Siemens KA62DP91 - Reviews

349 liter
Kleur(en)
rvs, Roestvrijstaal

Theo van de Sande 23-07-2015 Product paar dagen in bezit

De koelkast sinds een week in gebruik. Prachtige vormgeving en wat een goede afwerking in vergelijking met de "drama" Samsung side by side die we hadden.
Koelt goed, weinig geluid, de laden vallen er nooit uit (goed systeem), de ijsblokjes en en water zijn heerlijk, de verlichting mooi en praktisch. Het is geen goedkope Amerikaanse koelkast, maar zijn geld wel waard.

s66 08-07-2015 Product paar dagen in bezit

buitenkant geen vinger printen erg fijn. Behuizing mooi met gehard glas transparant. aparte groenten laden met aparte temperatuur regeling. Elektronisch instelbaar.
Erg fijn dat temperatuur voor groenten, koelkast en vriezer apart in te stellen zijn en dat je het precies qua graden kan instellen. Geluid is veel rustiger dan onze vorige. ook voor flessen een apart flessenregaal.

gvand 06-06-2015 Product paar dagen in bezit

Na een samsung koelkast,die na 5 jaar al kapot was, is dit weer netjes minder plastic, degelijk.mooie indeling,en handig licht boven in de koelkast.binnen en buiten moderne look.en 8 jaar garantie.

JstB 03-05-2015 Product jaar of meer in bezit

Een heel goede koelkast en vriezer in één. De vriezer hoeft nooit ontdooit te worden, geen ijsaangroei! De koelkast is door de verschillende zones optimaal te gebruiken om verschillende producten lang vers te houden: van aardappelen tot vlees. Het is even een bedrag dat je neer moet tellen, maar het apparaat is het meer dan waard. Soms hoor je 'm wel koelen in een stille kamer. Maar goed, dat is dan zo.

Righttrack 18-11-2014 Product kwartaal in bezit

4,5
Wat een teleurstelling. Mooie koelkast van binnen en van buiten, maar echt jammer dat die zoveel geluid maakt. Vergelijking met een auto die voor de deur staat te draaien en dat continu! Hij maakt meer lawaai dan onze vaatwasser en inderdaad constant dus. Als je dat niet erg vindt, is het een prima koelkast, maar helaas neemt de leverancier hem niet terug, omdat volgens de Siemens monteur dit de normale bedrijfgeluiden zijn. Ik had toch de reviews op Amazon.com moeten geloven. De side by side koelkasten van Bosch zijn hetzelfde als Siemens hier en ook daar komen ze er niet goed vanaf. Ik had verwacht dat Siemens het inmiddels opgelost zou hebben. Op de site van Siemens hebben ze mijn review niet geplaatst. Daar willen ze zeker alleen maar goede op hebben. Mijn advies verder kijken.

verbonb 26-10-2013 Product kwartaal in bezit

- Amerikaanse, side by side Siemens koelkast type KA62DP91 -

2 Maanden in bezit

Na een lange zoektocht zijn wij uiteindelijk uitgekomen bij de Siemens side by side koelkast type KA62DP91. Onze interesse ging eerder uit naar een Samsung side by side koelkast bij Saturn, echter bij het zien van de kwaliteit van Siemens zijn we afgehaakt. De koelkasten van Samsung hebben een hoog plastic gehalte en zijn niet volledig van RVS. Koelkasten van beide merken laten duidelijk een verschil in afwerking en duurzaamheid zien.

Na veel winkels te hebben bezocht en veel informatie van het net te hebben gehaald, hebben we twee maal het Siemens centre in Hoofddorp bezocht. Hier zijn de meeste koelkasten van Siemens te bezichtigen. Deze versie hebben we gekozen vanwege de 0 graden box onderin, gekoeld tap water, led display en doordat hij volledig van RVS is. Via de Siemens site zijn de specificaties van de verschillende types naast elkaar af te beelden. Deze versie kwam er gewoon het beste uit. Uiteindelijk hebben we de koelkast bij Keukencentrumtiel gekocht voor 1840,- aangezien zij bereid waren de koelkast te bezorgen zonder bezorgkosten. Onderhandelen is hier dus mogelijk.

Koelkast werd op een pallet geleverd en is door de fabriek zeer goed ingepakt. Veel piepschuim en sterk karton. Deze versie weegt zo'n 150 kilo en moest met 2 trappen omhoog naar onze maisonnette woning. Met 5 man (incl. hulp van de chauffeur) is dit uiteindelijk gelukt. De koelkast is verder volledig beplakt met plastic folie.

Al uitgepakt is het plaatsen eenvoudig doordat de koelkast aan de achterzijde is uitgerust met 2 wieltjes. Koelkast is waterpas te stellen m.b.v. een inbussleutel.

Na 24 uur aangezet. Eerste instantie zonder aansluiting op koud water waardoor de koelkast af en toe een vreemd lawaai maakte. Na aansluiting op koud water is dit verdwenen.

Koelkast is erg stil en qua energie zeer zuinig. Mooie afwerking van binnen. Etenswaren blijven lang goed in de 0 graden box. Veel ruimte en mooi verlicht. Gekoeld water smaakt goed. Geen plastic smaak waar we eerst bang voor waren.

Minputen: met 150 kilo erg zwaar, de hoeveelheid ijsblokjes in je glas valt soms moeilijk te doseren. Onderste la gaat pas volledig open indien je de rechter deur helemaal open doet.

Verder geen problemen gehad. Zeer goede en fijne koelkast en een echte eyecatcher in onze keuken.

groenen54 02-05-2013 Product half jaar in bezit

5,2
Het is een erg mooie koelkast/vriezer maar hij maakt erg veel geluid! Er zit een rammmel in!
Daarbij zijn er al 2 x 2 dezelfde bakken uit de koelkast deur gevallen.
Flessen jenever en witte wijn aan diggelen op de keuken vloer. Echt een slecht systeem! Nu heb ik de bakken met tape vastgeplakt zodat ze niet voor de 3e keer eruit vallen.
De eerste 2 bakken kreeg ik uit coulance en de laatste keer voor een klein bakje een rekening van 54,75.
Toch te gek dat je in een nieuwe koelkast van 2000 euro de bakken moet vast tapen.
Daarnaast smaakte het water en de ijs klonten erg vies. Siemens heeft keurig de kraan en de waterslang vervangen waarna het probleem was opgelost.

EMKEE 16-10-2012 Product paar dagen in bezit

3,2
Na een paar dagen in bezit is onze koelkast kapot gegaan. Apparaat koelt en vriest niet meer. Afwerking van het apparaat is ook minder dan Ik had verwacht. Wat een teleurstelling!

Geef me mijn liebherr terug!!!