Seagate Expansion Desktop 2TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Seagate Expansion Desktop 2TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

boompje74 04-03-2015

Prima schijf voor een redelijke goedkope prijs. Heb er nog steeds veel plezier van. Inmiddels alweer zo'n twee jaar in bezit.

Christiaan.dj 08-09-2014

Een paar maanden geleden deze Seagate Expansion Desktop gekocht. Bij eerste keer aanzetten is er maar 1.81 TB beschikbaar, dit is verder geen probleem. Via USB 3.0 snel kopiëren van bestanden, dit is erg fijn met films enz.
Geluid is niets om over te klagen, hetzelfde als met de warmte.
Zeker een aandrader

Mycom reviewer 13-06-2014

Ik heb deze externe harde schijf nu een paar dagen. Hij heeft lekker veel geheugen (van de 2TB kan ik er 1.81TB gebruiken). Hij is ook best wel snel tot nu toe voor een redelijke prijs. En wat er wordt gezegd over een irritant geluid heb ik geen problemen mee. Hij wordt ook niet warm. Dus al met al een prima harde schijf voor een prima prijs. Absoluut een aanrader.

Bruut2 08-01-2014

Ik heb deze schijf aangesloten op mijn desktop met Windows 7 32 bits Home en hij werd direct herkend en geïnstalleerd. Dat is erg fijn , vooral omdat ik al 2 HDD van 3 TB heb moeten retourneren omdat ze niet goed werden herkend en niet stabiel waren. Ik heb 'm nog maar kort maar de eerste indruk is heel goed, zéér stil, blijft mooi op temperatuur en schrijft plm. 105 MB/s. Als deze schijf zo blijft presteren geef ik 'm nog een extra ster.

Ree Viewer 09-01-2014

Meldt je het ook als hij weldra zoals bij heel velen 'vreemd gaat doen'? Alvast bedankt.

Bruut2 10-01-2014

Tot op heden blijf ik enthousiast over de Seagate Expansion 2TB. Ik heb er in zeer korte tijd meer dan 1 TB opgezet en geen enkel probleem gehad. De schrijfsnelheid zat tussen de 85 en de 105 MB/s afhankelijk van de grootte van de bestanden. Dat vind ik een behoorlijke score.

Bruut2 06-03-2015

De Seagate Expansion Desktop 2 TB blijft keurig presteren. Ik ben er inmiddels wel achter dat het ene USB 3.0 kabeltje het andere niet is. Daar zijn wel degelijk kwaliteiten in. Heb je bij klachten over de Seagate weleens een ander kabeltje gepakt? Ook is de USB 3.0 driver op mijn systeem niet altijd even stabiel. Herstarten helpt bij mij dan wel. Ik wil maar zeggen dat jouw klachten meerdere oorzaken kunnen hebben.

Ree Viewer 24-12-2013

Heel slecht, heel incompatible. Dit op windows 7 en 7 ultimate, W 8 pro en W 8.1 pro.
Om de haverklap is de ext. harddisk 'weg'.
Ik moet deze dan uit apparaatbeheer verwijderen. Via diskbeheer weer opzoeken en letter toewijzen.
SOMS start de pc wel op (ik heb het met hdd aan en uit geprobeerd, of aan en met stekker er uit of in...)
en ziet hem direct. Werkt het dan, over usb 3 op mijn MSI moederbord, dan haalt ie gemiddeld 120 MB p/s
(Geen GB of meer zoals een ander hier schrijft en dus onterecht een 9 geeft)
Nog steeds is er ondanks VELE klachten geen nieuwe firmware of driver voor vanuit seagate. Ze benatwoorden ook slechts automatisch, dat de klacht is ontvangen...
Rare bug dus, geen aanrader, velen met problemen!

thijsie2345678 13-05-2013

super dinkie
heel snel ( over usb3.0 gemiddeld 3,5 GB per seconde)
lekker licht. er past ook heel veel op de capaciteit is niet ver van de 2TB af(1,95TB)
een minpuntje is dat ie een iritant geluid maakt, het geluid lijkt een beetje op een ouderwetse harde schijf

Ree Viewer 24-12-2013

Nee, dat zag je verkeerd, of de test software zag het verkeerd.
Een SSD (snelste harddisk intern op het moment) haalt gemiddeld 550 Mbps (iets meer dan een halve GB)
3,5 GB in 1 seconde kan ook over usb 3.0 niet.

Als hij al werkt, op usb 3, dan haal je zo rond de 120 Mbps gemiddeld met grote bestanden.
Op usb 2.0 poort kom je niet verder dan de limiet van usb 2.0, je schijf met zijn usb 3.0 kan dat immers helaas niet opvoeren, zo een 35 Mbps max p/s

Ree Viewer 05-10-2012

Een magere 6, want hij pakt data gelukkig wel vlot aan van de pc over de usb 3 aansluiting, gemiddeld gaan de grote (200 MB a 4 GB) bestanden er op schrijven met 112 MBps.
Echter lezen vanaf deze hdd naar de pc toe, gaat met een treurige 42 MBps gemiddeld voor grote bestanden.
Ook komt er een irriterend geluid uit, als of naast de pc nog een ienie-mini pc-tje staat te spinnen.

Ree Viewer 06-10-2012

PS: N.a.v. andere reviews heb ik de benchmark tests zoals atto even verlaten om een 'in het dagelijkse echte leven test' te doen.
4 GB, in 4 porties van 1 GB kopieren van PC naar deze HDD, duurt 4 minuten en 10 seconden. = 250 seconden = 32 MB ps
In de usb 3 behuizing moet dus wel een heeeel trage 5400 rpm HDD zitten :-(
Uiteraard zat hij aangesloten op de blauwe usb 3 poort van mijn MSI z77a-gd80 moederbord, waar bijv. een Corsair usb 3.0 geheugen stick van 16 GB als een speer gaat.