Bosch SMV99T10NL - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
44 dB

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Disaster-Master 03-11-2014 Product maand in bezit

Onze eerste vaatwasser. Gezien onze hele keuken uit Bosch bestaat heb ik ook niet verder gekeken dan Bosch en uiteindelijk dit model besteld. Erg prettig is de besteklade, ook prettig dat je deze heel ver uit kan schuiven; de lade komt voldoende onder het keukenblad vandaan. De hoogte verstelling van de middelste lade is handig voor als je in die lade of juist in de lade eronder wat hogere spullen wilt plaatsen. Ook de verlaging links en rechts in de besteklade zijn handig. Geeft net even wat meer ruimte.

Wij zijn tevreden over het wasresultaat.
Wij gebruiken de goedkope vaatblokjes van de Aldi (una alles in 1) en het is altijd keurig schoon. Ook vaat wat ik expres niet heb afgespoeld en wat er 1/2 dagen in stond te staan. Pannen ook altijd goed schoon. Drogen is goed, maar had ik net iets beter verwacht, vaak staat in randjes van kopjes of kuiltjes van glazen toch nog net een klein beetje water. Maar dat is misschien een beetje zeuren, de rest is altijd goed droog. Het verlengen van de droogtijd met 15 minuten zorgt voor dat alles wel echt droog is maar dan is wel de vaat bloedheet als de vaatwasser net klaar is. Dan kun je hem gewoon nog niet uitruimen.

Erg fijn is ook dat hij stil is. Daar hebben we hem op uitgezocht. Wel de piepjes uitgezet als hij klaar is.
Projectie op de vloer is erg handig en de kat vind het ook leuk haha.

Enige minpuntje is dat deze niet is uitgerust met een functie voor halve belading. De variospeedplus is wel handig voor als het snel moet, het kortste programma met glansdrogen (want drogen zit niet standaard in het korte programma) duurt pakweg 40 minuten. Met het variospeedplus programma maakt de vaatwasser wel meer herrie.

Kortom; wij zijn erg tevreden en ik raad mensen deze vaatwasser aan.

mave123 17-09-2014 Product paar dagen in bezit

6,5
Na bijna 6 weken wachten !!!!! ( Bosch zou problemen hebben met de Zeoliet, eindelijk de vaatwasser.

De machine is erg stil, dit is prettig bij een open keuken.
Besteklade is even wennen, maar als je het eenmaal door hebt hoe je die het beste in kunt laden, zal het zeker een hoop gemak geven. Je sorteert netjes soorten bestek bij elkaar, waardoor je bij het uitruimen in 1 greep een groot aantal messen er uit haalt. Bukken is ook niet meer nodig.

Wat ons enorm tegenvalt is de binnenverlichting, deze is VEEL TE ZWAK. Temeer omdat de verlichting blauw is, geeft het ons geen enkele meerwaarde bij in/uitruimen. We hebben deze dan ook uitgeschakeld. Bosch heeft in vriezers ook verlichting, die is wel fel genoeg, dus wellicht iets om over na te denken.

De inruiming van borden gaat nu van links naar echts, de oude vaatwasser stonden ze voor elkaar. Dat is ook best wennen. Veel steunen zijn neerklapbaar waardoor er grotere ruimte ontstaat voor bijv. een pan. Toch gaan die wel makkelijk schuiven als ze niet over de pinnetjes staan.

De tijdsindicatie op de vloer is handig, zeker in het begin is het leuk, maar we betwijfelen of je er vaak naar kijkt. Laten we eerlijk zijn, mensen zitten voor de tv en staan echt niet op om te kijken hoe lang het nog duurt. Dus echt een must is het niet.

Over duurzaamheid kunnen we niets zeggen, daarvoor hebben we de machine te kort.

e.soer 20-12-2015

Ik snap je punten die je hebt gegeven niet helemaal? Je geeft wasrsultaat en mogelijkheden een 7? Is de vaat niet schoon dan? Over welke mogelijkheden heb je het?
Een 6 voor gebruiks gemak en indeling snap ik ook niet, is dat omdat je moet wennen aan een andere machine? Dat is toch geen 6? Zeuren over een lampje begrijp ik ook niet, je vult de machine toch niet 's nachts?
Hoe bevalt de machine na een jaar?

