Nilfisk P 160.2-15 X-TRA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Nilfisk P 160.2-15 X-TRA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,8

Kieskeurige Lars 15-07-2015
Geschreven voor: Nilfisk P 160.2-15 X-TRA

Wow... Wat een kracht heeft deze hogedrukreiniger. Wilde eerst een Kärcher kopen, mijn vorige is 17 jaar meegegaan en het leek een logische keuze om weer dit merk te kopen. Helaas was de K7 home premium niet op voorraad, dus even verder gekeken.

Dan kom je al snel uit bij reviews van Nilfisk als alternatief. En bijna allemaal positief. Duurzaamheid, robuustheid als kernwoorden. Dát kan ik nu nog niet beoordelen-de hogedrukreiniger vóelt in ieder geval duurzaam aan. De standaard 5 jaar garantie zegt ook wel wat. Het is een zware machine, met stevige aansluitingen die niet snel kapot lijken te kunnen gaan.

Groot voordeel is dat het waterpistool los te koppelen is van de slang en dus handig op te bergen. Zeker omdat de flexibele slang (van 15 meter!) heel wat minder 'stijf' is dan ik die van kärcher gewend was. Neerzetten de reiniger, en je kunt eigenlijk overal komen met de slang zelf-ideaal! na afloop rol je de slang weer op de haspel op die in de reiniger geïntegreerd zit, zodat je de machine weer netjes weg kunt zetten.

De waterdruk van 160 bar is zeer fors, zeker in combinatie met de bijgeleverde vuilfrees. Het terras is vele malen sneller schoon dan met mijn vorige reiniger. De regelbare spuitlans kan ook als een 'gewone' sproeier gebruikt worden om bijvoorbeeld de auto af te spoelen na een grondige wasbeurt. Ik ben er erg blij mee, het is wel een investering, maar die doe je dan ook voor lange tijd!

Wel even opletten op het vermogen dat deze machine vraagt: 3300 wat, dus bijna 14 ampère. Ik sloot hem de eerste keer aan op een stopcontact waarop blijkbaar ook al wat andere verbruikers actief waren, en jawel: de zekering sloeg door :(. Je moet dus wel een stopcontact hebben waarop geen andere stroom gevraagd wordt bij het gebruik