Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 surround set / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 surround set / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peter_1956 06-07-2012

Na ruim een jaar 16 maanden deed de subwoofer niets meer alleen het lampje brande nog voor de rest geen geluid. Ik was erg tevreden over het geluid maar had wel een probleem via internet naar een bedrijf gezocht om onderzoek te doen.een deel van de voeding is kapot toch erg snel vind ik maar laat hem wel maken want het geluid is best goed.maar het is bij de dingen gewoon een warmte probleem ja die kan ook moeilijk weg dus afwachten maar.

Koen de Wit 24-06-2013

Beste Peter,
Ik heb hetzelfde probleem met de subwoofer. Hoe weet je dat het niet aan je versterker lag of de bedrading?
Waar heb je de subwoofer uiteindelijk kunnen laten maken?

Arjan152 13-02-2012

Ik was eerst van plan om JBL boxen te kopen. Maar na de reviews op i-net toch deze set gaan beluisteren in een audio zaak. Dacht dat er uit deze kleine boxen geen goed geluid zou komen maar niets is minder waar.
Ik was snel overtuigd in de winkel.

Dus thuis aangesloten op de nieuwe receiver (Onkyo TXNR-609). Wat een schitterend geluid geeft deze combinatie. Dit overtreft al mijn verwachtingen. Wat een mooi en helder geluid.

Deze boxen zijn dus een prima investering (€349,-).
En een echte aanrader!

Minpuntje is dat er geen afdekplaatje is voor de muurbeugels. Een beetje jammer.
Hiervoor gemaild met Boston. In het nieuwe model blijkt wel een afdekkapje voor de muurbeugels te zitten. Helaas is deze niet voor de oude geschikt.

murwc 30-12-2011

Ik heb deze Boston set beluisterd in een audio zaak, en daar klonk deze set ondanks zijn kleine formaat al groots.
Thuis aangekomen met deze set(witte uitvoering)deze snel uitgepakt en geïnstalleerd, en opgehangen met de mee geleverde beugels en mijn set met mijn marantz SR6001
gekalibreerd(wouw) het geluid is echt goed !!
Volle bas, sprankelend hoog en ook het mid is duidelijk aanwezig.
Voor dit geld(399,00)een geweldige goed uitziende 5.1 set

HansM44 25-12-2011

Ik heb deze set aangesloten op een Denon 1611 en ben zeer tevreden over deze set. Na het afstellen met de microfoon, was het geluid perfect. Je kan je bijna niet voorstellen dat er zo'n goed geluid komt uit deze kleine speakers. Na een aantal uren spelen deed de subwoofer ook wat ie moest doen: een mooie strakke bas.
Ik heb meerder producten van Boston, ben zeer tevreden over dit merk.

maurits002 07-12-2011

Ik heb dit systeem nu een half jaar in bezit en ben er zeer tevreden over. De speakers zijn aangesloten op een Marantz NR1501 set. Het geluid klinkt in alle tonen helder, geen greintje ruis te horen. Dit was even wennen na een 'goedkope' HTS van 10 jaar oud.
Het design was iets wat mijn vriendin heel erg aansprak. Ik had mijn oog eerst laten vallen op wat grotere speakers maar mijn vriendin wilde zoiets als Bose speakers. De prijs van Bose is echter zo hoog dat we daar niet voor wilden gaan. Na een demo in de winkel (waar we deze set ook BETER vonden dan de Bose V25) waren we verkocht. Helaas had de winkel hem niet in het wit, maar ze konden hem gelukkig wel bestellen. De actieve woofer staat in ons interieur als een soort poefje. Hij valt niet op met geen zichtbare openingen (speaker is gericht naar de bodem).

Wat mij verraste toen ik de doos opentrok was het aantal beugeltjes en bevestigingsmaterialen wat je er bij krijgt. Je moet het raar maken wil je deze speakers nergens kunnen monteren!

Al met al een hele mooie set voor een hele redelijke prijs!

maurits002 04-09-2012

Dag Piet,
Sorry voor mijn extreem late reactie, zie nu pas je vraag.

Om eerlijk te zijn, ik heb het ding compleet automatisch ingeregeld. Ik ben wat dat betreft een leek. Als ik het vergelijk met mijn vorige setjes is dit echter 10x beter. Ook als ik hem naast de Bose hoorde klonk dit niet alleen beter maar was het ook vele malen beter geprijsd ;)

Sorry dat ik je niet kan helpen..

