Siemens TK76K572GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK76K572GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Bopp 25-09-2013
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

Inmiddels 4 jaar in bezit en reeds meer dan 8'000 kopjes koffie eruit gehaald ( is toch 2000 per jaar, en 6 kopjes per dag) Zoals ook anderen aangaven, waren ook wij in het begin super tervreden over deze machine. Gaf heerlijke koffie en was erg goed in te stellen. Ook de temperatuur kan men instellen in het menu! Al snel na het ingebruik nemen kregen wij problemen met de maalunit. Geen mooie "koffiedrabkoeken" meer in het afval bakje maar echte natte drab. Ok de koffie smaak was niet goed, en soms gooide hij de gemalen koffie direkt zonder water in het drabbakje. Monteur geweest en de alle ingewanden eruit gehaald en weer nieuwe erin en hij liep weer (coulance zei de monteur omdat er nog veel kinderziektes in zaten). Prachtig, maar na een jaar het zelfde euvel. Geen smaakvolle koffie meer maar een zurige waterige smaak en weer drab. Monteur kwam weer, en zei dat het pompsysteem kapot was, en vervangen moest worden. Verder nog een paar dingen. Rekening 320,- maar het was weer gefixt. Een jaar later geen macchiato en capuccino meer, en melkschuim blijft koude melk. Weer een probleem met pompje, en weer een rekening van deze keer slechts 250,- Nu 2013 hebben we een probleem dat er nog maar koffie uit een pijpje komt dus 2 kopjes tegelijk gaat niet meer. Ook is de capuccino na de reparatie niet meer zoals ie hoort te zijn, weinig schuim en nog steeds te lauw. Niet echt lekker dus. We denken erover om hem er binnenkort maar uit te gooien, en op een nespresso over te stappen. Is veel minder omslachtig en minstens even goeie koffie en capuccino. Maar veel goedkoper. Met aanschaf, reparaties, onderhoud en verbruik koffie en water kostte deze machine ons zo'n kleine 800,- per jaar, achteraf gezien belachelijk veel geld voor 2000 kopjes koffie thuis (0,40€ per kopje!!) Daar kan ik ook een Nespresso voor hebben! Proost!

SMIA 13-02-2014

Hallo allemaal,

Van kastje naar muur-kastje-muur, al 4 jaren etc. Wij worden er gek van!

Wij hebben ook net 4 jr dit apparaat TK76K572. KOOP HET NIET!

Wij hebben de monteur al 6x over de vloer gehad vanaf 1e dag in gebruik STUK, ECHT WAAR. Volgens voorwaarden recht op een nieuw apparaat wanneer je binnen 6 maanden reparaties moet laten verrichten. Telkens weer of de melkopschuimer doet het niet, of melk niet warm, of na het malen wordt de koffie gelijk weggegooid, oververhitting terwijl de koffie lauw is....etc.

Maar.....Siemens geeft niet thuis, de keukenboer (die noem ik nog even niet) ook (nog) niet.
Nu een jurist ingeschakeld. Ik ben er helemaal klaar mee en wil een nieuw apparaat... geen maandagmorgen apparaat.
Nu willen zij dat wij bijna 900 euro bij betalen voor een nieuw apparaat omdat wij al bijna 4 jaar het apparaat in gebruik hebben. JA DAT KLOPT MAAR AL 4 JAAR ONTEVREDEN!
Siemens heeft zelf dit termijn gerekt tot 4 jaar.

Het bedrag dat je ervoor betaalt staat niet in verhouding met de verwachting.
Veel Stress, ben boos, snap er niets van....onbegrip, BAH!

willemkip01 17-07-2013
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

Duurzaamheid is niet goed. Bij ons is inmiddels het gehele binnewerk vervangen. Vorig jaar is de laatste vervanging geweest (nieuwe motor en zetgroep). Alles binnen de garantie van drie jaar. Op zich netjes.
Helaas hebben we nu last van een verstopt pijpje en lekkage onder de lekbak. Monteur heeft geconstateerd dat de zetgroep wederom vervangen moet worden. Wordt de vierde in drie jaar. Nu echter buiten de garantie, samen met een nieuw stroompijpje € 219,-. Garantie op nieuwe onderdelen is één jaar. We hebben de reparatie (nog) niet laten uitvoeren aangezien we geen vertrouwen hebben in dit type apparaat. De kans dat we volgend jaar een nieuwe zetgroep moeten hebben (ws net ná de garantie) is ons te groot. Ik ga nu eerst maar eens met Siemens contact opnemen om te bekijken wat ze voor ons kunnen betekenen.

