Sony BDV-L600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony BDV-L600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Fer.Goosen 11-07-2012
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Het is een prachtige set om te zien. Alhoewel er helaas geen toonregeling in zit ben ik wel tevreden over het geluid. Heel er jammer vind ik echter dat het opstarten zéér traag verloopt. De universele afstandsbediening harmony one is vrijwel niet te programmeren op deze set door oa de erg vertraagde reactie! Dit vind ik toch wel een gemiste kans.

W. Visscher 06-04-2012
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Ik heb deze set gekocht omdat ik volgens de verkoper er bijna elk type film mee af zou kunnen spelen.Dus ook rechtstreeks van de computer. En je kunt er inderdaad bluerayfilms in stoppen maar blueray van de computer wordt niet ondersteund. En tot overmaat van ramp zit er geen menu op waar je ook weer via de computer ondertiteling kunt weergeven. Dus het enigste watik kan is weer films op een schijf zetten en dan af spelen. En daar ik geen blueraybrander in mijn computer heb vind ik het de miskoop van het jaar. Natuurlijk is hier Sony het braafste jongetje van de klas, ik kon met mijn goedkope dvdspeler meer dat met dit apparaat. En bedieningsgemak is zeker ver te zoeken.

Astamoris 09-04-2012

Hoe kan je nu een 3 op vormgeving geven terwijl je weet voor je koopt hoe hij eruit ziet of heb je deze cadeau gekregen?
Je kan gerust toch een dvd branden? Dit leest het toestel toch ook ?
Kan je niet via usb een film afspelen met ondertitels? Kan zijn natuurlijk dat je eerst via afstandsbediening de ondertitels nog moet selecteren.

Mvg

Linkie3 25-03-2012
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Ik plaats een nieuwe review omdat een groot probleem voor mij is opgelost.
Ik heb nu een optische kabel gekocht, en het geluid loopt nu perfect synchroon. Blu-rays en cd's/ipod klinken fantastisch. Maar ook het geweld van Call of Duty klinkt perfect op deze set. Ik vind het alleen jammer dat dit apparaat niet goed kan omgaan met geluid via HDMI (al word er wel reclame voor gemaakt). Maar met een optische kabel er bij is het ook een geweldige toevoeging voor bij de spelcomputer.

lluimes 23-03-2012
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Een erg mooie home cinema set, waarbij de vormgeving me vooral aansprak.
De set kan aan de muur worden gehangen, plat worden gelegd en het kan rechtop staan. Het menu is erg prettig en duidelijk. Heb tot nog toe 2 keer een nieuwe firmware versie geïnstalleerd. Er zijn verschillende geluidsstanden die ik prima vind klinken, maar ik had gehoopt dat er een equalizer functie opzat om het geluid extra te kunnen aanpassen i.p.v. een aantal pre-sets.
Een aantal dingen zijn niet heel duidelijk. Ik vond het een pre dat er een ipod/iphone dock bij zit, maar ik kon alleen maar muziek afspelen van m'n iphone en niet streaming diensten zoals spotify. Ik ben er inmiddels achter dat je de photo functie in het menu moet selecteren en vervolgens op ipod. Nu verschijnt er op het LCD IPOD, zodat het geluid via de speakers gaat. (als het niet verschijnt, eerst op foto's app zetten op iphone/ipod, en dan naar spotify o.i.d. switchen).
Een nadeel is dat geluid en beeld standaard niet synchroon loopt bij externe apparaten. Het geluid kan vertraagd worden in stappen van 25 ms. Het is jammer dat het niet per milliseconde te regelen is, want de stappen zijn voor mij te groot.
Al het externe apparatuur dat ik aansluit moet ik met HDMI aan de TV aansluiten en via optisch out naar de home cinema set om het geluid en beeld synchroon te krijgen. Er bestaan optische splitters/verdelers voor meerdere apparaten (nog niet getest met meerdere). Ben uiteindelijk erg tevreden, je moet alleen een aantal dingen uitvinden voordat het helemaal goed werkt.

Ronnosklok 10-06-2012

Bedankt voor de Spotify tip! Bij mij gaat het geluid nu alleen wel over de speakers van de TV ipv de losse speakers, is dat bij jou ook het geval?

