ETNA EEK216A

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA EEK216A op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,2

h***************@k********* 04-01-2024

Prima koelkast

Geschreven voor: ETNA EEK216A

Fijne koelkast met veel ruimte.
Voldoet aan de verwachtingen.
Niets op aan te merken.

j**********@h********** 26-08-2022

Slecht product

Geschreven voor: ETNA EEK216A

Leek voordelig en goed Nederlands product. Blijkt al jaren een herrieschopper. Koelt onregelmatig. Verlengde garantie 5 jaar. Nu na 5 jaar en 3 maanden alleen maar lawaai en niet koelen. Thermostaat is wel goed. De verkoper Mediamarkt reageert niet. Etna is Atag zegt: bestel maar een monteur. Volgens Nederlands recht mag je meer verwachten als een product niet doet wat het doen moet.

Officiele reactie van Atag 29-08-2022

Beste heer / mevrouw,

Dank voor deze review. Wat vervelend om te lezen dat de koelkast niet meer juist werkt. Graag kijken wij wat we voor u hierin kunnen betekenen. Graag ontvangen wij hiervoor uw NAW-gegevens + een kopie van de review per e-mail, deze gegevens kunt u toesturen naar webcare@atagbenelux.com.

Marijke
Webcare ETNA

Paul 08-09-2020

Prut. ETNA onwaardig

Geschreven voor: ETNA EEK216A

Zeer teleurstellend. De koelkast koelt tot nu (2 maanden oud) prima, doch bij werken van de motor is er een giga irritante brom. ETNA monteur is langs geweest, had het opbeurend bericht dat dit bij het produkt behoorde en dat dit toch wel een budgetmodel is. Schok. ETNA, nederlandse degelijkheid, nederlandse service??

Minpunten

• Zeer lawaaierig, irritante brom

Officiele reactie van Atag 16-09-2020

Beste Paul,

Bedankt voor deze review. Vervelend om te lezen dat uw ervaring met onze apparatuur zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om u dit gevoel te geven. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest. Wij streven ernaar dat onze klanten veel en natuurlijk ook lang plezier mogen beleven van onze apparatuur. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA

JoostEpse 04-06-2020

Inbouw Koelkast; 2e versie; eerste binnen 3 jaar al kapot.

Geschreven voor: ETNA EEK216A

Bij ons nieuwbouwhuis hebben we een inbouwkoelkast (Etna koelkast (inbouw) EEK216A) laten plaatsen. Eerste 2 jaar niks aan de hand. Goed produkt; In 3e jaar begint koelkast overmatig te zoemen. Contact met Nobel gezocht; konden niet helpen; Contact met Etna gezocht; Bleek ik garantie niet verlengd te hebben naar 5 jaar; Jammer; kan gebeuren; Etna kon niks voor ons doen; Advies trek koelkast iets naar voren om zoem kwijt te raken; Geprobeerd; Werkt niet. Na een week koelt de koelkast niet meer goed; (10 graden ipv 4 graden) Na nog een week koelt hij helemaal niet meer; Etna service kan niks voor me doen. Om het zekere voor het onzekere te nemen en problemen bij het inbouwen van een vervangende koelkast te voorkomen : exact het zelfde type gekocht; 333 euro bij BCC; (Bleek dus ook dat keukenboer Nobel een flinke marge rekent bij nieuwbouw keuken 458 euro (excl plaatsingskosten) Ik hoop dat de nieuwe koelkast de verwachte levensduur van minstens 15 jaar wel waar maakt. Maar voorlopig ben ik even ontevreden dat een nieuwe koelkast binnen 3 jaar vervangen moet worden. Ik lees op internet dat je als consument van de verlengde garantie ook niet te veel moet verwachten. (je moet natuurlijk wel gewoon de voorrijdkosten van de monteur betalen en er wordt met een afschrijving gerekend) Je krijgt dus restwaarde ipv vervangingswaarde. En dat is toch iets anders dan wat je verwacht.