Rudy 26-04-2013
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

3 jaar in gebruik, in het begin deed hij het prima. 1 keer een monteur langs geweest i.v.m. de melkschuimer, geen oplossing. Als ik alles van tevoren had geweten had ik deze nooit gekocht. Melkschuimer werkt niet goed ook niet met herhaaldelijk doorspoelen stand "melkschuim" (met water en zout). Pijpje(waar de melk/water uitkomt) is krom geworden waardoor het klepje aan de voorkant niet meer normaal dicht wil.

mako724 12-03-2014

Beste Rudy,

ik heb vermoedelijk hetzelfde probleem. Als machine melkschuim zou moeten geven dan zuigt machine melk nauwelijks op op. Aan de achterzijde van chrome pijpje van de opschuimer komt enorm veel stoom te voorschijn, ondertussen komt er niks van melkschuim uit de machine.

Ik zou graag willen welk klepje jij bedoeld in je zin "Pijpje(waar de melk/water uitkomt) is krom geworden waardoor het klepje aan de voorkant niet meer normaal dicht wil".

Waar zit dit klepje?

Is het probleem inmiddels opgelost en wat waren de kosten?

Ik ben zelf behoorlijk handig en heb de machine redelijk uit elkaar weten te schroeven, kan op dit moment nog niet goed zien waar de stoom lekkage precies vandaan komt.

Gercor 03-10-2011
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

Deze machine is leuk om te zien en makkelijk in gebruik, maar als U van lekkere warme koffie houd moet U iets anders nemen. Met een beetje melk en suiker net 60 graden Celsius.
Bij ons staat hij ongebruikt mooi te zijn in de keuken, want Siemens laat ons "stikken", die kan hier niets aan veranderen, zegt de monteur!?

Noxian 05-09-2011
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

We hebben de Siemens espressomachine nu een jaar in gebruik en zijn er erg over tevreden.
We maken er veel gebruik van (soms dagelijks het waterreservoir vullen en dus de lekbak legen...).
Eerst hadden we, zoals zo velen, problemen met de melkopschuimer. Die werkte in het begin erg goed maar na verloop van tijd werd de hoeveelheid & kwaliteit van het melkschuim aanzienlijk minder. Verschillende merken, soorten en temperaturen melk geprobeerd, alles zonder verbetering.
Toen lazen we de suggestie om het melkschuim systeem direct na gebruik met heet water met een flinke schep keukenzout te reinigen en dat werkt perfect!!
Sinds we dat toepassen, is iedere keer dat we melkschuim maken (cappuccino, latte macciata, etc.) deze werkelijk geweldig. Kunnen we iedereen aanraden!
Eén klein probleempje hebben we echter nog wel: bij het gelijktijdig zetten van 2 kopjes koffie, krijgt het ene kopje meer koffie dan het andere. Iemand een suggestie wat hieraan te doen is?

Adrien 69 01-06-2011

---------- update review, 01-06-2011 ----------
Wij hebben hen nu ruim anderhalf jaar in gebruik en we hebben al 4 keer een monteur op de vloer gehad. Eerst was het de melkopschuimer die het niet goed deed. Toen functioneerde de zetgroep niet goed meer. Het leek wel of de koffie ontplofte in de zetgroep. Toen ging de hele machine niet meer aan en stopte tijdens het koffiezetten. En dit gebeurde een aantal maanden later weer en toen is de gehele machine uit elkaar gehaald want hij wist niet hoe het kwam......En nu doet hij het weer! En volgens mij heeft hij het nooit goed gedaan want als het apparaat op standby staat en je haalt de lekbak eruit dan geeft hij aan dat je de lekbak moet plaatsen en dat gaf hij nooit aan. De zetgroep hoef ik nu maar 1 keer in de 2 weken schoon te maken en anders moest ik het om de paar dagen doen. Ik ben zelf heel erg tevreden over de machine hoor als hij zijn werk doet.

--------- 2e review, 26-03-2010 -----------
Wij zijn nu ook enkele maanden in het bezit van de machine en eerst erg tevreden maar zoals sommige al hebben geschreven hebben wij ook problemen met de melkschuimer. Eerst gaf hij goede koffie met een goede schuimlaag en nu een is het summier. Monteur is langs geweest en hij vond de kwaliteit van de schuimlaag voldoende en heb een ander slangetje toegesturrd gekregen die beter de melk zou opschuimen. Dit werkt ook niet......Alhoewel ik bijzonder goed de machine onderhoud vond hij dat het wel beter kon en dan metname een ienieminie dingetje in de opschuimer. Ik weet niet hoe je het moet omschrijven. Ik vind het ontzettend jammer dat mijn klacht niet concreet is opgelost en nog steeds klachten heb en dat voor zo'n duur apparaat.

