Western Digital My Passport Essential (320GB/USB2.0) - Reviews

Interface
USB 2.0
Capaciteit
320 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital My Passport Essential (320GB/USB2.0) op Kieskeurig.nl.

sakuijpers 14-07-2010
  • Product jaar of meer in bezit

Ik ben zeer tevreden met mijn WD my passport essential 320GB (black). Ik heb hem inmiddels ruim 2 jaar en ik heb er nog geen problemen mee gehad. Bij elke computer word hij tot nu toe herkent (nog geen ervaring met mac).
Ik overweeg nu nog een exemplaar aan te schaffen als backup van deze, mocht er in de toekomst iets fout gaan (ouderdomsverschijnselen schijf) dan heb ik in ieder geval alvast een backup nieuwe!

R.Plevier 09-01-2010
  • Product half jaar in bezit

Het eerste WD Passport heb ik weer terug moet brengen naar de winkel. Deze deed uit de doos zeer weinig. Zelfs mijn MAC herkende de hardeschijf niet.

Na de eerste te hebben ingeruild in eerste instantie meer succes met het tweede exemplaar. Deze werd door zowel Windows 7 als MAC gerekend. Maar ook deze heeft het na 2 a 3 keer gebruiken begeven en weer geeft Windows de melden dat deze het apparaat niet herkent. MAC ziet de schijf niet meer. Dus maar weer terug naar de winkel. Kijkend naar de bouw kwaliteit is de behuizing mooi, maar het kleine stekkertje in de schijf zelf erg fragiel en vanaf het begin zit hier veel speling in. Benieuwd hoe dit houd na veelvuldig gebruik. Kortom kwalitatief een slecht apparaat.

FvR 03-08-2008

Stille drive (zowel in rust als bij lezen/schrijven) en ook behoorlijk snel. Iets minder snel dan de interne hard disk, maar zelfs met bijv. grote Photoshop en Indesign-bestanden kun je er heel goed mee werken en valt het verschil nauwelijks op.
Er zit wel synchronisatie- maar geen backupsoftware bij. Voor backups gebruik ik Cobian Backup dat je elders gratis kunt downloaden.

Bij intensief gebruik, zoals een backup, wordt ie een beetje warm, maar niet zorgwekkend.

Het enige nadeel: behalve gevoelig voor vingerafdrukken is ie ook gevoelig voor krassen. Maar goed, een beoordeling van 9,5 is afgerond ook een 10.