AEG KME768080M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG KME768080M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

p*********@g******** 16-11-2021

Fijn apparaat maar slechte verlichting van de drukknopjes

Geschreven voor: AEG KME768080M

Fijne combi oven maar de scherm knopjes zijn in het donker slecht zichtbaar, moet steeds grote licht in de keuken aan doen om het juiste knopje in te drukken.

Pluspunten

• Werkt perfect
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Verlichting van programma slecht zictbaar
  • Kan verlichting niet duidelijker zetten

j********@h********** 27-05-2021

Inbouw combimagnetron

Geschreven voor: AEG KME768080M

Super combimagnetron met een app via de telefoon te bedienen en adviezen voor welke stand het beste is

Pluspunten

• Bediening via app
  • Veel mogelijkheden

Gerard 25-03-2021

Mooie oven met uitgebreide keuzes

Geschreven voor: AEG KME768080M

Deze Combi oven is in eerste instatie een oven en darnaast een magnetron. De bediening van de magnetron heft wat ervaring nodig en is minder laag drempelig dan een normale magnetron. Ervaring leert dat dit prima werkt maar anders dan gebruikelijk. Het gemak waarmee we de Oven gebruiken is super. Iedere keer zetten we gerechten in de oven met de vooringestelde menu opties en iedere keer zijn we verbaasd dat de oven perfect is afgeregeld voor dit gerecht. Als je de oven aanschaft , is dat altijd maar de vraag. Als we het heel eenvoudig houden. voorgebakken broodjes, dan zet je de oven op voorgebakken broodjes en het komt er perfect uit. Ovenschotel ---perfect gaar en krokant, en egaal. We raden de oven dan ook aan voor mensen die een 45cm oven willen aanschaffen. De grootte is duidelijk wat minder dan de vorige versie van 65 cm en dat geeft de nodige uitdaging. Als je gewend bent meerdere gerechten tegelijk te bereiden. dan is er een overweging aagaande de grootte, niet over de funtie.

Pluspunten

• Kook en bak assistent
  • egaal resultaat
  • borden warmen
  • neemt weinig ruimte in

Minpunten

• schoonmaken
  • grootte kan uitdaging geven

jro 28-12-2020

Mooie strakke combi-oven

Geschreven voor: AEG KME768080M

Mooi gestylde combi-oven met RVS delen en strakke vorm. Ontbreken van knoppen door touch-display maakt het geheel nog mooier. Bediening reageert prima en goed zichtbaar vanuit alle hoeken. Redelijk veel voorgeprogrammeerde gerecht, maar welke de juiste is, is soms even zoeken, daarnaast zal je uiteindelijk zelf moeten oordelen omdat deze combi-oven niet zelf weegt of met een sensor meet in het gerecht. De pizza opties zijn bijvoorbeeld fijn, dat je kan selecteren of het een dunne of dikke bodem is, en vers of bevroren. Je kan enkele menuinstellingen opslaan, helaas niet onder eigengekozen label.
Veel warmhoud functies en bordverwarm functies die ik zelf een beetje overbodig vind voor die enkele keer. Liever veelgebruikte functies en minder keuzes waar je uit moet kiezen dan vele opties die je niet nodig hebt.
Programma verloop is duidelijk te volgen op het display en ook makkelijk te verlengen. De oven bereikt snel zijn gewenste temperatuur, en geeft door geluid aan dat deze bereikt is. Toegang tot magnetron vanaf het hoofdmenu is eenvoudig via aparte toets, enkele tippen op het scherm gaat deze van start.
De oven is eenvoudig te reinigen.
De wifi functie is iets waar ik de meerwaarde niet van inzie, misschien programmaupdates? Het op afstand te regelen zie ik niet als een sellingpoint.

Enkele minpuntjes zijn er ook: bakplaten zijn gespoten/gepoedercoat met witte spikkels maar beetje rommelig verdeeld, het lijkt of er wittig vuil op bepaalde plekken zit. Daarnaast is het helaas onmogelijk is om het rooster rechtstreeks op de bakplaat te plaatsen en dan in de oven te schuiven. Je moet er dus een aparte geleider-sleuf voor gebruiken. Volgens de handleiding zou het wel mogelijk zijn, maar is onmogelijk. Eigen menukeuzes toevoegen voor bepaalde gerechten kan ook niet.

