devolo Dlan 1200+ Wifi

PowerLAN Adapter Inter-Tech PLA-200 Powerline 88885176

PowerLAN Adapter Inter-Tech PLA-200 Powerline 88885176

LogiLink WL0191 WiFi versterker 150 Mbit/s 2.4 GHz

LogiLink WL0191 WiFi versterker 150 Mbit/s 2.4 GHz

Beoordeling op basis van 1 review geschreven op Kieskeurig.nl.

• Slecht
  • Slecht

Alexander1q2 06-10-2015 Product kwartaal in bezit

Heb de Devolo 1200+ Wifi aangeschaft om in het gehele huis inclusief tuin goede dLan en WiFi te hebben. In totaal hebben wij 4 Dlan 1200+ Wifi adapters ingebruik. Eerste installatie was absoluut kinderlijk eenvoudig. Na installatie uitstekend internet en WiFi zoals beloofd. Na een paar uur viel op sommige plekken dLan weg en tevens het Wifi signaal. Om een heel lang verhaal kort te maken. De Devolo home adapter gaf een interferentie met onze router waardoor het geheel in de soep liep. Grootste probleem was de Devolo helpdesk anders dan een kopie opsturen van de gebruiksaanwijzing kwamen zij niet....Ben zelf nogal technisch en na enkele dagen diverse configuraties en opties te proberen kwam de oplossing. Door de extra router te plaatsen tussen de basis router en de devolo home apapter kon de Devolo niet meer " inbreken" op mijn home router en werkt nu alles stabiel.Met name de zeer slechte helpdesk van Devolo welke geen kennis heeft en alleen een kopie kan opsturen van de gebruiksaanwijzing maakt dat mijn score slecht is. Na eerste redelijke snelle opvolging van de helpdesk was het vervolgens stil op mijn response dat hun advies niet hielp. Na zelf nogmaals contact op te nemen kwam er een andere standard instructie (uit 2011 notabene. Hierna heb ik het maar opgegeven met Devolo. De beloofde eenvoud van Devolo is helaas niet voor iedereen.