Mari 17-09-2014

Indeling

Een apparaat met veel instel mogelijkheden. De besteklade is even uitzoeken waar wat het beste kan liggen. Dit enorm wennen t.o.v. een korf. Toch zal het als je het eenmaal door hebt best handiger zijn. Je hoeft niet te bukken om in/uit te ruimen en je hebt veel meer ruimte voor bestek. Dat kun tevens netjes gesorteerd op soort leggen. In 1 greep neem je dan veel messen uit de lade. De blauwe binnenverlichting vinden we VEEL TE ZWAK. Onlangs een vriezer gekocht met verlichting, die is perfect qua sterkte. Daar mag Bosch wel wat aan doen. Wij hebben de verlichting uitgeschakeld omdat door de zwakte het niet veel meerwaarde brengt. Wat opvalt is dat als je het eco programma draait, en je de vaatwasser op warm water aangesloten hebt, dit geen enkele nut heeft. Het programma draait zo lang dat het warm water in de leiding al lang weer afgekoeld is. Daardoor verbruik je extra gas. In 9 van de 10 gezinnen staat de vaatwasser in de keuken en de cv ketel op zolder, daardoor langere afstand. De machine is behoorlijk stil, dat is erg fijn bij een open keuken. De borden in de oude machine stonden achter elkaar in de rekken. In deze machine van links naar rechts. Ook dat is erg wennen. Qua prestaties moeten we nog bekijken. Maar dat zal zeker goed komen.

PiBi 11-09-2014

Flexibele inrichting en laag verbruik

Sinds kort onze vaatwasser vervangen voor dit type van Bosch. Mooi design (van binnen) en ruime keuze aan programma's. De machine is zeer stil en heeft een ruime en flexibele inrichting. Vooral hogere glazen kun je prima kwijt. De besteklade is een uitkomst en fijner dan de vorige korf. Dit type gebruikt weinig elektriciteit en water mits je ruim drie uur de tijd hebt voor een afwas (eco mode). Kortom bewuste keuze voor AAA+, maar ook een rima product in het gebruik.

marcoreel 30-08-2014

wat een mooi apparaat

Installeren De montagehandleiding had wel iets duidelijker gemogen. Wat niet echt makkelijk was om het netsnoer te vinden. Deze zat nl in de vaatwasser maar er stond nergens hoe je de deur moest openen. Wel een tekening maar geen boekje over uitleg van de nummers. Misschien dat het boekje ontbrak? In gebruik Handleiding voor het instellen en uitleg over functies is duidelijk en simpel. De korven zijn ruim instelbaar wat erg veel gemak oplevert voor het vullen van de vaatwasser. Erg handig is de projectie van de tijd en status op de vloer, want de vaatwasser is erg stil en je hoort nauwelijks dat deze draait droogresultaat volgt nog

Vlinder 03-05-2014

Beter kan haast niet.

De Bosch SMV99T10NL is niet te overtreffen wat betreft prestaties m.b.t. energieverbruik en watergebruik ten opzichte van andere fabrikanten. De totale indeling van de machine is perfect.De ruimte in de vaatwasser is zo goed ingedeeld,dat er veel meer in de machine geplaatst kan worden,zonder dat de wasprestaties daarvan te lijden heeft. Daarbij is deze machine goed in de open keuken te gebruiken,door de zeer lage decibels.

AJvanEs 18-03-2014

perfecte vaatwas machine

een mooi en degelijk apparaat dat eenvoudig is in te stellen ook de tijd van uitstel om te beginnen met het was programma, ook heel fijn is dat het program van hoe ver het wasprogramma is in de tijd die duidelijk op de vloer te zien is in een verlicht vierkant op de vloer, energie zuinig door het nieuwe droogprogramma , en niet meer dat vieze geblaas onder in de plint

EricvanVerre 14-02-2014

Kritisch vergelijken loont!

Kwaliteit en kwantiteit gaan hand in hand bij mijn nieuwe Bosch vaatwasser. Tot nu toe eerst even onder de kraan en dan de vaatwasser in. Was niet nodig maar ja zo ging dat... Nu dus niet meer! De vaat komt er werkelijk en schoon en droog uit. De blauwe binnenverlichting is handig maar de projectie op de grond van de tijd die resteert is je van het! Handig de extra ruimte voor bestek, is voor mij een verbetering! Het bestek komt er schoner uit dan voorheen. Wat betreft kwantiteit: meer ruimte in de vaatwasser vooral ook door het doordacht systeem van inruimen. Het zegt wat dat ik zo geen minpunt kan noemen. De prijs? Niet goedkoop maar ik heb er wel wat voor! Ik twijfel er niet aan dat ik nog lang plezier zal hebben van mijn vaatwasser.