---------- 1e review, 09-12-2009 ----------
Wij zijn nu enkele weken in het bezit van deze koffiemachine en we zijn bijzonder tevreden!! Wij hebben ook een nieuwe keuken en daarbij 5 Siemens apparaten. Vooral de Latte Machiatto bevalt goed en smaakt heerlijk! Hij is bijzonder makkelijk in gebruik en ook makkelijk schoon te maken.

rvdkleij 10-10-2010
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

Wij hadden een eerste versie in bezit (mei 2009?). Op een gegeven moment werd de koffie steeds slapper en de melkschuimer werkte ook niet goed met de hoeveelheden.

Monteur van Siemens langs laten komen en die heeft een geheel nieuwe maalmotor erin gezet en de melkschuimer opnieuw ingesteld. Echt helemaal perfect! De nieuwe maling is veel fijner en daardoor top! We konden het zien aan het restafval en de grove maling die helemaal uit elkaar viel.

Hij draait weer als een zonnetje!! Goede service!!

Bert Hindriks 30-08-2010

Nu 5 maanden in bezit.

Bevalt erg goed, prima koffie, veel mogelijkheden en handig in gebruik. Ook bijvoorbeeld is het schoonmaken van de lekschaal erg simpel.

Als enige nadeel zou ik kunnen noemen dat naar mijn mening relatief veel water uitstroomt in de lekbak. Mischien is dat ook een kwestie van een instelling, die ik nog niet heb ontdekt.

Noxian 29-08-2010
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

Wat een perfect apparaat!
We hebben het nu ruim een maand in onze nieuwe keuken in gebruik en het bevalt werkelijk perfect.
De smaak en kwaliteit van de diverse koffie-varianten is subliem en het gebruiksgemak (met name met het losse melk-reservoir) is optimaal.
Het is inderdaad een vrij prijzig apparaat maar elke euro waard!

Groeten,
Arnaud.

Martijn Lina 08-02-2012

Heej Noxian,

Voor het niet gelijk verdelen van de koffie, moet je siemens even bellen en gebruik maken van de garantie. Wij hadden dit probleem ook. Nadat de simemons monteur langs was geweest geen problemen meer. Hij heeft een koffie verdeler vervangen in de machine. Deze gaat ongeveer bij ons 2 jaar mee en toen moetsten wij hem vervangen. Wij hebben nu alleen problemen met de melkschuimer...

Duiven09 09-11-2011

Wij hebben sinds maart 2009 in de nieuwe keuken de Siemens TK76K572 naar volle tevredenheid gebruikt. Na verloop van tijd hadden wij ook bij twee kopjes koffie de een voller dan de andere , mijn oplossing tussentijds kopje verwisselen. Maar sinds vandaag is de machine ermee gestopt hij geeft geen water meer. Er moet een monteur bijkomen. Het viel mij wel op dat er de laatste tijd meerdere malen werd aangegeven dat het waterreservoir leeg was maar dat was niet het geval. Helaas geen garantie meer op apparaat.

Koffiejane 02-04-2012

En hoe is het met het lawaai?

margriet37 11-05-2010
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

Na 2 keer bezoek van monteurs ivm. klacht van cappucino (nauwelijks melkschuim en niet meer lekker) hebben we hun tips uitgevoerd, gevolg: weer super-cappucino! 1. Gebruik volle melk van Langlekker (Friesche vlag) en melk moet niet te koud zijn, even uit de koelkast. Maak het systeem altijd schoon via stand: melkschuim, door warm water in een mok te doen, slangetje erin, andere mok onder systeem plaatsen en op melkschuim instellen, dit 2 keer doen dan wordt het systeem veel beter schoongespoten dan via gewone melkschoonmaaksysteem (toen bij ons apparaat zo haperde hebben we eerst meermalen via melkschuim het systeem schoongespoten en opeens deed 'ie het weer!). En na cappucino maken, met schoonmaken niet te lang wachten, zodat melk niet kan aankoeken, een heel klein propje melk wat achterblijft kan al verstopping veroorzaken. Succes!

Erikb11 22-06-2012

Nu 3 jaar dit apparaat in gebruik. Ik gebruik altijd cappucinomelk van AH, dit werkt prima. Echter de laatste tijd begon hij steeds meer te spetteren. Hij spettert de hele keuken er onder als je het kopje niet schuin tegen de opening aan drukt. Dit lijkt me niet de bedoeling. Siemens kon mij na 20 min wachten alleen maar melden dat dit waarschijnlijk door niet goed schoonmaken komt en een monteur sturen 60,00 kost. (we hebben 5 jaar garantie) Ik maak het apparaat altijd super goed schoon, nu ook alles uitelkaar gehaald, maar het helpt allemaal niets. Als de melkopschuimer er af is zie je 3 pijpjes met rubbers,op deze rubbers zit wat witte aanslag (kalk) dit heb ik weggehaald voorzover mogelijk. Toen werd het beter. Ik denk dat de rubbers vervangen moeten worden omdat hij nu valse lucht aanzuigt langs de rubbers. Bij Siemens zijn ze nog niet zo ver dat ze dit weten volgens mij. Dit apparaat is 3 jaar geleden op de markt gekomen n.l. Het lijkt me beter dat siemens een setje o ringen beschikbaar stelt op de onderdelen site voor een redelijk bedrag. Dan zijn de problemen opgelost. Nu op zoek naar de juiste rubbers.....