Nog een tegenvaller bij het uitbouwen van vorige koelkast: De dikke stekker kon niet achter de inbouwkast langs naar het stopcontact onderaan op de muur. Heb de stekker moeten afknipper; Geen probleem; Maar de nieuwe stekker kon er natuurlijk ook niet langs. Heb moeten pielen met kroonsteentjes. Minpunt voor Nobel.

Pluspunten

• koelkast heeft het toch 2 jaar wél goed gedaan.
  • Inbouwen nieuwe koelkast ging goed.
  • Inbouwset meer dan compleet.

Minpunten

• korte levensduur
  • raar systeem van verlengde garantie
  • restwaarde ipv vervangingswaarde

Officiele reactie van Atag 05-06-2020

Beste Joost,

Bedankt voor de review. Uw mening is enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren.
Vervelend om te lezen dat de koelkast al binnen 3 jaar vervangen moest worden. Wij hanteren inderdaad een bepaalde formule wanneer een toestel niet meer gemaakt kan worden. De gebruikersjaren worden dan in rekening gebracht. Ook wij hopen dat je langer plezier van je nieuwe koelkast zult hebben, vergeet je deze niet te registeren?

Groet Heidi
Webcareteam ETNA

Anjo Kant 29-04-2020

Stille koelkast, fijne vakverdeling

Geschreven voor: ETNA EEK216A

De koelkast is stil, wat ik heel belangrijk vind, omdat we een open keuken hebben. De verlichting is heel helder. De vakverdeling kan je zelf aanpassen. Flessen vallen niet uit het deurrek bij het openen. Er is één grote groentelade, dat vind ik persoonlijk jammer, ik had liever twee kleinere bakken onderin gehad.
Alles bij elkaar: een goede koelkast met een prima prijs-kwaliteit verhouding!

Pluspunten

• stil
  • heldere verlichting
  • prijs/kwaliteit
  • goed deurvak voor flessen

Minpunten

• één groentelade

Officiele reactie van Atag 30-04-2020

Beste Anjo,
Bedankt voor je mooie beoordeling, vergeet niet je nieuwe producten op onze site te registeren voor de verlengde garantie. Wij wensen je nog veel (koel) plezier toe.
Met vriendelijke groet, Alice Webcareteam ETNA

Nieteke 17-05-2016

Slechte ijskast of pech?

Geschreven voor: ETNA EEK216A

Wij hebben deze ijskast in september 2013 aangeschaft en na iets meer dan twee jaar begon de ijskast sterk te koelen. In januari 2016 hebben we een monteur laten komen en die kon niks constateren. Het lag aan de temperatuurmeter in mijn ijskast. Die was niks waard. Ik nam dat maar voor waar aan. Nu in mei 2016 begonnen mijn producten te bevriezen in de ijskast (terwijl hij op de laagste stand ingesteld is). Weer een monteur laten komen en nu wel het probleem vastgesteld. Een lekkage van het gas in de koelkast en dat is niet meer te repareren. Ik dacht dat ik 5 jaar garantie had door mijn ijskast online te registreren. Daar zitten dus een hoop haken en ogen aan. Als je na 2 jaar iets aan de ijskast krijg dan heb je inderdaad nog garantie op de onderdelen en de uurloon. De voorrijkosten zijn wel voor onze rekening en die bedragen maar liefst € 69,95! Maar nu komt het: ik dacht ik heb 5 jaar garantie dus ik zal hooguit € 69,95 voorrijkosten kwijt zijn en dan heb ik een nieuwe koelkast. Niet dus. Als de ijskast niet meer te maken is en vervangen moet worden door een nieuwe dan gaan ze de afschrijvingskosten in rekening brengen. Dus 2,5 jaar à 10% per jaar van de cataloguswaarde is € 134,00. Vind ik geen goeie garantie. Dus als iemand iets van Etna aanschaft hou hier rekening mee!