Bauknecht EMCHT 9145 IXL - Reviews

Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)
Inhoud
40 liter

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

• Slecht
  • Slecht

j.1952 10-02-2015 Product half jaar in bezit

advies niet kopen!
apparaat maakt veel te veel lawaai, is tweemaal nagekeken voor deze klacht (ventilator vervangen overal rubbers tussen geplaatst) daarna is het apparaat voor deze klacht omgeruild. Alleen is het nieuwe apparaat ook weer tweemaal nagekeken en ventilator vervangen maar het lawaai kwam weer terug.
Nu het apparaat omgeruild met bij betaling voor een zeer stil apparaat van de concurrent, wat een verschil 8 maanden herrie in de keuken gehad!

Joan.1968 09-07-2015

Wij hebben pas een inbouw magnetron gekocht. Bauknecht BMTMS 9145 ixelium. Ook onze magnetron maakt een herrie. Helaas hebben wij deze in combinatie met nog een oven gekocht. Zelfde merk en stijl. Was best een dure combi oven. Hebben de monteurs nog wat gezegd over die herrie? Zou het een productie fout zijn?

Henk-Jan 13-09-2017 Product paar maanden in bezit

Waardeloos!

Nooit meer bauknecht. Apparaat weigert om onduidelijke redenen dienst, doet het dan toch weer wel. Automatische functies zijn stuk voor stuk te kort, te lang, te heet of te koud.

Henk-Jan 11-06-2017 Product paar maanden in bezit

Fraai uiterlijk, had iets meer verwacht

De magnetron past geweldig in mijn keuken... greeploos, mooi design. Hij doet natuurlijk wat hij moet doen, en doet dat prima. Qua prestaties is er niet veel op aan te merken.

Dat ik toch niet zo heel erg enthousiast ben, komt met name door het bedieningsgemak. Het begint er al mee dat wanneer je hem aanzet, eerst het logo langzaam verschijnt. Je kan wel direct op 'menu' drukken waardoor je verder gaat, maar toch. Dan moet je maar hopen dat het kinderslot er niet op zit, want anders ben je een tijd bezig om dat er af te krijgen. En denk maar niet dat je uit de handleiding haalt hoe je dit er af moet halen... De handleiding is sowieso niet veel soeps. Het begint er al mee dat je, als je meerdere apparaten tegelijk koopt (niet ongebruikelijk in een keuken), dat je moet opschrijven welke handleiding waarvan is, want dat is aan de buitenkant niet te zien.

De handleiding is een technische omschrijving. Het geeft niet aan wat je moet doen om... Bijvoorbeeld, je wilt de oven voorverwarmen... dan moet je de functie 'snel verwarmen' gebruiken. Dit wordt in de handleiding behandeld onder 'quick heat'. Als je dus gaat zoeken op voorverwarmen, vindt je het niet 1-2-3. Het is dus veel uitproberen, en ik denk dat ik nu maar een klein deel van de mogelijkheden benut.

Ook de bediening van de instellingen bij verwarmen is wat omslachtig. Als je een functie hebt met drie parameters, moet je ze alle drie aankiezen, veranderen en bevestigen. Leuk, dat in één scherm alles wordt getoond, maar het is toch niet praktisch om dat met drie toetsen (up, down en ok) te bedienen.

Pluspunten

• doet wat-ie moet doen

Minpunten

• handleiding is slecht
  • bediening is omslachtig