Garmin Forerunner 60 Men's Black, Bundle (includes foot pod) zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Forerunner 60 Men's Black, Bundle (includes foot pod) zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

jan2367 04-07-2012
Op zicht een prachtig horloge met een hoop mogelijkheden. Vind hem zelf er prettig in gebruik. Het enige wat ik als minpunt ervaar is de kwaliteit van het polsbandje, hij is stug bij het dragen en vertoonde bij mij scheuren na 2 jaar met een gebruik van ongeveer 1x per week, ik niet dat dit zou mogen aangezien er best een flink prijskaartje aan deze bundel zit. Vervangen is erg duur een kleine 90,- euro.

TtM 22-07-2011
Loop nu ondertussen een maand lang drie keer per week met dit horloge. In tegenstelling tot andere reviews vind ik dit horloge redelijk eenvoudig te bedienen, al moet je sommige zaken wel even uitproberen. Ondertussen gebruik ik drie van de statusschermen met elk drie velden.
Status 1: Totale tijd, snelheid, afstand
Status 2: Laptijd, lap afstand, lap nummer
Status 3: Hartslag%, absolute hartslag, hartslagzone

Belangrijk voor een dergelijk sporthorloge is dat je je maximale hartslag weet. Dit heb je nodig om optimaal te kunnen trainen met een hartslagmeter. Op internet zijn diverse methoden te vinden om deze voor jezelf te bepalen. De formule '220 - leeftijd' is veel te algemeen, daar heb je niet zoveel aan.

Handige zaken op dit horloge vind ook ik de Virtual Partner (VP) en de mogelijkheid van het programmeren van een intervaltraining. Bij VP stel je een bepaalde loopsnelheid in en kun je op elk moment tijdens je duurloop nagaan hoeveel je hier op voor- of achterloopt. Bij de intervaltraining geeft je horloge m.b.v. een geluidssignaal aan wanneer een tempoloopje of een rustperiode is verstreken. Je hoeft dus niet continu op je horloge te kijken.

Een groot voordeel van dit horloge is bovendien dat hij alle data opslaat. Dit is met name handig in combinatie met de footpod. Je kunt dan achteraf bijv. je loopsnelheid tegen je hartslag analyseren. Garmin heeft hiervoor twee gratis tools beschikbaar die ik beide gebruik, namelijk Garmin Training Centre (voor installatie op je PC) en Garmin Connect (web based). D.m.v. een draadloze verbinding via de ANT+ stick wordt de data automatisch ingelezen en geupload.

Ik heb bewust voor een horloge met een footpod gekozen i.p.v. een GPS horloge. Argumenten voor de FR60 zijn de beperkte afmetingen van dit horloge, de nauwkeurig te calibreren footpod, het feit dat je het horloge niet elke keer op hoeft te laden en de goede prijs/mogelijkheden verhouding.

Al met al een horloge waar ik erg tevreden mee ben!

johnny sil 28-10-2010
Een fijne licht horloge. De footpad werkt perfect en meet zeer nauwkeurig.

harmen76 13-08-2010
Heb het horloge nu een jaar in bezit en ik kan niet anders zeggen dat de prijs kwaliteit verhouding zeer hoog is. Tevens biedt het horloge erg veel trainingsmogelijkheden, zeken in combinatie met de footpod.

Het horloge is degelijk uitgevoerd en toch niet te zwaar, zeker in vergelijking met de GPS horloges. De bediening is makkelijk en de menu structuur overzichtelijk. Wat ook erg goed is dat je kan instellen wat je tijdens de training wilt zien en hierbij zijn meerdere schermen mogelijk.
Bv. scherm 1: afstand, hartslag en snelheid, scherm 2: gemiddelde snelheid, gemiddelde hartslag, scherm 3 ...
Ruim voldoende mogelijkheden. Verder biedt het horloge de mogelijkheid om training in te stellen interval/afstand/tijd of tegen de virtuele trainingspartner te lopen.

De borstband is qua draagcomfort prima en de communicatie met het horloge is goed. Geen last van storing of andere lopers en de band wordt snel gevonden door het horloge.

