Bosch SMI84L05EU - Reviews

12 couverts
Kleuren
wit, roestvrijstaal

Bis - Henk 08-11-2016 Product paar dagen in bezit

Laat je nooit in de steek

onze oude Bosch vaatwasser van 8 jaar oud was aan vervanging toe.
We hebben weer voor bosch gekozen, omdat wij er goede ervaringen mee hebben.

Pluspunten

• doet het altijd

Thera Hanse 05-12-2015 Product paar weken in bezit

Na maanden met een kapotte vaatwasser is deze vaatwasser heerlijk in gebruik. Alles is weer super schoon.

Wilco 05-12-2015 Product paar dagen in bezit

Degelijke machine,solide materiaalkeuze. Doet wat ie moet doen, erg stil. Verademing tov oude machine. Wasprogramma's zijn in orde, maar Door de eco standen duren ze wat langer dan voorheen

geen 01-12-2015 Product paar dagen in bezit

Wast prima, maakt in open keuken relatief weinig geluid.Heeft programma van 60 min.
helaas wel omslachtige procedure voor aanvragen verlengde garantie, 2x digitaal alles invullen....

Anoniem 28-11-2015 Product maand in bezit

Goede programma's van lange tot korte duur incl. extra droog functie en vario speed functie. harde goede waterstralen maken de vaat goed schoon zonder al te veel herrie.

bOSCH SMI84L05EU 21-11-2015 Product paar dagen in bezit

vaatwasser staat in open keuken en maakt relatief weinig geluid.
vaatwasser heeft een programma van 60 min , dus snel met goed resultaat.

fam bosman 17-11-2015 Product paar dagen in bezit

tot dusver niks te klagen nette degelijke nette machine met uitstekende uitstraling wel even goed de gebruiksaanwijzing lezen dan komt het helemaal goed denk dat wij hier weer jaren genot van hebben net als de vorige

PeveHa 14-11-2015 Product paar dagen in bezit

Doet goed wat hij moet doen. Geen uitgebreid programma keuze, maar daar is de prijs ook naar.
Duurzaamheid nog niet kunnen beoordelen. Indeling zoals bij Bosch gebruikelijk, lukt altijd wel om de vaat er in te krijgen.

Rob 07-11-2015 Product paar dagen in bezit

het is een betrouwbaar produkt ikheb mijn vorige vaatwasser van bochs 16 jaar probleemloos gebruikt en heb weer een nieuwe bochs gekocht en die bevalt prima

Leni 19-10-2015 Product paar dagen in bezit

Heerlijk, bijna geluidloos apparaat. Praktische indeling en geweldig afwasresultaat. Bovendien heel mooi om te zien. Hoop er weer jaren mee vooruit te kunnen.

Wilco2015 01-09-2015 Product paar weken in bezit

Ik ben wel tevreden over deze machine. Hij verving bij ons een oude Indesit vaatwasser, die het overigens 13 jaar heeft volgehouden. Ja, de programma's duren langer dan bij de Indesit. Maar natuurlijk is dat iets van deze tijd. Zuinig wassen met lage temperaturen. En Ja, goede isolatie bespaart energie en vermindert het geluid, maar is nadelig voor het drogen. Oftewel, meteen na het wassen de klep open zetten. Vaat is in notime droog. Voorlopig meer dan tevreden!

ralph40 15-10-2014 Product half jaar in bezit

5,6
Sinds 10 maanden in ons bezit !
En wij zijn zeer teleurgesteld met deze vaatwasser !
Hij haalt het niet bij onze oude vaatwasser ,die 16 jaar trouwe dienst gedaan heeft !
Alles komt er nat eruit bij 65 graden en extra droog instelling !De glazen zijn blind en moeten met de hand opnieuw afgewassen worden .
Bij de eco 50 graden draait hij 3,25 uur belachelijk ,wat dat voor stroom kost .
In één woord Bosch ,dat is :Kein deutsche Gründlichkeit .Es ist eine kastrophe Spülmachine ,schaemt Euch !!