Piet D. 13-01-2012

Maurits,
ik gebruik net als jij de NR1501 met de Soundware, ik was niet tevreden met de automatische instelling van de crossover freq. op de receiver en heb deze gewijzigd, wat is jouw instelling?

Bosch123 16-11-2011

Lang gezocht naar een goed systeem voor cinema geluid.
Heel veel reviews gelezen en dit is het geworden in wit.
Prachtig vol geluid en precies wat ik zocht (mijn vrouw ook blij want het is vrijwel onzichtbaar in het wit)
Top systeem!

Edjuh31 03-08-2011

Na een aantal sets beluisterd te hebben(KEF 3005, Energy RC-Micro, Canton Movie 105, Klipsch HD Theater 500) was de keus uiteindelijk gevallen op de Boston Acoustics Soundware XS. Bose was voor mij absoluut al geen optie vanwege heel slechte prijs/kwaliteitsverhoudingen en de vele slechte reviews over dit merk. Alle eerder genoemde sets waren kwalitatief gezien heel goed, maar vanwege verschillende factoren was de keus toch gevallen op de Boston's.
Waarom; set in het wit verkrijgbaar, kleine satalieten...maar heel groots geluid(dag Bose!), set uit te breiden naar 7.1 door losse Soundware XS speakers erbij te kopen, muurbeugels en hoekbeugels van OmniMount inbegrepen, 5 jaar fabrieksgarantie en niet onbelangrijk; een hele goede prijs! Deze complete 5.1 set gekocht in combinatie met 2 losse soundware xs speakers, in het wit, om het als 7.1 set te kunnen opstellen. De satalieten zijn 8,7cm x 9,4cm en geschikt voor versterkers tot 100watt RMS(continue vermogen) per kanaal. De Subwoofer beschikt over een 250watt versterker met een downfiring woofer met bassreflex poort en klinkt(na de juiste afstelling op woofer en versterker) subliem in een woonkamer van 8,5m x 4m. De gehele set thuis aangesloten op een Onkyo TX-SR607, 7.1 versterker(7x140watt). Voor het aansluiten van de set niet bezuinigd op bekabeling, voor de 7 satalieten gekozen voor 2 x 1,5mm kabel en een subwooferkabel van 5m van ProfiGold uit de middenklasse van dit merk. Nadat alles was aangesloten direct de soundcheck/afstelling uitgevoerd met de bijbehorende microfoon van de Onkyo versterker, zodat de versterker de speakers automatisch afsteld op de ruimte en de versterker. Na de automatische instelling van de speakers op de versterker, direct diverse geluidsbronnen uitgetest:
BluRay/DVD(Sony BluRayspeler), Ipod(op bijpassende Ipod dock van Onkyo welke aangesloten zit op de versterker, Radio, PS3 en HD TV(Humax Decoder)...alle apparatuur aangesloten met HDMI-bekabeling op de Onkyo versterker. De Boston's klinken echt gigantisch goed! Goede hoge tonen en zeer zuiver geluid uit de satalieten en een goede diepe, strakke bass uit de subwoofer, welke wel eens een goede burenruzie zou kunnen veroorzaken. Het geluid is warm en vol en de subwoofer sluit naadloos aan op de satalieten, dus de bass is in elke zitpositie goed hoorbaar en dus niet dat het maar uit 1 hoek komt. Ik heb deze set nu een aantal weken in bezit, maar krijgt qua duurzaamheid een 9 vanwege de 5 jaar fabrieksgarantie wat voor mij een signaal is van het vertrouwen van Boston in hun product. Geluid een 9; groter klinkt altijd wel iets beter, maar niet iedereen zit te wachten op Voor & Surroundspeakers van een halve meter hoog....en qua klein formaat is deze set naar mijn mening absoluut de top. Ook de experts delen deze mening: Sound&Vision Award winner 2010 van What's Hi-Fi en scoort op Alatest 97 punten van de 100! Het design krijgt van mij een 10: in het wit verkrijgbaar, zeer compacte afmetingen, speakers eventueel over te spuiten in andere kleuren. De gehele set satalietspeakers is tevens waterdicht, waardoor het in bijvoorbeeld een badkamer is op te hangen of buitenshuis.

zijtveld 30-04-2012

Hallo Ed, ik zit ook de denken om deze speakerset te kopen samen met 2 extra speakars. Ik heb een review gelezen dat deze speaker niet goed zouden klinken op een yamaha. Waarom heb je voor de Onkyo gekozen? Ik heb ook namelijk gehoord dat deze best wel bonkt vergeleken met andere versterkers. Jou versterker heeft ook een hogere wattage dan de speaker, merk jij daar wat van? Mijn kamer is 37m^2. Ben jij nog steeds tevreden ten opzichte voor de grootte van de kamer? Alvast bedankt voor je reactie.