Pluspunten

• Net design
  • Snel warm

Minpunten

• eigen menulabels aan assistent niet mogelijk
  • rooster op bakplaat kan niet

Nath12 06-12-2020

Fijne volledige combi magnetron en oven

Geschreven voor: AEG KME768080M

Ik was toe aan een nieuwe combi oven magnetron. Vanwege de verschillende mogelijkheden gekozen voor deze AEG. Ik heb hem nu een aantal weken in gebruik en ben heel tevreden.
Ideaal zijn de automatische gewichtsgestuurde programma's. Je selecteert het gewicht van je gerecht en het type gerecht. De oven geeft automatisch de passende temperatuur en bereidingstijd aan.
Ook de voorgeprogrammeerde gerechten zijn fijn. Zo is de appeltaart heerlijk uit de oven gekomen met deze functie.
Als ik iets moet benoemen waar je aandacht voor moet hebben is dat je na het bakken in de oven de temperatuur zelf uit moet zetten anders blijft de oven op temperatuur. Maar ook dit is na een paar keer automatisme geworden.
Ik had een combi oven met draaiknoppen maar nu met touch screen bediening wil ik niets anders meer. Makkelijk en display is daardoor snel schoon te maken.
Voor mij voldoet aan aan mijn wensen. Ik kan gerechten opwarmen, warm houden en in de oven krokant krijgen. Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe combi magnetron en oven in één.

Tak123 06-12-2020

Top oven

Geschreven voor: AEG KME768080M

Smart Cooking is de nieuwe mogelijkheid die we met deze oven in huis hebben ontdekken. De oven beschikt namelijk over wifi en is via een app te bedienen. Enig nadeel hierbij is dat je daarvoor wel een toestel moet hebben wat op Ios van Apple werkt. De android app doet het namelijk niet goed, dat is wel een minpunt. Met de app kun je heel handig de tijd instellen en ook de temperatuur instellen. Wat wel jammer is dat de app de functie heeft om ook een vleesthermometer te controleren. Echter kan die niet aangesloten worden op de oven, iets wat je wel verwacht als de app de functie heeft.

Voor de rest doet de oven precies wat je wil. Hij bakt egaal en zorgt ervoor dat je producten er goed uitkomen. Baktijden komen over het algemeen overeen met de baktijden op verpakkingen van bijv. Afbakbroodjes. De temperatuur van de oven is dus goed. En dat is wel heel belangrijk!

Pluspunten

• Mooi Design
  • Wifi connectie

Minpunten

• App werkt niet op Android

Gerard 05-12-2020

Mooie oven met uitgebreide keuzes

Geschreven voor: AEG KME768080M

De Combi tussen een hete lucht oven en een magnetronfunctie van de AEG
Alles is tip toets bediening en voor de app-gebruikers onder ons heb ik goed nieuws. Via de app stel je de voorkeuren in, dit gaat makkelijker dan verwacht. De AEG app is makkelijk, werkt goed en je kunt een groot stuk van de bediening met de app doen.
Zo zijn er via de app maar ook op het apparaat zelf zijn de instellingen goed toegankelijk. Inleving is hier erg van belang omdat er veel ingesteld kan worden.

