Bose 3·2·1 DVD System

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose 3·2·1 DVD System op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

grevj00 08-01-2014
Geschreven voor: Bose 3·2·1 DVD System

Ben totaal niet te spreken over Bose. Veel geld voor weinig kwaliteit Laser kapot en natuurlijk net buiten de garantietermijn(kosten € 150. Sinds kort geen geluid van de TV meer over het Bose systeem. Zo van de een op de andere dag. Al andere kabels geprobeerd. Helpt ook niet. Tuner, cd en dvd worden veel goed afgespeeld. Voor mij eens maar nooit weer.

thomas1020 27-11-2010
Geschreven voor: Bose 3·2·1 DVD System

Nu dit systeem al enige tijd in gebruik is, zal ik hier even wat bevindingen plaatsen.

Ons vorige home-cinema systeem was een zeer verouderde philips-set, met 5 speakers en een kleine subwoofer. Deze begon door de draden die door de hele kamer liepen, een kapotte speaker en technische mankementen vervelend te worden. Daarom op zoek naar een systeem met zo min mogelijk kabels en een zo goed mogelijk geluid voor een schappelijke prijs.

Allereest de prijs. Deze ligt een stuk hoger dan bij de meeste andere 2.1 sets, en was daarom ook een groot obstakel voor de aanschaf. Maar de prijs zou het volgens alle reclames, verkopers en reviews meer dan waard moeten zijn.

Tot op zekere hoogte is dit het geval. Bij het kijken van een film als Inception is het geluid en zijn de lage tonen van de vele special effects geweldig. Zuiver en kamervullend. Bij het kijken van meer rustige films is deze set niet heel veel beter dan de vorige, met de instelling op 2.1. Bij het luisteren van muziek is het geluid wel weer gewoon mooi helder, goed van kwaliteit.
Over de geluidskwaliteit hoopte ik van te voren stiekem dat ik bij eerste gebruik echt versteld zou staan, maar met zulke verwachtingen kom je, in elk geval met deze goedkoopste Bose, bedrogen uit. Overall is het geluid zeker niet slecht en nog altijd beter dan bij de meeste concurrenten die vaak veel grotere speakers nodig hebben.

De mogelijkheden van deze Bose 3-2-1 zijn zeer uitgebreid. Bij ons hangt er een digitale decoder en een mediaplayer aan, naast de ingebouwde dvd-speler. Het switchen tussen deze inputs en bijvoorbeeld de fm-radio gaat met de vrij lompe afstandbediening heel makkelijk. Ook valt er veel in te stellen aan opties, zoals een audiovertraging en andere inputniveaus. Dat dit zo makkelijk gaat en goed werkt is erg fijn. Helaas is het niet(?) mogelijk op makkelijke wijze een mp3-speler aan te sluiten. Een jack-ingang is er niet en een adapterkabel oid hiervoor ontbreekt.
Het gebruiksgemak bij dagelijks en intensief gebruik is heel goed.

Om de duurzaamheid goed te kunnen beoordelen zal het systeem wat langer gebruikt moeten zijn. Wel kan ik zeggen dat de speakers, de bass-module en het mediacenter erg solide en duurzaam aanvoelen. Ik maak me op dit gebied dan ook zeker geen zorgen.

Al met al lijkt het misschien dat ik erg verdeeld ben over dit systeem en dat klopt voor een deel ook wel. Maar in het algemeen ben ik blij dat ik voor dit iets duurdere product ben gegaan, waarbij alles gewoon naar behoren werkt, de geluid altijd minimaal redelijk is en die hopelijk nog heel lang zonder problemen meegaat. Op wat kleine imperfecties na ben ik dus helemaal tevreden met dit goed vormgegeven Bose home entertainment systeem.

Manfred1965 09-12-2009
Geschreven voor: Bose 3·2·1 DVD System

Super product! Ik heb dit systeem nu al 2 jaar, naar volle tevredenheid. Mooi geluit, perfecte prijs/kwaliteit verhouding.

Geen spijt van aankoop!!

Manfred