Siemens KI81RAD30 - Reviews

kastmodel
A++
Inhoud koelruimte (netto)
319 liter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 113 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens KI81RAD30 op Kieskeurig.nl.

8,9

Hansvh 28-12-2017

Fijne koelkast met een paar minpunten

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

We hadden snel een nieuwe koelkast nodig en op basis van merk/reviews/afmetingen/beschikbaarheid hebben we toen voor deze Siemens gekozen. Inmiddels bijna een jaar verder dus tijd voor wat op- en aanmerkingen.
De voordelen worden genoeg genoemd, ik wil ook wat minpunten noemen. Allereerst de groentelades: ja, ze zijn handig en fruit etc blijft inderdaad langer vers. Ze nemen echter ook een hoop plek in, op die plaats is geen ruimte in de deur voor flessen oid. Alle rekken in de deur zijn volledig van plastic en niet uit elkaar te halen. Dat geeft weinig vertrouwen in de duurzaamheid en het is ook lastig schoonmaken. Dat was bij onze vorige koelkast (een Liebherr) wel anders! Bovendien was die veel flexibeler (en dus praktischer) in te delen.

Pluspunten

• Heldere verlichting
  • Houdbaarheid groente/fruit in de speciale lades
  • Softclose deur

Minpunten

• Veel kwetsbare plastic onderdelen
  • Weinig flexibele mogelijkheden indeling
  • Schoonmaak bewerkelijk
  • Weinig ruimte voor flessen

Mark 10-12-2016

Heerlijk ruim en daardoor overzichtelijk

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

De koelkast is ruim en heeft een praktische indeling. De verlichting in de koelkast is helder wit en verlicht alle vakken en planken uitstekend.
De koelkast is nauwelijks hoorbaar en dus muisstil.
Door het vacuum is de deur bij toepassing van een greeploze deur wat lastiger te openen dan een koelkast met een handvat.

Pluspunten

• Ruim
  • Erg stil
  • Praktisch

Minpunten

• Met een greeploze deur lastig te openen

Marc Kuijpers 28-11-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Super koelkast....groot en overzichtelijk.
1 minpuntje, de deur gaat wat zwaar open omdat het een grote koelkast is, de kinderen hebben er af en toe moeite mee...

Suzy2514 10-05-2018

Fantastische ruimte!

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Hele fijne koelkast, met veel ruimte. Het enige nadeel is dat in de flessenhouder niet volledig gevuld kan worden met 1,5 lt flessen. Voor de rest zeer tevreden met deze koelkast

Rudie Luiken 27-07-2016

Een fantastische koelkast

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Goede indeling, heerlijk ruim, fijne LED-verlichting en 2 groentelades, geruisloos, koelt prima. Kortom een koelkast die je wenst!

Hannie 23-09-2015

De koelkast is een week in ons bezit. Hij koelt snel en de indeling is erg handig. Zijn erg tevreden over de fresh-lade!

Stefan_R 09-12-2018

Fijne, ruime koelkast met prima koeling

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Na deze koelkast inmiddels geruime tijd gebruikt te hebben ben ik hier zeer tevreden over! De koelkast is zeer ruim, wij gebruiken hem voor 3 personen en hebben dan nog genoeg ruimte over om bij bijvoorbeeld een feestje extra producten koel te zetten (een volledige taart om maar wat te noemen...) dus ook een ruimer gezin van 4-5 kan hier prima mee uit de voeten.

De indeling is prettig en heeft enkele handigheden zoals een optioneel te halveren plank en een extra flessen rek. Wel hadden er iets meer sleuven in gemogen om de planken flexiberen in te delen. Vooral in de deur zijn deze beperkt. Het ontwerp is verder -voor een inbouw- prima en de verlichting is top.

De machine koelt uitstekend. De koelkast kan eenvoudig in het aantal graden worden ingesteld en kan tot 3 graden celcius koelen wat erg prettig is. Hierbij ontstaat er nauwelijks ijsvorming op de achterwand. Daarnaast zit er nog een "super-koelfunctie" op die bij toevoegen van veel te koelen materiaal kan worden ingeschakeld.

Inbouwen van de machine is overigens ook eenvoudig. De instructie voor het monteren van het deur-op-deur systeem zijn goed te volgen voor een beetje handig persoon. De scharnieren zijn zeer degelijk al zijn deze wel erg zwaar waardoor de deur soms niet lekker uitzichzelf sluit (als er producten in de deur staan). Het deuralarm is dan ook echt een zeer fijne toevoeging.

