Miele CVA 6401 - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

Berry 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat, lekkere koffie.

We wilden een nieuwe koffiemachine die met bonen werkt, van degelijke kwaliteit is en bijpassend is bij onze andere apparatuur. We hebben getwijfeld tussen deze machine en de duurdere 6600 variant, omdat die een sensor heeft voor automatische detectie van de hoogte van de schenktuit. We vonden het prijsverschil daarvoor echter toch te groot en hebben daarom deze machine gekozen. We zien niets in wifi toepassingen, aangezien je toch bij de machine je koffie moet halen, alles gevuld moet zijn en je geen overstroming wilt van lekbakken etc. De toegevoegde waarde van wifi vinden we daarom te beperkt.

Het ziet er niet alleen mooi uit, ook de bediening is eenvoudig en toch biedt het apparaat uitgebreide mogelijkheden. De koffie smaakt uitstekend en het apparaat is lekker stil, vergeleken met onze vorige machine. Inbouw was een fluitje van een cent en het onderhoud stelt niet heel veel voor. Het reinigen gebeurt ook vrij geruisloos en de door te lopen stappen wijzen zichzelf, dankzij de instructies op het display. We hebben de machine nog niet zo lang, dus over duurzaamheid kunnen we nu nog niet zoveel zeggen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Degelijkheid
  • Bediening
  • Echte bonen