Groet

redhotchillited 10-01-2012

Hoi Ed,

Ik heb dezelfde receiver als jij en nu wil ik ook deze speakerset aanschaffen.
Nu lees ik dat de satelieten een response hebben vanaf 132hz., maar de crossover op 'onze' receiver gaat tot 120hz..
Merk je hier iets van?

Mag ik ook vragen hoe je de crossover van je sub hebt staan? Gewoon helemaal open?

Mvg Ted

Gerritt1973 18-07-2011

Nu ze hier al een tijdje hangen aan mijn Yamaha V667 kan ik alleen maar positief zijn over deze mooie design speakers!

Heb de set in het wit en aan de witte muur vallen ze bijna niet op!

Het geluid heb ik ingesteld met de bij geleverde microfoon van de yamaha receiver. Deze speakers hebben gewoon een prima geluid. Sub leverd een mooie strakke diepe bass, prima in het midden gebied en kristal helder in het hoog!

Speakers die niet alleen voor het oog een plaatje zijn maar wie ook nog eens goed geluid wil. Pesoonlijk ben ik van mening dat Bose niet eens in de buurt komt van deze speakers.

Pio XS 01-06-2011

Ook ik heb lang gezocht naar de voor mij meest geschikte surroundset. Uiteindelijk voor de Boston gegaan wegens de volgende 3 redenen:

- Kleur: wit, veel van onze meubels zijn ook wit dus deze kleine witte speakers passen hier perfect tussen.
- Prijs, budget was rond de 400 euro, ik heb de Bostons uitendelijk gekocht voor 339,- bij Foka Rotterdam.
- Prestaties, ik heb de speakers van te voren niet geluisterd maar door de vele positieve racties op internet ben ik er blindelings voor gegaan.

Goed, ik heb de Bostons aan een Pioneer VSX 920 receiver gehangen. Verder heb ik er alleen nog maar een PS3 op aangesloten via HDMI. Zo nu en dan sluit ik mijn laptop er ook op aan (via HDMI) om films te kijken. Binnenkort breid ik de set uit met een mediaspeler, digi tv decoder met harddisk en een Blu-Ray speler (waarschijnlijk de Pioneer 430 als ik deze voor een mooi prijsje tegen kom op het web).

Ik moet eerlijk zeggen dat het geluid mij in eerste instantie een beetje tegen viel, maar na 2 weken klooien heb ik in mijn receiver nu zo afgesteld dat alles naar wens klinkt. Radio, TV, Bluray, DVD, Games (!Wow!), alles klinkt helder en realistisch. Ik verbaas mij soms over het gedetaillerde geluid dat uit de kleine speakertjes komt. De Sub draait ook prima mee, al moet ik zeggen dat onze woonkamer (40m2) niet veel groter had moeten zijn. Wat dat betreft merk je wel echt dat het kleine systeem zijn beperkingen heeft.

In een reactie hieronder wordt het systeem vergeleken met een Mirage MX 5.1 set, niet echt een eerlijk vergelijk gezien de Mirage 2x zo duur is. En ik moet zelf zeggen dat ik de Mirage niet eens zo heel veel beter vind klinken (heb de set beluisterd met eigen DVD's en CD's bij importeur Look en Listen).

Kortom voor dit geld is er denk ik geen beter satteliet systeem te koop. Punt!

TweakerFrans 20-05-2011

De Philips TV die ik vorig jaar kocht (37PFL8605) had een optische (coax) uitgang voor geluid. Mijn oude receiver kon daar niet mee om gaan. Omdat mijn luidsprekers ook nog uit de jaren '80 dateerde, werd het tijd voor een nieuwe set.

