Bose Acoustimass 5 Series III surround set / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose Acoustimass 5 Series III surround set / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

super 03-05-2021

super geluid

heb 25 jaar geleden een Bose set nieuw gekocht accoustima 5
ik dacht het is tijd voor een nieuwe set speakers en versterker
Versterker Yamaha a-s 501 speakers Kef LS 50 veel over gelezen allemaal zeer positief
ik dus niet.
heb spijt van de speakers versterker prima maar mijn oude Bose speakers klinken beter dan de Kef

Pluspunten

• mooie bass
  • zuiver geluid

Minpunten

• geen
  • geen

graspol61 17-08-2015

Ik heb deze set op een eindversterker staan van Philips AH 578 en dit klinkt zeer goed !!!!
De set zelf is ongeveer nabij 10 jaar oud :)
Alles wat je er op luistert voor muziek klinkt geweldig !

zeebra2 10-02-2012

Inmiddels deze combinatie 7 jaar in bezit. Een maand geleden een Marantz klasse D receiver aangeschaft met 2 keer 65 watt. Wat is dat een openbaring!!
De middentonen worden nu goed weergegeven en er is ook geen gat(getest met een speciale CD van Denon waar je verschillende mee kan laten horen speciaal bedoelt om de kwaliteit van je installatie te testen)
Met deze combinatie komt er een indrukwekkend geluid uit de boxen, en door de ruimtelijke weergave(90% wordt indirect weergegeven) krijg je het gevoel echt bij het concert aanwezig te zijn. Het is echt genieten.
Oorspronkelijk zouden de Bose boxen vervangen worden maar gezien het geweldige geluid wat er uit komt mogen ze blijven!! De marantz boxen die ik op het oog had klonken niet beter.

deejeedave 13-02-2012

Beste Zeebra
hoe heb je deze aangesloten ?
Zoals Bose vertelt en dus kabels van kleine boxen naar basmodule, en vanuit basmodule naar versterker ?
Of kleine boxen naar de versterker en ook apart kabels van basmodule naar versterker ?
dank.

Zeebra2 15-02-2012

Beste DeejeeDave:

Er is maar 1 manier om de cubes goed aan te sluiten: via de module.

Wat gebeurt er als de cubes los aangesloten worden?
1. Er is niet bekend hoeveel watt deze aankunnen. Mogelijk kan je ze heel gemakkelijk opblazen.
2. Als ze direct aangesloten worden werkt de filtering voor de lage frequenties niet meer. De boxen geven ook lagere frequenties weer, die ook door de module worden weergegeven. Meestal krijg je dan een versterking van het geluid van deze frequenties. Dat is niet om aan te horen. Wil je echt bagger horen dan moet je boxen voor hoge frequenties en boxen voor lage frequenties gebruiken zonder filtering.

cc800 22-11-2009

Na een lange tijd op mijn Sony reciever (6 jaar oud) een eenvoudig 5.1 surround boxenset te hebben aangesloten, heb ik die nu vervangen door deze Bose Acoustimass 5 serie 3. Het aansluiten was zo gepiept. Wel had ik van tevoren kwalitatieve, goede speakerkabel gekocht. Na het aansluiten heb ik een tijdje moeten puzzelen met de instellingen op mijn reciever voordat deze set het juiste geluid gaf. Bij mijn oude set had ik of wel bas (moest geluid harder staan) of geen. Nu een mooie en beschaafde bas ook al staat het volume laag. Ik heb zelfs de treble en bass behoorlijk moeten terugdraaien. Ik heb deze set als een 2e handsje gekocht maar ben meer dan blijdelijk verrast door het geluid.

-Richard- 28-08-2009

Heb inmiddels ook zo'n set in mijn bezit. Fantastisch geluid, mooie volle bas zonder boem-boem, prachtig & helder hoog. Kon voor het eerst de bass en treble op mijn versterker terugdraaien.

Eerlijk gezegd was ik in het begin wel een beetje sceptisch maar ben echt aangenaam verrast door Bose. Veruit de beste eigenschap van deze speakers vind ik dat zij het geluid ruimtelijk doet klinken. Als je je ogen dicht doet, hoor je een muur van geluid in tegenstelling tot conventionele speakers waarvan je het geluid van links en van rechts hoort komen. Het Bose systeem doet na mijn mening meer recht aan de natuurlijke weergave, zoals bij live concerten.

Zoals al eerder genoemd is, is het wel belangrijk hoe je de subwoofer en satellieten plaatst. Ik heb de sub strak tegen de muur staan, en bij elk van de satellieten een unit schuin naar de muur gericht voor de reflectie. Resultaat is super!

Als laatste, maar ook niet onbelangrijk; ze zien er goed uit en zijn netjes afgewerkt. Mijn vrouw vindt ze overigens ook mooi...

Daniel_Ocean 08-11-2004

Tja...
De bas is idd erg rommelig, eigenlijk té om muziekaal te klinken. Wél erg mooi
bij films.
Het midden ontbreekt praktisch, maar in het hoog klinken ze wel weer erg lekker
helder.

Het geluidsbeeld is acceptabel, maar het wordt een beetje beperkt door de hoge
scheidingsfrequentie van de sub; hierdoor wordt erg duidelijk waar de sub
staat.. Design vind ik iets persoonlijks, maar ik vind het er allemaal wel mooi
uitzien.

Over de duurzaamheid heb ik een gemengde mening; de woofers in de sub zijn
uitgerust met foam conusranden. Deze randen staan bekent om het feit dat ze
wegrotten na zo'n 10jaar. Beetje zonde om die hele kast dan weer open te moeten
breken..
Ook de kast van de sub is gemaakt van een erg slappe houtsoort, maar is wel
stevig gebouwd.

Maar het compacte idee van 2 kleine boxjes die gemakkelijk uit het zicht te
plaatsen zijn, en een sub achter de bank gaat ook wat verkoren, want de sub is
ERRUG groot.

PS ik heb 'm niet (meer) in m'n bezit, maar ik heb 'm altijd aandachtig
beluisterd!

mixie 27-06-2004

Hoge tonen klinken uitstekend, midden ontbreekt een beetje en de lage tonen
klinken naar mijn gevoel wat rommelig, had iets strakker mogen zijn. Ziet er
natuurlijk schitterend uit !

@ndre 07-06-2004

Ik vind deze set erg goed klinken.
Mooie bassen en zuiver in de hoge tonen.
Alleen komt hij naar mijn mening wat te kort in het middengebied.
Ook ziet hij er mooi uit, alhoewel dat een kwestie van smaak blijft.
Tja...alleen dat prijskaartje he...
Dat geld voor alle acoustimass setjes als je het mij vraagt; het is (zeer) goed
spul, maar gewoon veel te duur.

Dennis0310 08-04-2012

kwaliteit moet je voor betalen, is altijd zo geweest en wat betreft de midden tonen zou ik eens een andere versterker/reciever proberen. mijn ervaring is een goede high end reciever van bijvoorbeeld Pioneer maakt een enorm verschil!
dan zul je zeker geen tonen te kort komen