AEG KMS565000M - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG KMS565000M op Kieskeurig.nl.

6,4

Lvhees85 18-05-2021

Mooie degelijke en ruime combi-oven.

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Ik vind de oven een lust voor het oog. Mooi strak design en oogt van goede kwaliteit. De knoppen zijn mooi weggewerkt en is hij goed schoon te houden. Ten opzichte van mijn oude oven, is hij veel breder qua inhoud en kunnen er grote braadbakken in voor mijn ovenschotels. Ook het bakken van appeltaart, pizza’s, croissantjes etc gaat redelijk goed. Ik moet nog even kijken hoe ik de onderkant gaarder krijg. Hij maakt weinig lawaai en warmt hij snel op. Qua bedienen met name bij de magnetron vind ik hem lastig in te stellen. Maar toen ik het eenmaal door had… Helaas kan je hierdoor niet snel iemand anders de oven/magnetron laten aanzetten.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • in de breedte veel ruimte
  • stil
  • snel op temperatuur

Minpunten

• instellen tijd magnetron
  • Bediening in het algemeen
  • onderkant niet gaar genoeg

Matt240 14-05-2021

Luxe oven/magnetron

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Luxe combi-oven met een strak design. Je kan de knoppen wegwerken dat er niks uitsteekt en het nog beter in je keuken staat. Helaas is de combi-magnetron erg breed maar niet zo hoog, daarom kan je niet goed twee gerechten tegelijk in de oven/magnetron stoppen. Veel functionaliteiten en genoeg vermogen verder!

Pluspunten

• strak design
  • functionaliteiten
  • breeg
  • pizza stand

Minpunten

• niet zo hoog

Soudu 13-05-2021

Redelijk resultaat slecht te bedienen

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Het is een mooie combi magnetron met vele functies. De magnetron is erg geluidloos het is hier nog erg wennen zo weinig geluid dat ik soms twijfel of het apparaat wel echt voorverwarmt dat is heel wat anders dan mijn vorige. Er zit geen draaiplateau in zodat je er makkelijk een grote schaal in kunt zetten, dit heeft wel als nadeel dat het extra belangrijk is om het eten gedurende het opwarmen goed om te roeren zodat het overal even warm wordt. Een ander nadeel is dat de bedieningsknop zeer kleine symbolen heeft aan de zijkant om de standen aan te geven deze zijn lastig af te lezen deze symbolen zijn zo slecht leesbaar dat de bril er wel bij op mag. De standen zijn ook alleen zichtbaar op de draaiknop niet op het scherm. Als je de combimagnetron op hoogte plaatst kun je niet makkelijk de juiste stand goed aflezen. Verder doet hij zijn werk goed. Is snel op temperatuur en maakt cakes en taarten goed warm, de deur sluit goed en de oven ziet er strak uit.

• Reslutaat

Minpunten

• Bediening
  • Magnetron

JoBre 12-05-2021

Mooi strak apparaat, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Ik heb deze combi oven nu een aantal weken in huis en ben over het algemeen erg tevreden over wat de oven kan. Hij is snel op temperatuur, je kunt de baktijden op verpakkingen goed aanhouden, pizza's en frietjes komen er dan goed en knapperig uit. De bediening dmv draaiknoppen vind ik heel erg makkelijk, maar kan me voorstellen dat als je niet zo groot bent de knoppen wat moeilijk af te lezen zijn. De magnetron is erg makkelijk in gebruik, ik mis echter zelf wel iets van een draaischijf voor gelijkmatige verwarming, magnetronpopcorn is een uitdaging, mij nog niet gelukt helaas. Qua design is het een mooi apparaat, strak, makkelijk schoon te maken van binnen. Al met al een aanrader als je vooral vaak gebruik wilt maken van de oven en grill functie, als je veel een magnetronfunctie wilt gebruiken, dan zou ik een ander apparaat aanraden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel op temperatuur