RoyC 05-02-2010

---------- update review 05-02-2010 ----------
We hebben het apparaat nu een maand of vier in huis. Twee weken geleden is hij vervangen nadat we precies dezelfde klachten als Bianca69 hadden. Wel goede service van Siemens overigens: geen gezeur, gewoon een nieuwe.

Maar nu, koud een week later: weer de melkschuimer stuk en weer af en toe geen koffie terwijl er wel bonen worden gemalen.

Ik ga mijn geld terug vragen en een ander merk uitzoeken.

---------- oude review 14-12-2009 ----------
Nu enkele maanden in bezit van dit apparaat. In eerste instantie een fantastisch ding. Het onderhoud dat hier en daar genoemd wordt is herkenbaar: het is best een "aandachtsorgel" wat dat betreft. Maar ieder apparaat vergt onderhoud en voor een goede bak koffie of cappuccino heb ik dit wel over.

Alleen de laatste dagen vertoont onze machine kuren. Melk wordt niet meer goed aangezogen en daardoor resulteert een cappuccino soms in een kopje water en een hoop stoom in plaats van melkschuim. En ook met koffie zetten komt er eerst stoom uit de machine, iets wat hij voorheen niet deed. Ik houd het op een storing die verholpen moet kunnen worden, dus ik vertrouw op de service en garantie van Siemens.

Voor de rest een erg fijne machine, met name door de integratie van het melksysteem.

Bianca69 03-02-2010
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

Wij hebben nu sinds een jaar dit apparaat, waarschijnlijk hebben wij erg veel pech, er is al 5x een monteur van Siemens bij geweest, voor verschillende storingen: Melkschuimer werkte niet 2x, kortsluiting, maalt wel maar er komt geen koffie uit, gewoon geen reactie (computer storing).

Wanneer het apparaat het wel doet, komt er geweldige koffie uit. Wij hebben ook een beetje gepuzzeld met verschillende soorten en zijn nu trouw aan Illy. Niet de goedkoopste maar wel erg lekker.

Overigens is de melkschuimer alweer stuk en ga ik morgen Siemens nog maar een keer bellen. Dacht eigenlijk dat nu alle onderdelen wel vervangen waren...

ropperdepop 27-05-2009
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

In onze nieuwe keuken wilden we geen losse apperatuur meer op de aanrecht en we zijn echte koffiedrinkers. Na orientatie kwam deze het beste uit de bus. Hij sluit ook vwb vormgeving aan op de rest van de apperatuur.

Het apparaat doet alles zelf,of geeft aan wat je moet doen, dus dien je regelmatig de leklade en verzamelbak voor koffieprut te legen.
Dit gaat erg simpel en gaat inderdaad om de 6 a 7 koppen, afhankelijk van de gebruikte koffiesterkte en bonensoort.
Als je op bv een feestje snel meerdere koppen achter elkaar zet duurt het langer voordat de lekbak vol is omdat het apparaat zich dan niet na ieder kopje gaat schoonspoelen.

Als je het apparaat eenmaal ingesteld hebt, wat relatief eenvoudig is, heb je heerlijke koffie.

Je merkt echt wel het verschil tussen de (erg) dure en goedkope koffie. Een pak bonen varieert (via internet) tussen de 25 en 6 euro voor 1000 gram.
Hoe vetter de bonensoort hoe eerder de machine zichzelf wil reinigen. 100% Arabic is het minst vet, maar de smaak moet je liggen.
In de 3 maanden dat ik hem nu heb, heeft de machine een keer automatisch gereinigd en ik heb het zelf een keer handmatig gedaan uit nieuwsgierigheid over de inwendige techniek. Alle demontabele onderdelen kunnen overigens gewoon in de vaatwasser.

Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk, mijn dochter van 9 kan hem probleemloos bedienen. Ik kan hem iedereen aanraden, maar ik besef wel dat het een behoorlijke uitgave is.
We hebben er omdat we alle apperatuur van Siemens hebben, 5 jaar garantie op gekregen het ziet en voelt ook allemaal degelijk aan.

Jos 16-02-2009
Geschreven voor: Siemens TK76K572GB

Super top apparaat! cappuccino werkt ook perfect. Geen stoompijpje meer. Makkelijk menu. Heerlijke koffie.