Miele CVA 6401 - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Berry 29-12-2016

Mooi apparaat, lekkere koffie.

We wilden een nieuwe koffiemachine die met bonen werkt, van degelijke kwaliteit is en bijpassend is bij onze andere apparatuur. We hebben getwijfeld tussen deze machine en de duurdere 6600 variant, omdat die een sensor heeft voor automatische detectie van de hoogte van de schenktuit. We vonden het prijsverschil daarvoor echter toch te groot en hebben daarom deze machine gekozen. We zien niets in wifi toepassingen, aangezien je toch bij de machine je koffie moet halen, alles gevuld moet zijn en je geen overstroming wilt van lekbakken etc. De toegevoegde waarde van wifi vinden we daarom te beperkt.

Het ziet er niet alleen mooi uit, ook de bediening is eenvoudig en toch biedt het apparaat uitgebreide mogelijkheden. De koffie smaakt uitstekend en het apparaat is lekker stil, vergeleken met onze vorige machine. Inbouw was een fluitje van een cent en het onderhoud stelt niet heel veel voor. Het reinigen gebeurt ook vrij geruisloos en de door te lopen stappen wijzen zichzelf, dankzij de instructies op het display. We hebben de machine nog niet zo lang, dus over duurzaamheid kunnen we nu nog niet zoveel zeggen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Degelijkheid
  • Bediening
  • Echte bonen
Geschreven voor: Miele CVA 6401

Iris 13-08-2018

Hallo, Ik lees van anderen dat het apparaat lastig is met schoonmaken en snel roestvorming vertoont binnenin. Kunt u dit bevestigen?

Berry 14-08-2018

Hallo, roestvorming hebben wij niet. Schoonmaken vinden wij erg meevallen. Alleen de melkleiding en bijbehorende onderdelen reinigen is wat meer werk. Maar wij doen zelden iets met melk, dus in ons geval speelt het niet. Enig minpunt dat wij hebben ervaren is dat de bedieningsknoppen (soft touch) niet worden verlicht. In donkere omgeving dus niet te doen, moet keukenverlichting aan

Berry 14-08-2018