Minpunten

• Magnetronfunctie werkt niet optimaal

Suling 10-05-2021

Mooie oven moeilijk in bedienen

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Mooie design voor de moderne keuken. Mooi afgewerkt luxe uitstraling. Oven heeft veel verschillende menu keuze zelf 5 uitgeprobeerd de oven, (airfryer functie),ontdooifunctie, grill functie,heteluchtfunctie en grill. Tot nu is erg lastig juiste temperatuur of juiste stand te vinden voor gerechten. Het is met magnetron ook erg moeilijk om eten geleidelijk temperatuur op te warmen. We merken dat vaak een deel warmer is dan andere ondanks halverwege hebben omgeschept/omgeroerd waardoor je half lauw en hete gerecht uit magnetron haalt. Ook spetter snel we hebben nu deksel gehaald voor het verwarmen en spetteren (dit nog niet uitgeprobeerd dit volgt nog). Taarten/cupcakes bakken ging eerst niet zo best bij gebruiken van standen verpakking werden ze halfgaar maar bij gebruiken van de standen uit de handleiding gat dit steeds beter tot nu toe 2 taarten gelukt! Lasagne en ovenschotels erg handig als tip even te draaien halverwege programma gemerkt dan gerecht dan beide kanten goed gaat wordt. Als je kies voor deze super de luxe oven moet je wel handig zijn en even tijd nemen handleiding helemaal door te nemen en dat aan te houden voor je gerechten.

Pluspunten

• Luxe uitstraling
  • Groot inhoud

Minpunten

• Knopjes moeilijke te bedienen vanaf boven
  • Magnetron slecht te reguleren

sander94 08-05-2021

strakke oven maar prestaties zijn minder

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Het product heeft een mooi design, maar de prestaties vallen tegen.

De magnetron stand verwarm erg ongelijk. voornamelijk is ontdooien erg lastig.
Ook de grill stand is erg ongelijk verdeeld.

De oven is wel mooi breed maar heeft in de hoogte wel wat ingeleverd.

De handleiding en standen is erg ingewikkeld zeker in het begin.
Zo gaat als je de start knop indrukt meteen de magnetron aan in combinatie met de oven

Pluspunten

• mooi design
  • breede bakplaat
  • veel standen

Minpunten

• hoogte bakken
  • magnetron
  • gril

Sander94 08-05-2021

mooi design, lastig apparaat

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Het design van de combi magnetron is top.
het ziet er netjes uit en de knoppen zijn mooi weg gewerkt door middel van een indruk systeem.

De oven is mooi breed maar er is ook duidelijk hoogte ingeleverd in vergelijking met ons oude model.

Wij ervaren de bediening als erg lastig. door middel van de draaiknop kan je de stand wisselen. Er zijn erg veel standen. Ondertussen hebben we meerdere standen uitgeprobeerd en viel ons een aantal dingen op.

De grill is niet gelijkmatig verdeeld.
Als je de onder en boven stand gebruikt geeft de ondergrond teveel warmte ook als je de bakplaat hoog plaatst.

Het duurt erg lang voordat de oven weer is terug gekoeld en vragen ons dan ook af of dit wel energiezuinig is met het gebruik van het stroom.

