AEG KMS565000M - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG KMS565000M op Kieskeurig.nl.

6,4

Sander94 08-05-2021

mooi design, lastig apparaat

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Het design van de combi magnetron is top.
het ziet er netjes uit en de knoppen zijn mooi weg gewerkt door middel van een indruk systeem.

De oven is mooi breed maar er is ook duidelijk hoogte ingeleverd in vergelijking met ons oude model.

Wij ervaren de bediening als erg lastig. door middel van de draaiknop kan je de stand wisselen. Er zijn erg veel standen. Ondertussen hebben we meerdere standen uitgeprobeerd en viel ons een aantal dingen op.

De grill is niet gelijkmatig verdeeld.
Als je de onder en boven stand gebruikt geeft de ondergrond teveel warmte ook als je de bakplaat hoog plaatst.

Het duurt erg lang voordat de oven weer is terug gekoeld en vragen ons dan ook af of dit wel energiezuinig is met het gebruik van het stroom.

JoBre 01-05-2021

Fijne combi-oven, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Na jarenlang een AEG combi-oven te hebben gehad, naar volle tevredenheid, wilde ik na het kapotgaan van de magnetronfunctie graag weer een AEG. Sinds 2 weken deze in huis. Het design is mooi en strak. Wat ik wel jammer vind is dat de stekker bij deze aan de bovenzijde zit en het snoer niet lang genoeg is, nu via een verlengsnoer ingeplugd, niet ideaal. Maar buiten dat ben ik tot op heden heel erg tevreden. Ik vind de icoontjes op de draaiknoppen, welke toepassing het is (oven, grill, magnetronfunctie etc), superhandig, bij mijn oude kreeg ik lamme vingers van het drukken naar die functies, bij deze gaat dat nu zo makkelijk. Ook maar 3 knoppen (start magnetron, tijd instellen en temperatuur) op het display, zelfs als je het instructieboekje niet zou lezen, dan snap je nog wat je moet doen. Waar mijn vorige er zo lang over deed om voor te verwarmen, is deze zo op temperatuur, ik moet nu ook opletten echt de baktijd op verpakkingen aan te houden, want nu is ook echt alles op die tijd goed gebakken, frites, broodjes, pizza, blij mee! Ook de magnetronfunctie is makkelijk en eten is heel snel opgewarmd! De ontdooi en grill functie heb ik nog niet uitgeprobeerd, ga ik snel doen.

Soudu 30-04-2021

Moeilijke bediening

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Deze mooi uitziende magnetron heeft draaiknoppen waar de verschillende standen op staan. Omdat wij de oven vrij hoog hebben geplaatst kun je deze niet makkelijk aflezen. Ook zijn deze afbeeldingen waarop je de standen kunt zien klein afgebeeld. De draaiknoppen zijn in te drukken zodat ze mooi weggewerkt zijn. Deze combi magnetron oven heeft metalen zijgeleiding deze zijn goed verdeeld al geeft het vonken bij gewoon magnetronstand dit kan geen kwaad maar is hinderlijk. Deze zijgeleiders zijn wel uitneembaar om zo goed te kunnen reinigen Bij verhitten van een maaltijd komt er veel vocht vrij wat in de gehele magnetron blijft ook op de binnenkant van het deurtje. Deze moet je dus elke keer afgedroogd worden wat zeer vervelend is. Deze combimagnetron beschikt over veel functies. Binnenkort ga ik er vlees in grillen met de circulatiegrillstanden hoef niet bang te zijn dat het niet past een kerstkalkoen zal er dan ook makkelijk in passen.

Suling 25-04-2021

Praktische oven/magnetron

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Design: mooi solide uitvoering van AEG alles strak afgewerkt en mooi. Met nieuwe keuken staat zeker strak erin.
Kwaliteit: valt ons niet echt mee. Wij hebben meerdere keukenapparaturen van AEG maar deze is best lastig om te bedienen. Zoals draaiknop voor instellen van overstand of magnetron. Dit wordt van bovenuit afgebeeld welke programma je gaat gebruiken. Met 1,65 en op ooghoogte in ons keukenkast best lastig dat af te lezen. Mijn man 1,85 geeft ook aan dit echt niet slim over is nagedacht. Ook is best lastige juiste oven stand te gebruiken voor broodjes en gerechten. Tot nu toe meerdere standen verbranden broodjes wel juiste temperatuur maar ingesteld volgens gebruiksaanwijzing toch te verbrand of overkookt. Wij zijn nog zoekende juiste stand ook boek bij gepakt en geprobeerd daarin uit te puzzelen wat beste kan gebruiken. Denkende bijv pizza hadden we 2x een wat soppig onderkant en bruine bovenkant. Lasagne in de oven was de kaas lekker goudbruin van kleur boven maar de bladeren nog zeker niet gegaard terwijl 85 min oven geplaatst. Dit ons 2de week misschien pas ik over maandje nog mijn review maar nu vinden we de oven vooral erg lastig. De magnetron is kwestie aanpassen en even omroeren. Een normaal magnetron is het eten zo opgewarmd bij deze blijft nu de middendeel erg koud als hij niet even omgeroerd wordt. Maar dat vinden wij persoonlijk niet erg en doen halverwege even omscheppen.

Esther 03-04-2021

Waardeloze ovenfunctie

Geschreven voor: AEG KMS565000M

De combi nu sinds augustus 2020 en blijf maar zoeken naar juiste oven functie. Zo zijn er hier al menig pavlova, cakes, pizza en brownies verprutst. Alles bakt aan van onderen. Ben er helemaal klaar mee. Ook nu weer 2 keer de pavlova mislukt. Op 90 graden en dan wordt het alsnog verprutst na 10 minuten al. Schiet mij maar lek ik weet niet hoe het anders nog moet.

kerssmau 25-10-2020

Taaie pizzabodem en ongelijk verwarmde gerechten

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Ik heb hem nu 2 maanden gebruikt, ik was gewend aan oven en magnetron apart. Ik ben inmiddels gewend aan het gebruik, maar niet tevreden. Pizza stand levert pizza's op met krokante bovenkant maar taaie bodem. Bij stand boven en onderverwarming beide kanten niet krokant maar slap. Magnetron warmt ongelijk op. Overgenomen van vorige bewoners. Die hadden al reparatie laten uitvoeren vanwege condens in de deur. Mogelijk doet ie het daardoor niet goed. Volgende keer geen combi functie voor mij. Deze kwaliteit ben ik niet gewend van AEG.

RBU 06-07-2020

Prima oven, slechte magnetron

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Dit apparaat nu ongeveer een jaar in gebruik. Helaas zeer ontevreden over, omdat het apparaat niet gebruiksvriendelijk is (gasten zetten vaak per ongeluk de magnetron aan bij het gebruik van de oven, omdat deze ongeacht de stand geactiveerd word als men op start drukt). Daarnaast functioneert de magnetron eigenlijk niet effectief. Als er een bord geplaatst wordt met eten wordt 1 specifiek plekje heel heet ( tot verbranding aan toe) maar de rest blijft koud. Gevolg is dat we dus 30 seconden moeten verwarmen, eruit halen om te roeren, weer 30 seconden erin, enzovoorts. Onze magnetron uit 1991 deed het beter. Wij overwegen inmiddels deze weer op marktplaats te zetten en een andere combi oven te kopen.