mkraan 06-07-2014 Product paar dagen in bezit

Met deze machine zijn ook wij niet echt tevreden. Al twee keer is er iemand bij geweest maar steeds lag het aan de wijze van ons gebruik. Al die keren de tips aangewend maar nog steeds geeft deze machine niet wat we er van verwachten. Smerige theeglazen (bij oude atag nooit een probleem!) Wel eens een natte vaat, wel eens smerige borden, soms een wazige glans over de vaat. Als ik het geweten had, dan had ik hiervoor niet gekozen. Wij willen wel een andere wij zijn zeker niet tevreden over dit apparaat

ralph40 02-04-2014 Product kwartaal in bezit

Aangezien deze storing aan niet goed werkende stroomkabel lag ,volgens Adrie van EP Zwirs !
Wil ik Bosch mijn excuses aanbieden en zeggen ,dat alles weer werkt !Hij heeft mij deze nu ook beter uitgelegd .Alleen kon hij mij niet zeggen of dit model ook voorspoelen had !Dat is nog onduidelijk !!

ralph40 01-04-2014 Product kwartaal in bezit

2,2
16,5 jaar hadden wij een siemens vaatwasser fantastisch !!
Sinds 25 jan.2014 deze Bosch vaatwasser ,wat een ramp toestel .
Gisteren gebruikt met programma's 65 graden en extra dry anders komt alles nat eruit .
Na einde programma's sloeg hij automatisch af na 0000.
Vanmorgen glazen dof ,de vaatwasser vol met vies water en om hem dit af te pompen gaat niet !!Hij reageert niet en de display blijft zwart !!
Na 3 maanden is te gek voor woorden !!

ralph40 28-02-2014 Product paar weken in bezit

5,5
Bij 65 graden komen de gewassen borden,glazen,bestekken klets nat eruit !
Bij de siemensvaatwasser van 16 jaar kurk droog .
Eco stand vreet stroom !!3,25 uur duurt dit ,de stroom meter raast .

ralph40 02-02-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit oordeel bijgesteld !Ook al omdat men mij van Bosch hulp aanbiedt .Bij duurzaamheid had ik liever de zeef en de vaatkuip uit metaal gezien en niet uit kunststof .Ons eerste gebruik was bij 65 graden en alles was prachtig schoon .Met de automatisch systeem durven wij het nog niet aan,zou heel lang duren en veel energie kosten .Het was erg jammer,dat er in de showroom in Hoofddorp afgelopen maandag een huisshow was voor de dealers .Nadat ik de zaterdag daarvoor op het tekentje geklikt had ,bleek deze te verwijzen naar jullie showroom ,dat hij daar zou staan ,jammer genoeg niet .De reis met OV was voor niks .Ook kun je op zaterdag geen telefonisch kontakt krijgen met jullie ,hoewel als je op mijn bosch klikt met code staat daar :ZEVEN DAGEN PER WEEK 24 uur telefonisch en mail kontakt .Dit zou heel mooi zijn !!Of een paar uurtjes op de zaterdag !!

ralph40 29-01-2014 Product paar dagen in bezit

5,6
De kuip is uit kunststof en de filter uit plastik ,dit alles voelt zeer zwak aan .Op de bovenste lade bevindt zich een besteklade ,deze kan niet geheel omhoog geklapt worden ,zodat het moeilijk is om de mokken eruit te halen .Ook droogt hij deze mokken niet goed ,ze waren allemaal nat !Ik vermis mijn oude siemens vaatwasser erg ,deze liep 17 jaar !!Deze was makkelijker te bedienen .Ook wat men schijft,dat je alles om kunt klappen in de bovenste lade klopt niet !!TIP:Voor oudere mensen vanaf 70 jaar is deze vaatwasser te moeilijk om te bedienen !!