Henri 07-05-2021

Goed, maar wel wennen

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Ovenkwaliteit is goed; prima warmteverdeling en vermogen voor zowel oven als magnetron. Mooi grote bakplaat. Binnenzijde is niet erg hoog. Baksels komen er erg goed uit! Oven is erg stil en warmt mooi snel op.
Het alarm houdt wel erg lang aan; voor iets wat rustig even in de oven kan wachten moet je echt wel even opstaan om het alarm uit te zetten, omdat die erg duidelijk is en lang doorgaat.
Ondanks deze erg goede resultaten laten de afwerking en het gebruiksgemak wel wat zaken te wensen over.
De knoppen zijn erg wennen. Oven hebben we vrij hoog; daarom is aflezen lastig. Ook het instellen met de knoppen is wat ingewikkeld voor het eerst. Na het aflopen van de tijd blijft de gekozen functie niet actief. Voor nog een paar extra seconden magnetron bijv. moet je eerst de knop terug draaien en opnieuw de functie kiezen.
Als de magnetronfunctie per ongeluk geactiveerd wordt tijdens het bakken, kan deze alleen maar uitgeschakeld worden door de oven uit te zetten. Dat is een beetje jammer, omdat je geneigd bent om op start te drukken, wat met deze oven niet hoeft, omdat deze automatisch aan gaat. Start is alleen voor magnetron.
De luchtuitlaat zit bovenaan. Als je er voor staat blaast dit recht in je gezicht wat erg hinderlijk kan zijn.
Zijkant is niet heel netjes afgewerkt. Een kleine strip zou het erg netjes maken, maar je kijkt zo tegen de constructie aan.
Knoppen zijn in te drukken, maar dat heeft geen toegevoegde waarde, aangezien het handvat nog langer is.

Pluspunten

• Goede bakkwaliteit
  • Snel opgewarmd
  • Grote bakplaat

Minpunten

• Knoppen erg wennen
  • Uitblaasopening recht in je gezicht
  • Afwerking kan beter

JoBre 01-05-2021

Fijne combi-oven, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Na jarenlang een AEG combi-oven te hebben gehad, naar volle tevredenheid, wilde ik na het kapotgaan van de magnetronfunctie graag weer een AEG. Sinds 2 weken deze in huis. Het design is mooi en strak. Wat ik wel jammer vind is dat de stekker bij deze aan de bovenzijde zit en het snoer niet lang genoeg is, nu via een verlengsnoer ingeplugd, niet ideaal. Maar buiten dat ben ik tot op heden heel erg tevreden. Ik vind de icoontjes op de draaiknoppen, welke toepassing het is (oven, grill, magnetronfunctie etc), superhandig, bij mijn oude kreeg ik lamme vingers van het drukken naar die functies, bij deze gaat dat nu zo makkelijk. Ook maar 3 knoppen (start magnetron, tijd instellen en temperatuur) op het display, zelfs als je het instructieboekje niet zou lezen, dan snap je nog wat je moet doen. Waar mijn vorige er zo lang over deed om voor te verwarmen, is deze zo op temperatuur, ik moet nu ook opletten echt de baktijd op verpakkingen aan te houden, want nu is ook echt alles op die tijd goed gebakken, frites, broodjes, pizza, blij mee! Ook de magnetronfunctie is makkelijk en eten is heel snel opgewarmd! De ontdooi en grill functie heb ik nog niet uitgeprobeerd, ga ik snel doen.

Soudu 30-04-2021

Moeilijke bediening

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Deze mooi uitziende magnetron heeft draaiknoppen waar de verschillende standen op staan. Omdat wij de oven vrij hoog hebben geplaatst kun je deze niet makkelijk aflezen. Ook zijn deze afbeeldingen waarop je de standen kunt zien klein afgebeeld. De draaiknoppen zijn in te drukken zodat ze mooi weggewerkt zijn. Deze combi magnetron oven heeft metalen zijgeleiding deze zijn goed verdeeld al geeft het vonken bij gewoon magnetronstand dit kan geen kwaad maar is hinderlijk. Deze zijgeleiders zijn wel uitneembaar om zo goed te kunnen reinigen Bij verhitten van een maaltijd komt er veel vocht vrij wat in de gehele magnetron blijft ook op de binnenkant van het deurtje. Deze moet je dus elke keer afgedroogd worden wat zeer vervelend is. Deze combimagnetron beschikt over veel functies. Binnenkort ga ik er vlees in grillen met de circulatiegrillstanden hoef niet bang te zijn dat het niet past een kerstkalkoen zal er dan ook makkelijk in passen.