FamilieRaap 15-01-2014

Schitterend Apparaat BOSCH SMV99T10NL

We zochten een Vaatwasser (geheel geïntegreerd), met besteklade en binnenverlichting. Algauw kwamen we op een Bosch SMV99T10NL uit. Makkelijk in gebruik, alhoewel er veel knopjes op zitten. zijn ze duidelijk te herkennen, voor elk wat wils. geluid is minimaal. In het beginnen even wennen aan de indeling. (Maar went snel)

Vandersnee 01-01-2014 Product kwartaal in bezit

7,6
Op zoek gegaan naar een zuinige kwaliteitsvaatwasser. De resultaten zijn echter nog niet naar tevredenheid. De machine droogt namelijk onvoldoende. Het lijkt een technisch probleem, dus Bosch komt deze week langs. Keurig en snel gereageerd op de klachtmelding. Hopelijk voldoet het apparaat snel aan onze verwachtingen. Ik zal de review daarna updaten.

gjmbes6 20-05-2014

Bij ons is het drogen ninet meer naar tevredenheid. Na +- 3 maanden goed gewerkt te hebben is het nu om te huilen. De vaat wordt niet goed droog en er komen grijzige vlekken op de vaat.
Bosch heeft 3x een monteur langs gestuurd helaas zonder resultaat.

Ik ben benieuwd of het droog probleem bij jullie is verholpen.

e.soer 20-12-2015

Vandersnee; hoe is het nu?

rasn 23-12-2013 Product maand in bezit

9,6
Na 18 jaar trouwe dienst van de oude Bosch Vaatwasser en vervanging van de keuken, wederom gekozen voor Bosch keukenapparatuur. Gekozen voor deze energiezuinige SMV99T10NL. Na ruim een maand gebruik kan ik me aansluiten bij de lovende reviews. De vaat wordt mooi schoon en komt er droog uit. De extra besteklade is erg handig en biedt daardoor meer plaatsingsruimte in de onderste lade,zelfs pizza borden passen nu. De geprojecteerde tijdsindicatie op de grond van het wasprogramma is erg handig. Aan de koele blauwachtige led verlichting moesten we even wennen. Wat betreft de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, maar gezien de goede ervaringen met de vorige Bosch zal dit wel goed zitten.

aruijter 27-11-2013 Product kwartaal in bezit

Het is een prachtige afwasmachine, goede kwaliteit, heerlijk stil. De instelmogelijkheden zijn enorm, maar in de praktijk gebruiken we ze weinig. Gewoon aanzetten en starten in het standaard eco programma, dat voldoet prima.
Maar, zoals bij de meeste machines in eco mode, als je veel plastic hebt of een niet zo volle machine dan laat het drogen te wensen over. Het extra droog programma komt dan wel van pas, dat helpt enorm.
Een lichtje is best prettig bij het inruimen, maar of het nu handig is dat Bosch voor blauw heeft gekozen? Al met al: een prima machine.

Ben03061954 19-11-2013 Product maand in bezit

De vaatmachine een maand in bezit goed was resultaat zeer tevreden. Klein minpuntje de glazen zijn met standaard programma niet helemaal droog wel met extra droog programma

gjmbes6 05-11-2013 Product maand in bezit

De machine maakt netjes schoon. Handig is dat je uit kunt stellen wanneer hij aan zn programma begint. Min puntje is dat als je hem automatisch aan het einde van zn programma uit laat zetten, de blauwe led verlichting aan de binnenkant niet aan gaat als je de deur open doet.Verder een prima apparaat.

Jeroen31 03-11-2013 Product paar weken in bezit

Dit is mijn tweede vaatwasser van Bosch (de vorige was een vrijstaande), en wederom een topproduct! De blauwe led-verlichting geeft een moderne uitstraling maar is ook erg praktisch, net als de projectie van de resterende programmaduur op de vloer. In het gebruik is deze vaatwasser erg stil. Je hebt keuze uit zeer veel verschillende programma's, al mis ik ten opzichte van mijn vorige Bosch wel een programma voor halve belading.

De besteklade bovenin is erg praktisch en zorgt ervoor dat je in de onderste bak meer ruimte hebt voor pannen. Het kleine minpunt daarvan is dat er door de besteklade wel iets minder ruimte is in de bovenste bak, waardoor bijvoorbeeld wijnglazen en kleine borden daar niet in passen en allemaal in de onderste bak moeten.

