Polar RCX5 G5 zwart - Reviews

Hartslagmeting via
borstband
Afstandsmeting

Canyonred 24-03-2013 Product jaar of meer in bezit

Dit is mijn 2e Polar, mijn FT80 werkte zeer slecht op de fiets en ben toen op deze overgegaan, vooral vanwege de betere W.I.N.D. ontvangst techniek van de sensoren. Het is enorm frustrerend wanneer je aan het fietsen of lopen bent en je wordt bij herhaling afgeleid door een piepend horloge welke weer eens problemen heeft met de ontvangst van hartslag, snelheid, GPS etc..

Ik heb overigens de fiets uitvoering (Tour de France) met hartslag meter, trapsensor en snelheidssensor. Indien je alles goed monteert en instelt, werkt dit perfect.

De horloge heeft zeer veel mogelijkheden, je kan zelf diverse schermen aanmaken en per scherm de weer te geven parameters instellen. Het horloge is ook goed af te lezen tijdens het sporten, je kan de letters vergroten, er worden dan 2 ipv 4 parameters (regels) weergegeven, maar wel heel duidelijk op het toch al grote scherm.

Of deze horloge degelijker is dan mijn oude FT80, weet ik niet. Zorg voor reserve batterijen, voor zowel de hartslagsensor als het horloge en vervang de batterijen zorgvuldig thuis. Spoel ook de hartslag band altijd af na het sporten.

Ik neig erna te adviseren de batterijen vh horloge en de hartslag sensor tegelijk te vervangen, dan voorkom je de frustratie dat het ea nog niet betrouwbaar werkt.

Je kan ook overwegen de goedkopere RCX 3 te nemen, ik denk niet dat je daar een miskoop aan zult hebben.

c de baar 07-05-2012 Product half jaar in bezit

opnieuw voor een polar gekozen.De mogelijkheden van de RCX5 zijn voor iedere sporter toereikend.losse gps icm armband werkt heel goed en nauwkeurig.Afstand,snelheid,hartslag is allemaal na en tijdens het lopen op te vragen.Na synchronisatie kun je je trainingen op en persoonlijke site bekijken.Je kunt via googlemaps je rondje nog eens nakijken.leuk en natuurlijk motiverend.al met al een super horloge en nu 9 mnd in bezit en uiterst betrouwbaar.

SaskiaGR 11-02-2012 Product kwartaal in bezit

de rcx5 werk prima, voldoet aan alle verwachtingen.
ben zelf een beginnend loper, en in combinatie met de software goede sprongen voor uit gemaakt.
als je alle instellingen heb gezet zoals je ze zelf wil hebben werkt het uit de kunst.
zeker een aanrader