Mijn zocktocht begon bij de surround set. Tjonge, wat is dat nog moeilijk! Ik ben bij diverse zaken gaan luisteren. Hier kun je over het algemeen niet snel schakelen tussen de diverse luidsprekers, wat het vergelijken bemoeilijkt. In eerste instantie was ik gevallen voor een surround systeem van KEF: KHT3005SE. Mede vanwege 3-weg center speaker; die speaker is toch het belangrijkst bij surround. Ze klonken erg goed (zijn niet goedkoop!). Ik had een bepaalde variant uitgezocht die niet in het wit waren te leveren (de gangbare vond ik te nerderig). Tegen deze set gebruikte mijn echtgenoot haar veto. Van haar moesten ze wit zijn, en het liefst klein. Ik heb toen erg getwijfeld tussen Bose en Jamo (Jamo A 102 HCS 6). De Jamo luidsprekers waren een 1-weg. Dit was te veel concessie t.o.v de KEFs. De 2-weg speakers van Bose klonken wel goed maar hun subwoofer is enorm groot. Verder vond ik de Bose te duur voor wat ze leverde. De verstelbare 2-weg melkpakjes stoorde me.

Via o.a. de kieskeurig website kwam ik deze Boston Acoustics tegen. Ze krijgen bij bijv. AVforums en whathifi een goede waardering. Ze zijn klein, leverbaar in wit en 2-weg. Ik kon ze echter nergens in de buurt beluisteren. Inmiddels had ik mijn buik zo vol van het zoeken, dat ik net als Piet D de set maar gekocht heb zonder te luisteren. Ik heb er meteen een bijpassende receiver bij gekocht: ONKYO TX-NR509.

Ik heb veel plezier van mijn aankoop. Uit de kleine speakers komt enorm veel power! De subwoofer geeft een mooie diepe klank. De speakers zijn gewoon helder en toch warm.

De speakers zijn heel mooi klein. Er worden twee type beugels bijgeleverd: voor in de hoek en voor tegen een wand. Het geheel was snel gemonteerd. De witte speakers (met wit aanzicht, wat moeilijk te vinden is) vallen mooi weg tegen een witte muur. Mijn vrouw is helemaal tevreden over het design en ik ben helemaal tevreden over het geluid. De philips TV begon te leven. Wat een verrijking t.o.v het blikkerige geluid dat in zo'n platte LCD TV zit. Als ik nu naar een thriller kijk, dan schrik ik als de regisseur dat wil...

Zelfs de subwoofer is mooi: room wit met afgeronde hoeken. Niet van dat hoogglans dat je tegemoet schittert.

Tijdens mijn zoektocht liet ik me op een gegeven moment gek maken door de blogs en reviews van allerlei audio fanaten die precies beschreven waar naar te luisteren; details in klank, beleving. Maar waar ga ik de surround set voor gebruiken? Ik heb mijn gehele CD-verzameling gedigitaliseerd en op een NAS (= huis server) staan. Vaak luister ik naar MP3s. Ik kijk films in divX formaat.Als je genoegen neemt met dergelijke degradaties in geluid- en beeldmateriaal, dan moet je je audiosysteem daarop aanpassen. Ik wil echter wel het beste uit mijn digitale media halen en houd van degelijkheid. Ik heb het idee dat je of voor een goed instapmodel gaat, of dat je voor high-end kiest. Een midden weg is moeilijk. Want bij welk element leg je de concessies? Bij de speakers, het snoer, de receiver, het bron materiaal..?
Dit meegewogen, kwam ik tot de conclusie dat ik op zoek was naar een goed klinkend instapmodel. Daar voldoet deze set prima aan. Prima prijs/kwaliteit verrhouding.

Ik had op voorhand de handleiding gedownload. Daarin stond dat er luidsprekernoer van 16 gauge nodig is (14 gauge om langere afstanden te overbruggen). Dit blijkt overeen te komen met snoer met een diameter van 1,5 mm2 (of 2,2 mm2 voor 14 gauge). Diverse reviews over luidspreker snoer gelezen. Hier zijn de experts het over eens: bezuinig daar niet op. Ik heb dus luidsprekersnoer van 2,5mm2 diameter gekocht. Daar heb ik achteraf spijt van. Dikke draden zijn moeilijk in de speakers van de Boston acoustic te krijgen (je moet een bocht om en de draden wegwerken in een sleuf). Uiteindelijk zitten er dan een paar draadjes niet in de opening en daar heb ik een hekel aan. Het was een heel gepruts om dit goed te krijgen. Mijn advies: koop draad van 1,5 mm2 diameter. Dan heb je dit euvel niet. Tenzij je natuurlijk 20 m of meer moet overbruggen; dan is het (voor louter die speaker) het gepruts waard.

