Siemens KI81RAD30 - Reviews

kastmodel
A++
Inhoud koelruimte (netto)
319 liter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 162 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Hansvh 28-12-2017

Fijne koelkast met een paar minpunten

We hadden snel een nieuwe koelkast nodig en op basis van merk/reviews/afmetingen/beschikbaarheid hebben we toen voor deze Siemens gekozen. Inmiddels bijna een jaar verder dus tijd voor wat op- en aanmerkingen.
De voordelen worden genoeg genoemd, ik wil ook wat minpunten noemen. Allereerst de groentelades: ja, ze zijn handig en fruit etc blijft inderdaad langer vers. Ze nemen echter ook een hoop plek in, op die plaats is geen ruimte in de deur voor flessen oid. Alle rekken in de deur zijn volledig van plastic en niet uit elkaar te halen. Dat geeft weinig vertrouwen in de duurzaamheid en het is ook lastig schoonmaken. Dat was bij onze vorige koelkast (een Liebherr) wel anders! Bovendien was die veel flexibeler (en dus praktischer) in te delen.

Pluspunten

• Heldere verlichting
  • Houdbaarheid groente/fruit in de speciale lades
  • Softclose deur

Minpunten

• Veel kwetsbare plastic onderdelen
  • Weinig flexibele mogelijkheden indeling
  • Schoonmaak bewerkelijk
  • Weinig ruimte voor flessen

Mark 10-12-2016

Heerlijk ruim en daardoor overzichtelijk

De koelkast is ruim en heeft een praktische indeling. De verlichting in de koelkast is helder wit en verlicht alle vakken en planken uitstekend.
De koelkast is nauwelijks hoorbaar en dus muisstil.
Door het vacuum is de deur bij toepassing van een greeploze deur wat lastiger te openen dan een koelkast met een handvat.

Pluspunten

• Ruim
  • Erg stil
  • Praktisch

Minpunten

• Met een greeploze deur lastig te openen

Marc Kuijpers 28-11-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Super koelkast....groot en overzichtelijk.
1 minpuntje, de deur gaat wat zwaar open omdat het een grote koelkast is, de kinderen hebben er af en toe moeite mee...

Rudie Luiken 27-07-2016

Een fantastische koelkast

Goede indeling, heerlijk ruim, fijne LED-verlichting en 2 groentelades, geruisloos, koelt prima. Kortom een koelkast die je wenst!

Hannie 23-09-2015

De koelkast is een week in ons bezit. Hij koelt snel en de indeling is erg handig. Zijn erg tevreden over de fresh-lade!

Sena 17-08-2018

large enough

this one is the only big enough one for us which is also built-in. plus it is Siemens and made in Germany. Only negative thing so far is the prize.

Pluspunten

• inner volume
  • energy consumption

Minpunten

• a bit prizy

Lukassen 09-08-2018

Lekker grote koelkast!

Echt een hele fijne grote koelkast waar je alles in kwijt kunt.
Ook 2 lades waar je de groente en aardappelen in kwijt kunt!
Heel handig!

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Apparte groente lade met versheid schuif
  • Apparte lade voor aardappels lang goed te houden
  • Handig rek voor bijv. De sauzen te bewaren

Minpunten

• Jammer dat 2 vakken in de deur dicht op elkaar
  • Verder geen minpunt :-D

Marleen88 04-08-2018

Wat een ruimte en veelzijdigheid!

We hebben deze koelkast in onze nieuwe keuken en ik ben er reuze blij mee er kan veel in en heeft vele kenmerken zoals een fresh la super!

Saartjes 03-08-2018

Ruim met veel mogelijkheden

Heerlijk ruime koelkast met veel mogelijkheden. Prima vershoudla, ruim en goede temperatuur. Met warm weer kan het fruit er goed in bewaard blijven.

andrekruk 13-07-2018

Lekker ruime koelkast

De koelkast heb ik gekocht als onderdeel van mijn nieuwe keuken. Hoewel de koelkast pas net is geïnstalleerd ervaar ik nu al het gemak van veel ruimte. Vooral de twee vershoud lades zijn erg prettig.

