LG HT462SZ

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HT462SZ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Daan van den Bergh 06-11-2011
Geschreven voor: LG HT462SZ

Ik heb deze set nu ruim een jaar en kwam er onlangs pas achter dat deze set ook DTS en Dolby Digital ondersteund. Wat best verassend is voor een 2.1 setje.

Ik heb dus meteen de kabels omgegooid, van analoog naar digitaal via de Optic In (SPDIF/toslink) en WOW! Wat een geluid.

Met analoge kabels is het geluid ook goed hoor, maar om de bioscoop ervaring in huis te halen is digitaal echt een aanrader.

Vandaar dat ik deze set op ieder gebied een 10 geef. Geluidskwaliteit is perfect, de (aansluit-)mogelijkheden zijn voor een 2.1 setje zeer uitgebreid, gebruiksgemak spreekt voor zich (makkelijke menu's, etc.), het is een prachtige set om te zien en in een jaar tijd heeft het setje mij nog nooit in de steek gelaten.

Aanrader dus!

Wim1803 16-04-2011
Geschreven voor: LG HT462SZ

Prima home-cinema set met een, zeker gezien de prijs, verrassend goed geluid. Lage tonen zijn zeer fraai en niet opdringerig. Klankkleur laat zich instellen door voorgeprogrammeerde keuzes zoals Natural, Pop, Classic, Virtual enz. Helaas is er geen aparte instelling voor hoge- en lage tonen. Naast de DVD/CD speler beschikt deze set ook nog over een prima FM- tuner. Opnemen op een USB stick, bijvoorbeeld van een rasio uitzending, is ook een leuke bijkomstigheid van deze cinema set. Ik ben zeer tevreden over deze set.

breek74 01-03-2011
Geschreven voor: LG HT462SZ

Na veel twijfelen overgegaan tot de aankoop van deze LG, mede na het lezen van diverse revieuws. Ik had een zeer oud componentensysteem met zeer matige speakers en wilde vooral ruimte besparen (geen losse DVD/ CD spelers e.d.) en niet teveel uitgeven. Ben niet erg veeleisend wat betreft geluid, dus nam genoegen met een home-cinema set. Geluid is wonderbaarlijk goed moet ik zeggen, alleen moet ik erg wennen aan de bas. Klopt dat bij de goedkopere modellen (lees: buitenlandse) bijna niets in te stellen is qua bas, waardoor die altijd vrij hard blijft. Ik heb de baskast maar ingebouwd, dat dempt nog wat. Speakers zijn lekker klein, maar toch is de kwaliteit goed. Je kan de speakers los van elkaar instellen, dat is vooral voor het kijken van films heel praktisch. Radio doet het prima, leuke extra. Nadeel vind ik dat je geen hoofdtelefoon aan kan sluiten, is echt een gemis.
Duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen. Voor dit geld vind ik het een prima apparaat, je moet niet teveel verwachten.

florus46 05-02-2011
Geschreven voor: LG HT462SZ

Goed ding tot vandaag. De cd-speler doet het even op het eerste nummer en vervolgens stopt ie bij het volgende of derde nummer. Niet zo maar te fixen en dus na twee jaar een nieuwe aanschaffen. Geen LG meer wat mij betreft.

siouxsie24 24-12-2010

---------- update review 24-12-2010 ----------
Ik heb al eerder een review geschreven, maar aangezien ik hier veel vragen over dit ding zie zal ik hier even uit de doeken doen dat er twee versies van dit apparaat bestaan, namelijk een voor de duits/engelse markt en een versie voor de nederlandse markt. Ik bezit heelaas de eerste versie, want op de versie voor de nederlandse markt valt veel meer in te stellen. Ik kwam hier te laat achter, en had dus voor ik deze h.c. aangeschaft de nederlandse handleiding gelezen op de site van L.G.. Ik vind dit een vorm van oplichterij. Ik wil niet zeggen dat de duits/engelse versie slecht is, maar je kan niet het luidspreker volume induvidueel instellen, of muziek op een usb stick zetten zoals bij de nederlandse versie. Zo zijn er nog meer verschillen zoals meer geluidsinstellingen bij de nederlandse versie.Gezien de vragen over deze h.c. op dit forum leek me dit wel even de moeite om dit te melden. Je hebt pech als je de duits/engelse versie hebt. Er valt gewoon bijna niets in te stellen. In prijs is er geen verschil dus voor iedereen wie dit setje nog wil aanschaffen: zorg dat je de versie voor de nederlandse markt aanschaft.Vergelijk maar eens op de site van L.G. de engels/duitse gebruiksaanwijzing met de nederlandse.