De footpod, dit is echt de toegevoegde waarde aan het horloge! Het is altijd leuk om bij te houden hoeveel je gelopen hebt, hoe hard je gaat etc etc. Wat bij het openen van de verpakking meteen opvalt is de grote van de pod. Niet zo'n koelkast als je bij andere merken wel ziet, maar ongeveer de grote van een euro muntstuk. Gewicht is ook 3x niets. Kortom hier heb je echt geen last van tijdens het lopen. Ook hier wordt de pod snel gevonden door het horloge. Calibratie was in mijn geval niet nodig, afstand eerste paar trainingen gecontroleerd en gemeten afstand door de pod kwam overeen met werkelijke afstand.

Na een jaar gebruik met 2 a 3 trainingen per week heb ik nog geen batterijen hoeven wisselen.

Concluderend na een jaar kan ik zeggen: dat dit horloge zeker een aanrader is: Prijs kwaliteit verhouden is erg hoog, ruim voldoende instellings- en trainingsmogelijkheden. En de afstand/snelheidsmeting is echt een leuke toegevoegde waarde.

Ketelbinkie 26-07-2010
Heb inmiddels enkele malen gelopen met het horloge en tot nu toe een goede ervaring.
Je moet in het begin wel even goed uitzoeken hoe alles werkt en je dient diverse instellingen te verrichten maar na de Nederlandse handleiding uitgeprint te hebben (zat alleen een snelstarthandleiding bij)ben ik aan de slag gegaan.
Het horloge had de borstband en footpod snel gevonden en in de praktijk communiceren deze vlekkeloos met elkaar.
Ik heb wel even de footpod moeten calibreren want de afwijking was op 500 meter wel zo'n 25 meter. Heb dit opmeten van de afstand gedaan met behulp van een gps apparaat die ook afstanden registreert.
Je kan zelf bepalen welke info je tijdens het lopen op het horloge getoond wil hebben.
Na het lopen kan je de data draadloos naar je pc sturen. Hiervoor dien je wel eerst de Garmin software te downloaden die op de Garmin site te vinden is. Op het moment dat je de data ge-upload hebt kan je heel veel info bekijken en zo kan je ook heel goed je eventuele voortgang bekijken. Veel data wordt zowel cijfermatig als grafisch weergegeven.
Kortom zeer tevreden en een apparaat met veel mogelijkheden.

Hans van steijn 23-01-2010
Ik had een Polar RS200.Dit horloge heb ik ongeveer 3 jaar gehad, maar hij ging defect (na 1 week was de batt leeg). Dus op zoek gegaan naar een vervanger. Heel veel gekeken op kieskeurig naar verschillende modellen en prijzen. Uiteindelijk ben ik op de Garmin Forerunner 60 bundel. Er stond nog geen enkele beoordeling op Kieskeurig dus heb ik het horloge puur gekozen op specificaties. De bundel wordt geleverd met hardslag meter, foodpod voor snelheid en antenne voor het verzenden van gegevens naar pc. Bovendien staan op de webside van Garmin staan veel fimpjes van dit horloge. Reden van deze keuze:
geen accu maar verwisselbare batterij, foodpod voor snelheid, virtual partner en gegevens kunnen verzenden naar PC. Via Kieskeurig een internetleverancier gekozen (lage prijs met goede waardering) en besteld. Binnen 3 dagen binnen. Supermooi horloge, nu 3 x mee gelopen en hele goede ervaringen met dit horloge. Gegevens zijn goed afleesbaar, horloge is (ook tijdens lopen) gemakkelijk te bedienen. Alle gegevens zijn te bekijken (je kan je scherm van je horloge zelf indelen), lopen tegen virtuele partner is echt leuk, en de foodpod werkt prima, de afwijking op 10 km was slechts 120m,(zonder calibratie). Vandaag gegevens naar PC gezet en via internet bekeken, wat en feest! geweldig wat je allemaal kunt achterhalen en via grafieken kunt bekijken.
Kortom een aanrader, ik ben er superblij mee!