Miele CVA5060

Neff C15KS61N0

AEG PE4571-B

gemalen koffie, koffiebonen
Soorten koffie
cappuccino, espresso, heet water, latte macchiato, lungo
AEG PE4571-B

Smeg CMS6451X

gemalen koffie, koffiebonen
Volautomatisch
ja (koffie)
Smeg CMS6451X

7,6

framan85 27-12-2013 Product jaar of meer in bezit

Voor een Miele apparaat van meer dan 2000 euro had ik meer verwacht. Vormgeving en mogelijkheden zijn allemaal dik in orde maar ben toch erg ontevreden over de duurzaamheid. Pas geleden was er een reparatie nodig van meer dan 500 euro en dat na 3 jaar. Miele had zelf toch ook wel het idee dat dit wel erg snel was dus kreeg ik korting op de reparatie en moest uiteindelijk 300 euro afrekenen.
Voor gewone koffie en espresso verder geen problemen maar met cappuccino des te meer. Vanaf het begin is die te koud, het melkschuim verwarmt niet voldoende maar de Miele reparateur heeft er al meerdere keren naar gekeken en aangegeven dat het melkschuim gewoon niet warmer wordt dan dit. Wij verwarmen de koffiekopjes met kokend water (Quooker), gaan er meteen onder en dan is de temp. van een kopje koffie ongeveer 75 graden, goed heet dus. De cappuccino komt echter niet verder dan een graad of 50 na bereiding en dat is toch echt niet veel meer dan warm. Het melkschuim alleen komt nauwelijks tot 35 graden en met de hete koffie samen kom het dan op een graad of 50. Advies (van Miele) om meer koffie erbij te doen is natuurlijk onzin want dan kloppen de cappuccino verhoudingen niet meer. Nu een losse melkschuimer erbij aangeschaft en die verwarmt het melkschuim tot 55 graden en samen met de hete koffie heb je dan een hete cappuccino zoals het hoort. Maar het is uiteraard onzin dat zo'n geavanceerd volautomatisch apparaat niet een goed bakkie cappuccino kan maken. Losse melkschuimer betaalt zich overigens wel terug omdat reiniging van de melkleidingen met duur schoonmaakmiddel niet meer nodig is! Mijn advies, geen volautomatische Miele en Miele weet ik ook niet meer zo zeker.

AVV 14-05-2013 Product jaar of meer in bezit

Mooi apparaat met veel mogelijkheden, maar qua duurzaamheid niet wat je van Miele mag verwachten. Na twee jaar filter unit vervangen, achter unit vervangen en nu werkt de koffiemaler niet meer. Wij maken hem wekelijks schoon, doen alle noodzakelijke reinigingen/ontkalkingen en hebben desondanks al ruim 500 Euro aan kosten en hier zit het defect van de koffiemaler nog niet eens bij.

Thim80 07-09-2012 Product jaar of meer in bezit

Heb dit apparaat inmiddels 4 jaar en het is een prima apparaat met veel instel mogelijkheden voor de verschillende gebruikers. Apparaat is ook prima schoon te houden als je alleen koffie en espresso drinkt. Als je af en toe een cappuccino drinkt kan je beter een goedkope melkopschuimer erbij kopen want het schoonmaken van de melkleidingen moet eigenlijk aan het eind van elke dag (bij gebruik) gedaan worden. Als je het vergeet zitten de leidingen zo verstopt en ben je een morgen bezig om alles weer schoon te maken.

KPT 19-08-2012 Product paar dagen in bezit

Het apparaat is mooi, levert goede koffie maar is zeer bewerkelijk om schoon te maken. Mijn vorige Miele apparaat heb ik 12 jaar met tevredenheid gebruikt en had een melkopschuimer met een eenvoudige stoompijpje, gemakkelijk en eenvoudig schoon te maken. Deze volautomaat moet je elk moment gedwongen reinigen en aan het einde van de dag een 6 minuten durend schoonmaak regime volgen. Ik heb nog nooit zoveel keren de deur open en dicht gemaakt om de reservoirs te vullen, schoon te maken en te wisselen, etc. Ook moet je iedere dag schoonmaakpoeder gebruiker. Aan het einde van de dag houd je melk in het reservoir over maar vanwege de hoog opgelopen temperatuur kun je deze niet meer in het pak melk terugdoen; zonde van de melk. Ik ga een aparte melkopschuimer kopen. Tevreden, ach?

Ellie59 27-05-2012 Product kwartaal in bezit

Een prima en mooi apparaat. Heerlijke koffie en cappuccino, maar ik word helemaal simpel van het onderhoud van dit apparaat. Elke week moet je het zo'n beetje helemaal demonteren om alles te reinigen. Reiningstabletten etc. zijn ook nog behoorlijk duur als je die na wil bestellen.

Irmgard23 29-11-2011 Product jaar of meer in bezit

Wij zijn inmiddels ruim 20 maanden in bezit van dit apparaat, tot heden nog storingsvrij, mooi design, lekkere koffie, het enige verschil t.o.v. de 5065 is de vaste wateraansluiting, echter bij weinig verbruik zit het water te lang in de leiding wat niet bevorderlijk is voor de koffie, het waterreservoir is 2.3 liter en dat is voldoende voor de dagelijkse consumptie, het onderhoud heb je toch, afvalbakje koffiegruis leegmaken, opvangschaal leegmaken, koffiebonen bijvullen, systeem reinigen, ontkalken en leidingen spoelen, als met al een schitterend apparaat, tevens mocht er iets misgaan zeker de 10 jaar garantie voor 159 euro bijkopen.