Floweryard 01-12-2018

Super grote koelkast

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Advies temperatuur 4 graden wel heel koud en veel kleine bakjes die ik nog niet economisch kan inrichten
Verder hemels ding

gerard1908 30-11-2018

Zeer ruime koelkast

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Drie weken geleden is onze keuken gemonteerd en deze zeer ruime koelkast aangesloten. Met twee grote lades en meerdere planken en rekken is een tweede koelkast in de schuur/zolder niet meer nodig. Tip: er past een heel krat bier in de onderste la ;-) !

Adem H. 15-11-2018
  • Product gekregen

Zeer goede en ruimte koelkast tegen prima prijs

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Mooie koelkast qua design. Daarnaast is het echt ruim. Bepaalde onderdelen zoals flessenhouder kun je eruit halen als je dit niet prettig vind. Je kunt dus aanpassen en dat is fijn. Daarnaast als de koelkast te lang open is geweest gaat er een soort van alarm af. Dit is echt handig want dat scheelt weer elektriciteitverbruik en de koelkast blijft technisch in orde.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Aan te passen naar behoefte

Minpunten

• Superkoeling niet aanwezig

Diana 07-11-2018

fijne grote koelkast

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Fijne grote koelkast. mooie indeling en koelt goed! Veel ruimte om producten goed op te bergen en ook de dubbele lades zijn ideaal.

Pluspunten

• veel ruimtes om producten op te bergen

Maartje 07-11-2018

Lekker veel ruimte

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Super fijne koelkast voor gezin met twee kids voldoende ruimte.
Mooie binnenkant met schaapjes met RVS look randjes. Heel stijlvol.
De twee ruime groente/fruit laden onderin zijn ook super fijn. Je groenten blijven er veel langer vers als in een gewone groente lade. Kortom aanrader!

Pluspunten

• Mooie vormgeving van binnen
  • Ruim + super groenteladen

MirandaKH 03-11-2018

Grote ruime koelkast

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Ik vind de ruimte en indeelbaarheid van de koelkast heel perttig. Bediening van het apparaat is simpel. Bovenin een mooie display met de ingestelde temperatuur. Ik hoor hem af en toe, maar ik ben ook wel erg gevoelig voor geluid. Mijn man hoort hem niet. Ik vind wel dat er vaak veel vocht in de koelkast is, dat ook in de groentelades blijft staan. Soms zelfs echt plasjes. Aangezien wij eens in de week groente op de markt halen, is dit wel vervelend want dan komt het voor dat groenten niet meer goed zijn doordat ze in het water lagen.

Pluspunten

• ruimte!
  • vrij indelen

Minpunten

• vocht

kanters Wim 30-10-2018

Fijne koelkast die er mooi uitziet

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

mooie ruime en energiezuinige koelkast. Heeft een handige indeling met diverse verstelopties.
maakt weinig lawaai waarmee we erg blij zijn

Pluspunten

• ruimte
  • indeel mogelijkheden
  • weinig geluid

Smeets 25-10-2018

heerlijke ruime koelkast

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Heerlijk om een grote koelkast te hebben waarin je alles makkelijk kwijt kan. Ook energie zuinig. Fijn: 2 grote groentelades

Pluspunten

• veel opberg ruimte voor groenten en flessen

Fransje 17-10-2018

Koelkast Siemens

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Een grote ruime koelkast. De boodschappen voor een gezin voor de hele week passen erin. Handige vakken en aanpasbare hoogtes. Ik beveel deze koelkast zeker aan.

arie 03-10-2018

hoge koelkast

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

lekker grote koelkast. rek voor liggende flessen gelijk verwijderd. Koelkast is niet al te diep maar met alle verschillende hoogtes, goed en overzichtelijk in te richten.

Pluspunten

• ruim
  • veel inrichting mogelijkheden

Minpunten

• minder diep dan oude koelkast

math 26-09-2018

koelkast met vershoudlades

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Top apparaat vooral de vershoud lade lekker overzichtelijk
Fruit en groente blijft langer vers
Veel ruimte en overzichtelijk alles
Goed ingedeelt en lekker alles overzichtelijk

Pluspunten

• vershoudlade
  • ruiomet

frans 16-09-2018

zeer ruime koelkast

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

Mooie grote koelkast met voldoende mogelijkheden om alle producten op optimale wijze te bewaren. Verder ziet hij er binnen perfect afgewerkt uit

Pluspunten

• ruimte
  • geruisloos

Sena 17-08-2018

large enough

Geschreven voor: Siemens KI81RAD30

this one is the only big enough one for us which is also built-in. plus it is Siemens and made in Germany. Only negative thing so far is the prize.

Pluspunten

• inner volume
  • energy consumption

Minpunten

• a bit prizy