LaCie LaCinema Mini 500GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LaCie LaCinema Mini 500GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

akasis 10-03-2013
Geschreven voor: LaCie LaCinema Mini 500GB

Deze gekocht ipv een DLNA blu ray speler, waarvan de pauzefunctie niet werkt tijdens het streamen (zie mijn review bij de LG BP620).
Deze doet wél alles wat hij moet kunnen....
Ik heb hem voordelig kunnen kopen, als showroommodel.
500gb hdd zal ik niet gaan gebruiken, omdat al mijn content op mijn WD Live Hub staat.

Installeren ging vlekkeloos. Geen ervaring met Wifi, omdat dat bij mij altijd problemen geeft. Bedrade installatie? Fluitje van een cent!
Ik heb dus geen ervaring met media op het apparaat zelf.
Maar streamen gaat probleemloos. Mkv, avi, geen problemen.
even snel dvd-bestanden geprobeerd, daar had ik wat meer moeite mee (menu). Maar aangezien ik meestal mkv kijk, vind ik dat geen bezwaar.
Het enige nadeel vind ik (tot nu toe), dat losse subs niet meegestreamd worden. Misschien dat iemand hier een oplossing voor weet?
Audio heb ik nog geen problemen mee ondervonden, tot nu toe wordt alle audio bij de mkv's keurig meegezonden.

Oh, de afstandbediening moet je inderdaad goed richten. Helaas heb ik nog geen smartphone-app hiervoor kunnen vinden :(

cees010 27-05-2011
Geschreven voor: LaCie LaCinema Mini 500GB

Sinds 2 dagen de lacieminhd in mijn bezit. Supermooi en handig ding. Ik was al gewend met de lacie lacinema rugged en daarom ook weer een de keuze voor lacie.
Heeeel jammerrrr alleen is, en daar ga ik hem ook voor terug brengen, is dat hij bij 90% van de MKV files (waarin veel gekopieeerde blurays in worden aangeboden) niet de audio afspeelt. Na lang over internetten surfen kwam ik erachter (zie ook consumentenbond: http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/televisies/lacie/Lacie-LaCinema-Mini-HD-eerste-indruk/lacie-lacinema-mini-hd-review ) dat dit komt door een ouderwetse chip die geen digitaal geluid naar stereo 2.0 kan omzetten. Dit vind ik echt balen! Dan maar op zoek naar een andere. Of heeft een van jullie een idee hoe je dit nog kan oplossen of dat lacie met een oplossing gaat komen hiervoor??? ik hoor het heel graag want voor de rest is het een geniaal ding en prachtig om te zien.

mvg cees

oscar apestaartje 23-02-2011
Geschreven voor: LaCie LaCinema Mini 500GB

Mooi compact apparaatje! Het staat bij mij boven de mediabox en naast de DVD-speler. Mijn router en netwerkschijf staan op de eerste verdieping, maar er zijn geen problemen met de WiFi verbinding. Ik heb geen ervaring met films, maar heb gehoord dat de streaming de beperkende factor is.
De installatie verliep bij mij moeizaam, dat komt ook door een stukje afwezigheid van mediakennis. Uiteindelijk werd ik er gek van en heb ik LaCie ingeschakeld. Je wilt al snel een telefonische helpdesk hebben, maar dat lukt niet bij LaCie. Maar wat een prima e-mail begeleiding bij het oplossen van het installatieprobleem! Correct en step-by-step werd ik begeleid. Tip: wacht niet te lang, maar maak gebruik van deze electronische helpdesk.
Ik vind het voor mijn doeleinden (muziek en foto's afspelen) een prima apparaat. Er zijn veel meer mogelijkheden te bedenken met dit apparaat, gezien het feit dat je de foto's van de Flickr! site kunt bekijken, maar veel meer opties dan dat zitten er niet op. Dat is wel jammer.

acmaassen 18-08-2010
Geschreven voor: LaCie LaCinema Mini 500GB

Nu een aantal (10) dagen in bezit van dit fraaie apparaatje.

De looks zijn minimalistisch en strak. Erg mooi vind ik zelf. En wat is hij klein! Echt niet veel groter dan een externe harde schijf! Erg mobiel dus, ook een voordeel.

Het aansluiten is echt een fluitje van een cent en zo gebeurt. Het netwerk werd snel gevonden, kreeg een melding dat er een nieuwe firmware was, even updaten en ik kon aan de slag.

Echter ging het streamen niet echt lekker en elke keer verbrak de verbinding. Dit bleek echter m'n (nieuwe) router te zijn waarvan ik de firmware nog moest updaten. Eenmaal geupdate loopt het als een trein.

Alleen met 1080p files begint hij wel te hakkelen, maar dat was wel te verwachten. Die bandbreedte (wireless) haalt geen enkele speler nog volgens mij. Dus voor full hd ben je wel toegewezen op een netwerkkabel verbinding.

Na een paar dagen spelen vielen me een paar dingen tegen:
1) Ik vind de ontvangst van de remote niet geweldig. Je moet best wel mikken om een reactie van het apparaat te krijgen. Op zich zou toets verlichting ook niet misstaan.
2) Ik heb nu al een aantal keer gehad dat een MKV zonder geluid wordt afgespeeld (AC3 codec), welke wel op m'n PC afspeelt met dezelfde kabel (optical), op dezelfde receiver port. De vraag staat uit bij Lacie. Kijken met welke reactie ze gaan komen (if any).
3) File transferen van de PC naar de Lacie gaat wel erg traag. Ik haal zo tussen de 2 - 5Mbs (wireless wel te verstaan), wat ik toch wat karig vind. En m'n PC staat 2 meter van de router vandaan, idem met de speler, en geen muren ertussen. Maar omdat hij zo mobiel is heb je hem ook zo aangesloten met de usb natuurlijk. Of een netwerkkabel gebruiken. Al stream ik vooralsnog alles wel, op 1080p files na dan.
4) youtube filmpjes worden nog niet ondersteund. (geen vereiste voor mij, maar je zou zeggen, kleine moeite voor een leuke feature)
5) Internet browsen niet mogelijk (op zich ook geen vereiste voor mij)

Verder heb ik weinig kritiek vooralsnog.

De interface is simpel, maar gaat vloeiend. Het browsen is soms een beetje vervelend met een grote directory, maarja, dat hou je toch. Het scrollen gaat wel snel / vloeiend.

Ik ben onder de indruk van de beeld- en geluidsweergave. Het beeld is strak en mooie kleurweergave. Het geluid is alert en dynamisch. Dat verraste me toch wel van zo'n klein apparaatje.

Zeker die laatste punten was ook waarom ik voor de Lacie had gekozen. Hier had ik goede verhalen over gelezen.

Over de opmerking dat de folder structuur heb ik (met de laatste firmware) geen enkel probleem mee. Althans, niet zolang ik de mappen van mn PC uitlees. Zodra ik het op de HD plaats, dan herkent hij inderdaad video / muziek / foto bestanden etc en zet deze in de juiste categorie. Lijkt me niks mis mee? Eerder een fijne feature.

Al met al wel aan te raden, al hoop ik dat ze de paar problemen die ik nog ondervind ook met de nieuwe firmware zullen oplossen, want geen geluid is toch wel heel irritant.