Wat kun je dan allemaal instellen? Niet erg ongewoon zijn uiteraard de tijden instelbaar en zo ook is de temperatuur is instelbaar en de toegepaste keuze is regelbaar, maar dit is uiteraard geen verrassing.
Wat is er dan wel anders qua instellingen? De software van de oven is zo geschreven dat je het gewicht van je gerecht kunt toepassen om de oven te gebruiken. Op het display staat ook je kook en bak assistent. De oven past de tijden aan op de gewichten van je product en ook op het type van je product. Wil je brood bakken, dan is daar een functie voor, wil je vlees bereiden dan is daar onder andere ook een mooie voorinstelling voor te gebruiken. Er zijn er zoals deze veel meer.
Daarnaast zijn er functionele keuzes genoeg onder andere: grillen, warmhouden, borden warmen, hete-lucht, bevroren gerechten, pizza, deeg rijzen, onderwarmte, bovenwarmte, gratineren, brood bakken, circulatie grill. Keuze genoeg. Heb je een favoriete functie? Dan geeft deze oven je de mogelijkheid deze functie makkelijk te gebruiken , een soort sneltoets zonder dat je door het hele menu heen hoeft te gaan.
Is het gebruik van deze oven wennen? ja absoluut. Dit komt voornamelijk door het aantal mogelijkheden die sowieso meer zijn dan onze vorige oven.
Is deze oven moeilijk in gebruik? Nee, totaal niet.
Je maakt goed gebruik van de voorgeschreven functies die de fabrikant al heeft uitgewerkt voor de gebruiker. Daarnaast vind je uiteraard de opties die je verwacht van een oven.
Is dit betrouwbaar? Ja, ik ben best verrast over de juist functioneren van de instelbare mogelijkheden. Zo hebben we tot nu toe heerlijke gerechten gebakken: ik neem je even mee in onze kunsten: wolkencake , boterkoek, normale citroen cake, diverse oven schotels, broodjes zijn erg succesvol uit deze oven gekomen. Zo vinden we de functie borden warmen super, want een warm gerecht op een warm bord geeft het gerecht een prima start van het diner. Dat is niet gelijk aan je eten opwarmen in de magnetron functie en daar zal ik ook wat over vertellen.
De magnetron functie is erg wennen. Aan de rechterzijde van het bedieningspaneel is de knop voor de magnetron. Deze moet je even ingedrukt houden om de magnetron te activeren. Wat we in het begin lastig vonden is de magnetron beter onder de knie te krijgen. Dit is echter nu gelukt.
We kunnen zeggen dat ook de magnetron functies prima werken, je kunt de wattage regelen zo ook de tijd. Er zit een standaard snel functie van 30 sec in maar deze 30 sec sneltijd is aan te passen indien je veelvuldig een andere snelle waarde gebruikt. Tijdens de bereiding is de tijd aanpasbaar indien je er toch nog wat tijd aan wil toevoegen. Tijd is sowieso een mooi aanpasbaar item zo ook de wattage heeft veel standen.
Alles wat we tot nu toe in deze oven hebben gebakken of bereid, komt er naar wens uit.
Zojuist nog een voorgebakken stokbrood in de oven gedaan, de oven ingesteld op voorgebakken brood. Brood erin, aangezet en de oven regelt het zelf. Lekker krokant stokbrood als resultaat. Mooi bruin en geen rottigheid.
Deze (Combi) oven heeft geen draaiplateau maar een roosters, een bakplaat en een diepe bakplaat. Dat maakt deze oven best compleet. Als je deze oven vergelijkt met de grotere broer, doet hij het erg goed. Als je grote hoeveelheden wil gaan bereiden is de afweging er uiteraard of dat deze oven wel groot genoeg is. Voor ons gezin waar we met z’n drieën zijn en regelmatig met 5 personen, hebben wij er genoeg aan.

Ik hoop dat je met de keuze bent geholpen, daar doe ik het voor.

Pluspunten

• luxe uitstraling
  • Kook en bak assistent
  • goed instelbaar
  • neemt weinig ruimte in
  • compleet

Minpunten

• schoonmaken

Richard 05-12-2020

Fijn apparaat met wat gewenning

Geschreven voor: AEG KME768080M

Prima combi oven, nu een paar weken in gebruik en en er zeer blij mee. De afleesbaarheid van de toetsen naast het TFT scherm is bij weinig licht slecht, dit zal enige gewenning vragen. Dat is ook gelijk het enige minpuntje. De combi is al intensief gebruikt en een verademing vergeleken bij onze oude combi, alles is sneller warm en komt er veel knapperiger uit.

Het design is modern en de oppervlakte blijft door de coating mooi schoon, tijdens het gebruik van de over blijft de buitenkant koel. Gerechten zijn op verschillende hoogtes te plaatsen en de meegeleverde platen zijn makkelijk in en uit te nemen. Het bakken van een appeltaart en opwarmen van snacks gaat bijzonder vlot net als het voorverwarmen van de oven.

De combi beschikt over voor geprogrammeerde recepten en dit bevalt prima, nog geen gebruik gemaakt van de Combiquick maar dat gaan we dit weekend doen, net als het instaleren van de ConnectedCooking app, ik ben benieuwd.

