Siemens KI86SSD30

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Lia 15-12-2017

Ruim maar matig ingedeeld

Ik wilde een ruime koelkast. Dat is het. Hij is stil, goed verlicht en de groentelade is ruim. Nadeel is het flessenrek wat op zichzelf wel handig is, maar waardoor je weinig hoge legplanken meer hebt en sommige middelhoge producten niet rechtop kunnen staan. Vormgeving is mooi, netjes afgewerkt. Het vriesgedeelte heeft fijne big box, maar ook daardoor is de kleinere lade eronder net wat krappper dan een 'reguliere' lade.

Pluspunten

• Ruim
  • Mooi afgwerkt

Minpunten

• Weinig ruimte over door flessenrek
  • Planken weinig verstelbaar in hoogte

WMK 17-11-2017

Mooie koelkast, doet het perfect, indeling wennen

Een prachtige koelkast. Ik ben een grote vrijstaande koelkast gewend. Die was iets groter maar met een kleiner vriezertje. Deze Siemens heeft een lekkere grote vriezer en de koelkast is groot zat. Ik weet alleen niet waar ik de flessen moet laten (heeft wel een handig flessenrek) Biertjes kan je moeilijk kwijt. Maar dat is zo opgelost door het onderste plankje weg te laten of het inschuifbaar plankje in te schuiven. Het ledlampje geeft een mooi wit licht. Wel wat anders dan zo'n viezige gele gloeilamp in mijn oude koelkast.
De toetsjes voor temperatuur zijn wel mooi, maar eigenlijk denk ik dat je die nooit gebruikt. Leuk dat je de temperatuur kan zien.

Pluspunten

• Mooi
  • Ruime vriezer met grote bak en handig laatje
  • Mooi licht
  • Stevig gebouwd, dikke scharnieren

Laura 15-10-2017

Goede ruime indeling koel vriesgedeelte

Fijne ruime koelkast Handig dat hij als de deur 1 minuut openstaat een alarmsignaal geeft Vriesgedeelte voor ons ruim voldoende Bij groot gezin waarschijnlijk iets te klein

Pluspunten

• Voldoet goed

R.V. 12-03-2017

mooi design, zeer goede koeling,mooi afgewerkt

Erg mooi design, veel handige functies en variabele indeling van de vakken mogelijk.. erg energie zuinig .handige functies zoals alarm bij openstaande deur,'holiday knop' voor zuinige instelling wanneer u langere tijd de koelkast niet gebruikt. mooie afwerking.

Erikje 24-08-2016

Mooie degelijke indeling van koel en vriesgedeelte

Nu een maand in gebruik. De indeling van de koelkast is in begin erg wennen maar nu juist heel fijn. Jammer is dat de indeling van de deur niet handig is het zou handiger zijn als er meerdere plaatshoogtes voor de bakjes zou zijn. De groente- en fruit la is zeer ruim en stevig. De big box van de vriezer is erg ruim en hierdoor makkelijk in te delen. De bovenste kleine la is erg handig voor pakjes fruit, ijsblokjes. Let op deze lade blijft niet hangen bij het uittrekken (kans dat deze stukvalt) Erg handig is dat tussen de vrieslades een glasplaat zit en dat je dus geen elementen meer hoeft te ontdooien (heerlijk). Door dit systeem maakt de koelkast echter meer lawaai dan onze oude koelkast. Gelukkig is dit niet storend alleen wennen.

Pluspunten

• fijne indeling koelkast
  • grote vrieslade
  • groente en fruitlade

Minpunten

• kleine vriesla
  • indeling deur koeling

MTh 28-06-2016

Ruime koelkast

De indeling van deze koelkast is erg fijn. De groente- en fruit la is zeer ruim. De groente la is een zogenoemde fresh box. De fabrikant beloofd dat groenten en fruit zo langer goed blijven. Onze eerste ervaringen hiermee zijn goed, maar we hebben de koelkast nog niet lang. Er zit een flessenrek bij, waardoor je meer flessen kwijt kunt dan in de meeste koelkasten. In de big box van de vriezer kun je makkelijk bakjes stapelen, waardoor je veel kwijt kunt. De bovenste kleine la is handig voor ijsblokjes, koelelementen of platte doosjes zoals diepvriesdeeg of -fruit.

damkeij 23-06-2016

Totale koelkast met alle gemakken!

Complete koelkast met alles wat men nodig heeft. Ruime diepvries met low frost. Rekje voor flessen is erg praktisch. Heerlijk ruim.