Suling 25-04-2021

Praktische oven/magnetron

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Design: mooi solide uitvoering van AEG alles strak afgewerkt en mooi. Met nieuwe keuken staat zeker strak erin.
Kwaliteit: valt ons niet echt mee. Wij hebben meerdere keukenapparaturen van AEG maar deze is best lastig om te bedienen. Zoals draaiknop voor instellen van overstand of magnetron. Dit wordt van bovenuit afgebeeld welke programma je gaat gebruiken. Met 1,65 en op ooghoogte in ons keukenkast best lastig dat af te lezen. Mijn man 1,85 geeft ook aan dit echt niet slim over is nagedacht. Ook is best lastige juiste oven stand te gebruiken voor broodjes en gerechten. Tot nu toe meerdere standen verbranden broodjes wel juiste temperatuur maar ingesteld volgens gebruiksaanwijzing toch te verbrand of overkookt. Wij zijn nog zoekende juiste stand ook boek bij gepakt en geprobeerd daarin uit te puzzelen wat beste kan gebruiken. Denkende bijv pizza hadden we 2x een wat soppig onderkant en bruine bovenkant. Lasagne in de oven was de kaas lekker goudbruin van kleur boven maar de bladeren nog zeker niet gegaard terwijl 85 min oven geplaatst. Dit ons 2de week misschien pas ik over maandje nog mijn review maar nu vinden we de oven vooral erg lastig. De magnetron is kwestie aanpassen en even omroeren. Een normaal magnetron is het eten zo opgewarmd bij deze blijft nu de middendeel erg koud als hij niet even omgeroerd wordt. Maar dat vinden wij persoonlijk niet erg en doen halverwege even omscheppen.

Esther 03-04-2021

Waardeloze ovenfunctie

Geschreven voor: AEG KMS565000M

De combi nu sinds augustus 2020 en blijf maar zoeken naar juiste oven functie. Zo zijn er hier al menig pavlova, cakes, pizza en brownies verprutst. Alles bakt aan van onderen. Ben er helemaal klaar mee. Ook nu weer 2 keer de pavlova mislukt. Op 90 graden en dan wordt het alsnog verprutst na 10 minuten al. Schiet mij maar lek ik weet niet hoe het anders nog moet.

kerssmau 25-10-2020

Taaie pizzabodem en ongelijk verwarmde gerechten

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Ik heb hem nu 2 maanden gebruikt, ik was gewend aan oven en magnetron apart. Ik ben inmiddels gewend aan het gebruik, maar niet tevreden. Pizza stand levert pizza's op met krokante bovenkant maar taaie bodem. Bij stand boven en onderverwarming beide kanten niet krokant maar slap. Magnetron warmt ongelijk op. Overgenomen van vorige bewoners. Die hadden al reparatie laten uitvoeren vanwege condens in de deur. Mogelijk doet ie het daardoor niet goed. Volgende keer geen combi functie voor mij. Deze kwaliteit ben ik niet gewend van AEG.

RBU 06-07-2020

Prima oven, slechte magnetron

Geschreven voor: AEG KMS565000M

Dit apparaat nu ongeveer een jaar in gebruik. Helaas zeer ontevreden over, omdat het apparaat niet gebruiksvriendelijk is (gasten zetten vaak per ongeluk de magnetron aan bij het gebruik van de oven, omdat deze ongeacht de stand geactiveerd word als men op start drukt). Daarnaast functioneert de magnetron eigenlijk niet effectief. Als er een bord geplaatst wordt met eten wordt 1 specifiek plekje heel heet ( tot verbranding aan toe) maar de rest blijft koud. Gevolg is dat we dus 30 seconden moeten verwarmen, eruit halen om te roeren, weer 30 seconden erin, enzovoorts. Onze magnetron uit 1991 deed het beter. Wij overwegen inmiddels deze weer op marktplaats te zetten en een andere combi oven te kopen.