---------- oude review 16-03-2010 ----------
Ik heb deze set nu een maand, en het ding bevalt prima.
Er zit een goed gebalanceerd geluid in. Wat ik wel jammer vind is dat er geen bass/treble regeling mogelijk is. De speler speelt alles af, ook gekopieerde dvd's en divx bestanden, behalve vcd's en svcd's. Vanaf een usb stick hier geen enkel probleem. Voor dit setje had ik een 5.1 systeem (een goeie Philips)die ik voor surround sound toch beter vond, maar deze L.G. vind ik voor muziek beter, vooral in de midden tonen. De bas is ook lekker strak.
Kortom: voor dit geld een goed 2.1 systeem.

Teigetje 07-08-2010
Geschreven voor: LG HT462SZ

Ondanks de vrij grote afmeting van de Home Cinema oogt deze zeer fraai in ons interieur. Ziet er allemaal zeer degelijk uit. De afstandsbediening heeft een wat minder bereik dan ik doorgaans gewend ben. De Subwoofer is zeer fraai gebouwd, is zwaar van gewicht en geeft kwalitatief een prima geluid. Aan de vorm van de speakerboxen moest ik in het begin even wennen, maar wil nu geen andere meer. Ook deze speakers zijn degelijk van bouw en geven een prachtig geluid. Het geluid instellen gebeurd hier via vooringestelde typen via de equalizer. De Home Cinema is goed in en af te stellen en heeft verschillende verassende optie's. Zo is er de mogelijkheid om via USB af te spelen maar ook via deze USB muziek e.d. op te nemen. Het upscalen van bijvoorbeeld DVD-film naar 1080P is werkelijk een mooi gezicht en het lijkt bijna op een blue-ray.
Voor deze prijs een kwalitatief zeer goed apparaat.

Lekker simpel 27-06-2010
Geschreven voor: LG HT462SZ

Prima prijs/kwaliteitsverhouding. Prima geluid en makkelijke bediening. Aansluiten ook een fluitje van een cent, systeem werkt ookt meteen. Je hoeft niet oeverloos instellingen te selecteren, alleen je land/taalkeuze en dan ben je klaar. Kijk daar hou ik van. Ook mooie set die goed bij onze Samsung lcd past. Met de usb kun je zelfs opnemen van cd naar usb.

J.K.G. 07-12-2009
Geschreven voor: LG HT462SZ

Goede set. Niet veel van verwacht, maar een verassend lekker geluid. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

p.b 29-11-2009
Geschreven voor: LG HT462SZ

gister aangeschaft na uiterst tevreden over de pq2000 plasma te zijn .
indien je niet teveel hoeft aan te sluiten is het een prima ding.
heb dvd via hdmi, xbox op component van tv en tv geluid via optische aansluiting.
geluid is prima alleen jammer dat je de optische en hdmi kabel los moet kopen dus een realistische prijs is ongeveer euro 300 maar dan heb je een prima geluid.
ik had altijd mijn twijfels over lg maar moet zeggen dat ze me nog niet teleurgesteld hebben i.t.t andere zogenaamd gerenomeerde merken

Fabian33 22-10-2009
Geschreven voor: LG HT462SZ

Ik heb deze LG nu een week in huis en ben er helemaal weg van; goed, krachtig en vol geluid. Kraakheldere satelliet speakers en diepe bas vullen elkaar goed aan. Vindt het voor deze prijs een koopje. Het design is ook prima en past ook goed bij mijn samsung tv. Enige verbetering kan LG nog maken door de instellingen van bass en hoge tonen te kunnen regelen. Je hebt nu een vast aantal programma's die redelijk op elkaar lijken. Het doel van mijn aankoop was vooral een goed geluid te krijgen. DVD speel ik over de HDD recorder, dus video prestaties kan ik niet beoordelen.

moorkoponline 12-10-2009
Geschreven voor: LG HT462SZ

Prima ding voor die prijs, veel beter dan de Samsung die ik had en die € 100,- duurder was, beter geluid en iets meer regelbaar. De duurzaamheid moet blijken...

Rubberenrobbie 29-07-2009
Geschreven voor: LG HT462SZ

Leuk setje met mooi stevig geluid. Speelt ook alle gebrande DVD's en CD's af. Uiterlijk van de set is wel wat plasticachtig, en ook erg gevoelig voor vingerafdrukken (kinderen!).
Opvallend is het verschil tussen het volume van de radio en de dvd-speler. Duurzaamheid op 7 gezet, gezien ervaringen met andere LG produkten en de garantietermijn van 24 mnd.

denian01 15-04-2009
Geschreven voor: LG HT462SZ

Ik heb onlangs deze lg set gekocht en het bevalt me zeer goed.
Mooi vol geluid en een goede subwoofer voor relatief weinig geld.
Ik vind het design ook zeer mooi.