Linkie3 22-03-2012
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Geluid is goed en blu-ray kijken is fantastisch.
Maar ik heb deze set ook gekocht voor het aansluiten van apperaten via de HDMI aansluiting, en daar gaat het mis. Er is bij elk apparaat een grote vertraging (playstation 3, xbox 360 en mediaplayer). En je kunt vertraging instellen, maar dat maakt het alleen maar erger. Bij mijn mediaplayer kun je ook vertraging instellen (zodat het na een tijdje proberen wel lukt). Maar bij de PS3 en X360 lukt dat niet. Dus bij call of duty ben je al dood voor dat je het schot hoort enz. Toch wel jammer voor dit apparaat, en ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.

zajaste 01-03-2012
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Ik heb hem al 2 maanden in bezit en ben erg tevreden goed geluid en ziet er prachtig uit in mijn slaapkamer. Ook als je hem hard zet vervormd het geluid bijna niet. Hij loopt goed synchroom met mijn tv (samsung led) alleen had ik een optische kabel nodig voor geluid bij tv-zenders. Ook deed de afstandsbediening het niet maar die moest je eerst installeren via instellingen. Je telefoon doet het niet via de usb aansluiting aan de zijkant maar wel aan de achterkant (de kabels kan je mooi opbergen). al met al een prachtig ding met goed geluid en een paar min-puntjes die makkelijk zijn op te lossen door bijv. je kabeltje van je telefoon er gewoon in te laten en zo niet elke keer het kapje aan de achterkant hoeft af te halen. Top

zajaste 09-07-2012

Beste kosta1,
als ik mijn boxen op 16 zet (wat de display laat zien van de home cinema set) is het hard genoeg je tv geeft dan aan 32. je display gaat tot en met 50 en je tv laat zien tot en met 100. dus volume 1 op je display is volume 2 op je tv.

kosta1 21-06-2012

Hallo Zajaste'
Ook ik heb hem aangesloten op tv alleen valt het geluid tegen,moet hem bijna op 30 zetten op tv voor redelijk geluid,heb jij dat ook?

eefmeent 12-02-2012
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Geluid is goed, wel wat dof maar dat is wel goed te regelen. mogelijkheden genoeg. Mediaplayer werkt goed. Wel goed kijken welke bestanden hij ondersteund.
Kwaliteit tijdens films kijken is super.

Tip. Kijk goed of alle apparaten die je aansluit CEC 13 ondersteunen.(zien vragen)

adl600 30-05-2012

Hoe is dat doffe geluid goed weg te regelen??
Ik kan niets vinden van bv een tone regelaar.

Tnx

leonida58 12-03-2012

Hoe heb jij de mediaplayer(welke heb je) aangesloten op de set en tv?

Wat bedoel je met CEC13?
Ik heb zel f een Eminent 7180 mediaplayer, en dit lijkt me wel een goede set, vandaar deze vragen

Jaco_vh 05-01-2012
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Ik heb deze set gekocht omdat ik niet tevreden was met het geluid van mijn flat screen tv.

Geluidskwaliteit is voor de prijs goed, tevens de mogelijkheden. Ik was zeer tevreden over deze set... TOT
Na de firmware update werkte de ARC modus niet meer. Geen geluid meer van de televisie dus. Ik heb naar sony gebeld. Deze gingen terug bellen binnen het half uur... niet meer van hun gehoord. Ik heb gemaild... nog altijd niets van hun gehoord. Ik vind dat ze maar een slechte service hebben.
Tot voor deze ervaring super tevreden... Nu zeer teleurgesteld!

Esther1966 21-12-2011
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Ik heb deze set gisteren gekocht. Had een 5.1 surround en nu gekozen voor 2.1 surround. Zeer makkelijk aan te sluiten. Aangesloten op Samsung LED tv en ziggo harddisk hd recorder. 2 HDMI kabels nodig gehad en het geheel werkt perfect. 1 HDMI kabel van surroundspeler naar ziggo apparaat. De 2e HDMI kabel surroundspeler naar tv. Zodra ik alles aanzet gaat geluid direct via de speakers van de surroundset. Radiofunctie prima. Ipod docking is fijn, maar werkt alleen als tv aanstaat. Verder is deze kabel erg kort. Systeem kun je zonder tv gebruiken voor radiofunctie en afspelen CD. Voor de overige functies moet tv aan zijn. Eigenlijk tot op heden geen negatieve punten te vermelden. Geluid klinkt meer dan prima.

eefmeent 05-02-2012

Hoe heb je de HDMI kabels aangesloten? gaat de ziggo in HDMI 1 en de output vanaf het apparaat in HDMI 1 van je tv?

PTM Spierings 16-12-2011
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Ik heb deze set gelijk met mijn KDL-55HX920 aangeschaft en inmiddels een paar weken in huis.