Door de droogtechniek met zeoliet wordt bijvoorbeeld ook plastic netjes droog, maar op glazen blijft vaak wel nog een druppel achter. Dat is nog steeds een verbeterpunt dus.

Al met al een prima vaatwasser.

afwassen is leuk 31-10-2013 Product kwartaal in bezit

Dit is mijn eerste ervaring met een afwasautomaat. Deze automaat voldoet volledig aan mijn vooraf gestelde eisen. De besteklade is ideaal en daardoor ook de ruimte voor grote pannen.
De bedienbaarheid en de daarbij behorende keuzemogelijkheid is prima . Ik werk veel met de extra functies Variospeed en Halve belading.
De Zeoliet-droging is natuurlijk een technisch hoogstandje waar je trots op kunt zijn !

rfdeboer 05-11-2015

Medewerker van Bosch?

Zeoliet een hoogstandje. Is al een "oud" en beproefd droog middle . niets meer dan minerale korreltje die het vocht opnemen.
Na drie jaar is van mijn (bosch) vaatwasser zeolietvat stuk vocht in de ventilator etc. etc. weer dure reparatie etc.

S 09-07-2017

Kunt u mij vertellen wat er precies aan de hand was? Na onze vakantie blijkt er water op de bodemplaat te liggen . Na onderzoek blijkt dat tijdens het droogproces het water begint te lekken en niet tijdens het wasproces. Had u dit ook?

Ando 26-10-2013 Product paar weken in bezit

Het is even wennen aan de indeling zonder bestekbak. Leuk dat tijd op de vloer geprojecteerd wordt.
Helaas worden vette pannen niet altijd even schoon als je eco stand gebruikt. Er blijven dan vetspetters achter op de pan.
Ook droogt onze vorige oude vaatwasser beter. Dus op zich een prima apparaat, maar ik had voor zo'n duur apparaat eigenlijk nog wat beter verwacht.

JVH77 17-10-2013 Product maand in bezit

Heb me van tevoren goed verdiept in de diverse modellen en mogelijkheden. Bewust gekozen voor deze Bosch met zeoliet.
Had eerlijk gezegd toch een wat drogere afwas verwacht... Natuurlijk kan je 'm na afloop openzetten, zodat-ie beter opdroogt. Maar dan nog merk ik niet gek veel verschil met onze vroegere vaatwasser (Siemens).
Geluidsniveau is wel prettig laag, inwendige (blauwe) verlichting praktisch en tijdsaanduiding op de vloer voelt zelfs luxe!
Moet nog wat wennen aan de besteklade bovenin. Aan de ene kant meer ruimte onderin, maar je moet wel elke vork, mes en lepel apart in de besteklade plaatsen, waar je ze vroeger met z'n allen tegelijk in de bestekkorf kegelde... ;-). Daarnaast passen onze borden en kopjes net wat minder handig dan voorheen, maar dat lijkt me heel persoonlijk. Over duurzaamheid kan ik uiteraard nog niet veel zeggen, maar alles voelt wel goed en solide aan. En maak me bij Bosch wat dat betreft weinig zorgen; een gerenommeerde naam op het vlak van vaatwassers!
Ben niet zo van de ’10-en’ uitdelen. Daarom deze wat meer afgewogen scores.

rhg56 09-10-2013 Product paar dagen in bezit

Ik ben heel blij met deze aankoop!
Mijn afwas komt glanzend schoon en droog eruit
Hij is zuinig, stil en heeft veel opties
Ik vind het uitneembare bestek la handig en het staat niet in de weg
Alle rekken en lades zijn in te delen zoals je wilt.
Heel handig bij deze volledig geïntegreerde vaatwasser is het licht dat schijnt op de vloer met de resttijd en de vaatwasser heeft een mooi licht erin zodat je alles in het donker kunt zien.

Anoniem 07-10-2013 Product paar weken in bezit

Na 21 jaar onze oude Bosch SMI 9022 vervangen door deze machine. Een grote technologische stap voorwaarts. De besteklade is meer dan prima. Daardoor veel ruimte in beide onderliggende korven. De verstelbaarheid van de bovenste korf gebruiken we niet of nauwelijks. De binnenverlichting is prettig. De geprojecteerde tijd op de vloer fantastisch. De machine is uiterst stil. Het wasresultaat is goed. Alleen het drogen was bij onze vorige machine beter. Bij het ecoprogramma is toch nog vaak een theedoek noodzakelijk.