Sony HT-ZF9 - Reviews

Luidsprekersysteem
3.1
Blu-ray speler
3D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

H. Marçé 12-06-2018

Sony Soundbar HT-ZF9

De Sony HT-ZF9 Soundbar gekocht na eerst diverse types en merken beluisterd te hebben.
Voor vervangen van o.a. tv geluid via een uitgebreid home cinema set is deze aankoop een prima oplossing zowel in geluidsweergave mogelijkheden en gebruiksgemak die nu meer aanwezig is. Aansluiten ging snel, ondersteund via weergave op Tv .De opruiming veelvoud speakers snoeren e.d. heeft deze aankoop in combinatie met kwaliteit geluidsweergave tot een uitstekende aankoop gemaakt.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • Geluidsweergave

Minpunten

• nog niet gevonden.

Henry 04-06-2018

Perfect geluid!

Deze soundbar heeft alle noodzakelijke aansluitingen en met 2 hdmi ingangen en wifi/bluetooth mis je er geen 1. Het aansluiten ging met 1 hdmi kabel naar de tv waarna je direct kan genieten!! Wat een prachtig geluid komt er uit, helemaal tevreden.

Pluspunten

• Aansluitingen
  • Gemak

nalberts 17-05-2018

Hele mooie Soundbar met erg goed geluid.

Wat een feestje om de De Sony HT-ZF9 soundbar en achterspeakers uit te pakken en in gebruik te nemen.
Het is een erg mooi uitziend product.
Eerste installatie ging erg makkelijk, eigenlijk was het alleen de stekkers in het stopcontact steken, en zowel de achterspeakers als de Subwoofer verbonden direct zonder problemen met de soundbar.
1 HDMI kabel naar de TV en de PS4 en Mediabox naar de soundbar.
De soundbar herkent zelf welk bron afspeelt en in qua gebruiksgemakt heel erg makkelijk.
Het geluid bij zowel spel / film als gewoon TV is heel erg goed.
Verder zijn de achterspeakers en subwoofer makkelijk apart in te regelen met de afstandbediening.
Kortom een heel mooi product, met een hele goede geluidskwaliteit en ook nog eens erg makkelijk in gebruik.
De prijs is fors, maar met de bekende kwaliteit van Sony is dit meer dan waard.

• Kwaliteit
  • gebruiksgemak

Minpunten

• prijs

Thomas 14-05-2018

Prachtige design soundbar met heerlijk geluid!

Ik heb voor de Sony HTZF9 gekozen om dit product een van de weinige Soundbars is die Dolmos Atmos ondersteunen. Ik twijfelde heel erg over de Soundbar van Heos Denon, Bose en Sony. Ik heb voor Sony gekozen omdat Sony ondersteuning krijgt van een subwoofer voor dezelfde prijs als alleen de Soundbar van Bose. En Heos Denon viel af omdat deze geen bluetooth ondersteunt en ook het Dolby Atmos principe niet kent.
Geluid van de HTZF9 is spatzuiver. Installatie is een fluitje van een cent. Verbinden met Bluetooth spreekt voor zich en films kijken met Dolby Atmos is prachtig.

Pluspunten

• Design Soundbar
  • Dolby Atmos
  • Subwoofer
  • Diverse geluidsstanden
  • Verticaal systeem voor geluid

Minpunten

• Heel af en toe storing met bluetooth connectie
  • Music Services zit er niet op

Maarten 14-05-2018

Goed geluid

De derde soundbar in 3 maanden tijd. De sony klinkt niet alleen goed met muziek en films maar ook met gewone tv. De beste van de drie en voorlopig de lastste

• Vormgeving

Marco 07-05-2018

Mooie geluid en makkelijke installatie

Dit apparaat bestaat uit 1 frontbalk, 1 bass-box, en 2 rear-boxen.
De balk ziet er mooi uit qua design, al blijft het kwestie van smaak.
De rear-boxen zijn strak, en wat groter dan gemiddeld, toch is het niet storend en staan ze mooi op de kast.
Alle boxen zijn draadloos met elkaar verbonden.
Wel moet elke box met een stekker in het stopcontact worden aangesloten.
Het onderling verbinding gaat automatisch en zeer snel.
Na het juist verbinden gaan er groene lampjes branden als teken dat de verbinding juist is.
De balk is voorzien van de diverse aansluitmogelijkheden.
Dit zijn 2 HDMI en 1 SP/Dif (Toslink).
Je hebt tevens een USB aansluiting waarmee je ook geluid kan afspelen.
1 HDMI gaat naar je TV, de toslink naar je Settop-box.
De apparatuur wordt gelijk herkent en het geluid wordt afgespeeld.
Via het menu zijn diverse instellingen te raadplegen, maar de basis staat eigenlijk al goed ingesteld.
Het geluid is op het eerste oor mooi.
Makkelijk is dat op de afstandsbediening de Bass en de rear-surround direct apart zijn in te stellen.
Ook zijn er voorkeuze voor diverse sound effects, zoals Cinema, Film, News enz.
Het effect is best verbluffend.
Dan de prijs, ruim €.1000,- is best fors te noemen, en of het dit waard is…. ??
Dat zal ieder persoonlijk moeten bepalen, maar het verschil met een Home-Cinema set van minder dan de helft is niet groot.

Pluspunten

• mooi geluid
  • makkelijke installatie
  • handige presets

Minpunten

• prijs

Dennis1980 05-05-2018

Super voor oog en oor!!

Na uitpakken bleek wat een onwijs mooi apparaat de Sony HT-ZF9 is! Het bestaat uit een mooie slanke soundbar en twee mooie compacte rearspeakers (los bijgeleverd) in diepzwarte kleur met voorzetpaneel. De subwoofer is ook van oogstrelende kwaliteit maar wel vrij groot in vergelijking met de rest. Het aansluiten was erg simpel (HDMI) en de setup wijst vanzelf. De speakers zijn middels WiFi aangesloten! Stappen doorlopen en hij doet het. Toen begon het genieten!!! Een heel mooi, helder en zeer gewaardeerd geluid uit de speakers en is ook in te stellen middels diverse instellingen. Ook de subwoofer geeft een helder en niet overheersende bassklank. Het geluid is zowel handmatig als via voorgeprogrammeerde instellingen ,als bijvoorbeeld nieuws, sport, cinema en game, in en bij te stellen. Iedere instelling heeft zijn eigen kenmerk en eigenschap. Ook zit er een nacht functie op die een gedempt geluid laat klinken. Het normale geluid kan heel erg hard en een ware discotheek evenaren! Ook bij hoog volume blijft het geluid kraakhelder en vervormd niet. Qua verbinding met Bluetooth kan het wat stabieler evenals de directe verbinding met tv. Het komt nog wel eens voor dat bij inschakelen de tv en soundbar niet direct verbinden. De optie music service werkt (nog) niet dus wat het zou moeten doen is niet bekend. Verder is de Sony HT-ZF9 erg makkelijk in gebruik en is voor iedereen te begrijpen.

Pluspunten

• Erg goed geluid
  • Makkelijk te bedienen
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Verbindingen kunnen beter

Michielnon 04-05-2018
  • Product gekregen

Draadloze subwoofer!

Na wat dagen wachten kregen we eindelijk onze surroundbar binnen. Wat een mooi apparaat. Een super strake soundbar en een Draadloze subwoofer welke verbonden wordt via WiFi! Super dik. Dan het geluid. Meesterlijk. Alsof je in pathe zelf zit. Mooie diepen geluiden en een echt surround gevoel. Ik kan deze iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Draadloze subwoofer
  • Goed vol geluid