Pluspunten

• Uitgebreide functies
  • opwarm tijd
  • vermogen

Minpunten

• afleesbaarheid toetsen

Summer 01-12-2020

Mooi veelzijdig apparaat met erg veel mogelijkheden!

Geschreven voor: AEG KME768080M

Ben dit apparaat aan het testen. En wat ben ik blij dat ik geselecteerd ben. Wat een top product. En wat een mogelijkheden. Het zijn er zoveel dat ik echt nog niet alles heb kunnen testen maar hoop dat nog wel te kunnen doen. Het apparaat is makkelijk in gebruik. In het begin had ik er nog wel wat moeite mee maar na een paar keer oefenen kun je het bijna blindelings doen. Zelfs de kinderen kunnen hem gebruiken. Erg fijn dat er verschillende kookprogramma's opzittten. Het is even zoeken op het menu welk programma je wilt hebben. Je drukt erop en verder doet de oven/magnetron zijn werk. Geen omkijken meer na. Ook het gebruik van de magnetron is het fijn en deze gaat tot 1000 watt. Meeste gaan volgens mij maar tot 900 watt. En wie wil zijn oven/magnetron nu niet kunnen gebruiken terwijl je op de bank zit? Want dit kan. Gewoon op je Gsm via de AEG app. DIt had je 20 jaar geleden toch niet kunnen bedenken :)

• Gebruik via AEG app op gsm
  • Groot van binnen
  • digitaal

Wilbert1976 29-11-2020

Fijn apparaat met veel mogelijkheden

Geschreven voor: AEG KME768080M

De oven is bij ons bezorgt en geïnstalleerd. Hierbij wel even moeten helpen omdat het apparaat in je eentje niet kunt tillen (in iedere geval niet op hoogte, hij staat bij ons boven de koelkast. Het installeren aan zich stelt niets voor. De oven kun je verbinden met de wifi op het thuisnetwerk waarna je deze via de op de telefoon te installeren app (AEG My Kitchen) op afstand kunt bedienen. Hier zie ik tot nu toe nog niet zo het voordeel van in gezien je, om iets te bakken, toch bij de oven in de buurt moet zijn. Wel is de oven via de app nog net iets makkelijker te bedienen omdat alle programma's dan onder elkaar staan en in 1 oogopslag te zien zijn. Via het scherm van de oven moet je veel swipen. De oven barst van de voorgeprogrammeerde functies, van borden warmen tot inmaken. Dit hebben we nog bij lange na niet allemaal kunnen proberen. Wel hebben we een carrotcake en brownies gebakken en deze kwamen perfect uit de oven. Krokant van buiten en gaar van binnen. De oven heeft een uitgebreid display waarop alles te bedienen is. Hij heeft geen fysieke knoppen, hierdoor is de magnetron functie ietwat omslachtig. Je moet best veel handelingen verrichten om de magnetron in te stellen. Als we de rest van de instellingen hebben geprobeerd zal ik dit toevoegen aan de review.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Redelijk stil
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Degelijke materialen

Minpunten

• Even iets opwarmen is ietwat ingewikkeld

Dienie 26-11-2020

Gebruiksgemak ten top

Geschreven voor: AEG KME768080M

De combi oven is super handig in gebruik. Via het menu kun je eenvoudig via het aanraakscherm selecteren van welke functie je gebruik wil maken. Eerder was ik altijd op verpakkingen aan het zoeken hoe veel graden ik moest instellen; of ging ik op Google zoeken hoe ik borden moest voorverwarmen of hoe ik iets moet ontdooien. Met deze combi oven is dat niet langer nodig en klik je eenvoudig de gewenste optie aan. De oven is daarmee super handig in gebruik!
Het design van de oven is ook nog eens mooi en tijdloos. Strak en bescheiden, maar daardoor zeer modern. De kwaliteit is daarnaast ook nog eens top. De pizza's, ovenschotels, etc. lijken nog krokanter/lekkerder te worden dan bij mijn vorige oven.... Ik ben er al met al super tevreden over! O ja, het opwarmen gaat met de 'snelle' functie ook nog eens razendsnel!

Pluspunten

• Warmt snel op
  • Veel programma's en opties
  • Makkelijk te bedienen
  • Veel inhoud/ruimte