vies water en om hem dit af te pompen gaat niet !!Hij reageert niet en de display blijft zwart !!
Na 3 maanden is te gek voor woorden !!

ralph40 28-02-2014
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Bij 65 graden komen de gewassen borden,glazen,bestekken klets nat eruit !
Bij de siemensvaatwasser van 16 jaar kurk droog .
Eco stand vreet stroom !!3,25 uur duurt dit ,de stroom meter raast .

ralph40 02-02-2014
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

Ik heb dit oordeel bijgesteld !Ook al omdat men mij van Bosch hulp aanbiedt .Bij duurzaamheid had ik liever de zeef en de vaatkuip uit metaal gezien en niet uit kunststof .Ons eerste gebruik was bij 65 graden en alles was prachtig schoon .Met de automatisch systeem durven wij het nog niet aan,zou heel lang duren en veel energie kosten .Het was erg jammer,dat er in de showroom in Hoofddorp afgelopen maandag een huisshow was voor de dealers .Nadat ik de zaterdag daarvoor op het tekentje geklikt had ,bleek deze te verwijzen naar jullie showroom ,dat hij daar zou staan ,jammer genoeg niet .De reis met OV was voor niks .Ook kun je op zaterdag geen telefonisch kontakt krijgen met jullie ,hoewel als je op mijn bosch klikt met code staat daar :ZEVEN DAGEN PER WEEK 24 uur telefonisch en mail kontakt .Dit zou heel mooi zijn !!Of een paar uurtjes op de zaterdag !!

ralph40 29-01-2014
Geschreven voor: Bosch SMI84L05EU

De kuip is uit kunststof en de filter uit plastik ,dit alles voelt zeer zwak aan .Op de bovenste lade bevindt zich een besteklade ,deze kan niet geheel omhoog geklapt worden ,zodat het moeilijk is om de mokken eruit te halen .Ook droogt hij deze mokken niet goed ,ze waren allemaal nat !Ik vermis mijn oude siemens vaatwasser erg ,deze liep 17 jaar !!Deze was makkelijker te bedienen .Ook wat men schijft,dat je alles om kunt klappen in de bovenste lade klopt niet !!TIP:Voor oudere mensen vanaf 70 jaar is deze vaatwasser te moeilijk om te bedienen !!

Wilco2015 01-09-2015

Ik weet niet wat je fout doet, maar ik herken dit totaal niet...

Officiële reactie van Bosch 31-01-2014

Beste Ralph40,

Het klinkt alsof u wat tips kunt gebruiken. Belt u alstublieft naar ons Bosch Infocentrum via 088 424 4011 zodat wij u kunnen adviseren. Natuurlijk kunt u ook een e-mail sturen naar infocentrum-bosch@bsgh.com met daarin uw telefoonnummer zodat wij contact met u op kunnen nemen.

Bosch Consumentenzaken

ralph40 28-02-2014

Ik ben toch niet tevreden met deze vaatwasser SMI84L05EU ,
Daar de eco stand heel lang duurt ,heb hem nu op 65graden staan en wat wasmijn verbazing vanmorgen alles kwam klets nat eruit .
Bij mijn oude siemens vaatwasser was alles na het spoelen kurk droog bij 65 graden ook al was deze 16 jaar oud .
Zeer triest .