ETNA EEK216A - Reviews

kastmodel
A+
Inhoud koelruimte (netto)
204 liter

Beoordeling op basis van 1 review

• Slecht
  • Slecht

Nieteke 17-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Slechte ijskast of pech?

Wij hebben deze ijskast in september 2013 aangeschaft en na iets meer dan twee jaar begon de ijskast sterk te koelen. In januari 2016 hebben we een monteur laten komen en die kon niks constateren. Het lag aan de temperatuurmeter in mijn ijskast. Die was niks waard. Ik nam dat maar voor waar aan. Nu in mei 2016 begonnen mijn producten te bevriezen in de ijskast (terwijl hij op de laagste stand ingesteld is). Weer een monteur laten komen en nu wel het probleem vastgesteld. Een lekkage van het gas in de koelkast en dat is niet meer te repareren. Ik dacht dat ik 5 jaar garantie had door mijn ijskast online te registreren. Daar zitten dus een hoop haken en ogen aan. Als je na 2 jaar iets aan de ijskast krijg dan heb je inderdaad nog garantie op de onderdelen en de uurloon. De voorrijkosten zijn wel voor onze rekening en die bedragen maar liefst € 69,95! Maar nu komt het: ik dacht ik heb 5 jaar garantie dus ik zal hooguit € 69,95 voorrijkosten kwijt zijn en dan heb ik een nieuwe koelkast. Niet dus. Als de ijskast niet meer te maken is en vervangen moet worden door een nieuwe dan gaan ze de afschrijvingskosten in rekening brengen. Dus 2,5 jaar à 10% per jaar van de cataloguswaarde is € 134,00. Vind ik geen goeie garantie. Dus als iemand iets van Etna aanschaft hou hier rekening mee!