Lucia69 07-07-2018

Heerlijke grote koelkas met 2 lades voor vers

Nu twee maanden in gebruik en zeer tevreden. Wil geen andere meer. In deze koelkast blijven mijn groenten en fruit veel langer vers

angeliquev 24-06-2018

uitstekende koelkast

We hebben deze koelkast in onze nieuwe keuken opgenomen. We zijn er erg blij mee. Hij is ruimer en overzichtelijker. De 2 vakken voor flessen bevalt ons erg goed evenals de de 2 lades voor fruit en groenten

Richard 20-06-2018

Fijne grote koelkast

Wat een ruimte! Fijne grote koelkast die stil werkt en de temperatuur goed laag houdt.
Echt een aanrader

Milio 09-06-2018

Mooie koelkast met enkele minpunten

Na een half jaar even de balans opmaken na het lezen van zoveel positieve reacties. Koelkast koelt goed en is tussen de 2 en 8 graden instelbaar. Maakt zeer weinig geluid, na openen altijd wel even een ventilatorgeluid, waarschijnlijk voor interne circulatie. Bij opening echter ook vaak een piepsignaal waarna de temperatuur of supercool zonder reden van stand verandert. Zeer ergerlijk, doch zelftest geeft geen foutcode. Ander minpuntje is de veel te zware deur die greeploos niet lekker te openen en sluiten is. Ook de demping in de scharnieren, die zwaar belast worden, is irritant want hierdoor blijft de deur regelmatig openstaan. Qua indelingsmogelijkheden is er ook eea op te merken. Veel gangbare dingen uit de supermarkt kun je net niet goed gestapeld krijgen waardoor die enome inhoud toch nog tegenvalt. Vandaar een score van slechts twee sterren.

Suzy2514 10-05-2018

Fantastische ruimte!

Hele fijne koelkast, met veel ruimte. Het enige nadeel is dat in de flessenhouder niet volledig gevuld kan worden met 1,5 lt flessen. Voor de rest zeer tevreden met deze koelkast

s10a 22-04-2018

super grote koelkast, heerlijk!

Als je 1x per week voor een gezin boodschappen doet is deze koelkast qua grootte een must. Alle verse groente , vlees, fruit en zuivel past er voor een week prima in. Ik ben zeer blij met de koelkast. Hij maakt amper geluid bij koelen.

Pluspunten

• groot
  • weinig geluid

Alida 28-03-2018

Ruime koelkast met fijne indeling

Ruime koelkast en fijne hoogte om spullen te pakken. de indeling zoals flessenrek en de lades voor groente en fruit en kaas handig en goed, je merkt dat alles toch beter en langer vers blijft.
de deur inrichting ook prettig met grotere en kleinere vakken zodat je veel en handig kan inpakken.

Pluspunten

• kaaslade onderin
  • groente fruitlade waar je circulatie kan regelen

JMdeBruin 13-03-2018

Fijne koelkast!

Deze koelkast hebben wij bij onze nieuwe keuken besteld bij Grando. Wij wilden graag een ruime koelkast die overzichtelijk ingedeeld kan worden. Dat lukt goed met deze!

Richard 06-03-2018

Veel inhoud, energiezuinig

Deze koelkast biedt enorm veel ruimte. Een echte aanrader voor grote gezinnen. Makkelijk schoon te maken en erg zuinig in gebruik.

Pluspunten

• energiezuinig
  • ruim

Axel de K 06-03-2018

Geweldige ruime koeler

Na 1 uitstapje naar de concurrent ben ik weer terug bij Siemens. Hier blijf ik bij. Wat een goede prijs kwaliteit. Ben zeer te spreken over deze koeler van Siemens