Luidspeakersnoer (en de snoer om de subwoofer aan te sluiten) moet je los aanschaffen. Voor kabels ga ik al jaren naar electronica-online.nl Dit bevalt zeeer goed en raad ik iedereen aan.

Piet D 03-04-2011

--------Update review, 3-4-2011---------
Na ruim een kwartaal intensief gebruik is het tijd voor een update.
Ik gebruik de set voor Blu Ray, DVD, CD, MP3 en sinds kort ook voor het afspelen van diverse bestanden via mijn nieuwe mediaplayer (AC Ryan HD Mini), de set is nu echt ingespeeld en combineert prima bij de Marantz NR1501 qua klankkleur en vermogen.
Het geluid is warm, zuiver en gedetailleerd, desgewenst kun je heel veel bas produceren ( mijn basvolume op de SW en de receiver heb ik zelf behoorlijk geknepen).
Al met al ben ik zeer tevreden met deze speakerset

----------1e review, 16-1-2011-----------
Nadat ik mijn oude Panasonic receiver vervangen had door de Marantz NR 1501 bleek dat mijn Bose Acoustimass 5.1 set niet meer voldeed, zodoende ging ik op zoek naar een nieuwe 5.1 speakerset.
Omdat ik met wensen van mijn echtgenote rekening wilde houden moest het een compact systeem worden.
Bij verschillende speciaalzaken heb ik diverse sets beluisterd van Cambridge Audio ( Minx), Klipsch
( HD500) en Energy ( RC Micro), de Energy had mijn voorkeur, maar mijn echtgenote vond de satellieten niet mooi ( en groter dan mijn oude Bose).
Via Internet ( internationale sites) kwam ik op het spoor van deze Boston Acoustics Soundware XS, de vele positieve reviews/tests en het speciale design van de satellieten trokken mijn aandacht ( de tweeter voor de woofer i.p.v. erboven).
Door deze speciale techniek zijn de satellieten net zo klein zijn als die van de Bose Acoustimass, alleen beschikken deze satellieten wel over een volwaardig tweewegsysteem ( 13 mm tweeter en 64 mm woofer) en de Bose speakers niet.
Ik kon deze set niet beluisteren omdat deze niet voorradig was in de winkels in mijn omgeving maar toen ik deze set zeer voordelig kon aanschaffen bij FOKA via internet heb ik de gok toch maar genomen en de set "in the blind" besteld.
Ik was heel beniewd hoe het geheel zou klinken en toen de set werd afgeleverd was ik positief verrast door de meegeleverde muurbevestigingssystemen ( 2 soorten) en de solide bouwkwaliteit van de set.
Na het ophangen en het aansluiten en wegwerken van de kabels was het tijd om de Marantz via de microfoon het geheel te laten instellen.
Bij de eerste luistertests viel de volle sound op
( vooral bij muziek), ook de tonen in het middengebied werden zuiver voortgebacht, wel heb ik de subwooferinstelling qua volume wat teruggebracht omdat ik de bas iets te luid vond.
Maar dit is een kwestie van smaak en je kunt de automatische instellingen op de receiver naar wens aanpassen.
Ook bij het afspelen van klassieke muziek ( Vivaldi) over 2 boxen en de subwoofer viel op hoe gedetailleerd en zuiver het geluid is.
Ik heb Blu ray, DVD, Cd en MP3 bestanden afgespeeld en ik ben zeer tevreden over het geluid, natuurlijk zal een echte audiofiel daar anders over denken maar gegeven het formaaat en de prijs is dit gewoon van heel goede kwaliteit.
Het is natuurlijk belangrijk dat de diverse componenten van de home cimema set met elkaar matchen en in dit geval is dat het geval.
Binnen een jaar heb ik de gehele set vernieuwd, nu bestaat deze uit de Philips 40 PFL9704 TV, de gratis hierbij door Philips geleverde BDP 9100 Blu Ray speler en de hier besproken receiver en speakerset.
Deze speakers vullen zonder moeite een (middel) grote kamer met geluid van goede kwaliteit en dat is verbazingwekkend als je het formaat va de satelleten ziet.
Kortom: een aanrader!