Het geluid is, zeker voor een 2.1 set, zeer goed en het systeem, net als de speakers, ziet er zeer strak uit. Het enige nadeel is dat de sleuf voor de CD / DVD / BluRay aan de zijkant zit, waardoor het moeilijk is om het systeem in een kast te zetten. Het design maakt het echter geen straf om het systeem op een kast te zetten.

ook het feit dat de speakers draadloos (wel gekoppeld aan de subwoofer) worden aangestuurd maakt de opstelling een stuk eenvoudiger.

Ik heb er wel meteen de WiFi adapter bij besteld, omdat ik geen extra draden wilde hebben en deze werkt meer zeer goed.

Ik heb het systeem, via DLNA, aangesloten op mijn home server en films, foto's en muziek worden prima afgespeeld.

Dit systeem maakt het ook mogelijk om o.a. mkv-bestanden (via USB of schijf, niet via het netwerk) af te spelen op mijn TV. De Bravia-sync werkt prima.

Wat wel even wennen is, is het feit dat het opstarten iets tijd kost en dus als je het geluid van de TV via de BDV-L600 wilt afspelen je even geen geluid hebt.

Over het geheel een zeer mooie set, voor een zeer aangename prijs.

Soeborg 08-02-2012

Hallo, ik heb kort geleden de BDV-L600 aangeschaft en geinstalleerd. Als ik het TV aan doet start het homecinema automatisch op. Ook als ik het TV uit doet sluit het automatisch.
Via de functieknop op de afstandsbediening kan je schakelen tussen tv/dvd/cd/fm maar die doet het niet.
Alleen als ik een cd er in doet wordt deze functie geactiveerd, of via de afstandsbediening op het tv; "sync menu". Weet jij toevallig of het niet zo moet zijn, dat je de BDV-L600 gewoon aan moet kunnen doen om bv radio te kunnen luisteren of een cd?
Weet jij toevallig ook of jij digitale ontvanst van de radio kan krijgen? Nu gaat het via de antenne, prima ontvangst maar wel een beetje ouderwets.

mark 024 29-11-2011
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Echt een mooi apparaat om te zien en om te horen.
Als je echt top geluid wilt dan zul je natuurlijk meer speakers dan 2.1 nodig hebben, maar deze set kan je woning ook laten trillen terwijl het geluid niet teveel vervormd. Ik heb het geluid eigenlijk altijd op de 'movie' stand staan.

Ik heb de set staand opgesteld staan.
De ruimte waar je de kabels in moet proppen is misschien niet groot, maar als hij eenmaal dichtzit dan ziet ook de achterkant er netjes uit (noodzakelijk voor als je hem eventueel tegen de muur aan wilt hangen)

Het Apparaat is gebruiksvriendelijk, het gebruikt hetzelfde menu als de PS3 zo kn je snelle tussen de vele muziek opties (BV ipod of iphone) schakelen, internet video opstarten of natuurlijk een gewone HDMI input bron kiezen, het wisselen daartussen gaat super snel via de afstandsbediening.

Het bladeren door muziek op een ipod/iphone gaat 10x sneller dan op het apparaat wat ik hiervoor had.

TGelder 19-11-2011
Geschreven voor: Sony BDV-L600

Deze set heb ik nu ruim een week in huis.
Wat een super design heeft deze set. Ik heb zelf de speler neer gelegd, dus niet staand op de voet. Hierdoor lijkt het net een Blu-ray speler. Erg strak en daarmee veel minder lomp dat iedere andere homecinema systeem.
Het geluid vind ik gewoon goed. Voor een set met alleen speakers voor vind ik de surround effecten verrassend goed zelfs.
Zelf bedien ik het systeem met mijn smartphone, dat werkt erg gemakkelijk.
Duurzaamheid kan ik niets over zeggen maar het voelt allemaal erg degelijk aan. En door de slot-in voor de schijfjes heb je tenminste niet een altijd gammele lade.

Conclusie: Super tevreden!

klaverklaas 03-10-2011

Het geluid is te dof.
De L600 en de sony televisie werken onderling niet met bravia.
Het gebruiksgemak valt tegen mede ook omdat de link met televisie niet werkt.
Veel communicatie problemen met de UPC-box op dit moment de vinger nog niet op de zere plek kunnen leggen.
Al met al voor ons een miskleun.

hendrik 65 28-12-2011

ik heb dat ook met de L800 en wat heb je er aan gedaan om het wel te laten werken